Pagina 16 van 17 EersteEerste ... 614151617 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 151 tot 160 van 164

Discussie: WvW #95 de introductie

Gebruiker

Standaard

Dan gaat het tussen Tollie en Heintje: en dan weet ik nog niet zeker wie ik geloven moet. Beide hebben dingen in hun voordeel spreken namelijk
    Leuk toneelstukje berber

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Gelukkig geef je op Skype net toe wolf te zijn Dominique!

fan

Gebruiker

Standaard

Ik dacht dat de deadline 10 in de avond was, excuus.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Oei, nu willen de wolven mij hebben!

Gebruiker

Standaard

Update dag 5:

Er is mij gevraagd om een deadline verlenging. Ik ga dit niet toestaan, al zou het wel leuk zijn voor de discussie, maar alle partijen moeten kunnen uitgaan van de 2 uur.

Na een hevige en spannende nacht gingen de studenten Door naar de faculteit der managementwetenschappen. Ondanks dat de aankomende studenten zouden beginnen als eerstejaars, waren ze razend geïnteresseerd in de master strategie. Wat bleek nou er zaten saboteurs bij dit uitje en iedereen wilde uitvogelen hoe ze het er levend vanaf konden brengen. Berber en Dominique hadden beide een andere visie op de zaak en uiteindelijk hakte dominique de knoop door, ik ben hier potdikkie wel 2 dagen ouder dan jij en derhalve groepsoudste. Heintje zal sterven.

Uitkomst dag 5:

Heintje de sluiper sterft

Deadline nacht 5: dinsdag 20:00. Als ik eerder alles binnen heb zal ik eerder updaten.

Gebruiker

Standaard

In ons complex zijn we overgegaan van universiteitsinternet naar ziggo en wat blijkt, ziggo kan nog minder dan de NS. Hoe dan ook excuses voor de late update.

Ik zal het kort houden:

cet cool befluit tollie en 123berber en wint daarmee deze ronde nu dominique al befloten was.

Allereest wil ik MNL bedanken voor het feit dat hij mij heeft geholpen met het oplossen van "complexe" situaties, let wel het is altijd mijn eigen beslissing geweest.

Ik zal mijn rolverdeling wellicht wat moeten toelichten denk ik:

Cet cool dubbelganger
    Dominique87 gewone wolf (witte wolf)
    Svenke kleptomaan
    Giovanniboyy (later tollie) gewone weerwolf

Legioen fluitspeler

Burgers
    123berber dief
    Pleeboy89 priester
    GGvdH zonaanbidder
    Heintje gifmenger
    Thels slotenmaker
    Rambog monnik

De insteek was om 4 partijen te creeren die ongeveer allemaal evenveel winkans hadden. Helaas kwam er in de eerste nacht al meteen een probleem omdat cet_cool legioen wilde dubbelen. Legioen is een dorpeling en cet_cool dubbelde hem dus. Nu het volgende probleem, cet_cool is een fluitspeler geworden, maar bij welke partij hoort hij? Ik heb de spelregels zo geinterpreteerd dat hij ook het gebrek kreeg om alleen te moeten winnen. Bovendien leek het mij wel leuk om een 5e partij te creeren.

Achteraf is dit misschien een fout van mij geweest, mede versterkt door een ander foutje dat ik heb misschien heb gemaakt. Ik had verwacht dat omdat alle burgers een bewijsbare rol hadden, zij zich veel eerder zouden verenigen, dit bleef helaas uit (waardoor ook helaas de BM naar de wolven ging). Ik had wellicht iets meer rekening met speelsterkte moeten houden?? Hierdoor was er al snel een overhand aan wolven en bleef cet_cool dus buiten schot waardoor hij relatief heel makkelijk kon winnen.

Ik hoop in ieder geval dat ik voor iedereen een leuk potje heb weten neer te zetten.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ah, dat verklaart dus waarom Domnique toch nog was befloten. Ik vond het al raar dat er 2 fluitspelers in een potje met 11 spelers zouden zitten.
    Persoonlijk denk ik dat cet cool beter geen 5e partij zou zijn geworden, 5 partijen op 11 spelers is echt te veel. Misschien zou de dubbelgangerrol beter aangepast worden zodat die zelf geen rol van een derde partij krijgt, maar dat is iets om te bespreken bij de weerwolven discussie.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

year gewonnen

ik wist niet dat ik zelf elke levende persoon moest befluiten anders had ik al een ronde eerder kunnen winnen, en heb et ook richting de wolven vrij goed gespeeld zodat die mij niet ergens van zouden verdenken zoals wij ook niks hebben gemerkt van dominiqe...

