Weergegeven resultaten: 1 tot 7 van 7

Discussie: Legers: hoe maak/gebruik ik ze ?

Gebruiker Vinny's schermafbeelding

Standaard Legers: hoe maak/gebruik ik ze ?

#Hoe maak ik troepen?

Is de meest gestelde vraag op Travian, daarom gaan we daar even dieper op in.

De eerste stap zal zijn om barakken te krijgen, voordat je dit gebouw kunt bouwen heb je een hoofdgebouw level 3 en een verzamelplaats Level 1 nodig.
    De verzamelplaats kun je bouwen in de rood omrande rand van het volgende plaatje:

Nu je een barack level 1 hebt kun je nog maar één soort eenheid maken, welke eenheid dit is verschilt per stam maar het zijn allemaal maar basiseenheden die niet erg sterk zijn. Hier is een voorbeeld van de eerste eenheid van een Germaanse stam.

- 0:04:30 Is de tijd die jouw barakken erover doen om 1 eenheid te creëren, dit verschil per eenheid en het level van jouw barakken.
    - Op de puntjes kun jij invullen hoeveel troepen jij wilt maken van deze eenheid.
    - ( x ) Is het maximale aantal troepen dat jij kunt maken. Dit hangt volledig af van jouw grondstoffen.
    Jouw opslag en de kosten van de eenheid zijn dan ook de enigste waardes die bepalen hoeveel troepen jij kunt maken.

Natuurlijk wil je graag meer verschillende eenheden zodat je nog sterker kunt worden.
    De tweede stap zal dus zijn om meer eenheden te ontwikkelen. Alle nieuwe eenheden zul je moeten ontwikkelen in je academie, voordat je dit gebouw kunt bouwen zul je eerst je barakken naar level 3 moeten brengen.

Om te zien wat jij precies nodig hebt om meer eenheden te ontwikkelen in je academy zul je hier moeten kijken:
    Voor Galliërs
    Voor Germanen
    Voor Romeinen

Nu je gezien hebt wat je nodig hebt voor andere eenheden gaan we kijken hoe we wat meer gebouwen kunnen bouwen. Vele eenheden hebben een uitrustingssmederij of een wapensmid nodig. Voordat je dit kunt bouwen heb je een academie level 3 nodig.
    Als laatste kun je ook een stal bouwen zodat je ook eenheden te paard kun maken, hiervoor heb je een wapensmid level 3 en academie level 3 nodig.

Er zijn nog een paar speciale eenheden voor het vernietigen van muren, gebouwen.
    Om muren te vernietigen heb je rammen nodig, die kun je maken in een werkplaats , dit is tevens het gebouw waar je katapulten kan maken om gebouwen te vernietigen.
    Laatst gewijzigd door Vinny : 30-11-2009 om 01:00

Standaard

#Troepen versturing

Soldaten verstuur je via de Verzamelplaats of door op een dorp aan te klikken en dan troepen te sturen. Je kunt opgeven hoeveel soldaten je wilt sturen. Je hebt drie mogelijkheden:

Versterking
    Troepen gaan een dorp verdedigen.

Aanvallen
    Troepen vallen een dorp aan en vechten tot óf de verdedigende troepen dood zijn, óf alle aanvallende troepen. Wanneer het gevecht gewonnen is, plunderen de overlevende soldaten het dorp en nemen grondstoffen mee terug (net als overvallen).
    De aanvaller haalt troepen uit vallen (als je wint, en je een Galliër aanvalt met bezette vallen).
    Rammen, katapulten en administrators(leiders, onderleiders, senators) doen hun werk.

Overvallen
    Deze manier zorgt er voor dat aanvallende troepen zich niet doodvechten als het dorp verdedigd wordt, maar dat ze zoveel mogelijk grondstoffen proberen te stelen, zonder verliezen. Het ligt aan de verdediging hoeveel troepen er terugkomen.
    Je laat troepen in vallen zitten als je een Galliër aanvalt met bezette vallen.
    Rammen, katapulten en administrators doen hun werk niet.

