Ik ben heel vaak op dit forum dezelfde vraag tegengekomen over hoe je een troepentool moet installeren, en wat dit is. Voor sommige komt mijn verhaaltje hieronder dus ook wel erg bekend voor.

wat is een troepentool?
Een troepentool is een tool die iemand van de alliantie online kan zetten, waarmee alle troepen van de alliantie kunnen worden bijgehouden, missies gepland kunnen worden ed.
Dit is veel handiger dan wat vaak gebeurt op een forum met tekst bijhouden hoeveel troepen er zijn.

hoe te installeren?
Stap voor stap:

1) download de nieuwste versie van de troepentool (http://www.assembla.com/spaces/files...4r3irUabIlDkbG). Download de stable releases, en de corrected dutch translation. pak de stable release uit in n map naar keuze, en vervan daar het bestandje lang_ne.php voor het bestandje lang_ne.php uit de corrected dutch translation.

2)
Ga naar:
www.freehostia.com, klik op free hosting, klik vervolgens op sign up now.
Kies hier free hosting(bannerless), valuta maakt niks uit, maar ik zou voor de zekerheid de euro kiezen.
klik bij het onderdeel Add a Domain Name to Host: het rondje use a subdomain aan, en vul een naam (bv troepentool) in.

kies bij land netherlands, klik no aan, en vul wat onzin in bij je persoonsgegevens (wel werkend email). LET OP!! de 1e 3 letters van je voornaam en de 1e 3 letters van je achternaam vormen je gebruikersnaam, kan niet meer veranderd worden. als je dus pietje wilt heten, verzin dan een naam als PIEranja TJEetje ofso. cijfers en tekens werken niet hierbij.

klik continue.

er verschijnt een pop up, die kan je wegklikken, en klikken op continue to control panel.

Je krijgt je wachtwoord toegestuurd, maar die kan je weer veranderen.

3) log in bij freehostia (cp.freehostia.com).
klik op MySQL databases.
vul een naam (bv kabouter) en wachtwoord in voor je database, en klik create database.

(TIP! ipv stap 4 kan ook het volgende, gaat sneller, maar is ingewikkelder als je er geen verstand van hebt: ga naar http://filezilla-project.org/, download en installeer filezilla.
start het programma. vul bij host je webadres in (bijvoorbeeld troepentool.freehostia.com), bij username je username (in ons geval pietje) bij je wachtwoord je wachtwoord, en bij port 21. Zoek vervolgens in de linker helft van het navigatie scherm de map met je uitgepakte bestanden op. In de rechterhelft komt je domain te staan. Het kan zijn dat je nog een keer dubbel op je domain moet klikken aan de rechterkant. Selecteer vervolgens alle bestanden in de linkerhelft, klik rechts, en kies upload. ga vervolgens verder met stap 6)

4) klik op het tabblad site management, en in het uitschuifmenu op bestandenbeheer.
klik hier op het domain wat je hebt aangemaakt. (bijvoorbeeld: troepentool.freehostia.com).

5) Onderaan klik je nu op kiezen, en zoekt het eerste bestand op, dan het 2e in het veld eronder, enzovoort. door op more files te klikken kan je meer dan 5 bestanden tegelijk uploaden.Als alle balkjes vol zijn, klik je op upload bestand(en). Dit herhaal je tot alle bestanden zijn geupload. Als het goed is zaten er ook nog 3 mappen bij je bestanden. Maak bij freehostia 2 mappen aan met dezelfde namen (onderaan, vul naam in van de map, en klik op creeer map, doe dit ook met de andere map). Open de mappen op je domain en voeg op dezelfde manier als hierboven de bestanden er aan toe, die ook in de mappen op je computer staan (kan je het nog volgen? ).

6) Open een nieuw tabblad of venster, en voer daar het adres van je domain in (bijv. troepentool.freehostia.com).

je komt nu bij het installatie menu.
je hebt de volgende gegevens dan nodig. (misschien wordt er meer gevraagd, maar dat kan ik zo 1 2 3 niet zeggen, omdat ik de installatie niet op nieuw ga starten, want dan ben ik zelf alles kwijt).
gegevens:
MySQL host = mysql4.freehostia.com
MySQL user = domainnaam_databasenaam (in ons geval dus troepentool_kabouter)
MySQL pass = het wachtwoord wat je voor de DATABASE hebt ingesteld (dus niet die voor je account, maar die van stap 3)
Prefix = naam waar elke tabel mee begint. Als je het domain nergens anders voor gebruikt: laat gewoon tt_ staan. (als je later op hetzelfde domain nog n 2e tool toevoegd, moet je hier iets anders invullen.)
travian versie = waarschijnlijk t3
instance_key = maakt niet uit wat daar staat, gewoon laten staan wat er al staat dus.
languege = nederlands (ne)

en de rest daar spreekt wel voor zich denk ik. (of ik moet wat over het hoofd gezien hebben).

7) verwijder na de installatie METEEN de map install op de server. dit om te voorkomen dat je per ongeluk de tool opnieuw installeert, en alle gegevens kwijt kan zijn.

en eventueel:
8)ga naar bestandsbeheer (zie 4).
klik op het blaadje tussen inc_config.php en de diskette.
daar vindt je 2 regels tekst (oorspronkelijke tekst weet ik niet, dus heb ik er dit van gemaakt):
define('INTRO_1','TEKST');
define('INTRO_2','TEKST');

Waar nu tekst staat, kan je vervangen voor elke andere slogan. Dit is wat bovenaan de tool staat. LET OP! zorg dat er voor en na de tekst een enkel aanhalingsteken is (zoals hierboven), en gebruik geen aanhalingstekens in je slogan!! wil je dit toch, gebruik dan " in plaats van '. Dit levert wel een aanhalingsteken op.