En marckie, bedankt voor het leiden, verder niks op aan te merken!

Gebruiker

Standaard

Altijd jammer wanneer je het spelletje pas begint te doorzien als je net dood bent.

De keuze om de dubbelganger als extra partij te laten fungeren en ook gewoon de fluitspeler te laten dubbelen is zo als het hoort. Als je zulke situatie wilt voorkomen moet je de rol verdeling aanpassen.

Wel verbaasde het mij dat toen ik over de witte wolf las, dat hier in stond dat je normaal gesproken niet je mede weerwolven mocht opeten. Ik was onder de indruk dat dit wel mocht.
    Ik denk dat het verstandigers was van de burgers om legioen door de wolf op te laten eten.
    Wat zou er trouwens gebeurd zijn als de fluit speler 's nachts vermoord word, en tegeljiker tijd iedereen befloten heeft.
    Gebruik jolijt wanneer gij zijt in uwe jonge jaren

Gebruiker

Standaard

Ik zou zelf de dubbelganger uitleggen als: hij kan de gave van de dorpeling nadoen, maar blijft bij de wolven horen. Immers, zou Cet Cool berber gedubbeld hebben, was hij ook geen dief geworden en had hij ook niet opeens met burgers moeten winnen. Had Cet Cool RamboG gedubbeld, dan was hij ook geen echte monnik geworden, alleen een wolf met pendant. Etc.
    Heeft wolf iets aan dit dubbelen? Soms wel, soms niet. Hij kan burgers in verwarring brengen door anderen te befluiten. In mijn ogen draait het daar bij het dubbelen ook niet per se om.
    't Was denk ik in dit potje wel mogelijk om hierdoor verwarring te krijgen en bijv een burger op lynch te krijgen onder het mom dat hij wel fluitspeler moest zijn.

Mochten mensen 't onsportief vinden dat ik Heintje wegstemde...
    Ik heb eerst op berber, vervolgens nog op Tollie proberen in te praten. Bij geen van beiden had ik succes. Enige manier voor mij om van lynch te komen was door met Cet Cool mee te stemmen op Heintje. Als ik gelyncht werd, verloor ik sowieso. Door heintje te lynchen was er nog een kleine kans. Ik wist immers niet wat berber gestolen had en in theorie was het mogelijk dat hij nacht 2 Thels bestolen had. (Dat zou ik gedaan hebben als ik dief was; was best te raden dat hij slotenmaker was en extra slot is altijd welkom.) Ik kies een 1 % om te winnen boven 0 % kans om te winnen.

Daarbij... ja, ik gunde/gun het Cet Cool. Hij had het mooi gespeeld als "fluitspeler". Wij wolven hadden echt geen idee, tot het moment dat ik befloten werd. Alleen had hij ergens een regel verkeerd begrepen. Hij dacht dat iedereen befloten moest zijn, ongeacht of die persoon door hem of legioen befloten was. Geen gekke vergissing als je weet dat hij fluitspeler is geworden door een ander te dubbelen. Had hij tegelijk met mij ook Tollie befloten, dan had hij nog maar 2 mensen hoeven te befluiten en op die manier ook gewonnen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Altijd jammer wanneer je het spelletje pas begint te doorzien als je net dood bent.

De keuze om de dubbelganger als extra partij te laten fungeren en ook gewoon de fluitspeler te laten dubbelen is zo als het hoort. Als je zulke situatie wilt voorkomen moet je de rol verdeling aanpassen.

Wel verbaasde het mij dat toen ik over de witte wolf las, dat hier in stond dat je normaal gesproken niet je mede weerwolven mocht opeten. Ik was onder de indruk dat dit wel mocht.
    Ik denk dat het verstandigers was van de burgers om legioen door de wolf op te laten eten.
    Wat zou er trouwens gebeurd zijn als de fluit speler 's nachts vermoord word, en tegeljiker tijd iedereen befloten heeft.
    Dan wint de fluitspeler. Zoals nu ook is gebeurt. Wij vielen Cet Cool aan.

Daarbij hoor ik vaak het "laat de wolven de fluitspeler maar eten". Ik vind dat een bepaalde arrogantie/naïviteit van burgers in zich dragen. Jij kunt als burger de wolven niet ertoe bewegen om de fluitspeler te eten. Dit hebben we ook niet gedaan, ookal hadden we wel t vermoeden wie de fluitspeler was. En zouden burgers 't zo gespeeld hebben, dan zou ik me daar ook niks van aan getrokken hebben.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 02-06-2016 om 16:23

Regels voor berichten