Pagina 9 van 9 EersteEerste ... 789
Weergegeven resultaten: 81 tot 88 van 88

Discussie: Weerwolven van Wakkerdam #96

Gebruiker

Standaard

Update

Bij voorbaat... sorry voor deze anticlimax...

Hydra, de laatse weerwolf (dubbelganger van de heks), kiest ervoor zichzelf te doden.
    Ik zie nergens staan dat een heks niet zichzelf mag doden en op deze manier heb ik zelf ook geen zin om ronde door te laten gaan. Ik zie het als opgeven van de wolven.

Burgers winnen!

Ik vrees dat ik de burgers iets te sterk had gemaakt, of de wolven te zwak. Een 4de wolf op 11 mensen vond ik te veel. Hoewel ik ook denk dat wolven een aantal kansen hebben laten liggen en daarbij ook wat pech hebben gehad.

Ik kom morgen met samenvatting, maar hierbij alvast wat opmerkingen:
    Ik had gedacht dat cupido als een verzwakking voor de burgers zou werken, dit bleek juist niet 't geval. Boon, aaa_naamloos en Tetmiera vormden al snel een groepje.
    Heks Tollie gebruikte genezingsdrankje om iemand te bewijzen, wat slim was, maar waar ik niet aan had gedacht. Er was dus al snel veel bekend bij diverse burgers. Dat dan Heintje last minute wordt gelyncht is pech voor de wolven. (Er waren op dat moment over diverse andere nog niks bekend.) Volgens mij had Heintje wel gered kunnen worden als een van de andere wolven nog had overgestemd.
    Tweede nacht hadden wolven pech: hun giftarget Marckie werd bezworen.
    Maar daarnaast maakten ze ook de fout Tollie op te eten. Hadden ze Tollie niet aangevallen, dan was berber door Tollie gegift. (Maar aanval wolven gaat voor gif van de heks, wat Berber dus gered heeft.)
    Stel, ze hadden hier bijv aaa_naamloos aangevallen en Tetmiera gegift, dan waren er die nacht 4 burgerdoden geweest. Het hád dus ook anders kunnen gaan!
    Dag erna, opnieuw lynch die heel close was. Legioen had op gelijkspel kunnen komen, maar door zijn eigen stemwijziging, werd hij gelyncht. En Hydra had hierdoor als laatste wolf weinig meer aan zijn gif.

Sorry, ik vrees dat mijn rolverdeling niet goed was, maar ik wou niet halverwege 't spel de spelregels veranderen.

Gebruiker

Standaard

Ik denk ook wel dat het een beetje pech was. Als ik het vanuit mij en tollie bekeek, ik heb geluk gehad dat tollie mij heeft genezen,waardoor ik "bewezen" was (had ook nog derde kunnen zijn). Maar wij vertrouwden aaa boon en tietmiera niet zo en met de foute beslissingen die ik heb gemaakt, was er anders ook een lynch aan mij verloren gegaan. Ik moet zeggen dat op 11 man een bezweerder en een heks met 3 wolven wel OP is, omdat kans technisch gezien groot is dat er 2 burgers gered gaan worden. Maar al en met al als ik zo naar de rolverdeling kijk, met 3 normale burgers erin, is hij wel eerlijk. Als het iets anders had gelopen, had je als wolventeam al snel dichterbij gelijk spel gedaan, na nacht 3 is dit zonder geluk al te realiseren. Je had alleen misschien wel wat aan spelerssterkte per team kunnen doen (niet om iemand te beledigen).

ik vraag me wel twee dingen af:

- waar moest je op wachten na nacht 1?

- waarom als je kiest voor 3 wolven, kies je ervoor om de rol van schaapswolf uit te hollen. Derhalve wist ik dat er een ziener in moest zitten bij voorbaat.

Gebruiker

Standaard

-Nacht 1 moest cupido doorgeven wie zijn geliefde werd. Boon gaf door dat hij aaa_naamloos aan berber wou koppelen. Gezien de wijziging die ik heb aangebracht, was dat niet mogelijk. Bij veel andere rollen kun je nog redeneren "fout doorgeven is geen actie", bij cupido hoort koppel gewoon in eerste nacht te ontstaan. Ook vind ik het niks dat iemand zou kunnen voorkomen dat er geliefden zijn door niks te doen. Ik heb dus gekozen om boon alsnog iemand te laten kiezen. Stel, het had lang geduurd, dan had ik voor hem gekozen. En ik had toevallig ook al besloten dat dat aaa_naamloos zou zijn, aangezien dat de eerste naam was die hij had doorgegeven. Het was dus hoe dan ook het koppel boon aaa_naamloos geworden.

Hydra had trouwens afgelopen nacht oorspronkelijk doorgegeven dat hij zowel zou aanvallen als giffen. Ik had dit toe kunnen laten om hem nog een kans te geven, maar ik vind het niet eerlijk om de spelregels halverwege te veranderen. Daarbij denk ik toch echt dat wolven meer hadden kunnen doen om niet zowel dag 1 als dag 2 een wolf te verliezen. Andere claims? Waarom bijvoorbeeld niet dorpsoudste claimen om een nacht te rekken? Of met 2 dubbelgangers en 1 schaapswolf had een van hen zich ook kunnen voordoen als ziener. Je "weet" dan immers 3 rollen. Anders stemmen? Het kwam beide keren op 1 stem aan. Meer actief de lynch beïnvloeden? Dat gif niet ingezet kon worden was imo het gevolg van hoe het spel liep, gevolg van acties/gedrag van burgers en wolven. Dus daarom heb ik het giffen + aanvallen niet toegelaten.
    Net als boon heb ik Hydra dus gevraagd om alsnog één naam door te geven. Hij koos zichzelf.

