Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 13

Discussie: Dag 6 - Berichtgeving

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard Dag 6 - Berichtgeving

Dag 6 - Berichtgeving

Naam: dag6.jpg
Bekeken: 179
Grootte: 20,2 KB

"En dat is hoe ik uiteindelijk begreep waar ik mijn geld heb gelaten," concludeerde Mark Atilius zijn verhaal.
    De twee vrienden zaten bij de open haard in het huis van de architect terwijl ze pruimen aten.
    "Je bent echt slim; je deed alles goed," zei Lucius goedkeurend. "Trouwens, wanneer ga je weer weg?"
    - "Weet je, Lucius," bekende Mark Atilius opeens, "Ik zal de handelskaravaan niet meer leiden."
    Tarquinius keek verbaasd op van de laatste pruim op het bord naar zijn vriend.
    "Waarom?" Vroeg hij?
    - "Zie je, ik heb al sinds ik een jongen was meegereisd met de karavaan. Ik heb elke regio bezocht, maar om je de waarheid te vertellen, heb ik nog niets gezien. Als karavaan rijder kan je niet te ver van de karren dwalen... Sla me dood!" zei Mark opgewonden. "En ik heb altijd al alleen willen reizen, in mijn eentje. Zie je?" herhaalde hij.
    Lucius Tarquinius Lepidus dacht even na.
    "En heb je al besloten waar je heen wilt gaan?" vroeg de Architect.
    - "Een tijdje geleden heb ik een rol gekocht, een fragment van een dagboek dat eigendom was van een raadsheer, die de bevelhebber van het verloren Legioen was. Het vertelt over schatten die zij veroverd hebben in een verafgelegen roofaanval en ergens midden in de rimboe moesten verbergen," antwoordde Mark. "Maar ik kan het nog steeds niet ontcijferen, de raadsheer gebruikte een of andere vreemde code. Kan jij er eens naar kijken?"
    De architect nam de rol uit zijn vriend's hand. Hij las snel door het verhaal van het verloren Legioen, en vond wat de karavaan rijder bedoelde.
    "Volgens mij ben je belazerd, Mark!" zei hij met een kort lachje. "Dit is volledig koeterwaals!"

"We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

Opdracht:
    Zoek de coördinaten waar de schatten verborgen zijn.

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- ,
    toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- .

dit lijkt me in morse code te staan
    caesarea naar gherla
    jerusalem naar eburacum

in RoA liggen deze dorpen op respectievelijk
    204|45, -170|-193
    383|-289 en -228|231

dit geeft een ontmoeting op:
    82|-33
    salona ligt hier het dichste bij op 68|-39. 5 velden west hiervan geeft 63|-39 als verstop plek voor het goed

Hulsel
    as finishing touch
    god created the dutch

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Tovenaar Bekijk bericht
    [CENTER][B][I][SIZE=5][COLOR=#008000]Dag 6 - Berichtgeving

"We waren onderweg van Caesarea naar Gherla , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van Jerusalem naar Eburacum. Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

Opdracht:
    Zoek de coördinaten waar de schatten verborgen zijn.
    Ik heb de -. ingevuld met steden aan de hand van morsecode. De karavaan gaat van Jeruzalem naar een plaats in Engeland. Het Romeinse leger gaat van een plaats in Syrie naar Roemenie. Als deze moeten kruisen dan is dat ergens bij de grens van Turkije. In de tijd van het Romeinse rijk was daar in de buurt 1 grote stad: Antioch. De coordinaten van deze stad is 36°12′N 36°9′E (in travian zou dit 36|36 zijn). Ze besloten vijf velden ten westen van de stad.. dus dat geeft (31|36).

Gebruiker

Standaard

de plaatsen zijn,
    kaesarea gherla jerusalem eburakume

Gebruiker

Standaard

"We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- ,
    toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- .
    Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken.
    We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren,
    en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

Antwoorden:

Van Caesarea naar Gherla
    en van Jerusalem naar Eburacum

En het goud ligt op 63|-39.

Gebruiker

Standaard

Info:
    We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk.

