Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 tot 45 van 45

Discussie: Server Talk

Gebruiker willy zealot2's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dominique87 Bekijk bericht
    Ik ben idd van het account Viola. En ik heb een totaal ander verhaal dan jij hier schetst. Ik had geen tientallen eisen, ik had er slechts 1: dat iedereen van "Burg" Thor (Het heette niet eens Burg, die naam is later door geronimo veranderd.) werd toegelaten in Borg. Dit is een zeer redelijke eis, gezien ons popgemiddelde hoger was. En dat bedoelde ik helemaal niet kleinerend of om te laten zien dat Borg niks voorstelde, ik beweer alleen dat wij goede spelers hadden, die voor Borg echt wel een versterking waren en dat onze sterkere accounts de zwakkere compenseerde. En het is niet meer dan gebruikelijk op alle travianservers die ik tot nu toe heb meegemaakt om in zo'n geval dan ook de zwakkere te accepteren als de groep daarom vraagt. Wij zouden allemaal een versterking voor Borg zijn geweest, maar jij wou de kleinere spelers geen kans geven.
    Voor de rest kregen Borg in ALLES zijn zin. Wij zouden jullie regels accepteren, niemand van ons zou in de leiding komen, wij zouden in andere regio's dorpen stichten etc. Mijn ENIGE voorwaarde was dat iedereen, groot en klein, gewoon een kans kreeg in Borg uit loyaliteit naar de kleinere spelers, omdat die al hun def hadden ingezet om de grotere te verdedigen. Om dan te vertrekken naar een grotere ally, zodra je de kans krijgt, en de kleinere te laten barsten, is imo best achterbaks en egoïstisch.
    Dat jullie bang waren dat wij een soort mini-ally in een ally zouden worden of dat wij niet naar andere regios zouden gaan, is alleen maar jouw angst geweest, en nooit onze bedoeling/instelling geweest. Wij waren volledig bereid om ons voor 100 % voor Borg in te zetten en ons aan te passen aan de groep.

Dat wij jullie meer nodig hadden dan andersom, is dezelfde arrogante bullshit waar je toen ook al mee kwam. Waarmee zouden we jullie dan nodig hebben? Voor wat? En zo'n beetje ieder weldenkend persoon snapt dat je dit soort respectloze opmerkingen niet hoort te maken naar mensen met wie je aan het praten bent om te fuseren, zeker als je in vrijwel alles je zin krijgt. Het is nergens voor nodig, zelfs als het zo zou zijn. En het is totaal niet netjes dat te roepen.

En waarvoor zouden we jullie zo hard nodig hebben als Borg in jouw ogen nog niet de dominante alliantie op de server was? Wij konden naar diverse andere allianties. We konden bij elkaar blijven en proberen te groeien als alliantie. Jullie hebben ons benaderd, niet andersom. We konden gewoon lol hebben op de server en verder geen ene **** om die eindoverwinning geven. Wie denk je dat je bent door te roepen wat onze doelen zouden moeten zijn en hoe wij zouden moeten spelen en wat wij daarvoor nodig zouden hebben?

Wat dat farmdeffen betreft: dat dorp was al zeker 8 uur in mijn handen, ik had de dorpsnaam veranderd, er kwamen op moment dat ik er troepen heen stuurde paar uur geen aanvallen meer op, troepen heb ik erheen gestuurd, omdat ik in andere dorpen negatief stond en zo makkelijker graan kon regelen. Ik ben offline gegaan, kwam pas rond half 12 weer online, ondertussen waren idd een aantal borg spelers meerdere keren op dat dorp doodgelopen. Mensen die gewoon 's morgens hun farmlijsten niet gecontroleerd hebben voor het versturen. Dat is HUN fout, niet de mijne. Sommige farmers lijken niet te beseffen dat het hun eigen "verantwoordelijkheid" (bij gebrek aan beter woord) is om hun farmlijst te controleren. OVERGENOMEN in hoofdletters zou de meeste mensen toch moeten opvallen? Controleer je je farmlijst niet, dan is het risico zeer groot dat je regelmatig troepen doodloopt en blijft doodlopen. Daar moet je anderen niet de schuld van geven.
    Ik heb totaal niet bewust tegen die spelers gedefd. Maar ik was al van skype verwijderd, kreeg al boze berichten. Ja, zoek het dan maar uit. De zogenaamde NAV is er nooit geweest. WIJ ZIJN NIET AKKOORD GEGAAN MET DIE NAV. Een NAV bestaat alleen als BEIDE partijen akkoord gaan. Alleen jij kon je niet voorstellen dat wij die NAV niet zouden willen, want dat was zogenaamd ook weer meer in ons voordeel dan in dat van jullie. Dus mijn "nee" tegen de NAV, heb je volgens mij niet eens gelezen. Van Roa mag je verstand hebben, van de rest van travian en hoe je met mensen om moet gaan, is echter zeer matig.

