Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 67

Discussie: One Night Werewolf #1 (Thels)

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Waarom mag alleen de looier op onze jager stemmen dan?
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Omdat als iemand op mij zou stemmen, dan zou bobdebouwer mij een tweede stem kunnen geven waardoor ik verplicht ben iemand dood te schieten, waardoor we dan twee personen doden. Niet dat het veel uitmaakt, maar dan lijkt het alsof we nog erger verliezen.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Een flink deel van de middag waren jullie bezig met het onderzoeken, verslepen en begraven van de lijken. Hierbij merkten jullie op dat het leek alsof de lichamen door grote klauwen zijn beetgepakt, en vervolgens half zijn opgevreten door scherpe klauwen.

Het doet jullie niet denken aan enig wild dier wat in de omgeving leeft. Wel hebben jullie verhalen gehoord over sommige nabijgelegen dorpen, die door weerwolvenplagen zijn geteisterd. Ook komen jullie hier iets over tegen in het dagboek, wat jullie aantroffen in het huis van één van jullie medeburgers.

Deze burger had reeds dezelfde conclusie getrokken, dat er waarschijnlijk een weerwolf in het dorp was, en mogelijk zelfs meerdere, die hier verantwoordelijk voor waren. Uit haar woorden lezen jullie dat ze erg bang was, natuurlijk om mogelijk door een weerwolf aangevallen te worden, maar ze was voornamelijk bang dat ze zelf een weerwolf was, zonder het te weten. Vandaar dat ze het dorp is ontvlucht, in de hoop niemand anders kwaad te doen.

Jullie zijn nog steeds onzeker. Misschien zijn alle weerwolven ontvlucht, maar misschien is er nog een weerwolf of twee in jullie midden. Jullie kijken elkaar onzeker aan, en besluiten dit op democratische wijze op te lossen.

Er wordt een grote, gezamenlijke maaltijd bereid, want jullie weten, dit zou voor één of meerdere inwoners weleens de laatste maaltijd kunnen zijn, het galgenmaal. Ook al zijn er mogelijk weerwolven onder jullie, jullie hebben jarenlang lief en leed gedeeld, en dat is toch wel het minste wat jullie kunnen doen.

Elk van jullie krijgt ook een pen met een briefje, en jullie spreken af om elk een naam op te schrijven, en deze briefjes in een grote pot te steken. Daarna zullen de namen geteld worden, en de persoon of personen die het meest voorkomen zullen worden gelyncht. Hopelijk zal dat een einde maken aan de gewelddaden.

Hoewel jullie een heerlijke maaltijd hebben bereid, met veel vlees, vis en groente, en allerlei lekkere sausjes, aangevuld met wijn en bier, kan het weinigen van jullie echt smaken. Want jullie weten, aan het eind van deze maaltijd zal er waarschijnlijk iemand worden opgeknoopt.

Het spel eindigt Donderdag om 23:00. Voor die tijd moeten jullie elk minstens 1 post maken. Daarnaast dienen jullie bij jullie eerste post ook via PM aan mij een stem op een medeburger te plaatsen. Je mag niet op jezelf stemmen. Je mag wel van stem veranderen door mij een nieuwe PM te sturen. PMs die na 23:00 binnen komen, worden niet meer meegeteld. Je mag praten (en liegen) over welke stem je hebt uitgebracht.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

@Thels is er een optie: ik stem op niemand?

En gaat deze optie in zodra de meeste mensen daarvoor stemmen. Zodat burgers met looier alsnog kunnen winnen zonder dag een looier op zichzelf stemt?

fan

Standaard

Je bent verplicht op een andere speler te stemmen.

Niet stemmen of op jezelf stemmen is niet toegestaan.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Ik denk het enige achteraf was als Legioen had gezegd dat die idd de Dief was en bv tetmiera had bestolen ofzo, dan had Bob gedacht dat die ook nog steeds bij de Burger-partij hoort en dan meegedaan met ons plan om te stemmen op zo'n manier dat er niemand zou sterven.

Maar dat lijkt me niet echt doenbaar namelijk in dit spel, daarom denk ik ook dat er misschien iets moet worden verzonnen mits er een Looier inzit (een Minion bv die zou nog MEER reden hebben dit juist te doen dan een Looier, die wint als er uberhaupt iemand wordt gelynched die geen weerwolf is)

Maar het idee van de stem voor een wolf-loos dorp is wel dat IEDEREEN ermee akkoord moet gaan. Dus als je "niemand" een "persoon" maakt om te stemmen en meerderheid heerst dan werkt het niet meer zoals het hoort. Het idee is als er ook maar 1 burger-partij niet akkoord gaat met een wolf-loos dorp, dan zal het al moeten falen.

