Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 tot 170 van 171

Discussie: Weerwolven #105 - Dominique

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer kan je niks zien als er geen doden vallen in de nacht? In het originele spel kan het onschuldig meisje toch ook de wolven zien ook al maken de wolven geen slachtoffer doordat bijvoorbeeld de heks iemand geneest?
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Punt is niet dat er geen dode is. Het kan namelijk zo zijn dat het onschuldige meisje iemand heeft zien opeten en vervolgens dat die persoon weer gered wordt. Dan lijkt het alsof er geen lunch geweest is, maar is die er wel geweest.
    Dat kan nu natuurlijk ook het geval zijn. (wat overigens niet zo is, maar daar gaat het niet om)

Punt is dat 123berber niet heeft deelgenomen aan de lunch, aangezien hij opgesloten zit. Dus je hebt 123berber niet kunnen zien eten.
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

mijn voorkeur gaat er nu naar hoe ik dit zo allemaal lees om legioen te lynchen

Gebruiker

Standaard

Update:

Legioen de ooggetuige wordt gelyncht.

Daarmee is de laatste wolf uit het spel en hebben we burgers gewonnen!

1. Daan struikrover
    2. Tetmiera bezweerder
    3. Otterman droomblazer
    4. Tollie dubbelganger
    5. Abdul spiegelmeester
    6. 123berber gewone burger
    7. Legioen schaapswolf
    8. Renzo99 dorpsgek
    9. Simba genezer
    10. cet cool priester
    11. Ghosttrol slotenmaker

Nacht 1:
    Legioen (schaapswolf) verkleedt zich als ooggetuige.
    Tollie (dubbelganger) dubbelt Ghosttrol (slotenmaker).
    Renzo99 (dorpsgek) bekijkt Daan, Tetmiera, Berber.
    Abdul (spiegelmeester) spiegelt Tollie (dubbelganger) naar Tetmiera.
    Tetmiera (bezweerder) bezweert Cet Cool (priester).
    Ghosstrol (slotenmaker) sluit Daan (struikrover) op.
    Daan (struikrover) wil tetmiera bestelen, maar hij is opgesloten.
    Legioen (schaapswolf) valt ghosttrol aan.
    Tollie (dubbelganger-slotenmaker) wil ghosttrol aanvallen, maar wordt gespiegeld naar tetmiera.
    (Wolven vallen ieder een ander aan = gelijkspel = geen dode)
    Otterman (droomblazer) laat Simba (genezer) dromen over Renzo99.

Dag 1:
    Cet Cool (priester) watert zichzelf.

Nacht 2:
    Abdul spiegelt Renzo99 naar Legioen.
    Tetmiera bezweert Simba.
    Legioen en Tollie eten Abdul. Abdul gaat dood.
    Simba wil genezen (mislukt, door bezwering)
    Otterman wil Renzo99 laten dromen over Abdul. (Dit mislukt, Abdul gaat dood)

Dag 2:
    Daan de kleptomaan wordt gelyncht.
    Ghosttrol is nieuwe BM.

Nacht 3:
    Tetmiera bezweert 123berber.
    Ghosttrol sluit Cet Cool op.
    Tollie sluit Otterman op.
    Otterman wil Tetmiera laten dromen over Tollie, maar dat mislukt.
    Legioen eet ghosttrol.
    Simba geneest ghosttrol.

Dag 3:
    Tollie de dubbelganger wordt gelyncht.

Nacht 4:
    Ghosttrol sluit 123berber op.
    Tetmiera bezweert legioen.
    Legioen wil ghosttrol eten, maar is bezworen.
    Otterman laat ghosttrol dromen over Simba.

Dag 4:
    Legioen de schaapswolf wordt gelyncht.

Gebruiker

Standaard

Hartelijk dank allemaal voor het leuke potje.
    Ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wel 4 wolven zouden zijn, maar als burgers hadden we ook wel een beetje mazzel dat de eerste nachtdroom wel heel veel informatie over de burgers gaf. Ook al duurde het een nacht voordat er wat vertrouwen was.
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

Burgers hebben idd veel geluk gehad. Oa de eerste nacht dat er geen doden vielen, doordat Tollie gepiegeld was. Veel burgers die met elkaar in contact kwamen.

Ik snap trouwens de opmerking van Tollie over claimwolven wel. In principe was het groepje van Renzo nog niet aan iedereen bewezen, maar heeft blijkbaar wel diverse claims gehad.

