Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 tot 80 van 154

Discussie: Weerwolven #106 - Tollie

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Ja, en dan aan het einde teveel wolven over houden waardoor jij alsnog zal sterven met je geliefde. Ik snap wel dat je met 3 wolven meteen de andere wolven van kant maakt.

A. Ze kunnen het alleen maar moeilijker voor jou maken aan het einde
    B. De geloofwaardigheid die je daarmee bij burgers creëert kan je aan het einde de doorslag geven.

En inderdaad zo is het precies gelopen! Goed gespeeld, maar als het aan mijn ligt houdt het nu op voor jou.

Je zal waarschijnlijk meteen hebben uitgerekend hoeveel lynchen je ongeveer nodig hebt. Het enige wat je nu nog nodig hebt is het lynchen van een burger en je winst is binnen...

fan

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Simpele kansberekening. Hoe groot is de kans dat er een waarzegger in zit en dat er een cupido in zit die volgens jou zichzelf heeft geschoten en een wolf. + Jouw redenatie kan ook voor jezelf gelden. Weerwolf + geliefde

Ik heb mijn spel gespeeld. Kan er weinig aan veranderen.

- Eerste nacht Renzo99 gezien. Dominique82 heeft mij contact gezocht met de melding dat ze me heeft genezen.

- Tweede nacht Legioen bekeken. Mislukte dus. Maar Cet Cool via stemming gesnapt met de besproken redenatie.

- Derde nacht jou gekeken. Dacht aan Abdul, maar die was al hoofdverdachte dus dan kijk ik liever elders. Als had gebleken dat je een burgerrol had gehad was ik voor Abdul gegaan. Maar tot mijn vreugde, zag ik een gewone weerwolf.
    Desert Fox
    S4: Bloem

Standaard

Waar zou er volgens jou een Waarzegger in het spel zitten? Ik heb daar nog niemand over gehoord. Ja een claim van een wolf, jou namelijk. Dat hoeft niets te zeggen. Wel toevallig trouwens dat jij claimt door Dominique genezen te zijn, mij benaderde ze afgelopen nacht naar aanleiding van de post over het mogelijke geliefde stelletje in het spel. Ze vermoedde hetzelfde als ik, nog nooit is het zo makkelijk gegaan namelijk. Ze vroeg om advies, nu iemand genezen of iemand vermoorden. Ze moest een keuze maken, want ze kon maar 1 actie doen. Uiteindelijk hadden we besloten om jou dood te maken omdat we het scenario van nu al aan zagen komen.

Helaas had je onze plannen door en heb je haar opgegeten. Wij dachten juist dat je dacht haar vertrouwen gewonnen te hebben en dus haar wel met rust zou laten. Helaas bleek iets anders toen ik het slachtoffer zag...

fan

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123berber Bekijk bericht
    Waar zou er volgens jou een Waarzegger in het spel zitten? Ik heb daar nog niemand over gehoord. Ja een claim van een wolf, jou namelijk. Dat hoeft niets te zeggen. Wel toevallig trouwens dat jij claimt door Dominique genezen te zijn, mij benaderde ze afgelopen nacht naar aanleiding van de post over het mogelijke geliefde stelletje in het spel. Ze vermoedde hetzelfde als ik, nog nooit is het zo makkelijk gegaan namelijk. Ze vroeg om advies, nu iemand genezen of iemand vermoorden. Ze moest een keuze maken, want ze kon maar 1 actie doen. Uiteindelijk hadden we besloten om jou dood te maken omdat we het scenario van nu al aan zagen komen.

Helaas had je onze plannen door en heb je haar opgegeten. Wij dachten juist dat je dacht haar vertrouwen gewonnen te hebben en dus haar wel met rust zou laten. Helaas bleek iets anders toen ik het slachtoffer zag...
    Hilarisch om te lezen hoe je hier uit probeert te lullen

Ben in ieder geval benieuwd wat de rest gaan stemmen
    Desert Fox

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Otterman Bekijk bericht
    Hilarisch om te lezen hoe je hier uit probeert te lullen

Ben in ieder geval benieuwd wat de rest gaan stemmen
    Humor is zeker je laatste redmiddel? Volgens mij begin je m aardig te knijpen!

fan

Gebruiker ghosttrol's schermafbeelding

Standaard

@berber123: was otterman niet degene die renzo99 snel op lynch zette?
    Revolution - Trojans, South park - Popcorn!, Eric I - Vikings, The Beast - Empire

Standaard

Ja, ook niet zo gek dat je jouw medewolven uit de weg wilt ruimen als geliefde zijnde toch?

