Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 67

Discussie: One Night Werewolf #1 (Thels)

Standaard One Night Werewolf #1 (Thels)

Spelers:
    • Berber
    • Bobdebouwer
    • Kraken
    • Legioen
    • Tetmiera
    Rollen:
    • Weerwolf (wolventeam)
    • Weerwolf (wolventeam)
    • Ziener (burgerteam)
    • Dief (burgerteam)
    • Onruststoker (burgerteam)
    • Slapeloze (burgerteam)
    • Jager (burgerteam)
    • Looier (eigen team)
    Aan het begin van het spel worden de acht rolkaarten geschud, en krijgt iedereen één rolkaart (via PM van de spelleider). De overige drie rolkaarten worden face-down op tafel geplaatst op de locaties "Links", "Midden" en "Rechts".

Aan het begin van het spel verneemt elke speler zijn of haar rolkaart. Het kan gebeuren dat tijdens de nacht je rollenkaart wordt verwisseld met die van een andere speler. Je wordt hierover niet geïnformeerd, en zult tijdens de eerste nacht de rol uitvoeren van de kaart die je aan het begin van het spel heb gekregen.

De nachtelijke acties zijn als volgt (en worden in deze volgorde uitgevoerd):

Weerwolf: Verneemt welke speler de andere weerwolfkaart bezit. Als er slechts één weerwolf is (omdat de andere kaart in het midden ligt), mag de weerwolf één rolkaart op tafel bekijken (Links, Midden of Rechts).

Ziener: Mag één van de volgende twee acties uitvoeren:
    • De rolkaart van een andere speler bekijken.
    • Twee rolkaarten op tafel bekijken (Links, Midden en/of Rechts).
    Dief: Mag zijn of haar rolkaart met die van een andere speler verwisselen, en vervolgens zijn of haar nieuwe rolkaart bekijken. De andere speler verneemt niet dat deze van rolkaart is verwisseld.

Onruststoker: Mag de rolkaarten van twee andere spelers verwisselen. De spelers vernemen niet dat ze van rolkaart zijn verwisseld.

Slapeloze: Bekijkt aan het einde van de nacht nogmaals zijn of haar rolkaart, en ziet dus of deze is veranderd, en zo ja, in welke rolkaart. Als deze rolkaart een nachtelijke actie heeft, mag de Slapeloze deze niet meer uitvoeren.

Jager: Geen nachtelijke actie.

Looier: Geen nachtelijke actie.

Daarna breekt de dag aan (er gaat 's nachts dus geen speler dood). Tijdens de dag mogen spelers overleggen wie ze willen lynchen. Ze mogen hierbij openbaar praten over wat hun rol is, wat ze 's nachts hebben gedaan, en wat ze 's nachts te weten zijn gekomen. Er zijn hierbij enkele regels van toepassing:
    • Privéberichten van de spelleider mogen niet letterlijk worden gepost, maar wel in je eigen woorden worden verteld.
    • Spelers mogen niet buiten deze draad worden aangesproken (over spelgerelateerde informatie).
    • De dag zal 72 uur duren. Je dient ten minste éénmaal te posten per blok van 24 uur.
    Spelers moeten tijdens de dag via PM aan de spelleider doorgeven op wie ze het einde van de dag willen stemmen. Ze mogen dit op elk moment aanpassen door een nieuwe PM te sturen. Ze mogen in deze draad aangeven op wie ze stemmen.

Aan het einde van de dag zal de speler met de meeste stemmen sterven. Als er twee of meer spelers de meeste stemmen hebben, zullen deze elk sterven. Uitzondering: Als iedereen maar één stem heeft, zal er niemand sterven.
    • Als de Jager sterft, sterft de speler waar de Jager op stemde ook.
    • Als er ten minste één Weerwolf sterft, winnen de burgers.
    • Als de Looier sterft, wint de Looier.
    • Als de Looier en ten minste één Weerwolf sterft, winnen de Looier en de burgers.
    • Als noch de Looier, noch een Weerwolf sterft, winnen de weerwolven.
    • Als er niemand sterft (omdat iedereen op iemand anders stemt), en alle weerwolven liggen in het midden van de tafel, winnen de burgers.
    Let op: Winst en verlies is gebaseerd op de rol die elke speler aan het einde van het spel heeft. Het maakt hierbij niet uit met welke rol je begon.
    Laatst gewijzigd door Thels : 21-11-2016 om 01:10
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Even om het puur in het topic te gooien want ik heb nog geen rol ontvangen namelijk.

Maar wat doen we als we vermoeden dat alle weerwolven in het midden liggen? Is de optie stemmen: "niemand" ook een optie, en is dat dan met meerderheid heerst (anders kan de Looier dik roet in het licht gooien door alsnog te stemmen op iemand).

Ik zou zeggen dat dat zeker ook een optie moet zijn om "niemand" te stemmen.

Indien er toch een Weerwolf in het spel zit, winnen de Weerwolven
    Indien er geen Weerwolf in het spel zit, winnen de Jager, Ziener, Dief, Onruststoker en Slapeloze.

Standaard

Ik heb de originele post iets aangepast.

Ik ga nu de rollen de deur uit doen. Ik wou wachten tot de thread open was, zodat spelers duidelijk de regels konden lezen.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Standaard

Uit tien bewoners bestond jullie lieftallig dorpje. Tien bewoners die jaar en dag lief en leed met elkaar hebben gedeeld. Maar nooit was het leed zo erg als deze morgen.

Al bij het ontwaken komt de geur van rottend vlees jullie neusgaten binnen, en dus rennen jullie in jullie pyjama of nachtjapon naar buiten, om te zien wat er aan de hand is. Daar treffen jullie de lichamelijke overschotten van twee van jullie medeburgers aan, op sommige plekken tot op het bot afgekloven.