Uitwerking:
    De - en . zijn morse, zodoende kom je op
    CAESAREA
    GHERLA
    JERUSALEM
    EBURACUME
    de server op:
    Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Niet_opserver.jpg
Bekeken: 20
Grootte:  19,1 KB
ID: 7664
    ok, kan niet op de server meer, das nu jammer, dan maar een alternative manier en via database en buitelandse server
    Coordinaten:
    CAESAREA(-170|-193)
    GHERLA(204|45)
    JERUSALEM(383|-289)
    EBURACUME(-228|231)

Met de rechtstreekse route zullen de handelaren NOOIT de romeinen tegenkomen....
    Dit is de groene route op het onderstaande plaatje.
    (De travian wereld is min of meer een ronde donut.)
    Dus hebben ze het bericht nooit gehad, en is er geen goud begraven
    Dat kan niet de bedoeling zijn, dan maar op de manier die waarschijnlijk de bedoeling is en de roa wereld is plat (?)...

Als ze elkaar wel tegen zijn gekomen, is zijn de handelaren om gelopen:

Naam:  RouteQuest.jpg
Bekeken: 21
Grootte:  19,5 KB
ID: 7665
    http://image.prntscr.com/image/8fd35...1e2cb4d75a.png

Het kruispunt met de alternative route is ~ (80 | -30)
    eens kijken welke in de buurt liggen

Naam:  Route_allearte.jpg
Bekeken: 20
Grootte:  19,9 KB
ID: 7666
    http://image.prntscr.com/image/fe576...f52b164563.png

Bron: http://tinyurl.com/arteopROA

Salona ligt het dichts bij op (68|-39)

Antwoord:
    Het goud is begraven 5 vakjes west van Salona op (63|-39)

Gebruiker

Thumbs up Dag 6 - Berichtgeving morse code

"We waren onderweg van CAESAREA naar GHERLA , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van JERUSALEM naar EBURACUME Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

ANTWOORD; 5 velden ten westen van JERUSALEM coordinaten 31.7683° N, 35.2137° E
    Laatst gewijzigd door t0re : 18-03-2017 om 07:09

Gebruiker Häyhä's schermafbeelding

Standaard

"We waren onderweg van -.-. .- . ... .- .-. . .- naar --. .... . .-. .-.. .- , toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van .--- . .-. ..- ... .- .-.. . -- naar . -... ..- .-. .- -.-. ..- -- . Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."
    "We waren onderweg van CAESARE naar GHERLA toen we een konvooi ontmoetten dat reisde van JERUSALEM naar EBURACUM . Ze vertelden ons over de rel die in hun thuisdorp was uitgebroken. We besloten om daar zo snel mogelijk naar terug te keren, en we besloten daarom het goud vijf velden ten westen van de dichtstbijzijnde stad toebehorend aan het Romeinse Rijk."

De antwoorden dienen vertaald te worden vanuit Morse-code.
    MattR83 - Phoenix s3 2015-2016 | Häyhä - Veto! s1 2016 | Mogilevitsj - Midgets s4 2016-2017

Gebruiker

Standaard antwoord, ik weet het echt niet ...

Castra Vetera
    Locatie van Castra Vetera
    Castra Vetera (Latijn letterlijk: "het oude kamp"), ook kortweg Vetera genoemd, was een Romeins legerkamp (castra) in de Romeinse provincie Neder-Germanië (Germania Inferior). Castra Vetera was een belangrijke legerplaats in de limes, de noordgrens van het Romeinse Rijk langs de Rijn. Vetera lag nabij het huidige Duitse stadje Xanten in Noordrijn-Westfalen. De benaming Vetera is mogelijk voortgekomen uit een Germaans woord.

Dus ik denk vijf velden ten westen van de stad Vetera

51°40'46.6"N+6°24'34.2" zijn de coördinaten van Xanten in Duitsland

Plaatje van Vetera in het Romeinse rijk
    https://upload.wikimedia.org/wikiped.../28/Vetera.PNG

Sorry

Gebruiker pompedomp's schermafbeelding

Standaard

De plaatsen zijn met Morsecode weergegeven en geeft aan dat ze onderweg waren van Caesarea naar Gherla en dat het konvooi reisde van Jerusalem naar Eburacum. Zij kwamen elkaar op de snijpunten tegen. Met behulp van de kaart op GT (kon hem hier op het forum nergens vinden) lijkt de dichtstbijzijnde Romeinse stad Salona te zijn. 5 velden naar het westen van deze stad wil zeggen dat de schatten verborgen zijn op 63|-39.
    s5 (2015-2016): Artemis - Olympus
    s1 (2015): Simba - (disney)
    s3 (2014): zoonnodig - ONNODIG!
    s6 (2013-2014): Pompedomp - Kermis
    s2 (2013): Pompedomp - TB (anony)

Regels voor berichten