Pagina 24 van 25 EersteEerste ... 1422232425 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 tot 240 van 244

Discussie: Weerwolven #101 - Abdul

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Gefeliciteerd burgers echt top.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker

Standaard

Gefeliciteerd burgers

Standaard

Was Bier dan toch schaaps?
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker

Standaard

Wolven
    1. Sjamaan – Dominique87
    2. Gewone weerwolf – Bounty Hunter
    3. Maanlichtwolf - Heintje

Burgers
    1. Verteller - ghosttrol
    2. Beschermengel - tetmiera
    3. Dorpsgek - Thels
    4. Sloerie - Tollie
    5. Waarzegger - Otterman
    6. Zonaanbidder – 123berber
    7. Gewone burger - Bier

Overige rollen
    1. Fluitspeler - Legioen
    2. Moordenaar – BobDeBouwer
    3. Grafdelver - Boon

Nacht 1
    Thels bekijkt tetmiera, Dominique87 en 123berber
    Tollie slaapt bij 123berber
    Tetmiera beschermt zichzelf
    Legioen befluit Bier en Otterman
    De wolven vallen Dominique87 aan
    Otterman bekijkt Heintje
    Dominique87 bekijkt Bier

Dag 1
    123berber wordt burgemeester
    Bounty Hunter wordt gelyncht

Nacht 2
    Tollie slaapt bij Heintje
    Tetmiera beschermt 123berber
    Legioen befluit Heintje en Tollie
    De wolf valt Tollie aan
    Otterman bekijkt Thels

Dag 2
    BobDeBouwer wordt gelyncht
    123berber verlengt de dag

Dag 3
    Heintje wordt gelyncht

Nacht 3
    Boon probeert een lijk te reanimeren, maar dat lukt niet meer
    Legioen befluit ghosttrol en Thels
    Otterman bekijkt ghosttrol

Dag 4
    Bier wordt gelyncht

Nacht 4
    Ghosttrol vertelt een verhaaltje aan 123berber
    Tetmiera beschermt Otterman
    Otterman bekijkt Legioen
    Tollie slaapt bij 123berber

Dag 5
    Legioen wordt gelyncht

Nacht 5
    Otterman bekijkt Tollie, maar mislukt
    Tollie slaapt bij Otterman
    Tetmiera beschermt Thels

Dag 6
    Boon wordt gelyncht, en daarmee hebben de burgers het spel gewonnen.

Commentaar vanuit mijn kant:
    • Allereerst vond ik het een geweldig potje! De discussies waren zeker de eerste dagen erg uitgebreid, en als spelleider is het mooi om alles vanuit de helikopterview te bekijken. Ook de spelers die recentelijk niet eerder hadden meegespeeld, deden goed mee.
    • Achteraf waren de burgerrollen misschien wel iets te sterk, met zowel een dorpsgek als een helderziende aan de ene kant, als een sloerie en een beschermengel aan de andere kant. Ik heb dit proberen te compenseren met een drietal spelers die bij de burgers noch bij de wolven hoorden. Het geluk van de burgers was dat de wolven in de eerste nacht de sjamaan eruit kegelden, en de eerste dag hadden ze ‘toevallig’ de gewone weerwolf te pakken. Toen tegelijkertijd ook Heintje werd bekeken, was het voor de wolven echter snel over.
    • Omdat Boon pas later in het spel kwam, heb ik hem de rol van Grafdelver gegeven. Ik heb hem tijdens nacht 2 nog gewaarschuwd dat, als er geen lijken meer waren om te reanimeren, hij het spel in zijn eentje had moeten zien overleven. Dat werd ook uiteindelijk zijn lot, wat zijn mogelijkheid op de overwinning praktisch minimaliseerde.
    • Ik heb zelf een fout gemaakt met de dorpsgek en de sloerie in nacht 1. Dit werd later ook door één van de spelers terecht opgemerkt. Als een sloerie bij persoon X slaapt, en persoon X wordt op dat moment bekeken, dan ziet diegene ook de sloerie. Dit geldt ook voor de dorpsgek. Dit had ik echter nacht 1 niet door, waardoor de sloerie in nacht 4 eigenlijk ook een verhaaltje had verteld moeten krijgen. Omdat ik echter consistent wilde blijven, heb ik besloten dat niet te doen. Een eventuele volgende potje zal ik daar scherper op zijn.