Als je dit zou doen, zou ik "niemand" wel een mogelijke stem geven, maar dat alleen burger-partij stemmen hierin tellen. Dus als we 5 mensen hebben, en 4 ervan stemmen niemand en de 5de persoon stemt bijvoorbeeld op Legioen. Dat dan de persoon wie heeft gestemd op Legioen zijn rol bekend maakt, en als dit een Looier, Minion of Weerwolf is, dan telt die niet. Maar als dit een andere rol is, dan telt die automatisch wel. Dat de niemand-stem eigenlijk gewoon een hele aparte stem zal zijn met heel aparte regels, geen meerderheid heerst maar burger-partij unanimiteit bepaald het, anders is de niemand-stem voor niemand geldig.

Stel bijvoorbeeld dat we niet met Looier speelde, maar met de Minion (de Minion is een wolf-partij die weet wie de wolven zijn, maar de wolven weten niet wie de Minion is. Als de Minion wordt gelynched, dan winnen de wolven alsnog. Dit betekend dat de Minion zich heel erg zal voordoen als een weerwolf). Stel dat de Minion erachter komt dat er geen weerwolven in het spel zitten, de enige manier voor de Minion is dan om toch nog iemand gelynched te krijgen, iedereen behalve de Looier. Als die dat lukt, wint die alsnog (want hij hoort bij de weerwolven). Die gaat natuurlijk NOOIT akkoord met een wolfloos dorp, want dan verliest hij (de Minion is tenslotte zelf geen weerwolf).

Je kan zeggen dat je dan moet doen alsof de Minion is gewisseld door bijvoorbeeld een Onruststoker, maar als je dat doet dan zegt die persoon dat die Minion is maar dan wissel je de zin om deze wolfloos-stem te saboteren gewoon naar iemand anders. En als je dan later onthuld dat je hebt gelogen dan gaat die zin gewoon weer terug naar de oorspronkelijke Minion. Die rol zou nog 10x erger zijn want dan betekend het gewoon echt winst of verlies.

De Looier heeft al verloren, we gaan NIET bob stemmen nadat we hebben gehoord van Legioen dat die Looier is. Dus voor de Looier betekend het of je verliest alleen, of die verliest gezamenlijk met alle andere spelers. Daar hoort toch in mijn mening een kleine verdediging te zijn (en ik zag dit namelijk ook niet aankomen namelijk xD)

Niks wat we zeggen heeft nut meer, want stel dat ik heb gelogen met mijn stemplan om Bob voor de gek te houden, niemand van de andere burgers weet dat ik heb gelogen, en als ik toegeef dat ik heb gelogen of ik heb het te obvious gemaakt, dan leest Bob dat ook. (ik heb trouwens niet gelogen, dit lijkt me echt het beste plan voor nu). Dus we zitten vast, en moeten gewoon maar hopen dat de Looier dit allemaal toe liet. De enige verdediging dat we hebben kunnen hebben is als Legioen toch daarna heeft gelogen dat die Dief was, en dus dat Bob nu de echte Dief is dus dan had die meegewerkt. Maar dat is allemaal achteraf en laten we reëel zijn, als je dat zou zijn gelukt om zover vooruit te denken, dan ben je ECHT een ziener :P.

Dus... gewoon mijn stemplan? Ik snap dat Thels weinig dingen zegt, dit soort problemen lijkt me beter te behandelen als het spel voorbij is. Als er toch een weerwolf is in het spel, congratz, you won ^^.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Het beste om dit probleem te voorkomen is door te zorgen dat er een 'niemand'-optie is om te stemmen. Krijgt 'niemand' de meeste stemmen dan wordt er niemand gelyncht, redelijk simpel. Een looier kan dan de lynch niet meer veranderen doordat 4 tegen 1 onmogelijk is om de stemming nog te kunnen manipuleren.
    Als de enige manier om te winnen voor burgers zonder wolven is door niemand te lynchen dan vind ik dit toch wel een noodzakelijke optie. Het verandert voor de rest niks aan het spel, behalve dan deze situatie.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Eventuele discussies over de spelregels liever na het spel!

Voor dit spel geldt dat je verplicht bent om op een andere speler te stemmen.

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Is het mogelijk dat legioen niet de looier was?
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Iemand???
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Regels voor berichten