-Wat schaapswolf betreft, daar is lange tijd terug kort discussie over geweest: gaat deze dood in zijn vermomming? Of sterft hij als wolf? Ik vind 't ergens logischer als iemand vermomming wegvalt nadat hij sterft. Daarbij maak je de schaapswolf anders sterker, dan hij in mijn ogen bedoeld was. Burgers weten nooit of ze nou een wolf of burger gedood hebben, want iedereen kan nog schaapswolf geweest zijn. Laatste tijd was het de gewoonte dat na iedere dode burger de opmerking kwam "misschien was het een schaapswolf". Qua rolverdeling wou ik iets terug naar de basis en dus ook dat burgers enigszins weten hoe ze ervoor staan, wanneer iemand gelyncht is. Dan wordt iemands identiteit onthuld. Ik denk ook niet dat 't wolven heel erg beperkt in hun claims als je afspreekt dat schaapswolf sterft als wolf. Wolven kunnen ook doen alsof ze dat van elkaar niet wisten.
    Het was een soort test. Misschien niet op 't juiste moment. Ik had ook echt niet verwacht dat de schaapswolf er direct dag 1 uit zou gaan. Sowieso verwachtte ik dat er eerder een burger gelyncht zou worden.

Persoonlijk denk ik dat ik de droomblazer had moeten gebruiken ipv de waarzegger. De verteller eruit. Of waarzegger eruit. En wolven iets sterker met alfastem of leugenaarstemmen of zo.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 21-06-2016 om 08:24

Gebruiker

Standaard

Rolverdeling
    1. 123berber - bezweerder
    2. Heintje - schaapswolf
    3. Marckie - gewone burger
    4. Tollie - heks
    5. cet cool - gewone burger
    6. Legioen - dubbelganger
    7. Hydra -dubbelganger
    8. RamboG - gewone burger
    9. Tetmiera - verteller
    10. Boon - cupido
    11. Aaa_naamloos - waarzegger

Samenvatting
    Nacht 1:
    Boon wordt verliefd op aaa_naamloos.
    Heintje verkleedt zich als verteller.
    Legioen dubbelt RamboG (burger).
    Hydra dubbelt Tollie (heks).
    Berber bezweert Legioen.
    Wolven vallen Marckie aan.
    Aaa_naamloos bekijkt Tetmiera.
    Tollie geneest (Marckie).

Dag 1:
    Heintje wordt gelyncht.
    Geen BM gekozen.

Nacht 2:
    Berber bezweert marckie.
    Tetmiera vertelt aan aaa_naamloos.
    Aaa_naamloos bekijkt Cet Cool.
    Hydra wil Marckie giffen. Dit mislukt. (Hydra houdt zijn gif.)
    Legioen eet Tollie.
    Tollie gift Berber, maar Tollie is dan al dood.

Dag 2:
    Legioen wordt gelyncht.
    Marckie wordt BM.

Nacht 3:
    Berber bezweert Tetmiera.
    Aaa_naamloos bekijkt RamboG.
    Hydra doodt zichzelf.

Gebruiker

Standaard

Wel een erg kort potje zo. Bedankt voor het leiden Dominique.
    Voor de burger geluk dat ze al zo snel twee "bewezen" kampjes waren en er daarnaast gelijk wolven uitvlogen.

Gebruiker

Standaard

ja dat is ook wel een beetje het nadeel aan 11 spelers, theoretisch gezien kan en ligt het omslagpunt in nacht 2. Waardoor geluk gewoon een enorme factor is.

Gebruiker

Standaard

bedankt voor het leiden dominiqe!

op naar et volgende potje

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat de rolverdeling prima is en dat het allemaal gewoon ongunstig uitkwam

De dubbelgangers hadden bijvoorbeeld een ziener of bezweerder moeten dubbelen en dan wisten zij al direct de sterkste burgerrollen. Het gevaar met een klein potje met krachtige rollen is dat het gewoon snel een kant op gaat, zoals nu dus het geval was.

De aanpassing op schaapswolf haalt flink wat kracht uit de rol. Als je nu een rol wilt faken met de wolven, dan heb je kans dat er meer wolven hangen bij bijvoorbeeld de verteller bluf. TOch vind ik het een aanpassing die misschien wel wat vaker getest mag worden, hij is wel interessant en geeft toch iets meer zekerheid in het spel.

Bedankt voor het leiden Dominique!

fan

Soortgelijke discussies

1. Weerwolven #90 - Scouting Wakkerdam
    By 123berber in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 313
    Laatste bericht: 04-10-2015, 10:46
  2. Weerwolven #85-Wakkerdam (Carthager)
    By Carthager in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 198
    Laatste bericht: 04-04-2015, 16:41
  3. Weerwolven van Wakkerdam #78-2 (M-NL)
    By Muchacho NL in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 508
    Laatste bericht: 26-07-2014, 16:23
  4. Weerwolven van Wakkerdam #78 (M-NL)
    Reacties: 83
    Laatste bericht: 23-06-2014, 13:16
  5. Weerwolven van Wakkerdam #71 - Game on! (M NL)
    Reacties: 340
    Laatste bericht: 06-10-2013, 20:16

Regels voor berichten