Klik tweemaal op OK! Nu zijn je troepen verstuurd.

Annuleren
    Je hebt 90 seconden de tijd om te annuleren door op het rode kruisje te drukken in je verzamelplaats, daarna is annuleren niet meer mogelijk.

Help ik kan alleen maar overvallen!

Hier kunnen 2 redenen voor zijn. De eerste reden: Je bent als sitter ingelogt. Sitters kunnen alleen maar overvallen, en niet aanvallen. Zorg dus dat je met je eigen login naam en wachtwoord bent ingelogt, dan zul je zien dat het wel kan.

De tweede reden: Je probeert een oase aan te vallen. Oase's die niet in het bezit zijn van spelers, en waar dus nog dieren in zitten, kunnen nooit aangevallen worden. Als een oase in het bezit is van een speler, kan dit echter wel.

Wie kan je aanvallen?

- Iedereen kan iedereen aanvallen (alliantie of niet, zelfs je eigen dorpen is mogelijk), behalve de beginners die nog in de beginnerbescherming zijn.
    - Bij de start van de server duurde de beginnerbescherming ongeveer 3 dagen (Speed server 1 dag) , dat wordt langer naarmate de server langer bezig is. Inmiddels is dit 14 dagen.
    - Er is geen manier om te controleren hoe lang je beginnerbescherming hebt, tenzij je kijkt naar de datum van de bevestigingse-mail of door iemand te vragen je aan te vallen: dan wordt er gemeld tot wanneer deze bescherming loopt.

Gevechtssimulatie
    In de Verzamelplaats is een Gevechtssimulator. Een belangrijke opmerking hierbij is dat de normale simulator bewust onnauwkeurig is. Bij een Travian Plus account zit er een Gevechtssimulator Plus, welke wel precies is. In de Plus kan je als extra:
    - Upgrades van de troepen aangeven (upgrades van de andere speler zal je altijd moeten gokken, er is geen manier om erachter te komen hoeveel die upgrades zijn)
    - Niveau van de muur
    - Totale populatie van elk account.
    - Niveau van een Paleis/Residentie.

Versterkingen
    De belangrijkste opmerking is dat versterkende troepen echt heel erg dom zijn. Troepen die een dorp versterken kunnen maar één ding en dat is graan eten van het dorp en verdedigen als het dorp wordt aangevallen. De speler van het versterkte dorp heeft maar één mogelijkheid en dat is via de Verzamelplaats het commando geven om de versterkende troepen weg te sturen. De speler van wie de troepen zijn heeft ook de mogelijkheid om zijn soldaten terug te trekken, ook weer via de Verzamelplaats.

Je krijgt een rapport wanneer je versterkingen zijn aangevallen met de verliezen, maar je kan niet zien wie er aanviel en wat zijn verliezen waren.

Als je een dorp aanvalt waar versterkingen zijn, krijg je in het rapport een overzicht van de troepen van de verdediger en van de versterkingen. Je ziet niet van wie de versterkingen zijn.

Versterkingen
    Op de heen- én terugweg van het dorp dat de soldaten versterken, eten ze graan van het dorp waar de soldaten bij horen.
    Als er graantekort is in het versterkte dorp gaan de versterkingen als eerste dood. <je krijgt="" als="" versterkende="" speler="" hier="" geen="" rapport="" van="">

Muren
    Een muur geeft een verdedigingsbonus aan de aanwezige verdedigers in het dorp.
    - Romeinen 3%
    - Galliërs 2,5%
    - Germanen 2%

Let wel: het percentage is niet per niveau zoals met secundaire industrie, maar is cumulatief. Een niveau 20 Romeinse muur geeft niet 20x3= 60% bonus, maar 1,03^20= 1,806111, wat neerkomt op een bonus van 80%.

Het Paleis en een Residentie geven het dorp ook per niveau ook een verdediging. Hoeveelheid is onbekend.

Een dorp heeft zelf ook een kleine verdediging. Een klein dorp ten opzichte van een groter dorp heeft iets extra. Onbekend is hoeveel, maar een voorzichtige schatting zou 75 zijn.

