Pagina 15 van 16 EersteEerste ... 513141516 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 141 tot 150 van 154

Discussie: Weerwolven #106 - Tollie

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Prima opgelost zo!

De reden dat ik niet at daar was omdat ik twijfelde over een eventueel koppel zijn van Tetmiera. Zo kon zij in ieder geval de lunch niet dwarsbomen door iemand anders te eten.

fan

Gebruiker

Standaard

@Tollie: zeer goed opgelost, naar mijn mening.

@stemmers van de lynchronde waar Otterman stierf.
    123Berber maakte daar een cruciale fout, waardoor je precies kon weten hoe het zat.

HEKS: Een heks heeft twee verschillende soorten elixers, van beiden één exemplaar.
    - Genezingselixer. Aan het eind van de nacht deadline hoort de Heks wie er slachtoffer is geworden van de wolven. De Heks kiest vervolgens of deze genezen dient te worden.
    - Gif. Hiermee kan de heks 's nachts iemand vergiftigen.
    M.a.w. Domi had per definitie haar genezingselixer eerder gebruikt, anders had ze zichzelf wel genezen.
    My name is nobody

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 123berber Bekijk bericht
    De reden dat ik niet at daar was omdat ik twijfelde over een eventueel koppel zijn van Tetmiera. Zo kon zij in ieder geval de lunch niet dwarsbomen door iemand anders te eten.
    Dat is allemaal leuk en aardig, maar als wolf moet je lijkt me wel aanvallen
    Daar zijn rollen ook op gebaseerd? Anders kun je als team wolven gewoon bepalen dat maar één gaat aanvallen en de rest niet.
    Desert Fox
    S4: Bloem

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Renzo99 Bekijk bericht
    @Tollie: zeer goed opgelost, naar mijn mening.

@stemmers van de lynchronde waar Otterman stierf.
    123Berber maakte daar een cruciale fout, waardoor je precies kon weten hoe het zat.

M.a.w. Domi had per definitie haar genezingselixer eerder gebruikt, anders had ze zichzelf wel genezen.
    Nope, ik had specifiek gezegd dat ze die nacht iemand Wilde vermoorden, maw ze had al een actie gedaan dus had ze zichzelf niet nogmaals kunnen redden. Tenminste ik weet niet hoe Tollie dit dan had aangepakt.

fan

Gebruiker

Standaard

Nope, ik had specifiek gezegd dat ze die nacht iemand Wilde vermoorden, maw ze had al een actie gedaan dus had ze zichzelf niet nogmaals kunnen redden. Tenminste ik weet niet hoe Tollie dit dan had aangepakt.
    Beiden drankjes zouden in dezelfde nacht ingezet kunnen worden. Er staat in de regels niet vermeldt dat je moet kiezen voor 1 van de 2 per nacht.

Verder vind ik de verplichte 'aanvals'-actie wel een punt van twist. Alleen bij de normale weerwolf staat 'vermoordt elke nacht iemand'. Zuiver gezien kan een wolf alleen aanvallen, en een succesvolle aanval zonder genezing, bescherming e.d. leidt pas tot een dode (moord). Er staat niet dat elke wolf elke nacht verplicht iemand moet 'aanvallen'. Een uitspraak voor volgende potje kan zeker geen kwaad.

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Mja er wordt altijd wel gepraat over wolven. De wolven willen elke nacht een diner hebben, want ze hebben beestachtige instincten.

Bijvoorbeeld:
    Ooggetuige: De Ooggetuige kan éénmaal in het spel gedurende de nacht naar de wolven gluren tijdens hun diner. Hij/zij zal dan de identiteit van één van de wolven waarnemen (willekeurig gekozen door de Game Master). Echter is de betreffende wolf ook op de hoogte van deze gluurder en zullen dus elkaars identiteit weten.

Ooggetuige zou dan bijvoorbeeld niet 123berber zien, want is niet aanwezig bij het diner.

Tevens kun je dan als wolven een nacht niet eten en een eventuele schaapswolf rol extra kracht bij zetten.
    Desert Fox
    S4: Bloem

Gebruiker

Standaard

Dat laatste kan sowieso bij een even aantal wolven.