Dat clusteren van accounts... tja, daar kan ik lang met je in discussie over gaan. Als je doel met een alliantie is de Roa te winnen, dan zal je idd in diverse regio's moeten gaan bouwen. Besef je dat dat helemaal niet het doel HOEFT te zijn? Mensen die daar niet voor willen spelen of die beseffen dat het niet haalbaar is (zoals mensen die op dat moment in een alliantie zitten met slechts 8 spelers) hebben nauwelijks reden om hun account te spreiden over diverse regios. Sterker nog: ze verzwakken zichzelf door zo gespreid te gaan liggen. Het mag dan wel een Roa zijn, maar het BLIJFT travian. Als jouw dorpen uit elkaar liggen, kan je ze nooit allemaal even goed verdedigen. Krijg je binnen een uur een overname, dan krijg je def uit je andere dorpen daar niet op tijd.

Daarbij, er zijn meerdere wegen naar Rome. Jij ziet er 1 en denkt dat dit de enige is. Ik ben er echt van overtuigd dat er een andere strategie is, zelfs meerdere, waarmee een Roa gewonnen kan worden, waarbij je niet direct na je 3de/4de dorp in andere regios hoeft te gaan zitten. En hoe dat zou werken ga ik jou niet uitleggen. Blijf vooral denken dat jouw manier de enige manier is, dan is er nog steeds een manier om jou te verslaan op een volgende server.

Dat jouw strategie de enige juiste is, heb je totaal niet bewezen, ookal lijk je dat te denken. Borg heeft amper tegenstand gehad en zit met de sterkste spelers van de server bij elkaar. Ik vind het grappig hoe je vertelt dat jullie al bijna hele server bij elkaar zitten. Dat bevestigt juist alleen maar wat ik beweer: dat van te voren en aan het begin van de server de sterkere spelers bij elkaar in Borg zijn gaan zitten. Wat je niet lijkt te willen snappen: het maakt niet uit of je van te voren met een groep ervaren, proffesionele spelers afspreekt samen in 1 ally te zitten, of dat je na een week of nog later spelen de sterkere eruit vist (binnen paar weken kun je echt wel de sterkere herkennen en dat heeft Borg zeker gedaan) en bij elkaar gaat zitten, het maakt niet uit dat merendeel van Borg al groot deel van de server bij elkaar zit, als hiermee de sterkste bij elkaar zitten, dan is het een elite-groep.
    En zoals ik al eerder heb gezegd: het maakt niet uit hoe of wat jullie vorige servers of deze server aan je spelers zijn gekomen. De sterkeren zitten bij elkaar, ook al voordat er echt mensen zijn weggespeeld, DUS is het een Elitegroep. Dat zijn gewoon de feiten. En dit feit + dat andere allianties géén bekenden van elkaar waren en vooral in het begin geen sterke leiders hadden, heeft voornamelijk de doorslag gegeven dat Borg hier aan het winnen is.

En bij heel veel andere spelers is al maandenlang het gevoel dat er toch niet tegenop te spelen valt. Dat zijn de mensen, plus mensen met tijdgebrek, die op delete zijn gegaan. Dit zijn voornamelijk mensen die de server niet leuk meer vonden. In ACE heb ik de een na de ander op delete zien gaan, met de reden waarom. Misschien hebben deze mensen te makkelijk opgegeven, maar ik snap wel waarom ze gestopt zijn. Ik stond zelf ook best lang op randje van delete, gewoon omdat ik de server niet leuk vind, en niet omdat iemand dat zou hebben afgedwongen.