Kan ik leden van mijn alliantie aanvallen?
    Ja.

Kan ik geallieerden van mijn alliantie aanvallen?
    Ja.

Kan ik mijn eigen dorp overvallen?
    Ja, dit wordt door sommige mensen als methode gebruikt om grondstoffen op te halen.

Kan ik troepen van geallieerden combineren?
    Nee.

Kan ik troepen van mijn dorpen combineren
    Nee.

Kan ik troepen van mijn dorpen uitwisselen?
    Nee. Alleen door middel van versterkingen. Units blijven bij het dorp waar ze getraind zijn, met uitzondering van helden die kun je vanuit alle dorpen besturen.

Ziet een speler dat ik hem aanval?
    Ja, direct. Alleen als er geen Verzamelplaats in het dorp aanwezig is, kan de eigenaar niet zien wie er aanvalt. Na de aanval staat de aanvaller wel in het rapport.

Kan ik zien wat voor troepen mij aanvallen?
    Nee, met geen mogelijkheid. Alleen door de snelheid te bepalen is het mogelijk om te gokken wat voor troepen. Cavalerie is snel, katapulten zijn langzaam.</je>
    Laatst gewijzigd door Vinny : 27-10-2008 om 19:58

Standaard

#Symbolen Troepenbeweging

Bewegingen van de troepen:
    1 Versterking in 0:08:44 uur
    De gele tekst en het geel/groene schild geeft aan dat de speler versterkingen stuurt.

1 Versterking komt thuis in 0:08:44 uur
    De groene tekst geeft aan dat er versterkingen aankomen, van een andere speler of van de eigen speler.

1 Aanval in 0:08:44 uur
    De gele tekst geeft aan dat de speler zelf aanvalt.

1 Aanval in 0:08:44 uur
    De rode tekst geeft aan dat de speler wordt aanvallen.

De paarse tekst geeft aan dat je oase aangevallen wordt.

Het paarse schild geeft aan dat er versterkingen binnenkomen in je oase
    Laatst gewijzigd door Vinny : 24-11-2009 om 18:03

Standaard

#Help ik ben mijn troepen kwijt!

Verschillende spelers (met name de onervaren) schrikken als ze inloggen en merken dat er troepen kwijt zijn.

Als je dan op het forum kijkt zie je dat er een Bug bestaat die je troepen laat verdwijnen en na enkele dagen weer terug toverd. Hieraan kan niemand iets doen en het is dan ook onnodig om dit op het forum te gaan zetten.

Wat men vaak vergeet is dat het niet altijd een bug hoeft te zijn en dat ze niet goed hebben gekeken in hun dorpen. Er zijn namelijk verschillende redenen waarom jij denkt dat je je troepen kwijt bent. Daarom heb ik hieronder een aantal mogelijkheden gezet die ik later kort probeer uit te leggen:

1. Je Held staat als versterking in een ander dorp.
    2. Je graan-productie was te laag en je troepen zijn verhongerd.
    3. Je bent aangevallen en je tegenstander heeft al je troepen gedood.
    4. Het kolonisten & Leider '''probleem''
    5. Je sitter(s) & mede-pc-gebruikers
    6. Je troepen zitten vast in een Gallische val.

1. Je Held staat als versterking in een ander dorp.

Zoals als staat uitgelegd in het instructie topic over de held, kan men de held versturen naar een ander dorp. Als je dit (perongeluk) hebt gedaan zal de held niet meer te zien zijn in zijn ''oude'' dorp. Daarom verwijs ik je naar verzamelplaats, klik vervolgens al je dorpen af en je zult zien dat er ergens onder dat oranje sterretje een ''1tje'' staat.

2. Je graan-productie was te laag en je troepen zijn verhongerd.

Zoals je wel opgevallen is maak je gebruik van 4 soorten grondstoffen. Graan is de bijzondere onder deze 4. Na het maken van gebouwen en troepen voeden ze ook de inwoners van je dorp net als je troepen. Mocht je dus een negatieve graanproductie krijgen dan verdwijnt je graan i.p.v dat het erbij komt. Je graanopslag zal dalen todat alles op is daarna zullen je troepen zullen dan 1 voor 1 sterven totdat jij er iets aan doet of er net zoveel troepen dood zijn totdat je graanproductie op ''0'' staat.

