Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 67

Discussie: One Night Werewolf #1 (Thels)

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Dus.... als 123berber echt de waarheid spreekt moeten we bob doden om te winnen.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Berber denk ik niet dat die loog over zijn rol, of als die dat wel deed dan moet die dat nu dus wel zeggen. Ik geloof jouw nu wel als een echte Ziener. Ik dacht dat er een solo-wolf in het spel zat, en dat was hoe ik het een beetje zou baseren.

Berber claimed een Onruststoker heel vroeg in het spel, ik was Slapeloze, ik werd wakker als Slapeloze. In het geval dat berber solo-wolf was, en een Onruststoker in het midden heeft gezien, zou dat een veilige claim zijn voor iemand, tevens ook heel erg moeilijk te bewijzen als niet mogelijk. Als je als wolf dat doet en iemand anders claimed onruststoker, dan zou dat de Looier zijn dus weet je dat ook weer. Maar je grootste gevaar is de Slapeloze. Dat was ik. Nou als je als wolf die zich voordoet als Onruststoker zou gedragen, zal je NOOIT willen zeggen dat je een Slapeloze hebt omgewisseld, want dat breekt je direct. Dus deed ik (als Slapeloze) even alsof die jouw had gewisseld, toen die zei van nee, kwam ik dus aan als Dief om hem uit te lokken: "die persoon is veilig te claimen dat ik hem heb gewisseld", en ik denk dat een wolf hier gelijk op gesprongen had, met het idee dat tussen Legioen en Bob een te groot risico is dat 1 van die de Slapeloze is. Niet alleen weigert hij dat hij jouw had gewisseld (ook een veilige claim van een wolf in onruststoker-kleding) maar ook weigert hij dat hij mij heeft gewisseld. Zijn verhaal klopte met de werkelijkheid wat ik zag. Als die toch mij had gekozen, wilde ik hem de tijd geven om later schoon te komen, als ik merkte dat er niks werd gezegd, had die kunnen rekenen op een post op de laatste 24 uur dat we allemaal berber hadden moeten stemmen .

Tetmiera claimed Ziener, ik maakte toen al ongeveer gelijk mijn claim van Dief (alweer, ik had zoveel geluk dat er geen echte Dief was, als dat wel zo was dan had ik gewoon toegegeven namelijk). Als jij een weerwolf was dacht ik, en je zag een Ziener in het midden... zou dat jouw veilige claim zijn. Dus als ik nu eens roep wat ik ben (terwijl ik dat niet was) kijken wat er dan gebeurd, en dan ineens zei je dat je mij had gezien. Was wel een klein beetje verdacht toendertijd dat je net zei dat je mij had gezien nadat ik mijn rol bekend maakte. Daarom leert dit potje me wel dat je denk ik beter kan beginnen met het zeggen welke rol je hebt gezien (dit geeft die persoon de macht om van alles te claimen omdat die weet dat jij toch aan zijn/haar kant zal staan). Maar toen was het wachten totdat je eindelijk zal zeggen wat mijn echte rol was. Als je dat niet had gedaan namelijk en nooit zal zeggen dat je ziener was, nou ja... had ik hetzelfde gedaan als berber, en je geprobeerd gelynched te krijgen de laatste dag (A).

Naarmate het spel langer duurde, geloofde ik steeds meer dat we wolven-loos waren, tenminste, tot die post van Legioen xD.

Bob zei dat die Jager was, ik dacht dat zegt een weerwolf niet, ik dacht een weerwolf zal dan eerder zelf zeggen dat die Slapeloze was (bij twijfel wordt er vaak toch de jager gelynched en die kan dan wel de andere schieten), dus ik dacht meer dat Bob een Looier was (dat of hij was echt Jager). Lynchen zal ik hem echter niet zomaar.

Legioen dacht ik voor een paar uur dat hij de echte Dief was, en me gewoon lekker mijn gang liet gaan xD. Was wel duidelijk dat die dus 0,0% geloofde van mijn Dief-verhaal dat die was gestolen. Maar als die het lef heeft gehad om Slapeloze te claimen dan hing hij.

Bleef dus over dat Legioen en Bob de enige waren over wie ik nog echt twijfelde gedurende het spel, nog steeds een beetje. Maar ik denk de echte rolverdeling is nu eigenlijk:

berber: Onruststoker (genoeg bewezen)
    tetmiera: Ziener (genoeg bewezen)
    Kraken: Slapeloze (zelf)
    BobdeBouwer: Weerwolf (ik geloof berb)
    Legioen: Jager OF Looier (hangt ervanaf wat Bob zegt)

Midden:
    Dief, Weerwolf, Jager/Looier

Edit: Moet gaan werken nu... ben er pas om 18:00 uur weer, dus ik reageer niet voor een while, maar kijk wel om de zoveel tijd via de mobiel als ik toch wacht op de lift enzo. Maar ik reageer eventjes niet.
    Laatst gewijzigd door Kraken : 23-11-2016 om 13:35

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Ik heb niet gelogen dit keer dus dan is Bobdebouwer nu wolf

fan

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Goed, tijd om de waarheid te vertellen.