Jullie gaan op zoek naar de daders, en struinen het dorp af. Daarbij komen jullie er al snel achter, dat drie van jullie dorpelingen het hazepad hebben gekozen. Uit angst om het volgende slachtoffer te zijn? Of misschien is één van de daders zelf wel gevlucht!

Met vijf zijn jullie nog over. Vier mannen en een vrouw, de helft van het originele inwonersaantal. En mogelijk zijn de daders nog steeds onder jullie.

Gezien jullie nog niet hebben ontbeten, beginnen jullie magen al snel te knorren. Dus besluiten jullie te gaan ontbijten. Omdat jullie elkaar niet helemaal vertrouwen, besluiten jullie om alle vijf samen aan één ontbijttafel te gaan zitten.

Zo kunnen jullie elkaar goed in de gaten houden, maar tevens biedt het een optie om met elkaar te overleggen.

Het ontbijt duurt tot dinsdag 23:00. Voor die tijd moet iedereen ten minste één post hebben gemaakt. De uiteindelijke lynch zal donderdag om 23:00 plaatsvinden.

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Hebben we een onruststoker en zo ja wie zijn kaarten heb je verwisseld?
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Dat houd ik nog even voor me als je dat niet erg vindt?!

fan

Standaard

Ik heb liever dat de onruststoker wel zichzelf bekend maakt, maar heb liever nog niet graag dat die verteld wie die heeft omgeruild (hell, desnoods een beetje liegen zou geen kwaad kunnen om reacties te krijgen, of juist omdat ik verwacht dat die zal liegen, gewoon eventjes de waarheid spreken). Ik verwacht eerlijk gezegd meer dat de onruststoker en waarschijnlijk ook de dief ergens in het midden zitten persoonlijk.

(Bewaar de discussies wie er zijn omgeruild maar tot de middag en/of avond, is nogal een sleutelrol om te ontdekken wie wolf is).

Ik bedoel, stel eventjes dat ik onruststoker ben, en ik heb tetmiera omgeruild met Legioen, maar beide zijn allebei aan de goede kant, maar dan ineens komen Bob en Berber met een verhaal dat ze beide in conflict komen... zou ik best wel onruststokertje een beetje roepen dat ik misschien... I dunno, Berber en Legioen heb omgeruild. Als Berber dan ineens roept dat die oorspronkelijk Looier was, dan weet je al gelijk wie de waarheid spreekt (wilt niet zeggen dat Bob dan auto de waarheid zou spreken).

Looier is zo'n pain in the butt namelijk :P. Ik zou liever namelijk willen weten wie er hier durft te zeggen dat die Ziener is.

Tevens ook, houd er rekening mee dat het reuze mogelijk is dat er ook een solo-wolf is, die dan 1 van de 3 kaarten in het midden heeft gekeken, kan dan Ziener bijvoorbeeld zijn dus die kan dan heel veilig Ziener claimen bijvoorbeeld, daarom geef ik de tip aan de Onruststoker gewoon lekker vaag te zijn, laat die wolf/wolven maar even angstig zijn.

Als ik geen Dief echter hoor in de middag, geef ik deze tip aan onze wolfjes. Puur om lekker een beetje te stangen xD. Als een Dief zichzelf/haarzelf niet bekend maakt, betekend dat vaak 1 van deze 2 opties.
    1. De Dief zat in het midden
    2. De Dief heeft een Weerwolf of Looier bestolen (in which case, ben jij nog wel Weerwolf? :P) *nu ik erover nadenk, geldt dat ook voor onze Looier*

Dus, in mijn volgorde bij keuze:

* Ziener meldt zich, verteld wat die heeft gedaan maar nog NIET het resultaat, tenzij dat belangrijk is.
    * Onruststoker meldt zich, verteld niet wie die heeft gewisseld, of wel maar liegt erover of verteld de waarheid, moet die onruststoker lekker helemaal zelf weten.
    * Indien de Onruststoker zegt 2 spelers, vragen we aan die 2 spelers de rol van elkaar.

Let's go dan vanaf daar. Dus dat is eigenlijk het liefste wat ik hoor. Hoewel misschien de Ziener zichzelf ook niet durft te melden omdat die niet weet of die is omgewisseld en een wolf is omgewisseld, heeft dat weinig nut. Als Onruststoker je heeft omgeruild met een wolf komt dat vanzelf toch wel aan het licht.

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Als ik goed begrijp is 123berber dus onruststoker.

Ik stellde de vraag omdat ik dus de ziener ben en dus graag had willen weten of diegene die ik gezien heb nogwel degene is die hij was...
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Ik ben de onruststoker zoals ik al in mijn vorige post wilde hinten

fan

Standaard

Dus tet is dan de Ziener en koos ervoor om iemand te bekijken... argh, liefste had ik dat ze had gekozen om 2 rollen in het midden te bekijken maar goed.

Ok, laat ik dit eens proberen te vragen... @berber: Was tetmiera 1 van jouw doelwitten? (je hoeft niet te zeggen nog wie de andere was).

Is het antwoord ja, dan moeten we iets anders verzinnen ben ik bang
    Is het antwoord nee, dan wil ik wel graag weten van tetmiera wie ze bekeek en wat ze zag

Edit:
    Bij nader inzien, als het antwoord nee is, dan zou ik misschien toch liever alleen willen weten wat ze heeft gezien. Ik wil ook nog wel even Bob en Legioen zien praten hier (A) voordat we echt teveel "hints" gaan geven over van alles. Misschien is 1 van hun wel een Onruststoker.
    Laatst gewijzigd door Kraken : 21-11-2016 om 22:48

Regels voor berichten