Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 61

Discussie: Buitenlandse talen in profiel

Gebruiker Generaal's schermafbeelding

Lightbulb Buitenlandse talen in profiel

Goedendag iedereen

Ik had een fout gevonden in Traviansysteem i.v.m. productie en sprak hier de MH voor aan, die heeft dit opgelost (zonder de verloren GS te vergoeden, maar daar doe ik niet moelijk over).

Toen sprak deze MH mij aan dat ik iets tegen de regels in mijn profiel had, namelijk een andere taal. Regels dus vlug even nagelezen en hier staat niet specifiek iets over in. Ik heb toch vriendelijk gedaan wat ze hebben gevraagd en het uit mijn profiel gehaald. De MH bleef maar zeggen, omdat het niet in de regels stond:
    "§8.1 Travian Games GmbH behoudt zich het recht voor de regels te allen tijde te mogen veranderen.".
    (dictatuur?)

De nieuwe regel:
    "Het spel dient voor ieder toegankelijk te zijn en zo dienen ook profielen gewoon in de door ons 2 toegestane talen te zijn, zijnde Engels en Nederlands."

Maar wat kan je als een taal beschouwen en wat niet? Volgens deze regel moet iedereen je profiel (en in mijn ogen ook naam) kunnen verstaan. Dus volgens deze nieuwe regel zijn dialecten, ASCII-taal, programmeertaal (html, css, C++, ...), en random taal niet toegelaten.

Je zou dus kunnen zeggen als ik random woorden maak, het niet verstaanbaar is en niet toegelaten. "Mdkfjkjq" is dus niet toegelaten, omdat het niet verstaanbaar is.

Wat vinden jullie van deze regel?
    Ik vind het maar absurd en useless regel omdat niet elke persoon Nederlands of Engels kan, laat staan random dingen. Als ik mijn Duitse quote neem en bij elk woord een getal bij zet, is dit dan ook een taal?

(ps: sommige mensen zullen deze discussie nutteloos vinden, even nutteloos als dat ik mijn profiel moest aanpassen )

Groeten
    Jorben
    Laatst gewijzigd door Generaal : 13-12-2016 om 20:55
    Collagebouwer

Gebruiker

Standaard

De regel is niet nieuw, het enige nieuwe (wat al paar jaar zo is) is dat Engels tegenwoordig ook mag.

Gebruiker

Standaard

Ik heb al een keer een allynaam gewijzigd gezien door Loeki, die vond Tomtom reclame.
    Ik reclameerde dat het een Nederlands woord was wánt het staat in de Dikke van Dale.
    Lijkt me einde discussie? Nee hoor, dat hield nog 2 weken aan voor ik mijn gelijk kreeg.
    Daar is zelfs het serverhoofd nog bij betrokken geweest.

Ik lees dit omdat ik toevallig op zoek ben naar een plekje om te vertellen dat ik een chocoladeletter heb gewonnen in de afgelopen sinterklaaswedstrijd en goud. Denk je jippie? Nee hoor, prijs én chocoladeletter worden niet uitgereikt omdat ik het adres van een dual opgaf en die pa heeft toevallig ook een bedrijf geregistreerd staan op dat adres. Staat nergens in de voorwaarden dat je de prijs naar jezelf moet laten sturen toch?
    Staat nergens in de voorwaarden dat er op het woonadres niet ook wat anders geregistreerd mag staan toch? Gaan ze je dus eerst googlen bij Travian ipv ongezien naar het opgegeven adres zenden? Ja dus.
    Eng hé?

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noep Bekijk bericht
    De regel is niet nieuw, het enige nieuwe (wat al paar jaar zo is) is dat Engels tegenwoordig ook mag.
    Staat nergens in de regels en voorwaarden geschreven.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door els75 Bekijk bericht
    Ik heb al een keer een allynaam gewijzigd gezien door Loeki, die vond Tomtom reclame.
    Ik reclameerde dat het een Nederlands woord was wánt het staat in de Dikke van Dale.
    Lijkt me einde discussie? Nee hoor, dat hield nog 2 weken aan voor ik mijn gelijk kreeg.
    Daar is zelfs het serverhoofd nog bij betrokken geweest.