Ik had de burgers ook best sterke rollen gegeven, omdat vorige ronde zo makkelijk door de wolven gewonnen was. Achteraf gezien konden te veel burgers zichzelf aan de anderen bewijzen. De dorpsgek was denk ik te veel van het goede.
    Ik had gehoopt dat een van de drie wolven wel had kunnen infiltreren. Schaapswolf, struikrover en dubbelganger leek een sterke combinatie. Alledrie zijn ze eigenlijk gelyncht doordat ze iets beweerden wat niet kon.

Ooggetuige vond ik trouwens niet echt een handige rol voor een schaapswolf. Dan moet je al 1 wolf verraden om jezelf te bewijzen. (Waarom niet gedaan toen Tollie al zo verdacht werd?) En ben eerlijk gezegd niet zo kapot van de rol ooggetuige, dus ik zal die ook niet zo snel in de rolverdeling gebruiken.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Ik snap trouwens de opmerking van Tollie over claimwolven wel. In principe was het groepje van Renzo nog niet aan iedereen bewezen, maar heeft blijkbaar wel diverse claims gehad.
    Ik ook en heb mijn excuses dan ook aan Tollie aangeboden. Het viel mij op dat er eigenlijk meer in PB werd gezegd dan op het AF, dus na een week maar iedereen aangeschreven die eigenlijk nog niets gezegd had, waar je wat uit af kon leiden. Viel eigenlijk wel mee met wat daar aan reacties op kwam, maar eigenlijk werd er door degene die reageerde eerlijk gereageerd. Uit het live spel met de groep waar ik het mee gespeeld heb, kwam het best wel vaak voor dat een uitspraak niet klopte. Een wolf die zich voor iets anders voordeed, maar ook burgers, omdat ze hun eigen rol nog wilde beschermen. Doordat veel in PB gaat, zie je dat eigenlijk niet terug op het AF, en kan je nauwelijks wat afleiden. Filosoferen over mogelijkheden maakt het spelletje juist zo leuk in mijn ogen, maar dan moet er wel iets om over te filosoferen zijn.

Anyways was voor mij ook even zoeken hoe je het spel online moet spelen en voor de volgende keer neem ik mee dat minder in PB en maar afwachten wat iemand op het AF wil zeggen geapprecieerd wordt. (tenminste zo interpreteer ik het, corrigeer mij maar als dat niet zo is)
    My name is nobody

Gebruiker

Standaard

Je moet vooral oppassen dat het geen "claim of je wordt gelyncht" wordt. Contact zoeken is verder prima.

Gebruiker

Standaard

O ja mijn post op het AF.
    Die was meer om te prikkelen om iets te zeggen (al was het een niets zeggend antwoord), niet dat ik daadwerkelijk een vraagteken zou lynchen (stond een smiley achter om het niet te serieus te nemen), maar ja dat weten jullie natuurlijk niet, aangezien ik voor het eerst mee speel.

Volgens mij heb ik mij in dat opzicht in mijn PB's netjes gedragen en ook een escape gegeven om niets te delen. (zo niet hoor ik het graag)
    My name is nobody

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Zo dat hebben we goed gedaan.

Wat wij zeker niet wouden was claim wolven. Maar vragen om een claim of iets van info mag toch? De opmerking claim anders ga je dood is inderdaad niet handig. Maar vragen om info omdat dat kan helpen met de zoektocht mag toch wel... Het is dan juist de kunst om als wolf erg overtuigend te zijn. De wolven hebben zich nu bekend gemaakt door spraak fouten of actie fouten.

Renze met jou werken en communiceren was erg prettig. Je bent echt gedreven en soms zo fanatiek dat je de meest mogelijke en onmogelijke senarios bedacht. Erg leuk.

Het communiceren buiten het forum zie ik juist als een kans om info te krijgen op forum melden dat je bijvoorbeeld een bezweerder hebt gezien is niet echt handig wanneer de wolven mee lezen. En ik heb toch wel geprobeerd om de info die de wolven ook wel mocht weten te delen op het forum. Maar buiten het forum verzamelde ik info enz.

Maar ondanks dat het zo snel ging was het wel een leuk potje. Thanks voor leiding Dominique.
    Tetmiera --> S7.

Regels voor berichten