3. Je bent aangevallen en je tegenstander heeft al je troepen gedood.

Net als jij kan iedere speler in dit spel elkaar aanvallen (mits je Newby bescherming hebt.) Als jij dan inlogt op je account en je mist troepen en je ziet een groen icoontje bovenin je scherm dan is de kans groot dat jou dit is overkomen.

Klik op het groene icoontje en lees je rapport, hier kun je zien hoeveel van jouw troepen gedood zijn.

4. Het kolonisten & Leider '''probleem''

Op een gegeven moment ben je zover om je kolonisten te bouwen of mischien zelfs al een leider. Mensen gaan vol enthousiast hun eerste leider aanmaken in de academie. Na een tijdje te hebben gewacht is die dan eindelijk klaar. Ze gaan kijken in hun troepenlijst en zien dat ze geen leider hebben. Dit komt omdat je de leider in de academie onwikkelt en niet bouwt. Bouwen kan pas op een lvl 10, 15 en 20 paleis of op lvl 10 & 20 in een residentie. Wat ook nogal eens voorkomt is dat mensen de leider ontwikkelen en in hun residentie met nog 1 slot resterend snel 3 kolonisten bouwen omdat dit goedkoper is. Dat klopt maar dan kun je daarna niet meer je leider bouwen (mits je de kolonisten dood laat lopen op een ander dorp.)

Vergeet dus niet de gouden regels:

* Leider eerst onwikkelen in je academie daarna bouwen in je Residentie of Paleis
    * Een residentie heeft 2 slots en een paleis heeft er 3. (1 leider of 3 kolonisten is een slot!!)
    * Kolonisten en leider verdwijnen na het koloniseren/overnemen van het dorp.

5. Je sitter(s) & mede-pc-gebruikers

Mochten geen van deze bovenstaande redenen een oorzaak hebben dan kan het zo zijn dat je sitter of mede-pc-gebruiker de dader is. Hij/zij kan ook je aanvalsrapport hebben gewist. Stuur na je sitters een IGM en vraag of ze er meer van weten. Ontkennen je sitter(s) het, dan is het aan jou om ze te geloven of om ze van hun rechten te ontnemen. Naast je sitter zijn er mede-pc-gebruiker die op je account kunnen. Daarom raad ik je aan de coockies te verwijderen na elk travian bezoek. Een sitter hoeft niet altijd met kwade bedoeling je troepen hebben gebruikt. Het kan natuurlijk ook zo zijn dat hij ze heeft gebruikt om een aanval op hem/haar af te weren.

6. Je troepen zitten vast in een Gallische val.

Als jij aan Galliër aanvalt kunnen er soms troepen vast komen te zitten in hun vallen. Deze zijn dan nog wel te zien op jouw verzamelplaats maar je kunt ze niet besturen. Er zijn 3 manieren om iets met die troepen te doen.
    - Je valt die speler aan met een normale aanval, geen overval! , als de aanval succesvol is zul je de gevangen troepen bevrijden en die zullen teruggaan naar hun oorspronkelijke dorp.
    - De Gallische speler laat de troepen vrij. De andere speler heeft een optie in zijn verzamelplaats om ze vrij te laten. Dit kan de speler bijvoorbeeld doen omdat hij door iemand anders wordt aangevallen, jij betaalde er grondstoffen voor, of de speler doet het uit vriendelijkheid.
    - Je kan jouw troepen laten doden, je krijgt dan een deel van de kosten terug maar niet alle 100%. Ook de graankosten van de troepen zullen dan verdwijnen. De Galliër zal hier niks van merken.
    Laatst gewijzigd door Vinny : 27-10-2008 om 19:59

Standaard

#Help, waarom mijn troepen zijn zo duur!!

