Weergegeven resultaten: 1 tot 1 van 1

Discussie: Travian FAQ

Gebruiker Vinny's schermafbeelding

Standaard

Als speler van Travian zal je vast een keer tegen iets aan lopen wat je niet begrijpt. Dan zijn er een aantal manieren om een antwoord op je vragen te vinden.

http://help.travian.nl/

Hier kun je (bijna) alles over Travian vinden. De bouwtijden, de benodigdheden, etc.

Daarnaast kun je ook de zoek gebruiken op het forum van Travian. Voor sommige mensen is het lastig deze te vinden, vandaar deze screenshot:

<script type="text/javascript">setImgWidth();</script>

Wanneer je de zoek gebruikt kun je topics vinden over de eventueel eerder gestelde vraag die jou ook bezighoud. Eigenlijk kun je hier alles vinden, maar mag dat nog niet lukken, dan kun je altijd een nieuw topic openen met jouw vraag daarin.

Inhoud
    Voor de handigheid staat hier een inhoud met alle hoofdstukken van dit topic. Zo is het makkelijker wanneer je even snel iets wilt opzoeken en dus niet de hele tekst hoeft door te zoeken.

1. Je account beheren
    2. Algemeen
    3. Het leger
    4. Gebouwen
    5. Handige links

1. Je account beheren

Hoe wijzig ik mijn profiel?
    Hieronder zie je handige screenshot met daarin uitgelegd hoe je jouw account kunt beheren.

Om je profiel te veranderen kun je op twee manieren beginnen. Je kunt helemaal links op de knop profiel klikken, of je kunt in de spelerstatestieken op jouw naam klikken en daarna op profiel klikken.
    Je kunt dan een zinnetje, of verhaal of wat dan ook in jouw profiel zetten. Ook kun je jouw leeftijd en woonplaats etc. aangeven.

Als laatste kun je ook de naam van je dorp(en) veranderen, zorg dan wel dat je van tevoren het goede dorp geselecteerd hebt.

Hoe annuleer ik een actie?
    Je kunt een actie annuleren door op het rode kruis voor de betreffende actie te klikken. Je krijgt enkel de grondstoffen terug die je voor het vorige niveau betaald hebt (Bij niveau 1 krijg je wél alles terug).

Let op: Je kunt acties zoals het maken van leger en het sturen van grondstoffen niet annuleren.

Hoe maak ik gebruik van de kaart?
    Op de kaart kun je verschillende dorpen en oasen zien. Je kunt meer informatie vinden over een betreffend onderdeel door je muis erop te houden en/of erop te klikken. Wanneer je PLUS hebt zijn je dorpen met verschillende lijnen omlijnt:
    - Geel: Jouw eigen dorpen,
    - Groen: Dorpen van mensen uit je alliantie,
    - Rood: Andere dorpen,
    - Grijs: Inactieve dorpen (farms?).

2. Algemeen

Gaat het spel door met bouwen en kan ik aangevallen worden wanneer ik uitlog?
    Ja.

Hoe vaak per dag krijg ik grondstoffen?
    De grondstoffen productie is per uur, deel die productie door 60 minuten en je weet hoe vaak je grondstoffen binnen krijgt.

Kan ik van stam veranderen gedurende de server?
    Nee, tenzij je een nieuw account aanmaakt (en de oude verwijderd).

Beginnerbescherming, wat is het en hoe werkt het?
    In het begin van de server krijgt elke speler 4 dagen beginnerbescherming, later in de server kan dit langer worden aangezien andere spelers steeds groter worden.

Hoe komt het dat ik niet alle gebouwen kan bouwen?
    Voor sommige gebouwen moet je eerst een ander gebouw op een bepaald niveau hebben. Hieronder vind je een handige gebouwenboom:

Door Motrax en Flying Fortress (en)
    Vernieuwd door Mraedis

Waarom krijg ik zo weinig graan binnen?
    Je legers eten ook graan op, elke eenheid kost minimaal één graan per uur, sommige sterkere eenheden zelfs 6 per uur. Zorg dus dat, wanneer je een leger maakt, je genoeg graan binnenkrijgt.

Hoe sticht ik volgende dorpen?
    Voor het stichten van nieuwe dorpen heb je kolonisten nodig. Ook kun je dorpen overnemen met leiders, onderleiders of senatoren. Meer hierover kun je vinden bij:

http://help.travian.nl

Kan ik dorpen verliezen?
    Ja, wanneer je meer dan een dorp hebt kunnen je dorpen worden overgenomen. Je hoofddorp kan dan niet worden overgenomen maar wel worden vernietigd.

Van welke stam is het dorp dat is veroverd?
    Van de stam van de nieuwe eigenaar.

Wat moet ik doen als ik niet meer wil spelen?
    Je kunt gewoon stoppen. Na enige tijd zal je dorp inactiviteit vertonen, en na nog een tijdje wordt je account verwijderd. Als je het direct wilt verwijderen kun je in je profiel instellingen je account verwijderen.