Naar mijn weten moet je trouwens altijd eten en kan je niet bewust niet eten.
    Maar een uitspraak daarover is sowieso nuttig.
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

Zo te lezen aan Tollie zijn reactie zoals het hoort.
    Leuke van de heks is dat je in 1 nacht iemand kan genezen en doden.
    Ideale manier om chaos in het wolvenkamp te maken.

Want is er iemand genezen en gedood door een heks of is er 1 wolf die op een ander target gegaan en is het oorspronkelijke target beschermt of zo iets.
    My name is nobody

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Jammer van de inactiviteit van Muchacho_NL en Abdul, gelukkig was er nog voldoende activiteit bij de overige spelers om het potje spannend te houden.
    Hen tijdelijk op de blacklist zetten is natuurlijk jammer omwille van het al lage aantal spelers, maar toch ben ik er voorstander van. Puur om ervoor te zorgen dat iedereen er twee keer over nadenkt vooraleer ze zich inschrijven. Liever een speler minder dan een inactieve speler erbij.

Het lijkt me ook belangrijk dat er besproken wordt of weerwolven verplicht zijn om te eten of niet (en ook of cupido mag kiezen om zichzelf verliefd te maken, zoals otterman zich afvroeg).
    Persoonlijk zou ik het wel handig vinden als de wolven verplicht zijn te eten, dat maakt het spel heel wat minder ingewikkeld. De burgers zijn ten slotte toch ook verplicht om iedere dag iemand te lynchen? Natuurlijk is het soms handig voor de wolven om zo claims als beschermengel geloofwaardiger te maken, maar er zijn nog genoeg andere mogelijkheden om geloofwaardig over te komen.
    Natuurlijk ontstaan er dan wel eventuele problemen zoals wat je moet doen als er een gelijke stemming is bij de wolven (want zo kunnen ze alsnog opzettelijk ervoor zorgen dat er geen slachtoffer valt). Of eventueel een spiegelmeester die voor een gelijke stemming kan zorgen en zo kan voorkomen dat de wolven een slachtoffer maken, want dat maakt de rol wel erg gevaarlijk voor de wolven in kleine potjes.

Tollie, bedankt voor het leiden (ook al was het maar een kort potje voor mij) en de goede oplossing die je had bedacht aan het begin van het spel.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tollie Bekijk bericht
    Toelichting beslissing verwijdering MuchachoNL

De elf speler die zich hadden ingeschreven heb ik random gekoppeld aan een rol.
    In eerste instantie was MuchachoNL Heks en Domique87 Cupido. Dominiue87 besloot MuchachoNL te koppelen aan Legioen.

Toen het spel begon was MuchachoNL nog niet online geweest op het forum sinds de post waarin hij zei deel te nemen. Snel bleek dat hij niet online was geweest voor zijn rolbevestiging en 1e nachtactie.

Aangezien de rol van heks zowel zeer belangrijk was voor de balans en ik geen koppeltje (burger-burger) wilde laten sterven aan activiteit ben ik gelijk op zoek gegaan naar een vervanger.

Die bleek uiteindelijk na een forumpost en het polsen van enkele spelers op skype niet voorhanden. Ik heb toen de oplossing gekozen om het koppeltje terug te draaien, MNL uit de deelnemerslijst te schappen en Dominique87 de rol van heks toe te kennen. In mijn ogen was dat de beste oplossing.

Dominique87 wederom bedankt voor je flexibiliteit.
    Ik wist om deze reden dus ook dat het hele "geliefden"verhaal grote bullshit was, aangezien ik oorspronkelijk cupido was. (Legioen en Muchacho had ik trouwens random gekozen met random.org) Alleen vond ik het sportiever om dat voor me te houden, dus ik heb daar tegen niemand wat over gezegd. Het was me wel (voor mijn dood) duidelijk dat Berber onzin praatte.