Eindelijk is het dan zover. Je bent toe aan een nieuw soort troep. Na veel Clubswingers, legionairs of Phalanx gebouwd te hebben word het eens tijd voor verdedigende troepen of misschien wel in geval van de galier een aanvallend soort waarschijnlijk word dit dan de zwaardvechter.

Hieronder even een veel voorkomende gedachten
    Eens kijken, alle gebouwen staan hoog genoeg om ze te kunnen maken. He..? er staat niks in mijn barak. Even kijken, og hier staan ze, in de academie wat een rare plaats. he.. hoe kan dit mijn pretoriaan kost 700 hout, 620 klei, 1460 ijzer en 580 graan. Zo heee.., dat is duur. Maar in de instructies stond toch dat het veel goedkoper was..? Eens kijken voor de zekerheid. Hu ik had toch gelijk dit klopt niet. Het zal wel weer een BUG zijn net als die 00:00:00? BUG. Dan maar even op het forum vragen hoe dit zit. De zoek gebruiken..? wat is dat nou weer ..?

Hoe komt dit dan ?

Om een beetje in de sfeer van het spel te blijven moet je maar denken dat in de academie de troep word bedacht/uitgevonden oftewel in travian taal 'ontwikkeld'. Geen zorgen deze kosten hoef je per dorp maar eenmalig te betalen. Daarna kun je voor de aangegeven prijs die in de instructies staan zoveel troepen maken als jij maar wil.

Via help.travian.nl kun je dit opzoeken onder het kopje gebouwen --> academie. Voor de duidelijkheid heb ik hieronder met screenshots de schema’s geplaatst. (deze plaatjes kunnen mogelijk copyright beveiligd zijn)

Al deze kosten moet je bij elk dorp betalen (mits je ze wil trainen natuurlijk). In de dorpen die je overneemt zal er geen een troep zijn ontwikkeld. Dit moet je zelf dus nog doen.

Laatst gewijzigd door Vinny : 27-10-2008 om 20:00

Standaard

# Katapulten
    Wanneer je als speler redelijk groot bent geworden krijg je de mogelijkheid om katapulten te maken. Deze katapulten kan je daarna gebruiken om andermans dorpen te slopen. Zo kan je bijvoorbeeld de barakken van je farm kapot schieten zodat hij geen troepen kan maken, de residentie van je buurman slopen om zijn dorp over te nemen, of zelfs een dorp compleet van de kaart laten verdwijnen.

# Benodigdheden

Ondanks dat elk ras een eigen type katapult heeft zijn de eisen om ze te onderzoeken overal gelijk.
    Je hebt voor katapulten een academie level 15
    en een werkplaats level 10 nodig.

# De verschillen

Elk ras heeft zijn eigen type katapulten, hier volgt een lijst met de belangrijke informatie per ras:

# Romeinen
    de romeinen hebben een vuurkatapult

Deze is te onderzoeken voor:
    5800, 5500, 5000, 700.

Hierna is hij te bouwen in je werkplaats voor:
    950 , 1350 , 600 , 90 .

De vuurkatapult heeft een graanverbruik van 6 en een snelheid van 3 velden per uur.

# Galliers
    De Galliers hebben een trebuchet.

5860, 5900, 5400, 700.

960 , 1450 , 630 , 90 ,

De trebuchet heeft een graanverbruik van 6 en een snelheid van 3 velden per uur.

# Germanen

De germanen hebben een katapult.

5500, 4900, 5000, 520
    .

900, 1200, 600, 60,

De katapult heeft een graanverbruik van 6 en een snelheid van 3 velden per uur.

