Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 16

Discussie: Dag 3 - Goederen...

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard Dag 3 - Goederen...

Dag 3 - Goederen...

Naam: 7515214942.jpg
Bekeken: 344
Grootte: 21,5 KB

Eindelijk was de laatste handelscaravaan geteld en bijgeschreven op de registerrol. Lucius Tarquinius Lepidus druppelde wat gesmolten was op de lijst en drukte zijn zegelring erin.
    “Oké, geef me nu maar de bijbehorende documenten”, zei hij tegen Marcus Atilius. “Ik hoop dat alles daarop in orde is?”
    “Nou…”, begon Marcus Atilius aarzelend, “er zijn zes karren ijzer te weinig. De wielassen van de karren braken allemaal tegelijk, en we moesten de vracht achterlaten.”
    “Zes karren?” vroeg Tarquinius Lepidus argwanend.
    “Ja, zes karren”, bevestigde zijn oude vriend, “en drie karren klei”
    “Dus klei ook?” riep de architect.
    “Ja, ook klei”, bevestigde de karavaanleider. “En vijf ladingen graan.”
    Je kon een speld horen vallen. De hoofdarchitect van het rijk stond bleekjes naar de karavaan te kijken.
    “Wat heb je met de karren gedaan, Marcus?” vroeg hij vlakaf.
    “De lokale stamleiders hebben ze meegenomen”, gaf Marcus Atilius toe. “Ze eisten de karren in ruil voor vrije doorgang door hun gebied.”
    Opnieuw werd het gesprek verstoord. Van ver weerklonk hoorngeschal.
    “het lijkt erop dat de praefect van de stad een spoedvergadering bijeenroept,” fronste Tarquinius,”ik moet erheen”
    Weldra was de hele stadsraad verzameld in de grote hal van de prefectsresidentie, en die stak meteen van wal:

“Zoals jullie weten, bevinden wij ons dichtbij de grens. Tien minuten geleden kreeg ik melding van mijn verkenners. Hun nieuws was van cruciaal belang en vereist onmiddellijke actie! Onze Gallische aartsvijanden komen met een groot leger op ons af. Ze hebben rammen en katapulten mee. Eerst moeten we onze afweer voorbereiden. Ten tweede: aanval is de beste verdediging: we moeten een tegenoffensief opzetten. We zouden in staat moeten zijn, dat dorp met de grond gelijk te maken vooraleer hun leger hier is. Aan hun huidige snelheid, staat de vijand binnen tien uur voor onze poorten. Gelukkig is onze architect al begonnen met de bouw van tornooiveld, en intussen is het al voor een kwart afgewerkt. Ik heb er dus goede hoop op dat onze katapulten eerder bij hun dorp zijn, dan dat zij hier kunnen zijn. De centurion heeft een half uur nodig om he plan op te zetten en twee uur om het leger te verzamelen en ten aanval te trekken. Laat ons verder geen tijd meer verspillen!”

Opdracht:
    Zullen de Romeinse troepen het Gallische dorp vernietigen voordat het Gallische leger bij de Romeinse stad aankomen? Wat zal het tijdsverschil zijn? (Server: RoA, snelheid 2x. Houd er rekening mee dat het toernooiveld op RoA servers meer impact heeft dan op de gewone servers.)

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Katas lopen in 10 uur 60 velden.
    met een toernooiveld op 5 (1/4 van 20) loopt het nog maar 6:40:00. hier komt nog 2 uur verzameltijd bij en 30 minuten voorbereiding. dus na 9 uur en 10 minuten staat het tegenoffensief het galische dorp te slopen.

de romeinste troepen zijn dus in staat het galische dorp te slopen 50 minuten voor dat het machtige galische leger aankomt op het dorp.

hulsel
    as finishing touch
    god created the dutch

Gebruiker

Standaard

10 uur is 600 minuten
    toernooiveld niveau 5 geeft 50% meer snelheid dus dan is de reistijd 400 minuten
    plus 30 minuten plannen en 120 minuten verzamelen is een totale tijd van 550 minuten
    550 minuten is 9 uur en 10 minuten
    dus de Romeinen arriveren 50 minuten voor de Gallische aanval

Gebruiker

Standaard

de vraag is beetje betwistbaar, hebben de galliers zelf ook een TV of niet?

Maar anyway, laten we ervan uitgaan dat die geen TV hebben
    dan liggen ze 30 velden ver
    wij lopen 6.66uur over de eerste 20, en die andere 10 doen we aan 200% dus 1.66uur
    dat geeft 8.32 uur
    en dus te traag, helaas pindakaas!
    farmen = life

Gebruiker

Standaard Edit

mijn vorige antwoord kan je schrappen, was de 2x serversnelheid vergeten

antwoord is een dikke 4 uur, en dus nog snel genoeg om die galliers weg te knallen!!!
    farmen = life

Gebruiker

Standaard

Info:

"Tien minuten geleden kreeg ik melding", "vijand binnen tien uur", "Gelukkig is onze architect al begonnen met de bouw van tornooiveld, en intussen is het al voor een kwart afgewerkt"
    TV op 25% = TV level 5= 200% na 20 vakjes (bij RoA 2x)

Normale Kata snelheid 3 dus bij 2 speed: kata snelheid 6
    Aanname dat de galier geen toernooiveld heeft en dat de romein na een kwart niet verder bouwt.