Een tip: als je respect wil voor Borg, behandel dan ook anderen met respect. Zolang je blijft roepen dat anderen te dom zijn om te weten hoe een Roa gespeeld moet worden, zul je zelf weinig respect krijgen van mensen buiten Borg en zal je straks ook weinig gemeende felicitaties krijgen. Als je respect wil, leer dan eerst hoe je anderen met respect behandelt.
    Ah Dominique,

Toen ik het eerste bericht las dacht ik al, dit is iemand waar wat dwars zit, maar nu snap ik het helemaal. Ik denk dat wij er toen heel verstandig aan hebben gedaan om jullie niet toe te laten en onze eisen vast te houden. In tegenstelling tot wat jij denkt ben ik zeer bereid om spelers te helpen. De post voor jouw post bevestigd dit alleen maar. In borg zaten/zitten zeker niet alleen ELITE spelers, maar ook gewoon beginners. Mensen die het spel willen leren en ook al een goede basis hadden. Jullie groep THOR had veel potentieel, maar zoals ik toen ook al heb gezegd tegen je is de ROA een ander type server. Ik speel travian al een heel tijdje en ik weet dat er meerdere wegen naar Rome zijn. Jij was het niet met onze/mijn houding eens en vind dat wij deze server niets hebben bewezen, dat mag je natuurlijk vinden Dominique, maar ik denk dat heel veel mensen het niet met je eens zijn. Ik vind dat Borg en dat is zeker niet 1 speler ook niet 10, maar alle leden die erin zitten hun steentje hebben bijgedragen aan de ally die het is, daarvoor geef ik alle borgleden een compliment.

Borg is ook zeker niet Hadrianus ( Paul en Peter ) en of Gold&Silver ( Ruben en Martin ) , maar Borg is vooral het collectief. Wat jij niet begrijpen wilt is dat wij helemaal niet veel spelers hebben benaderd op deze server, Borg is een alliantie spelers die elkaar ( KERNGROEP ) al wat jaartjes kennen. Wij zijn hier met 20 accounts ongeveer begonnen. Ons doel op een server is winnen en wij zijn fanatiek om dat voor elkaar te krijgen, maar wij zijn ook zeer selectief in wie wij bij onze groep halen. Borg, HG of Doos speler ben je namelijk niet voor 1 server, maar voor altijd! Dat is iets wat opgebouwd is door onze Dokter Corrie of te wel Ruben. Ruben is de absolute grondlegger van de manier hoe wij werken. En zo zijn er de afgelopen servers spelers bijgekomen die het bij onze ally erg naar hun zin hebben gekregen. De afgelopen maanden is de kar getrokken door heel veel andere accounts waaronder ook Team D ( Maarten ) en ik denk dat hij echt wel een leuke server heeft gehad. Ik ben de afgelopen maanden niet heel actief geweest, omdat ik er eerlijk gezegd geen uitdaging aan vind op deze manier, maar gelukkig zijn er andere spelers die vol door zijn blijven rammen en is mijn broer ook nog even gestart op een accountje ( Heyman ) om de aanvallen levendig te houden. Zijn plan heeft in 3 dagen ons heel wat troepen gekost, maar Outlaw volledig lam gelegd, daarvoor deden wij het met 3 accounts, waar Gold&Silver er eentje van was.

Spelers stoppen om meerdere redenen, maar de voornaamste reden is geen sturing. De beste stuurlui staan altijd aan de kant Dominique en klagen is altijd heel erg makkelijk, daarom is Borg ook anders. Dit is gewoon een kudde en die wordt door verschillende mensen een kant op gestuurd. Als er een schaap de verkeerde kant op gaat, dan heeft die de kans dat hij het niet overleeft vroeg of laat. Borg is dominant geworden, omdat de leiding van de andere allianties niet sterk genoeg was. En omdat de klagers dan de overhand krijgen binnen die zelfde allianties en iedereen egoistisch voor zich zelf gaat spelen. Zo van ja maar hij helpt mij ook niet, dus ik hou nu lekker ook mijn troepen thuis!!! Dat gebeurd bij ons niet, want als je zo denkt dan ben je zo uit Borg. DAT IS HET VERSCHIL!