# Werkwijze

Aanvallen met katapulten is eigelijk vrij simpel.
    Je stuurt een aantal katapulten op een vijandg dorp af; denk er wel aan dat je met 1 katapult niet veel kan uitrichten, en hoe hoger het level van een gebouw, hoe meer katapulten je nodig hebt. (zie de leveltabel voor aantallen)
    Let op!! -> Bij een katapultaanval moet je erom denken dat je de optie 'aanval' kiest, bij een overval werken katapulten niet.
    Let op!! -> Katapulten zijn niet zo goed in aanvallen, je zal dus een aantal troepen in dezelfde groep mee moeten sturen om ze te laten overleven
    Tip -> het is vaak verstandig om eerst een groot leger (een "veegploeg") op het dorp af te sturen om alle eventuele verdediging te slopen

Na het selecteren van de troepen krijg je zoals altijd een overzicht van de gekozen troepen te zien ter bevestiging, maar nu staat er onder het vak met 'troepen' een 2e vak, met 'doel', en hierachter een lijst met (bijna) alle gebouwen. (welke gebouwen beschikbaar zijn om te kiezen is afhankelijk van je level verzamelplaats, verderop staat een lijst).
    Als je hier een doelwit kiest zullen je katapulten daarop schieten. is het betreffende gebouw niet aanwezig of heb je geen gebouw gekozen, zullen je katapulten willekeurig schieten (wel allemaal op hetzelfde gebouw).

# Verdedigen tegen katapulten

Tegen een katapultaanval kan je niet veel doen, behalve veel verdediging hebben.
    Uiteraard geld hier, net als overal, 'voorkomen is beter dan genezen'.
    Hoewel aanvallen en aangevallen worden bij het spel hoort, gebruiken de meeste spelers geen katapulten zonder reden, over het algemeen alleen voor overnames en voor straffen, zorg dus dat je ze geen reden geeft om katapulten te gebruiken.
    Als je scheldberichten gaat sturen kan je vaak een portie katapulten als antwoord verwachtten. De andere optie is om de grootste in je buurt te zijn, en het probleem van verdedigen aan je buren over te laten.
    Let op!! -> Hoewel travian een oorlogspel is en katapulten bij het spel horen is het niet leuk om meteen als je katapulten hebt alle dorpen om je heen te gaan slopen. hiermee bederf je per direct het spelplezier van kleinere spelers, die al hun werk in het niets zien verdwijnen. Uiteraard is er niks tegen een overname of een wraakactie.

Mocht je toch, om welke reden dan ook, een katapultaanval tegen je krijgen is je enige optie verdediging regelen, VEEL verdediging. Er loopt vaak een vrij groot leger met katapulten mee, en dat hele leger zal je moeten vernietigen.
    Katapulten worden in het gevecht tot de infanterie (voetvolk) gerekend, en je kan dus het beste verdediging tegen infanterie hebben staan (druideruiter, preatoreaan of paladein).
    Uiteraard helpt een sterke muur ook (maar alleen als je al verdediging hebt) en een hoog level paleis/residentie draagt ook zijn steentje bij.

Om ervoor te zorgen dat je geen schade ondervind bij een katapultaanval zal je het gevecht ruim moeten winnen, omdat katapulten, zeker veel met een groot leger erbij, bijna altijd wel een paar levels van een gebouw afhalen. (word verderop uitgelegd)

# Extra informatie
    # Leveltabel Om een gebouw vanaf een bepaald level naar level 0 te brengen (totaal slopen) heb je altijd evenveel katapulten nodig, de aantallen staan in de volgende tabel:

Niveau 1 = 1
    Niveau 2 = 2
    Niveau 3 = 2
    Niveau 4 = 3
    Niveau 5 = 4
    Niveau 6 = 7
    Niveau 7 = 8
    Niveau 8 = 10
    Niveau 9 = 12
    Niveau 10 = 14
    Niveau 11 = 17
    Niveau 12 = 20
    Niveau 13 = 23
    Niveau 14 = 27
    Niveau 15 = 31
    Niveau 16 = 35
    Niveau 17 = 39
    Niveau 18 = 43
    Niveau 19 = 48
    Niveau 20 = 53

Dit is zonder steenhouwer, staat die er wel zal je dit getal met 1+(0,1*level steenhouwer) moeten vermenigvuldigen.
    Met een steenhouwer level 20 zal je dus 159 katapulten nodig hebben om een gebouw van level 20 te slopen.
    Ook geld dit voor katapulten van level 0, voor katapulten die verbeterd zijn in de wapensmid moet je het aantal (na de verminigvuldiging van de steenhouwer) met 1-(0,015*level katapult) moeten vermenigvuldigen
    Opmerking!!
    -> De formule met de wapensmidupgrades is niet helemaal correct, maar wel goed genoeg, de exacte formule staat in de informatie over de wapensmid.