Anderen hadden het denk ik ook kunnen weten dat Otterman de waarheid sprak en niet berber. Het was niet heel duidelijk, maar er waren kleine dingetjes die niet klopten. Ik snap dat het verhaal van Berber wel voor veel verwarring zorgde en misschien had ik zelf in jullie schoenen ook op Otterman gestemd. Maar wat op had kunnen vallen was:
    -Nacht 1 geen doden, had berber geen goede verklaring voor, Otterman wel. En als ik otterman genezen zou hebben, kon hij nooit wolf zijn, zoals berber beweerde.
    -Mijn BMstem op Otterman had toch al een aanwijzing kunnen zijn dat ik iets wist over Otterman.
    -Ik mocht gewoon gif en geneesdrankje in zelfde nacht gebruiken. Wat berber beweerde klopte niet. (Tollie volgde gewoon de regels zoals ze staan, geen aanpassingen, dus dit hadden mensen kunnen weten.)
    -Het was totaal niet logisch dat ik nog steeds mijn geneesdrankje nog had en dan vervolgens dood zou gaan. Zelfs áls ik wel moest kiezen tussen giffen en genezen, is het niet logisch gifdrankje te gebruiken, terwijl je geneesdrankje nog hebt? 1 burgerslachtoffer genezen of 1 extra dode wolf houdt de verhouding tussen burgers en wolven hetzelfde. Het eerste is zonder risico en had info gegeven. Bij het tweede had ik toevallig de juiste moeten giffen op een zwak vermoeden, had ik fout kunnen zitten en had ik ook dood kunnen gaan door een gifactie te doen terwijl ik aangevallen werd. Geen enkele heks zou dat risico nemen. Zeker niet in overleg met een onbewezen persoon.
    -Ik heb nooit contact gehad met berber, was dus echt uit de duim gezogen. (Wat ik trouwens prachtig gedaan vind. ) Waarom zou ik contact met Berber hebben en bij hem vertellen dat ik heks was? Hij was onbewezen?
    -Waarom zou een ooggetuige tot nacht 3 wachten? En was het niemand opgevallen dat Berbers beschuldiging pas kwam nadat hij zelf werd beschuldigd door Otterman?
    -Er was geen cupido claim. Zonder cupido is er geen koppel. En nee, cupido zal zichzelf niet snel koppelen aan een ander, (ik koos daar ook bewust voor om mezelf niet te koppelen. Tetmiera was natuurlijk de andere wolf, die beweerde van wel, maar daarom moet je altijd voor jezelf denken ipv direct te geloven wat je leest)
    -Cet Cool is o.a. dankzij mij gelyncht. De eerste stem op Cet Cool kwam van mij en was totaal niet door Otterman ingegeven. Dus het was niet zo dat alle wolven door Otterman "verraden" waren als geliefde wolf. Cet Cools gedrag vond ik gewoon verdacht. Hij was in dit topic aan het vissen naar info over Otterman. Plus zijn tegenstem op mij. Daarom switchte ik dus ook niet naar Die Rooije, toen die een stem kreeg van Otterman en ik was blij dat Otterman wel switchte.

En Abdul... sorry dat ik me zo hard verwoord, maar je hebt het best wel verkloot voor de burgers. Het was overduidelijk dat Berber wolf was en je hoefde helemaal niet "jezelf te redden", want je had geen enkele stem op je, het ging tussen Die Rooije en Berber. Je hebt echt totaal niet het potje gevolgd. Daarbij is het best egoïstisch om als burger te denken in de trant van "mezelf redden". Zeker als jager.

In het algemeen naar iedereen: als je niet actief meedoet in een potje, (daaronder mag je dagelijks bijlezen en altijd meestemmen verstaan, je hoeft niet daarbuiten nog hele gesprekken te voeren als je daar geen zin hebt), dan verpest je het voor de rest. Het kost je hooguit een kwartiertje per dag als je met minimale inzet mee wil doen, iets meer als je echt heel actief meespeelt. Wolven winnen nu puur door een burger die totaal niet zat op te letten. Verpest het niet voor de rest en doe dan gewoon niet mee.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 13-07-2017 om 09:41

Regels voor berichten