Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 18

Discussie: Travian Answers

Gebruiker

Standaard Travian Answers

Hallo menschen,

Ik ben bezig met analyses voor travian. Dit is in het verleden wel eens gedaan, maar die zijn nogal out-dated. Dat is echter niet het enige wat out-dated zijn.

Kijk eens goed naar de helpsite van Travian Answers. Wanneer is deze voor het laatst up-to-date gemaakt? Het is sowieso al een zeer achterhaalde hulpsite. Ik stel voor aan de crew dat jullie de handen ineen slaan met de makers van Kirilloid. Jullie geven zelf aan om op die site te kijken, dus werk eens samen.

Om enkele simpele voorbeelden te noemen:
    01 > 01. "gebouwen". Lelijk overzicht, wie boeit het welke 'gid' een gebouw heeft? Waar staan de kosten?
    01 > 05 > Smederij. Klopt het wel wat hier staat? Ik heb onderzoek gedaan, maar die '1,5%' per level klopt niet. Kan Travian de werkelijke waardes vrijgeven? Of anders verwijder het helemaal.
    01 > 02. "tabellen". Een erg onoverzichtelijk overzicht over linkjes die de marges uitschieten en die niemand interesseren.
    01 > 03 > 02. Hier staan opnieuw die 'gebouwen id's.'.
    03 > 04. IRC. Dat bestaat niet eens meer.
    05 > 03. Troepen. Waar staan de specificaties van de Natar- en Natuurtroepen?
    05 > 04 > x. Waarom per Natuur troep specificaties die niet kloppen? Een rat kost 400 gs om te bouwen en duurt 6 minuten? Loopt 20 velden per uur? Slaat nergens op.
    07. Aanpassingen T4.2? Hallo, dat is al een tijd terug. Een heel stuk terug staan ook nog de aanpassingen van T4. En de aanpassingen van T4.4 dan?

Kortom, Travian Answers is erg outdated. Jullie hebben veel moeite gestoken om dit online te krijgen en te vertalen naar het Nederlands, neem dan ook aub moeite om het te onderhouden.
    Kom met werkelijke details, zoals die van de smederij.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Support Supp_Ashwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht
    Hallo menschen,

Ik ben bezig met analyses voor travian. Dit is in het verleden wel eens gedaan, maar die zijn nogal out-dated. Dat is echter niet het enige wat out-dated zijn.

Kijk eens goed naar de helpsite van Travian Answers. Wanneer is deze voor het laatst up-to-date gemaakt? Het is sowieso al een zeer achterhaalde hulpsite. Ik stel voor aan de crew dat jullie de handen ineen slaan met de makers van Kirilloid. Jullie geven zelf aan om op die site te kijken, dus werk eens samen.

Om enkele simpele voorbeelden te noemen:
    01 > 01. "gebouwen". Lelijk overzicht, wie boeit het welke 'gid' een gebouw heeft? Waar staan de kosten?
    01 > 05 > Smederij. Klopt het wel wat hier staat? Ik heb onderzoek gedaan, maar die '1,5%' per level klopt niet. Kan Travian de werkelijke waardes vrijgeven? Of anders verwijder het helemaal.
    01 > 02. "tabellen". Een erg onoverzichtelijk overzicht over linkjes die de marges uitschieten en die niemand interesseren.
    01 > 03 > 02. Hier staan opnieuw die 'gebouwen id's.'.
    05 > 04 > x. Waarom per Natuur troep specificaties die niet kloppen? Een rat kost 400 gs om te bouwen en duurt 6 minuten? Loopt 20 velden per uur? Slaat nergens op.
    07. Aanpassingen T4.2? Hallo, dat is al een tijd terug. Een heel stuk terug staan ook nog de aanpassingen van T4. En de aanpassingen van T4.4 dan?

Kortom, Travian Answers is erg outdated. Jullie hebben veel moeite gestoken om dit online te krijgen en te vertalen naar het Nederlands, neem dan ook aub moeite om het te onderhouden.
    Hallo MCCFire,

Fijn om een oude gezicht terug te zien. Omdat ik verantwoordelijk ben voor answers zal ik op je stuk reageren.

Ten eerste kaart je aan dat we onze handen ineen kunnen slaan met de makers van Kirilloid.
    De reden waarom we dit niet doen is vrij simpel Kirilloid is gebaseerd op vingerwerk. Ze hebben nooit exacte gegevens of formules van travian ontvangen waardoor er in Kirilloid ook een hoop fouten zitten.