Jij vind dat wij jullie niet met respect hebben behandeld en daarom heb jij geen respect voor ons en ik kan eerlijk tegen je zijn. Ik geef daar echt helemaal geen zak om! Jij mag vinden wat jij vind, dat doen wij/ik ook en wij vonden je maar irritant, dus dan kom je simpelweg niet in Borg en laten wij nu net zelf kunnen bepalen of dat dus gebeurd aangezien het bij ons geen democratie is. Hoe gek je dat misschien ook vind, volgens mij hebben de mensen er in Borg geen last van gehad, dat het een dictatuur is, Tenzij....... Je niet mee deed zoals een Annejas, dan gooien wij je gewoon eruit en slopen wij je account. Volgens dit princiepe spelen wij al 3 jaar samen en dan ontstaat er een groep die weet wat ze aan elkaar hebben. Ik heb zoveel troepen verloren op counteraanvallen, omdat er een lid werd aangevallen en ik weet ook zeker wel dat er Borg spelers zijn die mij een arrogante boer vinden, maar zolang iedereen in het belang van het collectief blijft denken is er niets aan de hand en heeft iedereen het recht op zijn of haar mening binnen Borg.

Ik vind het wel een prestatie dat wij voor de 3de keer op rij een ROA winnen en ik pleit ook direct voor 3 absolute veranderingen om de ROA interessanter te maken voor iedereen.

1. Een alliantie bestaat maximaal uit 30 spelers: Doel meer samenwerking nodig om regio's open te spelen, meer verbonden, maar moeilijker om defence door te sturen, dus defclusters zijn er minder.
    2. De ARTS liggen niet iedere server op dezelfde plek: Doel je kan niet van te voren duidelijk je route bepalen, maar iedere server is het weer een verassing.
    3. De Kleine Titanen liggen minimaal op 3 open te spelen regio's van een startregio: Doel meer evenwicht in het spel en meer race tegen de klok.

De ROA is echt een leuke server en ik wil graag dat spelers het blijven spelen. Het feit dat spelers het nu niet leuk hebben gevonden heeft ook te maken gehad met de 3 bovenstaande punten. Dat wij met een vaste kern spelers deze server zijn begonnen heeft ons een absoluut voordeel gegeven, dat heb ik ook nooit ontkent, maar wij wisten ook waar wij heen moesten, dat scheelde ook veel. Dan is het zo en dat neem ik absoluut niemand kwalijk, maar het is wel een feit dat het DOM is geweest van de rest van de server, dat wij 100% dominantie hadden in Epidaurum de Kleine Titaan. Iedereen die nog een ROA gaat spelen zorg ervoor dat je nooit een concurrerende alliantie zo gemakkelijk een Titaan geeft, aangezien heel die ally dan gebruik kan maken van het voordeel van de schoenen! Van jou mag ik DOM niet schrijven, want dan willen spelers niet meer spelen, maar volgens mij leer je alleen maar door fouten te maken en is het juist fijn als iemand dit soort zaken op het forum plant, zodat iedereen daarvan kan leren. Als je mij graag wil verslaan en mij mijn ongelijk wilt bewijzen dan kan ik dat alleen maar toejuichen en heb je de ROA toch ergens wel interessant gevonden.

Voor de rest heb je natuurlijk recht op jouw mening, dat heeft iedereen hier, zo ook ik Ik wens de mensen nog veel spelplezier toe de rest van de 39 dagen gaan wij zeker nog wel wat knallen met Borg. En BORG Leden, let niet teveel op Dominique ze is stiekem gewoon een beetje jaloers :P

Groeten,
    Martin
    Geschiedenis: Lang ^_^ Speel al sinds 2006 dit spel, wel op en af, maar genoeg ervaring.
    Momenteel onder Gold&Silver.
    Speelstijl agressief, Loyaal aan de leden van BORG tot op het bot. Resistance is Futile
    Komt het vandaag niet, dan komt het morgen wel.