Kortom, het was een mooi potje! Op naar de volgende 

Standaard

Ik denk niet dat de burgers te sterk waren, eerder dat de wolven te zwak waren. 2 wolven en een sjamaan op 7 burgers, waarvan best goede rollen, is misschien niet helemaal in balans. Het hielp ook niet dat de weerwolven hun eigen sjamaan opvroten.

3rd party rollen zoals de Moordenaar, de Fluitspeler en de Grafdelver kun je het beste balanceren door ze helemaal niet mee te tellen. Probeer het burgerteam tegen het weerwolventeam te balanceren, en voeg dan nog 3rd party rollen naar keuze toe.

We waren onder de indruk dat we een stille Fluitspeler hadden, omdat niemand befloten was. Blijkbaar waren er wel befloten spelers, maar waren we daar niet van op de hoogte. Dat maakt de fluitspeler wel extra gevaarlijk. Ik ben dan ook blij dat we de Fluitspeler meteen hebben gelyncht in plaats van proberen een weerwolf te lynchen. Als spelers waren we namelijk in de veronderstelling dat er nog niemand was befloten.

Ikzelf ben in de veronderstelling dat de Lellebel/Sloerie alleen bij iemand anders slaapt voor aanvallen van de weerwolven/moordenaar/etc... en niet alle andere rollen. Als alle andere rollen er ook op van toepassing zijn, dan wordt de Lellebel wel heel sterk. Ik zag echter bij de regels dat het Travian forum de Sloerie anders behandelt.
    Laatst gewijzigd door Thels : 01-03-2017 om 10:14
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thels Bekijk bericht
    We waren onder de indruk dat we een stille Fluitspeler hadden, omdat niemand befloten was. Blijkbaar waren er wel befloten spelers, maar waren we daar niet van op de hoogte. Dat maakt de fluitspeler wel extra gevaarlijk. Ik ben dan ook blij dat we de Fluitspeler meteen hebben gelyncht in plaats van proberen een weerwolf te lynchen. Als spelers waren we namelijk in de veronderstelling dat er nog niemand was befloten.
    Ik kwam dat inderdaad halverwege het potje tegen, terwijl de Fluitspeler elke nacht al wel een tweetal targets had uitgekozen om te befluiten. Bij de rollenomschrijving zie ik echter nergens staan dat de befloten speler hiervan op de hoogte gebracht moet worden, dus heb ik dit dan ook niet gedaan.

Jullie gingen hier blijkbaar wel vanuit? Is dat in het verleden wel zo geregeld?

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Ja dat is juist het verhaal van fluiten dat je de fluit gehoord hebt snachts. Anders is het niet bekend dat er een fluitspeler is.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Boon's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Abdul Bekijk bericht
    [*]Omdat Boon pas later in het spel kwam, heb ik hem de rol van Grafdelver gegeven. Ik heb hem tijdens nacht 2 nog gewaarschuwd dat, als er geen lijken meer waren om te reanimeren, hij het spel in zijn eentje had moeten zien overleven. Dat werd ook uiteindelijk zijn lot, wat zijn mogelijkheid op de overwinning praktisch minimaliseerde.
    Ik ging er toch wel vanuit dat er meer dan 2 wolven in zaten...

Burger gefeliciteerd, strak gespeeld!
    Er zijn maar 2 mensen die zoiets als dit op touw hebben kunnen zetten... AciD, de sjamaan en Boon de spiegelmeester.

Gebruiker

Standaard

Ik heb inderdaad geen bericht gekregen dat ik was befloten. Het lijkt mij wel handig om dit aan de befloten spelers individueel te laten weten.
    Verder bedankt voor het leiden (lijden?) van dit potje. 2 wolven was wellicht wat weinig, gezien het aantal spelers. Burger partij kan er mee door.
    Dus ik denk dat de volgende keer beter een neutraal persoon minder en een wolfje meer op 14 spelers aan te raden is.
    De volgende keer niet vergeten dat een moordenaar/gifmenger een dubbelzijdige rol is

Tot de volgende ronde!

Gebruiker

Standaard

Ik denk dat rolverdeling niet verkeerd was. En ergens natuurlijk slim om mij sjamaan te maken, aangezien ik wel een voor de hand liggend target voor de wolven was.

Niet melden dat iemand befloten is??? Ik zou die wel erin willen houden :P Geeft fluitspeler meer kansen.

Pagina 24 van 25 EersteEerste ... 1422232425 LaatsteLaatste

Regels voor berichten