Ik lees dit omdat ik toevallig op zoek ben naar een plekje om te vertellen dat ik een chocoladeletter heb gewonnen in de afgelopen sinterklaaswedstrijd en goud. Denk je jippie? Nee hoor, prijs én chocoladeletter worden niet uitgereikt omdat ik het adres van een dual opgaf en die pa heeft toevallig ook een bedrijf geregistreerd staan op dat adres. Staat nergens in de voorwaarden dat je de prijs naar jezelf moet laten sturen toch?
    Staat nergens in de voorwaarden dat er op het woonadres niet ook wat anders geregistreerd mag staan toch? Gaan ze je dus eerst googlen bij Travian ipv ongezien naar het opgegeven adres zenden? Ja dus.
    Eng hé?
    ja dat is inderdaad wel heel vreemd, je hebt gewonnen, ze moeten het opsturen lijkt me!
    Collagebouwer

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar zijn jullie het niet eens met mijn beslissingen, dan verwijs ik jullie naar mijn persoonlijke
    mail adres: sledge@travian.nl
    Alleen daar kan ik jullie met de juiste feiten om de oren slaan zoals jullie blijkbaar willen.
    els75, blijkbaar heb je de mail onvangen en daarin stond ook de reden waarom ik besloot
    de letter niet te zenden en deze aan een ander te geven,
    als je het daar niet mee eens was had je daarop kunnen reageren ipv hier nu slachtoffer te spelen.
    Generaal, bij jou reactie had ik nog zoiets, je probeert er ten minste nog een discussie van te maken.
    wel jammer dat jij dan ook maar de alleen voor jou relevante punten meld.

Heb je dus een conflict met een mod/MH/CSR, regel dit via mail om dit zo spoedig mogelijk uit de wereld te hebben.

sledge

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Sledge Bekijk bericht
    Blijkbaar zijn jullie het niet eens met mijn beslissingen, dan verwijs ik jullie naar mijn persoonlijke
    mail adres: sledge@travian.nl
    Alleen daar kan ik jullie met de juiste feiten om de oren slaan zoals jullie blijkbaar willen.
    els75, blijkbaar heb je de mail onvangen en daarin stond ook de reden waarom ik besloot
    de letter niet te zenden en deze aan een ander te geven,
    als je het daar niet mee eens was had je daarop kunnen reageren ipv hier nu slachtoffer te spelen.
    Generaal, bij jou reactie had ik nog zoiets, je probeert er ten minste nog een discussie van te maken.
    wel jammer dat jij dan ook maar de alleen voor jou relevante punten meld.

Heb je dus een conflict met een mod/MH/CSR, regel dit via mail om dit zo spoedig mogelijk uit de wereld te hebben.

sledge
    Toch wel mooi dat er eerst door het travian team gekeken wordt naar hoe zij zelf eventueel mee kunnen werken aan een oplossing, in plaats van volledig de schuld leggen bij de spelers #sarcasme.

Enkel met je vuist op tafel slaan als CM heeft weinig nut.
    Oud: Wilde Watjes | Res Dogs | Omertà | Gesticht | No Doubt | Labiel | Disney | Olympus | Muppets | Midgets | Snackbar

S4: Midgets ~ Okeechobee | S5: Snackbar ~ Pompedomp
    TS1 Disney (Maleficent) --> Leider van de beste alliantie 2014, 2015 & 2016

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Je gelijk proberen te halen op een openbaar forum waar, wegens privacy redenen, niet inhoudelijk gereageerd kan worden heeft nog minder nut, Spelbreker.
    Maar blijkbaar snappen de mensen dat nog steeds niet.

@noep, die regel is onlangs juist uit de spelregels gehaald door het niet meer specifiek te vermelden.
    De regel alleen Nederlands en Engels bestaat al jaren, is geen nieuwe regel dus.

