Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 13

Discussie: Dag 5 - Eervolle handelaren

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard Dag 5 - Eervolle handelaren

Dag 5 - Eervolle handelaren

Naam: dag5.jpg
Bekeken: 53
Grootte: 20,8 KB

Het was een warme en zonnige dag. Lucius Tarquinius en Mark Atilius zaten op een boomstronk te genieten van de zon.
    “ Kijk, Lucius” Riep de bestuurder van de karavaan opeens, “ Als dit een grensstad is dan zijn hier toch gallische en germaanse handelaren? Ik wou graag wat souvenirs mee naar huis nemen en ik denk dat we hier goed zullen slagen”.
    “Daar heb je gelijk in” zei de architect, “Zie je het stadhuis daar? Als je in die richting loopt kom je op de marktplaats waar alleen gallische en germaanse handelaren ruilen, maar onthoud dat de lokale mensen het niet zo hebben op ons Romeinen. De germanen zijn eerlijke mensen en zullen nooit liegen. Galliërs zijn net andersom, ze zullen nooit de waarheid vertellen. Ga maar alleen want ik moet mijn werkers nu instructies geven”
    Mark Atilius ging naar de marktplaats, die hij heel makkelijk kon vinden. Eerst bezocht hij een smid waar hij een stel ijzeren messen bekeek, hierna ging hij na de pottenbakker die veel decoratie had gemaakt van klei. Hierna bezocht hij de timmerman die heel veel mooie houten figuren maakte, toen hij bij de bakker arriveerde kwam hij erachter dat hij zijn zak met geld nog bij een van de eerder bezochte winkels had laten liggen. Atilius haastte zich terug en zag alle drie de handelaren met elkaar praten.
    “Excuseer mij, oh eervolle handelaren, ik heb mijn geld laten liggen in een van jullie winkels.
    “ De pottenbakker is een galliër, maar je hebt je geld laten liggen in de winkel van de timmerman zei de smid tegen hem.
    “Oja, de smid en de timmerman komen beide van dezelfde stam, zei de pottenbakker.
    “De pottenbakker verteld de waarheid”Zei de timmerman “Maar je hebt je geld in zijn winkel laten liggen”.
    Mark Atilius dacht even na, “wat had Lucius nou gezegd? Germanen liegen nooit en galliërs liegen altijd?”
    “Hoe weet ik nu wie een germaan is en wie gallier is ?” Vroeg Mark aan zichzelf.

Opdracht:
    Help Mark Atilius uit te zoeken wie zijn geld heeft en uit welke stammen de handelaren komen.
    Laatst gewijzigd door CM_Tovenaar : 16-03-2017 om 13:50

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard Antwoord

Hallo,

“Excuseer mij, oh eervolle handelaren, ik heb mijn geld laten liggen in een van jullie winkels.
    “ De pottenbakker is een galliër, maar je hebt je geld laten liggen in de winkel van de timmerman zei de smid tegen hem.
    “Oja, de smid en de timmerman komen beide van dezelfde stam, zei de pottenbakker.
    “De pottenbakker verteld de waarheid”Zei de timmerman “Maar je hebt je geld in zijn winkel laten liggen”.
    Mark Atilius dacht even na, “wat had Lucius nou gezegd? Germanen liegen nooit en galliërs liegen altijd?”
    “Hoe weet ik nu wie een germaan is en wie gallier is ?” Vroeg Mark aan zichzelf.

Het geld ligt nog in de winkel van de Timmerman

Smid: Germaan
    Pottenbakker: Galliër
    Timmerman: Galliër

als de smid een Galliër was geweest was de pottenbakker een Germaan geweest en zou de timmer man ook een Galliër zijn geweest maar dan zou de uitspraak van de timmerman niet de waarheid zijn geweest en dus klopt dit niet

als de smid een Germaan is dan was de pottenbakker dus echt een Galliërs aangezien Germanen niet liegen en ligt het geld dus bij de Timmerman. de pottenbakker is dus een Galliër en liegt dus, dus zijn de timmerman en de smid niet van de zelfde stam. dan is de timmerman ook een Galliër en dat klopt ook aangezien zijn uitspraak niet waar is.

zo doende is mijn bovenstaande antwoord goed.