Ik was niet een wolf oorspronkelijk, maar de looier. Ik zei maar dat ik wolf was omdat er de kans bestond dat 123berber kon liegen dat hij mij verwisseld had van rol. Ik hoopte dat 123berber zou zeggen dat het allemaal een valstrik van hem was om mij te laten opbiechten dat ik wolf was. Hierdoor zou iedereen mij vervolgens willen lynchen doordat dan duidelijk zou zijn dat ik wolf was, maar dat was dan weer een valstrik van mij zodat iedereen mij zou lynchen en ik dan zou winnen als looier.
    Maar aangezien dat ik nu er zeker van ben dat 123berber de waarheid spreekt en mijn rol dus verwisseld is met die van Bobdebouwer moet ik wel winnen met de burgers, dus er is geen reden meer dat ik nu zou liegen.
    Bobdebouwer is nu looier, hem kunnen we beter niet lynchen. Alle wolven bevinden zich in het midden, we moeten enkel zorgen dat er niemand sterft zodat de burgers winnen.

De enige vraag die er nog overblijft is, hoe zorgen we ervoor dat er gelijke stand komt in de stemming zodat niemand sterft? Bobdebouwer kan ons nog altijd saboteren door ervoor te zorgen dat hij iemand een tweede stem geeft waardoor in principe de burgers verliezen doordat er dan alsnog iemand gelyncht wordt.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Maar daar heeft hij ook niets aan. Als iemand van ons dood gaat winnen de wolven. Oftewel niemand.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ja, maar het is toch nog steeds beter dat iedereen verliest dan dat de tegenpartij wint? (uit het perspectief van bobdebouwer)
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Hhm ja. Maar dan zou met de huidige regels de looier altijd winnen als er geen wolven zijn.

Die zal altijd roet in het eten gooien dan. We kunnen niet zonder dat bob het leest overleggen.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker BobDeBouwer's schermafbeelding

Standaard

Ja eens. Mocht jij de waarheid spreken, weten we niet zeker.. Heb ik er niks aan en zou daar iets in het spel niet kloppen lijkt me?
    Prins Pils - Chico de Lama - Doofenshmirtz.

Beste Nieuwkomer Award (2013/2014): Bob de bouwer

Standaard

En als we de jager doden en de jager dood de looier heeft de looier dan alsnog gewonnen?
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Ja, de enige echte eis van de Looier is dat die sterft. Dus als de Jager wordt gelynched en die schiet de Looier neer, dan wint die Looier alsnog. De enige manier waarop een Jager kan zorgen op een burger-winst is als die ook een weerwolf neerschiet.

Ik denk de enige manier om dit te doen, is gewoon niets en te accepteren wat het ook wordt, en gewoon hopen dat de Looier toch de burgers laat winnen. Ik zie het nu een beetje zo:

* In het geval dat er TOCH een weerwolf is nog in het spel, geef ik toe dan heeft die gewonnen.
    * In het geval dat we wolf-loos zijn, en dat we puur door de Looier zijn gescrewed van de overwinning geef ik gewoon de burgers de winst, ook al wint niemand het officieel .
    * In het geval dat we wolf-loos zijn, en we waren toch niet zo unaniem als ik dacht, dan vind ik dan hebben we terecht verloren .

Dus, ik denk dat iedere burger-partij het wel akkoord gaat. Het dorp is wolf-loos? Heeft er iemand nog worst-case scenario's wie niet onze Looier betreffen die ze echt willen uitspreken, misschien enige leugens clearen en waarom? :P (misschien is berb wel helemaal geen onruststoker maar de ontbrekende dief xD)

We besluiten wat we moeten doen aan dit probleem misschien als het potje helemaal voorbij is. Maar is iedereen het eens dat het volgende is gebeurd:

Originele verdeling:
    Spelers:
    Berber: Onruststoker
    BobDeBouwer: Jager
    Kraken: Slapeloze
    Legioen: Looier
    Tetmiera: Ziener
    Midden: Weerwolf - Dief - Weerwolf

Nacht:
    * Geen Weerwolven in het spel, betekend dat deze fase zonder onze kennis werd overgeslagen
    * De Ziener (Tetmiera) bekijkt de Slapeloze (Kraken)
    * Geen Dief in het spel, betekend dat deze fase zonder onze kennis werd overgeslagen.
    * De Onruststoker (Berber) draait de rollen over van de Looier (Legioen) en de Jager (BobdeBouwer)
    * De Slapeloze (Kraken) wordt wakker en ziet dat die nog steeds Slapeloze is.

Eindresultaat verdeling:
    Spelers:
    Berber: Onruststoker
    BobDeBouwer: Looier
    Kraken: Slapeloze
    Legioen: Jager
    Tetmiera: Ziener
    Midden: Weerwolf - Dief - Weerwolf
    Want als er een moment is dat je zegt... nee, ik weet wat meer... denk ik dat je het nu moet zeggen. We zitten namelijk nu in de laatste 24 uur. En als iedereen akkoord gaat met die quote, dan stel ik voor het volgende stem-gedrag:

Berber > Bobdebouwer
    Bobdebouwer > Legioen
    Kraken > Tetmiera
    Legioen > Kraken
    Tetmiera > Berber

De reden is, omdat ik NIET wil dat er iemand op onze Jager stemt, behalve onze Looier.

Liegen om zo Bob te slim af te zijn gaat niet lukken, het gaat ervanuit dat je iedereen toch nog doorheeft wat je echt van plan bent, behalve Bob. Dat is eigenlijk wat je dan vraagt, dat je IEDEREEN op de een of andere reden kan laten geloven dat je hebt gelogen, behalve Bob. Simpelweg, gaat niet gebeuren... beste kunnen we het zo doen als we gaan voor een wolf-loos dorpje.

Regels voor berichten