Hier valt eigenlijk alleen nog deze regel over te hanteren:
    §6.1 Spelers moeten altijd op een beleefde manier communiceren.
    Wat is beleefd? Breed begrip, aangezien bewust communiceren in een taal die in het land niet of nauwelijks wordt gesproken ook als onbeleefd kan worden beschouwd.
    Er van uitgaande dat je de voertaal wél beheerst. Mensen die dit niet beheersen worden dus uitgezonderd van deze regel.

@generaal: je opmerking dat niet iedereen hier Nederlands of Engels begrijpt is natuurlijk je reinste onzin om als reden op te geven voor een profiel in een taal die nóg minder mensen in Nederland en België spreken.
    Voor hetzelfde geld maak je iemand of meerdere mensen belachelijk zonder dat een Google Translate dit oppikt, of dat het letterlijk vertaald weinig inhoudt omdat de cultuur erachter niet vertaald wordt.
    Overigens vind ik het wel vermakelijk dat je op een spel wat eigendom is van een bedrijf nog steeds durft te praten over dictatuur alsof het iets afwijkends is.

Als jij op mijn privé server wil Minecraften, zal je je aan mijn regels moeten houden. Niks raars aan. Maar op de een of andere manier denkt men nog steeds dat geld uitgeven eraan betekent dat je uitgezonderd bent van bepaalde regels ofzo.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 13-12-2016 om 23:49
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Ik kan er 5 bladzijden over schrijven.
    Maar ik geef een tip: geef het op.
    (zeker met Sledge valt er weinig te communiceren als je vindt dat hij ongelijk heeft)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ik kan er 5 bladzijden over schrijven.
    Maar ik geef een tip: geef het op.
    (zeker met Sledge valt er weinig te communiceren als je vindt dat hij ongelijk heeft)
    Is dat niet misbruik van macht dan? Sta je verwonderd dat Travian.nl aan het sterven is
    Als er nou is meer naar de community geluisterd word, dat zou pas mooi zijn.
    Collagebouwer

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Generaal Bekijk bericht
    Is dat niet misbruik van macht dan? Sta je verwonderd dat Travian.nl aan het sterven is
    Als er nou is meer naar de community geluisterd word, dat zou pas mooi zijn.
    Ik sta er niet heel veel van verwonderd, nee.
    We worden steeds 'Nederlandser': We willen allemaal voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.
    En als dat niet lukt gaan we vervolgens stennis proberen te schoppen, en halen er (Europese) wetten bij die helemaal niet van toepassing zijn.
    We gebruiken het forum als publieke schandpaal voor de crew, door het verhaal net even wat anders te vertellen, of belangrijke (maar voor ons negatieve) details weg te laten, zodat we de crew als harteloze monsters kunnen afschilderen.

Terwijl je vantevoren al weet dat je geen bans kan en mag bespreken via het forum.
    Valt me ook op dat alleen op Travian.nl dit toch gebeurt, en de 'community' hun zin probeert af te dwingen.
    Bij elk ander MMO spel (juist als je er voor moet betalen om überhaupt te mogen spelen) zie daar niets van op openbare fora.
    En dat zijn grote concerns hoor, met miljarden spelers... en daar is niemand die openbaar de crew zal afzeiken.
    Want dan weten ze: dan zijn ze hun reeds betaalde geld kwijt, en hun account kwijt.
    En dat is de normaalste zaak van de wereld... behalve bij Travian.nl

Hier is het bijna crimineel gedrag om toegang te weigeren tot iets wat niet eens van jou was om mee te beginnen.
    Dus in plaats van het probleem bij de crew neer te leggen, kijk eerst allemaal vooral eens in de spiegel en naar elkaar.

Overigens zijn wij, juist door het afnemende aantal spelers, een steeds zwakkere stem voor TG aan het worden: 60k Amerikanen die X willen vs 6k Nederlanders die Y willen... moeten we toch nog effe 54,001 spelers uit andere landen weten te charteren die met ons meestemmen, anders krijg je geen meerderheid voor je wensen.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 14-12-2016 om 23:36
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Regels voor berichten