Mvg,

Henrik

Gebruiker

Standaard

Info:
    germaans zijn eerlijk
    galiers liegen
    Smid: pottenbakker galier( liegt), geld bij timmerman
    Pottenbakker: smid en timmerman beide dezelfde stam
    Timmerman: "pottenbakker verteld de waarheid, geld bij pottenbakker"

Oplossing:
    De smid is Germaan (waarheid)
    De Pottenbakker is Galier (liegt)
    De Timmerman is Galier (liegt)

Geld ligt bij de Timmerman

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Smid (Germaan) Pottenbakker (Romein) Galliër (Timmerman).
    Galliër heeft het goud gestolen!!!!!
    Desert Fox
    S4: Bloem

Gebruiker

Standaard

De pottenbakker is een galliër, maar je hebt je geld laten liggen in de winkel van de timmerman zei de smid tegen hem.

We hebben dus een timmerman, een pottenbakker en een smid.
    we beginnen bij de volkeren.
    de smid zegt dat de pottenbakker een galier is.
    de pottenbakker zegt dat de timmerman en smid van de zelfde stam zijn, dit is een leugen omdat hij galier is.
    omdat de timmerman zegt dat de pottenbakker de waarheid zegt kan deze echter geen germaan zijn en zal die galier moeten zijn met de smid als germaan.

waar is het goud dan gebleven?
    de timmerman zegt bij de pottenbakker, hij is echter galier dus dit is een leugen.
    de pottenbakker zegt hier niets over dus helpt niet, hij is echter galier dus zou toch de waarheid niet gesporken hebben.
    de smid zegt dat het geld bij de timmerman ligt. de smid is germaan en verteld dus geen leugen.

samengevat:
    timmerman galier met geld
    pottenbakker galier
    smid germaan
    as finishing touch
    god created the dutch

Gebruiker

Standaard

het geld ligt in de winkel van de timmerman

Gebruiker

Standaard dag 5

Smid en timmerman zijn Galliërs, pottenbakker is germaan.
    De timmerman heeft het geld.

Gebruiker

Standaard

De smid is een Galliër
    De pottenbakker is een Germaan
    De timmerman is ook een Germaan
    Hij heeft het geld laten liggen bij de timmerman.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Sledge Bekijk bericht
    Pottenbakker zegt dat de andere uit zelfde stam komen, maar beide zeggen dat het geld ergens anders ligt.
    Dan ontstaan er twee scenario's: De pottenbakker spreekt de waarheid of niet.

- Waarheid: Als beide uit dezelfde stam komen betekend dat ze beide liegen omdat ze beide een andere plaats zeggen. Als ze beide liegen betekend dat de timmerman liegt over dat de pottenbakker de waarheid spreekt en dus komen ze niet uit dezelfde stam.

-Liegt: De Timmerman zegt dat de Pottenbakker altijd de waarheid spreekt. Omdat deze liegt is de Timmerman ook Gallier en liegt. Omdat de Timmerman en Smid uit andere dorpen komen is de Smid Germaan. Die zegt dat de Pottenbakker Gallier is (klopt) en dat het geld dan bij de Timmerman ligt.

Bij het laatste scenario zijn er geen tegenspraken en dus klopt deze. Daarom is het antwoord: Timmerman (Gallier), Pottenbakker (Gallier) en Smid (Germaan). Het geld ligt bij de Timmerman.

Gebruiker

Standaard Antwoord van Niezer (S5)

De smid en timmerman zijn galliers, de pottenbakker is een germaan. Het geld ligt bij de smid.

Regels voor berichten