01 > 01. "gebouwen". Lelijk overzicht, wie boeit het welke 'gid' een gebouw heeft? Waar staan de kosten? Alle kosten van gebouwen staan ook op answers. Een voorbeeld als je de academie opzoekt staat er onderaan de tekst 'De onderzoeks afhankelijke onderdelen (zoals constructie kosten en gegenereerde cultuur punten) kunnen hier gevonden worden.' als je dan op hier drukt zul je per niveau alle kosten zien.

01 > 05 > Smederij. Klopt het wel wat hier staat? Ik heb onderzoek gedaan, maar die '1,5%' per level klopt niet. Kan Travian de werkelijke waardes vrijgeven? Of anders verwijder het helemaal. De formule die we hierbij gebruiken staat er ook?

01 > 02. "tabellen". Een erg onoverzichtelijk overzicht over linkjes die de marges uitschieten en die niemand interesseren. Je bent een ervaren speler en ik begrijp zeker je standpunt maar als supporter kan ik je vertellen dat dit een hoop spelers wel wat boeit ^^

Dat klopt en heb deze ook verwijderd bedankt!

Deze staan er ook op namelijk: http://answers.travian.nl/?aid=109#go2answer & http://answers.travian.nl/?view=answ...=202#go2answer

Hoewel je bepaalde vraagtekens over de kosten kan zetten is het zeker wel relevant wat de snelheid is van een rat, stel dat je hem wil hebben omdat je een aanval krijg dan kun je uitrekenen hoe lang het duurt voor die in je dorp is :P

Je had de smederij als verbeterpunt '01 > 05 > Smederij. Klopt het wel wat hier staat? Ik heb onderzoek gedaan, maar die '1,5%' per level klopt niet. Kan Travian de werkelijke waardes vrijgeven? Of anders verwijder het helemaal.' en nu als + punt :P

Zoals je ziet valt dit reuze mee maar alle feedback is zeker welkom je had ook zeker een punt over irc waarvoor ik je dank!
    Laatst gewijzigd door Supp_Ashwin : 28-09-2016 om 15:05

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Er staat 'ongeveer 1,5%' in answers.
    Maar als je de formule wil:
    improved_value = BASE_VALUE + (BASE_VALUE + 300 · UPKEEP / 7) · (1.007^LEVEL – 1)
    bron
    Twee keer naar rechts is hetzelfde als achteruit

Gebruiker

Standaard

Ah thanks voor die formule. Dat is nou wat ik wilde weten.

Over het feit dat Kirilloid vingerwerk gebruikt: daar zie ik juist kansen. Kiri heeft zijn berekeningen gedaan op wat hij zelf heeft onderzocht. De website is verder zeer gebruiksvriendelijk en gevorderde spelers gebruiken die site dagelijks.

Daarom zie ik juist kansen. Deel bepaalde formules met hen, zodat er nog betrouwbaardere informatie te vinden valt. Deel jullie wensen met hem, zodat hij dit kan verwerken in zijn site. Jullie kunnen zelf ook inspiratie op doen, zodat de veldslagsimulator ingame bijvoorbeeld verbeterd kan worden. Het enige nadeel is dat er misschien formules van trainingstijden etc. verloren gaan, maar is dat belangrijk?

Gebruiker

Standaard

answers is onbetrouwbaar en incompleet, is al jaren een probleem.

Natariaanse Blauwdruk dorpen, ook wel Natariaanse oases genoemd, zijn de dorpen waar de Blauwdrukken bewaard worden voor het Wereld Wonder. Deze dorpen (het zijn dorpen en geen oases) komen ongeveer 222 dagen na de start van het spel op de kaart (voor een speed server is dit 250/snelheid= aantal dagen).

veel succes als je op dag 222 pas klaarstaat met je veegje

Gebruiker

Standaard

En wie noemt die dingen Natariaanse oases?

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Supp_Ashwin Bekijk bericht
    Hallo MCCFire,

Fijn om een oude gezicht terug te zien. Omdat ik verantwoordelijk ben voor answers zal ik op je stuk reageren.
    Het is bij voorbaat lachwekkend om hier te lezen dat een bedrijf die wereldwijd spelletjes aanbiedt hun eigen FAQ/Answers door vrijwilligers bij laat houden in plaats van dit zelf te doen door er een betaald iemand op te zetten en een vertaalbureau verantwoordelijk maakt voor elke vertaling ervan...

