Weergegeven resultaten: 1 tot 3 van 3

Discussie: Item: Kleine map

Gebruiker

Standaard Item: Kleine map

Goedemiddag,

Ik had een vraag over het item de 'kleine map'.
    Ik kon niks vinden onder relevante zoektermen, maar mocht de vraag al een keer geweest zijn, mijn excuses.
    Volgens de beschrijving keren je troepen hierdoor 30% sneller terug (mits ze met de held meelopen uiteraard).
    Echter vraag ik mij af of deze 30% wel accuraat is.

Als mijn knups 1 vakje schuin omhoog of omlaag lopen doen ze daar 6:04 minuut over, wat gelijk staat aan 364 seconden.
    Als ze teruglopen doen ze daar 4:40 minuut over, wat gelijk staat aan 280 seconden.
    Dit is een afname van 23,08% (afgerond op 2 decimalen).

Als ik 2 rechte vakjes loop met knups doe ik daar 8:34 minuut over, wat gelijk staat aan 514 seconden.
    Op de terugweg, met held met kleine map, doen ze er 6:36 minuut over, wat gelijk staat aan 396 seconden.
    Dit is een afname van 22,96% (afgerond op 2 decimalen).

Hieruit trek ik de conclusie dat de kleine map, met kleine verschillen, ongeveer 23% snellere terugkeer heeft ipv 30%.
    Is hier iets van bekend?

Mvg,
    Aeglos

Gebruiker MH_Newie's schermafbeelding

Standaard

Hallo Auglos,

Interessante vraag! In Travian Answers staat bij de kleine map als bonus inderdaad het volgende
    30% Sneller terug trekken
    Dit kan je op 2 manieren bekijken, sneller in tijd en sneller in snelheid. Jij bent er vanuit gegaan dat het sneller in tijd is, maar het is sneller in snelheid.

Dit kan ik wel verder verduidelijken aan de hand van je voorbeeld Wel eerst even opmerken dat je voorbeeld geldt voor een x2 server (leid ik toch af aan je tijden).

Eén vakje schuin omhoog is een afstand van vierkantswortel 2 (=1,41 afgerond, afstand van 1 vakje naar links of rechts, als de afstand van 1 vakje naar boven of onder is 1). Een knuppel loopt 14 vakjes per uur (of 14 vakjes per 3600 seconde, op een server met normale snelheid is dit 7 vakjes per 3600 seconde). Met deze gegevens kan je uitrekenen hoelang een knuppel er over doet om 1 vakje schuin omhoog af te leggen (sqrt(2)/14*3600 = 363,65), afgerond dus 364 seconden. Dit komt overeen met hoe snel je held + knuppel heen liep.

Nu verhogen we de snelheid van je knuppel (langzaamste troep die met je held meeloopt) met 30%, de snelheid wordt dus 18,2. Rekenen we nu uit hoe snel de held 1 vakje schuin omhoog gaat, komen we op de tijd van 280 seconden (18,2/sqrt(2)*3600 = 279,73), wat weer overeenkomt met de tijd waarover je held + knuppel deed om terug te keren.

Ook voor het voorbeeld van 2 vakjes kan je weer je tijden verifiëren, waarbij je rekent met een 30% toename in snelheid. (2/14*3600 = 514,29 en 2/18,2*3600 = 395,60, kortom 514 seconden en 396 seconden).

Hopelijk heb ik het een en ander voor je kunnen verduidelijken zo. Vraag gerust, mocht er nog iets niet helemaal duidelijk zijn.

Met vriendelijke groet,
    newie - support
    Laatst gewijzigd door MH_Newie : 10-02-2017 om 09:53

Gebruiker

Standaard

Het is op de speed server.

Bedankt voor de duidelijke uitleg, als het over de snelheid gaat klopt het inderdaad met de aangegeven 30%.

Regels voor berichten