# Niet genoeg katapulten

Dit stukje heb ik een tijdje geleden zelf uitgerekend, en is dus © van mij (gaitman)

Bij onvoldoende katapulten word een gebouw beschadigd tot het level waar het ontbrekende aantal katapulten voldoende zou zijn om het te slopen.

Stel dus:
    Je wilt een residentie van level 15 slopen (nodig: 31 kata's) maar je grootste kataploeg bestaat maar uit 20 katapulten...
    als je dan met die 20 katapulten aanvalt heb je er dus 11 te weinig gestuurd. met de aangegeven relatie zou je bij een volgende aanval aan 11 katapulten voldoende hebben om de resterende levels te verwijderen.
    Omdat level 8 10 katapulten vraagt, en level 9 vraagt er 12 zal de residentie beschadigd worden tot level 8,5. dit word afgerond tot level 9
    maar met die zelfde 20 katapulten een level 16 proberen te slopen geeft je een level van ongeveer 10,3. dit word afgerond tot level 11.
    dus een aanpassing op bovenstaande relatie:

Bij onvoldoende katapulten wordt het gebouw beschadigd tot het level waarbij het ontbrekende aantal katapulten voldoende is voor de volledige sloop, bij een niet-geheel level (met iets achter de komma dus) word het level naar boven afgerond

Bovendien heb ik het vermoeden (niet getest) dat een zelfde relatie opgaat voor rammen
    (oorspronkelijk topic hier)

# Mogelijke doelen

Deze informatie is oorspronkelijk gepost door en © van d00med.

Op een aantal niveau's van je verzamelplaats krijg je extra doelen om uit te kiezen.
    hieronder staat een lijst met op welke verzamelplaatslevels welke nieuwe opties beschikbaar worden

Niveau 1 | Willekeurig schieten
    Niveau 2 | Geen upgrade
    Niveau 3 | Graansilo en pakhuis
    Niveau 4 | Geen upgrade
    Niveau 5 | Grondstofvelden, secundaire industriën, korenmolen
    Niveau 6 | Geen upgrade
    Niveau 7 | Geen upgrade
    Niveau 8 | Geen upgrade
    Niveau 9 | Geen upgrade
    Niveau 10 | Alle andere gebouwen

Schuilplaatsen, vallenzetter en steenhouwer kunnen nooit als doelwit opgegeven worden, maar kunnen, met een beetje geluk, wel gesloopt worden als je voor 'willekeurig schieten' kiest.

Met je verzamelplaats op level 20 kan je 2 gebouwen kiezen om op te schieten in dezelfde aanval.
    Opmerking!! -> Om op 2 gebouwen te kunnen schieten moet je minstens 20 katapulten in die aanval hebben zitten.
    Opmerking!! -> Als je 2 doelen kiest schieten je katapulten nog steeds maar 1 keer. als je met 20 katapulten op 2 doelen schiet zal je dus met 10 katapulten op elk van die doelen schieten.

# Aanval gestopt

Als een katapultaanval gestopt is (dus alle katapulten zijn dood) schiet een deel van de katapulten alsnog, en wel het deel dat bij dezelfde troepen een OVERVAL zou overleven.

Voorbeeld:

Stel: Je wilt een residentie level 20 slopen, daarvoor stuur je 1000 imperianen en 60 katapulten, maar de verdediging heeft 3000 phalanx staan. dan verlies je al je troepen, maar toch schiet een deel van de katapulten.
    Als je nu per ongeluk op overval had geklikt, met verder dezelfde troepen zou je een handjevol imperianen en 35 katapulten overhouden. Met die 35 katapulten kan je de lvl 20 residentie tot level 15 beschadigen.
    Dus, je 1000 imperianen en 60 katapulten tegen 3000 phalanx slopen een gebouw van lvl 20 naar level 15.