Tegenstander looptijd = 10min geleden gespot + 10uur looptijd nu = 10u10m
    Afstand = tijd/snelheid = (10u10)*6= 60+1 = 61 vakjes

Voordat een tegenaanval wordt verstuurd is de centurion 2u30m bezig met plannen en verzamelen.
    Dus nog 7u30m over.

Oplossing:
    Looptijd aanval: 20+41vakjes

Eerste 20 vakjes: (20/6) = 3u20m
    41vakjes : (41/6)/ 200% = 3u25m

Totale looptijd = 3u20m+3u25m = 6uur en 45minuten

Ja, de aanvaltroepen zullen het Gallische dorp vernietigen voordat de Galier bij de stad aankomt.
    Het tijd verschil is: 10u - 2u30m - 6u45m = 45 minuten.

Gebruiker pompedomp's schermafbeelding

Standaard

de gallische troepen zijn op 10 uur afstand. Er van uitgaande dat zij geen Toernooiveld hebben en hun leger dus loopt met een snelheid van 6 velden per uur (katasnelheid x2 vanwege serversnelheid) ligt het gallische dorp op 60 velden afstand.

de Romeinse troepen lopen eerste 20 velden normale snelheid van 6 velden per uur. dit komt dus neer op een duur van 3 uur en 20 minuten. de volgende 40 velden lopen ze op een hoger tempo door het toernooiveld. het toernooiveld op een kwart bij een RoA server houdt een snelheid van 200% in. dus in plaats van 6 loopt het leger 12 veldjes per uur. over de overige velden lopen zij dus 3 uur en 20 minuten. de looptijd voor de Romeinse troepen is dan dus in totaal 6 uur en 40 minuten.

vanaf het moment dat het besluit wordt genomen tot het vertrek van het leger is 2,5 uur, dus in totaal heeft het Romeinse leger 9 uur en 10 minuten nodig. Zij komen dan 50 minuten eerder aan bij de Galliërs en kunnen het dorp op tijd verwoesten.
    s5 (2015-2016): Artemis - Olympus
    s1 (2015): Simba - (disney)
    s3 (2014): zoonnodig - ONNODIG!
    s6 (2013-2014): Pompedomp - Kermis
    s2 (2013): Pompedomp - TB (anony)

Gebruiker Rinusoide's schermafbeelding

Standaard

De looptijd van de Romeinen moet korter zijn dan 10 uur. Daar gaan nog een halfuur en 2 uur af, dus korter dan 7,5 uur.

In de tekst staat nergens dat de Galliërs een toernooiveld hebben, dus gaan we er van uit dat deze niet aanwezig is. De afstand tussen de 2 dorpen is dan 10 x 6 = 60 velden.

Het toernooiveld is voor een kwart af. Het staat dus op 5. De eerste 20 velden heeft het toernooiveld geen effect, voor de eerste 20 uur zijn we al 20 / 6 = 3 uur en 20 minuten verder.

Dan zijn er nog 40 velden die op 200% gelopen worden. Dit is 40 / 12 = nog eens 3 uur en 20 minuten. Bij elkaar 6 uur en 40 minuten. Dit is 50 minuten korter dan 7,5 uur, dus de Romeinen komen op tijd aan.
    S3: Blaze ~ TGMR | S1: PENGUIN! ~ Veto!
    S4: Cookies ~ Midgets

Gebruiker

Standaard Antwoord dag 3

Deze snap ik niet helemaal, want ik weet niet wat de bonus is van een toernooiveld op een RoA 2x server.
    Dus ik beantwoord de vraag met de informatie die ik wel ken. (Ook travian anwsers kon dit niet verduidelijken)
    ----------------

Galliers met katas lopen 10 uur, op een normale server. Dat zijn dus 3 velden per uur, dus 30 velden;
    2x server dus 60 velden.

Romeinen zijn 2.5 uur bezig met voorbereidingen. Dus je hebt nog maar 7.5 uur voor de tegen aanval.

Toernooiveld is een kwart gebouwd. Niveau 5 dus. ( 5/20 = 25% ) Dus +50% snelheid op de Romeinse troepen (boven de 20velden)

----------------

De Romeinse troepen vertrekken na 2.5 uur
    20 velden van 'normale' (2x) snelheid, is 10 minuten per veld

200 minuten

40 velden van 'versnelde' (2x) snelheid, is 6 minuten en 40 seconden

266 minuten en 40 seconden

200 + 266 en 40 seconden = 466 en 40 seconden

420 = 7 uur
    466-420 = 46 minuten
    en 40 seconden

De Romeinse troepen komen te laat aan: 16 minuten en 40 seconden te laat

Gebruiker Rinusoide's schermafbeelding

Standaard

Nog een kleine toevoeging: Ik vind dat in de tekst erg onduidelijk staat of je die 10 extra minuten van de scoutinfo nou wel of niet mee moet tellen. Zo wel, dan lopen de Romeinen 41 / 12 = 3 uur en 25 minuten + 3 uur en 20 minuten = 6 uur en 45 minuten en is het tijdverschil dus 45 minuten.
    S3: Blaze ~ TGMR | S1: PENGUIN! ~ Veto!
    S4: Cookies ~ Midgets

Regels voor berichten