Dat dit allemaal outdated is kan de vrijwilliger ook niet helpen
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Gebruiker

Standaard

Ten eerste kaart je aan dat we onze handen ineen kunnen slaan met de makers van Kirilloid.[/I] De reden waarom we dit niet doen is vrij simpel Kirilloid is gebaseerd op vingerwerk. Ze hebben nooit exacte gegevens of formules van travian ontvangen waardoor er in Kirilloid ook een hoop fouten zitten.
    Das een mooie cirkel redenatie, we slaan onze handen niet in een, want we hebben nooit de handen in een geslagen..
    Geef ze de formules en dat probleem is opgelost

Tot nu toe is bij mij gebleken dat Kirilloid is betrouwbaarder en beter is dan de informatie op travian answers.

Een half jaartje geleden kwam ik er vreemds was met het upgraden. Site toen mee bezig
    (Meestal tussen de 1.2 en 1.5% en kreeg de formule van een andere speler, niet mee verder gegaan)

Support Supp_Ashwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    answers is onbetrouwbaar en incompleet, is al jaren een probleem.

Natariaanse Blauwdruk dorpen, ook wel Natariaanse oases genoemd, zijn de dorpen waar de Blauwdrukken bewaard worden voor het Wereld Wonder. Deze dorpen (het zijn dorpen en geen oases) komen ongeveer 222 dagen na de start van het spel op de kaart (voor een speed server is dit 250/snelheid= aantal dagen).

veel succes als je op dag 222 pas klaarstaat met je veegje
    Je begrijpt dat het hier gaat om blauwdrukken voor het WW en niet voor artefacten neem ik aan?

En wie noemt die dingen Natariaanse oases?
    Die naam heb ik ook niet bedacht maar er zijn spelers die ze zo noemen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door R1cardo Bekijk bericht
    Das een mooie cirkel redenatie, we slaan onze handen niet in een, want we hebben nooit de handen in een geslagen..
    Geef ze de formules en dat probleem is opgelost

Tot nu toe is bij mij gebleken dat Kirilloid is betrouwbaarder en beter is dan de informatie op travian answers.

Een half jaartje geleden kwam ik er vreemds was met het upgraden. Site toen mee bezig
    (Meestal tussen de 1.2 en 1.5% en kreeg de formule van een andere speler, niet mee verder gegaan)
    Het is zeker een idee, begrijp me niet verkeerd. Ik ben echter niet verantwoordelijk voor de samenwerking met andere bronnen/sites. Ik zal navraag doen waarom dit niet gedaan is tot op heden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wittekind Bekijk bericht
    Het is bij voorbaat lachwekkend om hier te lezen dat een bedrijf die wereldwijd spelletjes aanbiedt hun eigen FAQ/Answers door vrijwilligers bij laat houden in plaats van dit zelf te doen door er een betaald iemand op te zetten en een vertaalbureau verantwoordelijk maakt voor elke vertaling ervan...

Dat dit allemaal outdated is kan de vrijwilliger ook niet helpen
    Het is begrijpelijk wat je zegt, maar nogmaals als je iets outdated kan vinden zal ik dat direct aanpassen. Zoals in de post hierboven te zien is valt dit reuze mee ^^ Ik ben sinds 2 maanden pas verantwoordelijk voor answers en heb idd een hoop moeten aanpassen. Wellicht dat er nog wat fouten in staan maar ik heb tot op heden deze nog niet gezien.

Omdat ik vrij overtuigd ben van answers nadat ik ermee aan de slag ben gegaan heb ik een challange voor iedereen die dit leest

Voor foutieve informatie in answers krijg je 20 goud per melding (dit kun je melden in mijn PM):

* Bij dubbele meldingen zal de eerste die een bericht stuurt het goud ontvangen
    * scriptfouten worden niet goedgekeurd
    Laatst gewijzigd door Supp_Ashwin : 02-10-2016 om 22:12

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker

Standaard

Je begrijpt dat het hier gaat om blauwdrukken voor het WW en niet voor artefacten neem ik aan?

Omdat ik vrij overtuigd ben van answers nadat ik ermee aan de slag ben gegaan heb ik een challange voor iedereen die dit leest

Voor foutieve informatie in answers krijg je 25 goud per melding (dit kun je melden in mijn PM):

* Bij dubbele meldingen zal de eerste die een bericht stuurt het goud ontvangen
    * scriptfouten worden niet goedgekeurd
    Ik begrijp dat ja, die komen op dag 200 zoals je inmiddels hebt aangepast.
    Ik zal PM doen voor mijn goud.

Kan ik goud omwisselen voor geld? Ik ga een eigen bedrijfje opstarten.

Regels voor berichten