Vriendschappelijk

Een alliantiegenoot of een lid van een geallieerde alliantie aanvallen is een vriendschappelijke aanval, zeker als er katapulten bij betrokken zijn.

Jezelf aanvallen

Jezelf aanvallen met katapulten kan, en mag. je zal je misschien afvragen waarom, maar met katapulten kan je veel sneller en effectiever gebouwen in een dorp slopen dan met je hoofdgebouw.
    Laatst gewijzigd door Vinny : 27-10-2008 om 20:01

Standaard

# Hoe maak je verkenners?
    Om verkenners te kunnen produceren moet je deze eerst hebben onderzocht in je academie. Meer informatie over je academie vind je hier. Daarna kun je ze net zoals Legionairs, Knuppelvechters en Phalanx gewoon in je barakken trainen.

# Verkenners naar een dorp sturen om te verkennen
    In principe verstuur je verkenners op dezelfde manier als iedere andere eenheid, met maar één verschil: je moet in je bevestigingsbericht kiezen wat ze moeten doen, grondstoffen en eenheden in dat dorp scouten of grondstoffen en verdediging scouten. Hieronder een kleine uitleg wat wat inhoud.

Bij scout grondstoffen en troepen wordt er gekeken naar hoeveel grondstoffen er op dat moment in het dorp aanwezig zijn, en hoeveel troepen er op dat moment in dat dorp aanwezig zijn. En dus niet naar welk niveau uitrustingsmederij en dergelijke ze hebben. Wel worden de eventuele versterkingen gemeld.

Bij verdediging en eenheden scouten wordt er gekeken naar welk niveau de muur en residentie of paleis hebben en naar het aantal troepen die er op dat moment in dat dorp zijn. Ook hier staat er niet bij welk niveau ze hebben en of er nog troepen getrained worden. Wel worden de eventuele versterkingen gemeld.

Het versturen van scouts

# Rapportage
    In de rapportage staat vanzelfsprekend wat je scouts moesten meldden, tenzij ze de verkenning niet overleefd hebben. Het kan namelijk zijn dat er in het dorp dat je scoutte scouts aanwezig waren. Als dat zo is zijn je scouts opgemerkt, wat betekend dat je scouts verliest, wat dan in feiten hetzelfde wordt als een gevecht, alleen dan tussen scouts, ook al zijn er andere troepen aanwezig in dat dorp. En zal de verdediger geen scouts verliezen.

Een verkenningsrapportage

# Enkele tips

• Hoe groter de groep scouts die je stuurt, des te meer kans op overleving.
    • Als er in het dorp dat je aanvalt scouts aanwezig zijn, zullen alleen jouw scouts schaden oplopen. (dus de aanvaller zijn scouts)
    • Upgrade het niveau van je scouts in je wapensmid en uitrustingsmederij, zodat je scouts sterker worden.
    • Stuur altijd eerst scouts voor je je leger stuurt, zodat je leger niet doodloopt.
    • Als je scouts ter verdediging naar een ander dorp stuurt, zullen ze daar ook scouts tegenhouden.
    • Als een dorp waar scouts in staan wordt aangevallen door gewone troepen, zullen de scouts als gewone soldaten meevechten.
    • Er komt pas een rapportage van de scout aanval als er een scout van de aanvaller gedood is, dus als je 300 scouts stuurt en de vijand heeft maar 1 scout, zal je nog niks merken.

# FAQ

Verkenners? Die staan niet in mijn lijst.
    Dat kan kloppen, want voor elke stam hebben ze een andere naam, namelijk: Equites Legati (Romeinen), Padvinder (Galliërs) en een Verkenner (Germanen).
    Ik heb een vijandelijke scout gedood, maar ik kreeg geen verdedigingspunten...[indent]Dat klopt, ze worden niet meegeteld. Ze worden wel meegeteld bij een gewoon gevecht.

Met dank aan Jeroenganges
    Laatst gewijzigd door Vinny : 27-10-2008 om 20:02

Regels voor berichten