2 keer een wolf opgehangen door hem, Het enige wat jij nu nog nodig heeft is een onschuldige burger ophangen om te winnen. Dat laat ik niet zomaar gebeuren!

fan

Gebruiker Die Rooije's schermafbeelding

Standaard

A) Otterman is weerwolf en heeft een geliefde. Dan wist hij dat renzo / cet cool wolven waren en heeft hij vannacht de melding gehad dat berber hem heeft zien moorden.
    Dan is het raar dat hij op vorige dag eerst op mij stemde en niet gelijk op cet cool, of hij wachtte juist expres om te kijken welke keuze de rest zou maken.
    En renzo / cet cool hebben niets vermeld over een mogelijke cupido. Ook al is het je eigen team, als laatste redmiddel laat je daar stiekem toch wel iets over los..

B) Otterman is waarzegger, Berber een wolf die zich voordoet als ooggetuige.
    Pure toeval dat otterman dan alle rollen juist heeft bekeken + (domme) wolven die hem niet gelijk vermoorden...

Lijkt me zeer sterk dat er is een waarzegger is en een geliefd stel, dat sluit ik uit. Ik heb weerwolven al een aantal jaar niet meer gespeeld, dus misschien zie ik iets over het hoofd.

Ik wacht zelf nog even met stemmen..

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Hhm een interessante wending dit. Twee claims welke elkaar tegen spreken.

De ooggetuigen rol is altijd lastig omdat je dan niet weet wie van de twee te geloven.

De helderziende is ook niet helemaal te bewijzen. Iedereen die je "bekeken" hebt zijn dood. Niemand dus die aan kan geven dat dit klopt. Dat is een wolven trukje. Wat ik niet begrijp is als je zo overtuigd bent dat Abdul een wolf is waarom dat dan niet laten bevestigen door hem te bekijken. Waarom dan toch voor een ander gaan. Daarnaast waarom zouden de wolven jou niet al lang gedood hebben als je waarzegger bent. Want die hint op de eerste dag was echt wel duidelijk.

Ik ben nu niet meer zo zeker van alles.

Sorry abdul dat ik zo consequent op jou stemde. Maar ik ben bang dat ik me te blind staarde op wat otterman aangaf.

Ik ga nog even alles goed nalezen en nadenken voor ik op 1 van de 2 ga stemmen.
    Tetmiera --> S7.

Standaard

Ik wil best mijn keuzes nogmaals uitleggen, aangezien er twijfels zijn.

1e nacht: Heb ik er voor gekozen om Renzo99 te bekijken. Dit was met geluk dus een gewone weerwolf.

1e dag: Dominique82 heeft mij een pm gestuurd met de informatie dat zij mij heeft genezen. Daarom was er de eerste nacht geen dode. Ik stemde daarom dus ten eerste op renzo99, gewoon duidelijke richting, Dominique82 stemde daar in mee. Ik stemde Dominique82 als burgemeester vanwege de pm en zij stemde op mij als burgemeester vanwege de informatie heeft gekregen dat ik Renzo99 heb gezien.