Gebruiker

Standaard

Als niet Borg lid moet ik eerlijk bekennen dat ik het met bovenstaande bericht alleen maar eens kan zijn.

En daarbij moeten we altijd rekening houden dat het maar en spel is, en ja er zullen spelers zijn die veel goud hebben gekocht en uitgegeven en hun account inmiddels door o.a. Borg of andere allianties kapot geschoten zijn.
    Er was in mijn ogen best wel wat meer weerstand tegen borg kunnen zijn, maar dan hadden andere allianties de koppen bij elkaar moeten steken en in plaats van elkaar lastig te vallen een (tijdelijke) samenwerking moeten aangaan tegen Borg als men dat had gewild.
    Maar goed met mijn account zal dat niet meer gaan en maak de 39 dagen nog wel voor en start dan wel weer ergens op een andere server.

Maar bij deze Borg gefeliciteerd met de overwinning en goed gedaan door zowel de leiding als de leden, want zonder leden kan je nog zo'n goede leiding hebben, maar dan kom je er ook niet.

Tot ziens op een nieuwe server.

Gebruiker

Standaard

Wat betreft het volgende ben ik het met Martin eens:

1. Een alliantie bestaat maximaal uit 30 spelers: Doel meer samenwerking nodig om regio's open te spelen, meer verbonden, maar moeilijker om defence door te sturen, dus defclusters zijn er minder.
    2. De ARTS liggen niet iedere server op dezelfde plek: Doel je kan niet van te voren duidelijk je route bepalen, maar iedere server is het weer een verassing. --> Echter zou ik niet vooraf deze artes bekend maken, maar pas tonen wanneer een aangrenzende regio vrijgespeeld is. Dit houdt het spel nog spannender en de spelers actief! (Dus je speelt regio A. vrij, dan worden de aangrenzende regio's B, C en D zichtbaar en kan er dan pas besloten worden welke regio er genomen wordt omdat het arte vooraf niet zichtbaar is). Ik denk dat dit de rivaliteit ook doet laten toenemen!
    3. De Kleine Titanen liggen minimaal op 3 open te spelen regio's van een startregio: Doel meer evenwicht in het spel en meer race tegen de klok.
    RoA HG 2016/2017 - S5 Hunger 2017 - RoAx2 Borg 2017
    - Back to NL3 & NL4 2008 -

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door willy zealot2 Bekijk bericht
    Jij vind dat wij jullie niet met respect hebben behandeld en daarom heb jij geen respect voor ons.
    Ik heb respect voor Borg, daar vergis je je enorm in.
    De "prestatie", mbt winnen van de server, vind ik niet zo bijzonder, gezien hoe de verhoudingen op de server liggen. Het teamwork, meeste accounts van borg, de samenwerking etc daar heb ik wel respect voor. Borg is nog een van de betere allianties die op het uitstervende travian bestaat.

Maar idd zeer minimaal respect voor jou. Ik vind je arrogant, respectloos naar anderen en over het paard getild en imo heb je gewoon nog een hoop te leren. Je denkt alles te weten en in alles gelijk te hebben, maar zit er op zoveel punten naast. Je bent niet zo goed of slim als je denkt te zijn. Als travianspeler kan je echt nog wat leren en als mens imo ook. Je hebt je oordeel over mij klaar, maar je kent me amper. Alleen van een paar gesprekken op skype, waar we duidelijk geen klik hadden. En ik heb ook niet de behoefte om je beter te leren kennen. Waarschijnlijk zitten in Borg spelers waarmee ik het beter kan vinden(waaronder TeamDviine, imo trouwens beste speler van de server).

