Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 82

Discussie: Weerwolven #100 - 123berber

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard Weerwolven #100 - 123berber

Weerwolven ronde #100 - Het wakkerdams jubileum

Deelnemers:
    1. Abdul
    2. Legioen - burger
    3. Heintje - beul
    4. Ghosttrol - 1 - burger
    5. Boon - burger
    6. BobDeBouwer - 1
    7. Tetmiera
    8. Dominique87 - verteller
    9. Tollie
    10. Ratatouille - 3 - verrader

Regels:
    - Stemmen voor lynch doe je dikgedrukt.
    - Stemmen voor burgemeester doe je onderstreept.
    - Je mag voor de lynch op jezelf stemmen, voor de burgemeester niet.
    - Als de lynch vier uur voor de deadline wijzigt, dan wordt de deadline met twaalf uur verlengd.
    - Bij gelijke stand voor de lynch bepaald de burgemeester wie er sterft.
    - Als de burgemeester sterft kiest hij/zij een opvolger uit.
    - Na drie keer niet stemmen lig je automatisch uit het spel.
    - Bijrollen worden bij het sterven niet bekend gemaakt.
    - Eventuele ondode/fraudeur/alfawolf stemmen worden bij mij ingeleverd via pm. Ik zet deze vervolgens in het topic.
    - Alle rollen zitten in het spel, behalve de dubbelzijdige rollen: Sjamaan, Ziener, Priester, Ketter, Zonaanbidder, Maanaanbidder, Dief, Struikrover, Moordenaar, Gifmenger.
    - Wil jij je stem wijzigen, dan zet jij in een nieuwe post het volgende: je oude stem doorgestreept en je nieuwe stem dikgedrukt.

Stem wijzigen ziet er dus als volgt uit:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Voorbeeld stem wijzigen
    Ik wijzig mijn stem van Acid naar Muchacho_NL
    Huidige deadline:
    Zondag 22 januari 20:00 uur.
    Laatst gewijzigd door 123berber : 20-01-2017 om 10:09

fan

Standaard

Met zijn allen waren ze aan het aftellen, het wakkerdamse nieuwjaar werd gevierd. Om stipt middernacht zou het vuurwerkspektakel beginnen, met aansluitend de nieuwjaarsstoespraak van de burgemeester.

"Tien, negen, acht, zeven, zes, vijf, vier, drie, twee, een, gelukkig nieuwjaar" Klonk het door de menigte, terwijl de kerkbellen 24 keer te horen waren. De vuurpijlen vlogen de lucht in. En een prachtige lichtshow ontstond in de lucht. Ondertussen werd er luid gelachen en veel gedanst. Toen de show voorbij was daalde er een smog op het plein neer. Veel zicht was er niet meer, maar dat hoefde ook niet bij de toespraak van de burgemeester.

Hij begon zijn woorden.
    Beste wakkerdammers! Allereerst een gelukkig nieuwjaar!
    Zoals men weet is het feest! Een prachtig jaar is afgesloten, en daarbij zijn we ook aangekomen bij weer een nieuw jaar. Niet zo maar een jaar, maar een heel speciaal jaar! 2017 is het jaar waarin ons de 100 jarige vrijheid gaat vieren! 100 jaar geleden werd dit dorp geteisterd door afschuwelijke weerwolven, maar onze voorvaderen hebben zich hiertegen geweerd! We zijn al 100 jaar bevrijd van de tirannie van die afschuwelijke beesten en dat gaan we groots vieren! Hoe dit feest precies vormgegeven zal worden is nog niet bekend, maar hiermee zal mijn rechterhand en tevens adviseur berber aan de gang gaan! Houdt de wakkerdamse website in de gaten, daar zal morgen in de loop van de dag meer info op verschijnen!
    Een luid applaus was hoorbaar, terwijl de burgers rustig het dorpsplein verlieten. Ook 123berber ging door de dichte smog richting zijn huisje om daar zo met de burgemeester nog een glas champagne te drinken. "ik zie je zo bij mijn huisje burgemeester." Wist berber nog te zeggen.

Hij ontkurkte de fles, schonk twee glazen in en zette deze op tafel. De tijd tikte voorbij, maar vooralsnog geen burgemeester. Hij zou het vast vergeten zijn dacht berber. Zodoende bracht hij een bezoek aan de burgemeester, maar daar was geen teken van leven. Wat vreemd, dacht hij bij zichzelf. Zou hij dan toch nog op het plein zijn? Hij besloot een kijkje te nemen, doordat het zo donker was en er een dichte smog hing kon hij weinig zien. Echter hoorde hij wel mensen op het plein. "Burgemeester, ben je daar nog?" Riep hij in het duister. Ineens hoorde hij een aantal mensen op de vlucht slaan. Wat zou dit zijn? Vroeg berber zich af. Hij vervolgde zijn weg, naar daar waar de voetstappen vandaan kwamen. Toen hij de plek naderde kon hij zijn ogen niet geloven, de burgemeester lag op de grond. Over zijn hele lichaam zaten scheuren. Dit kon maar een ding betekenen dacht berber... Weerwolven! En hij rende zo hard hij kon terug naar zijn woning.