2e nacht: Koos ik voor Legioen. Alhoewel Legioen als eerste op Renzo99 had gestemd, had dit een truc kunnen zijn. Dus ik wilde een bevestiging van zijn rol. Vervelend genoeg werd ie gedood,

2e dag: Ik had geen informatie dus dan moest ik gaan redeneren naar het stemgedrag. Daarbij vielen Die Rooije, Cet Cool en Abdul op. Waarbij ik eerst stemde op Die Rooije omdat ie wel op t forum online kwam maar niet ging reageren. Maar was nog steeds twijfel zoals in mijn berichten t zien was. Uiteindelijk waren er (zonder mij) twee stemmen voor Die Rooije (123berber & Cet Cool) en drie stemmen op Cet Cool (Dominique82, Die Rooije en Ghosttrol). Dus ik had hoogstwaarschijnlijk een doorslaggevende Burgemeester stem (Abdul die maar niet stemde en Tetmiera kon nog wisselen). Ik ging dan maar op Cet Cool. De argumentatie was met Die Rooije dezelfde, stemgedrag. Maar omdat er meer mensen voor Cet Cool gingen + het feit dat Dominique82 stemde op Cet Cool en hij daar op terug stemde (zonder te denken of dominique82 echt een wolf was) en ik wist dat Dominique82 een goede rol was. Ging ik voor Cet Cool. Grotere kans op wolf. Uiteindelijk was Cet Cool dus een gewone wolf. Met 123berber dus gebleken als 2e wolf die een burger zo wilde opruimen.

Toen kwam de 3e nacht: Zoals ik liet merken in de chat, was Abdul mijn hoofdverdachte, simpel omdat ie niet ging stemmen. Erg vervelend. Ik had de keuze om mijn actie te gebruiken voor Abdul. Maar wat als daar dus een burgerrol naar voren kwam. Dan was de hoofdverdachte weg, en wie dan kiezen? Er zou veel twijfel zijn. Dus ik besloot voor een ander te kiezen. Dominique82 was een burger, Die Rooije en Ghosttrol stemde voor Cet Cool. Dan was er nog Tetmiera die op Abdul stemde, de hoofdverdachte en 123berber die het spel slim kan spelen. Bij eerste stemming op mij stemde, en later mee switchde op Renzo99 wanneer het duidelijk was dat ie ten onder ging. Bij de 2e stem, stemde die mee op Die Rooije (samen met Cet Cool; gewone weerwolf). Als ik mijn stem op Die Rooije liet staan, was ie dood geweest. Maar ik switchte, Cet Cool de gewone weerwolf ging dood. Als had gebleken dat 123berber een burger was, had ik dus gewoon kunnen kijken naar stemgedrag, en was Abdul één van de betere opties.

Dus ik koos om 123berber te zien, en ik zag een gewone weerwolf. Ik dacht dat deze ronde wel een zekerheidje was om weer een wolf te lynchen. Maar 123berber heeft het nog slim kunnen spelen en twijfel gebracht.

Waarom 123berber zijn theorie wel mogelijk is, maar vergezocht is. Er moet dus nog een cupido in het spel zitten. Als die er is dan mag die wel naar voren komen De geliefde is ook een Cupido? Kans dat een cupido zichzelf mag en gaat schieten is zéér klein. + zelfs als dat scenario 't geval is dan zou ik één wolf in leven houden die en theoretische zin met mij en m'n zogenaamde geliefde mee kon stemmen. Uiteindelijk kan die wolf ook niks tegen me betekenen. S'nachts kan die bij een gelijkspel m'n geliefde niet slachten, en overdag zou ik dan wel uiteindelijk de meerderheid kunnen behalen. + dan zou ik ook gewoon s'nachts Ghosttrol o.i.d. kunnen doden en voor Abdul gaan qua lynchstemmen. De grootste kans is gewoon dat ik, zoals ik zeg en laat zien, de waarzegger ben.

123berber heeft zich de rol als getuige geclaimed, als laatste redmiddel. Slimme maar neem aan een onsuccesvolle zet. Ik denk de reden dat de wolven mij niet na hun mislukte poging van de eerste nacht verder hebben aangevallen is omdat er een kans is dat er een beschermengel is, als ze me dan weer zouden aanvallen en het weer zou mislukken zijn ze verder van huis. Ik had trouwens de 3e nacht wel verwacht dood te gaan. Waarom dat niet is gebeurt zul je de wolven na het spel moeten vragen. Ze zullen vast een reden hebben.

Het potje is een simpel spel, en als waarzegger heb ik het beste gedaan wat ik kon doen.
    Laatst gewijzigd door Otterman : 09-07-2017 om 15:22
    Desert Fox

Regels voor berichten