Mogen spelers met grotere steden kleinere steden voorzien van grondstoffen?
    Ja, maar let op: Je mag maar een keer per dag je uurproductie naar een andere speler sturen.

Hoe krijg ik een hogere populatie?
    Elk gebouw of veld krijgt een aantal 'werkers' erbij, hoe meer werkers je hebt, des te groter is je populatie.
    Legereenheden tellen niet mee aan je populatie.

Wie of welk dorp betaald het graan wat versterkingen in de oasen gebruiken?
    Het dorp waarvan de oase is betaald de versterkingen.

3. Het leger

Wat is er nodig om soldaten te trainen?
    Om soldaten te trainen heb je een hoofdgebouw niveau 3, een verzamelplaats niveau 1 en een barrak nodig. Dan kun je de eerste en simpelste eenheid van een stam. Wil je betere eenheden hebben, dan moet je een academie bouwen om daar je troepen te ontwikkelen (dus daar kun je ze niet trainen).

Ik heb meerdere gebouwen van hetzelfde soort (bijvoorbeeld twee pakhuizen). Hoe weet ik welke ik aan het slopen ben?
    Dit is heel simpel. Wanneer je de muis op een gebouw laat staan (dus niet klikken) krijg je onderin links een link te zien met een getal. Dat getal is de plaats waar het gebouw staat. Die getallen zie je voor de namen bij het hoofdgebouw en zo kun je zien welk gebouw je aan het slopen bent.

Snap je het niet helemaal, of kun je de link niet zien. Dan is hier een plaatje voor de duidelijkheid:

Opmerkingen:
    - Nummer 39 (rood) is de verzamel plaats
    - Nummer 40 (staat er niet op) is de muur (nu het water)

Door Mraedis

Wat is het verschil tussen een aanval en een overval?
    Bij een aanval gaan je troepen eerst op de eenheden van de vijand af om deze allemaal te proberen te doden. Bij een overval proberen ze de grondstoffen te stelen en het leger te ontwijken.

Kan ik kiezen welke grondstoffen ik wil stelen?
    Nee.

Hoe sloop ik gebouwen of een muur?
    Om een muur te slopen heb je rammen nodig, voor gebouwen katapulten of trebuchets. Ook hierover kun je meer info vinden op de bovengenoemde hulpsite.

Scouts, waar zijn die voor: die zijn toch heel slap?
    Scouts zijn niet bedoeld voor een aanval. Maar met scouts kun je het aantal grondstoffen en het leger en defensie scouten zonder dat je vijand het opmerkt (mits er geen scouts in het betreffende dorp staan).
    Stuur met scouts geen eenheden mee.

Ik word aangevallen, kan ik zien uit wat voor eenheden het aanvallende leger bestaat?
    Nee, dit is op geen enkele manier mogelijk.

Kunnen troepen samenwerken en zo iemand aanvallen?
    Nee, je kunt enkel troepen als versterking sturen.

4. Gebouwen

Moet ik voor elk dorp een ambassade bouwen wanneer ik in een alliantie zit?
    Nee, dit hoeft niet. Een ambassade van niveau 1 is genoeg.

In het volgende hoofdstuk vind je meer informatie over allianties zelf.

Hoe gebruik ik de marktplaats?
    Elke keer dat je de marktplaats opwaardeert krijg je een nieuwe handelaar. Hij kan grondstoffen wegbrengen maar zal nooit iets mee terugnemen. Je kunt boden van anderen aannemen of zelf een bod doen.

Waar zijn de wapensmid en de uitrustingssmederij voor?
    In deze gebouwen kunnen je eenheden worden opgewaardeerd met 1,5% aanvalskracht of verdediging. De gebouwen kunnen tot niveau 20 worden opgewaardeerd en elk unit daarmee tot 20 niveaus. Hoe deze opwaarderingen zich ontwikkelen is alleen in te vullen met Travian Plus in de Plussimulator.

Worden mijn ontwikkelde dingen in een dorp ook bruikbaar voor een ander dorp?
    Nee, elk dorp moet zichzelf ontwikkelen om alles te kunnen maken en bouwen.

Horen de grondstofvelden tot de categorie 'gebouwen' en worden zij sneller aangelegd als mijn hoofdgebouw wordt opgewaardeerd?
    Ze behoren niet tot de categorie 'gebouwen', maar worden wel sneller aangelegd als het hoofdgebouw is opgewaardeerd.

Hoeveel produceert een volledig uitgebouwd standaard dorp?
    Een standaard dorp heeft 4-4-4-6 velden. Een niveau 10 veld produceert 200 units. Daarnaast zijn er nog de extra gebouwen die extra productie geven. Maximaal is het 1000-1000-1000-1800.
    <!-- / message -->Een hoofdstad kan wel meer produceren, want daar kunnen in theorie de velden oneindig opgewaardeerd worden. Ik zeg 'in theorie' omdat uiteindelijk je pakhuizen de productie niet meer aankunnen.

Met dank aan OW456
    Laatst gewijzigd door Mraedis : 18-03-2010 om 13:59

Regels voor berichten