Dan is het zo en dat neem ik absoluut niemand kwalijk, maar het is wel een feit dat het DOM is geweest van de rest van de server, dat wij 100% dominantie hadden in Epidaurum de Kleine Titaan.
    Leer het verschil tussen feiten en meningen. Dit is namelijk een mening. Ik vraag mij af in hoeverre de andere spelers en allianties dit hadden kunnen voorkomen en of ze wel de troepen hadden om het jullie daar moeilijk te maken. Jullie zouden dit gebied ook vol verdedigd hebben en ik denk dat jullie het gebied ook behouden zouden hebben, zelfs als mensen geprobeerd hadden om dat gebied af te pakken.
    Dus of het een strategische keuze is van andere spelers/allianties, of gewoon de keuze om die strijd niet aan te gaan, maar voor andere dingen te spelen, valt niet te zeggen.

Iedereen die nog een ROA gaat spelen zorg ervoor dat je nooit een concurrerende alliantie zo gemakkelijk een Titaan geeft, aangezien heel die ally dan gebruik kan maken van het voordeel van de schoenen! Van jou mag ik DOM niet schrijven, want dan willen spelers niet meer spelen,
    Nee, van mij mag je dat niet schrijven omdat het respectloos is naar je tegenstander om ze dom te noemen.
    Je kan dat ook anders verwoorden, minder kwetsend. Bijv "Onze tegenstanders hebben het ons makkelijk gemaakt door ons in Epidaurum met rust te laten, waardoor wij het voordeel van een kleine titaan hadden."
    Jij kiest ervoor het op de meest kwetsende manier te verwoorden en mensen op hun intelligentie aan te vallen. Je kiest voor de manier die andere mensen beledigt. Dat zegt iets over jou en hoe jij met mensen omgaat.

En BORG Leden, let niet teveel op Dominique ze is stiekem gewoon een beetje jaloers :P
    Nee hoor. De enige reden dat ik überhaupt met Borg in gesprek was, was omdat een paar teamgenoten in Thor dat graag wilden. Ik was zelf op dat moment al liever naar S.R.I. of Joy of iets dergelijks, wat we uiteindelijk met een aantal ook gedaan hebben. Ik speel meestal liever met de underdog en ik hou van iets meer vrijheid dan dat er in Borg is.
    Ik heb op travian alles zo'n beetje gedaan wat ik had willen doen. Ook ik heb diverse servers gewonnen in teamverband en ben al diverse keren hoog geëindigd als account, oa ook nr 1 def en nr 1 populatie. Voor mij is na 7 jaar travian niet zo belangrijk meer of ik win of verlies, ik speel alleen nog voor de lol. Ik mis de tijd om er nu nog serieus voor te gaan en daar ben ik eigenlijk blij om. Deze server heeft voor mij geen enkele betekenis. Daarbij ben ik van mening dat je nooit jaloers hoeft te zijn om een spelletje. (Dat is imo pas dom om jaloers te zijn op een ander om een spelletje.) Opnieuw lijk je niet te beseffen dat winnen niet voor iedereen zo belangrijk is, als het voor jou is.

Ik denk trouwens dat je plan om alleen maar allianties van 30 spelers te maken, niks zal oplossen als opnieuw premades of Elitegroepen van 30 spelers het opnemen tegen niet-premades. Je zal precies hetzelfde houden. Daarbij maken mensen hun groep toch zo groot als ze willen mbv wings en samenwerkingsverbanden.

Gebruiker Devildog's schermafbeelding

Standaard

Dat samen voegen van troepen moeten ze gewoon mee kappen hierdoor hebben groot goud gebruikers veel te veel voordeel mee.

Je loopt dood even in al je dorpen troepen trainen samenvoegen en hopla je hebt weer een veeg.
    Een speler die minder goud kan gebruiken loopt hierdoor veel meer achterstand op.

In mijn ogen als ze dit eruit halen word Roa een veel interessantere server tevens geeft dat spelers die minder goud gebruiken meer kans op een eerlijke server.

Want het heeft nu niks meer te maken met skils maar heeft nu gewoon te maken met hoeveel goud je wil smijten.
    Leider Rebels / Feniks / Oudjes
    S1 2011-2012 S5 2012-2013 S7 2013-2014 S6 2013-2014 S3 2014-2015 S1 2015-2016 S5 2016-2017
    Devildog Dirty S1 2014 -2015
    Los Incognitos Omertà S5 2014-2015 Jonkie&Ouwe Muppets S1 2016-2017

Regels voor berichten