Rollen zijn verstuurd!
    Laatst gewijzigd door 123berber : 03-01-2017 om 23:02

fan

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

/me arriveert

Zo potje 100 al weer! Beste wensen voor 2017 iedereen!

Oud lid van: MAGNOX, IJsberen, BvB, Valkyrion

Gebruiker

Standaard

Veel succes allemaal!

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Succes iedereen en de beste wensen voor 2017.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker

Standaard

Veel plezier en de Beste Wensen!

Gebruiker

Standaard

succes allemaal.

Standaard

Berber kon de nacht maar moeilijk doorkomen. Iedere keer moest hij weer denken aan de burgemeester. Ze zijn weer terug, na 100 jaar, die afschuwelijke beesten. Misschien was hij wel de volgende die slachtoffer zou worden. Misschien zelfs deze nacht wordt. Dit idee hield hem wakker.

Plots hoorde hij een haan kraaien. Was het al zo laat? Hij besloot maar eens een kijkje te ben buiten. Zouden de wolven de burgemeester al hebben opgeruimd? Hij nam een kijkje op het plein. Er was niks meer te zien, ze hadden geen spoor achter gelaten. Berber voelde al hoe laat het was, De rest van het dorp zou hem natuurlijk voor gek verklaren als hij beweerde dat weerwolven de burgemeester hadden opgegeten. Toch besloot hij de dorpsbewoners bij elkaar te roepen. Hij liet het luchtalarm af gaan.

Een voor een kwamen de burgers van wakkerdam naar buiten. Toen het plein begon vol te stromen begon Berber.

Beste vrienden!
    Ik heb treurig nieuws! Wat als een fantastisch jaar had moeten beginnen is nu al in een drama geworden. Vannacht is er iets afschuwelijke gebeurd. Ze zijn terug en ze hebben onze burgervader het leven ontnomen. De weerwolven moeten het dorp uit! Dit kunnen we alleen als we onze krachten bundelen. Onze voorvaderen hebben dit al eens overwonnen en ook wij zullen zegevieren, zolang we maar samen werken en in onszelf geloven. Tussen de bewoners zullen zij zich waarschijnlijk verschuilen. Daarom zullen we offers moeten maken. Graag zoek ik een iemand die de zoektocht naar wolven wilt coördineren! Denk daarover na en breng je stem uit op degene die je daarvoor het meest vertrouwd. Ook wil ik jullie vragen je ogen en oren open te houden. Aan het einde van de dag gaan we namelijk een wolf ophangen! Neem een wijs besluit burgers van wakkerdam.
    Met deze woorden verliet Berber het plein en ging richting zijn huis. De dorpelingen waren geschrokken en al direct naar elkaar aan het wijzen. "Misschien was het wel mijn buurman!" riep Dominique. "Welke bedoel je?" vroeg Legioen. "Die van 64, die gek van een Heintje." antwoordde ze. "Dat zou heel goed kunnen" riep ratatouille, "Ik hoorde daar vannacht erg veel gebeuren." "Hang op die wolf!" schreeuwde Abdul van achter. "Maar laten we eerst zijn huis doorzoeken naar aanwijzingen!" reageerde Legioen weer. Met zijn allen gingen de dorpsbewoners naar nummer 64 op zoek naar aanwijzingen.

De deur hoefde niet open gebroken te worden, deze stond al open. De monden vielen open van verbazing. De muur hing vol met glimmende bijlen en messen. Ze zagen er vlijmscherp uit. "Zie je wel! Die vent deugt niet! Ophangen dat tuig!" zei Tollie vol overtuiging. "Hey kijk hier eens." klonk het van boven. Ghosttrol had iets afschuwelijks gevonden. Het bed van Heintje was bebloed en zijn lakens zaten vol met scheuren. Het lijkt erop dat de burgemeester niet de enige slachtoffer was.

Samenvatting:
    - Heintje de beul is vannacht gestorven
    - Jullie stemmen voor de burgemeester. Dit mag niet jezelf zijn. Stemmen voor burgemeester onderstreept graag.
    - Jullie stemmen voor de lynch. Dit mag wel op jezelf zijn. Stemmen voor lynch dikgedrukt graag.
    - De namen voor het verhaal zijn willekeurig gekozen.

Deadline dag 1: zondag 8 januari om 12:00 uur
    Laatst gewijzigd door 123berber : 05-01-2017 om 23:58

fan

Gebruiker Boon's schermafbeelding

Standaard

Ai, slechte start..
    Er zijn maar 2 mensen die zoiets als dit op touw hebben kunnen zetten... AciD, de sjamaan en Boon de spiegelmeester.

Gebruiker

Standaard

Hmmm, slechte start inderdaad. Iemand die iets gehoord/gemerkt heeft vannacht?

Regels voor berichten