Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 24

Discussie: nachtbonus

Gebruiker

Standaard nachtbonus

Ik weet dat dit idee bij de meest actieve op dit forum veel weerstand zal oproepen maar vind het toch het overwegen waard om zo eens een proef server te draaien.

Wat houd een nachtbonus in ?
    Dat de aanvallende troepen naar 50% van hun gevechtssterkte hebben gedurende een bepaalde tijd in de nacht bv tussen 1uur en 8 uur. Land de aanval tussen deze tijd dan geld de nachtbonus.

Waarom een nachtbonus?
    Als een speller die 15 jaar geleden begonnen is met dit spel en na een pauze van enkele jaren weer terug is valt het me op hoe weinig mensen nog starten op een server. Waren het vroeger nog enkele duizenden. Zijn het er nu nog geen 1000 alsje push accounts niet meerekkend. Het absolute dieptepunt is bereikt op server s4 waar nu een 100 tal actieve aan het strijden zijn voor een ww en er maar 4 allianties bouwen. Iets wat in mijn begin tijd duidelijk anders was want toen werd er in ieder ww dorp gebouwd.

Wat er veranderd is ten opzichte van mijn begin periode is dat een paar allianties maar voornamelijk een groter aantal accounts zo zijn ingericht dat ze een 24/7 bezetting hebben. Waar niks mis mee is maar het heeft het spel wel ingrijpend veranderd. Draaide je vroeger als single speller nog leuk mee ben je nu in feite volstrekt kansloos. Tussen 00u en 01 u krijg je scouts binnen en erna worden de aanvallen verstuurd en landen compleet risicoloos omdat ze onverdedigbaar zijn voor de meeste spelers.

En ik weet dat dit een oorlogsspel is waar dat alles ingezet wordt wat voorhanden is en spys en manipulatie horen erbij en dat maakt het spel strategisch maar zoals het nu gaat heeft het weinig meer met strategie te maken spellers als krokante toast, muppet, kiss kon je vroeger bewonderen voor hun scills maar door nachtelijke aanvallen zijn deze verdwenen en daarmee ook een groot deel vd attractiviteit van travian

Gebruiker Tim's schermafbeelding

Standaard

Slecht idee.
    Next!
    Pilske Atten (S4 Lock) - Agent P (S6 Lock) - Flying Dutchman (S1 Bermuda)
    Churchill (S2 C.S.) - Guy Fawkes (S5 Die Walküre) - Harvey Specter (S1 # Kaas)
    Ares (S5 Olympus) - Escape (S1 HT!)
    Showtime (S5 The Purge)

Gebruiker

Standaard

Valt daarmee je tactiek grotendeels weg Tim?
    Het idee vind ik zo gek nog niet, echter zitten te veel haken en ogen aan om het praktisch mogelijk te maken.
    Vince ~ EGO
    Hades ~ us
    EGO ~ Lab(i)el

Gebruiker

Standaard

Hoezo?
    In ********** kan het ook.
    (Dat andere spel dus, dat op Travian lijkt).
    Laatst gewijzigd door Outsider : 04-05-2016 om 08:52 Reden: toevoeging

Gebruiker Tim's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hades Bekijk bericht
    Valt daarmee je tactiek grotendeels weg Tim?
    Het idee vind ik zo gek nog niet, echter zitten te veel haken en ogen aan om het praktisch mogelijk te maken.
    Ja
    Nee maar het is wat je zegt, teveel haken en ogen.
    Wat moeten spelers die vanwege bv. werk alleen 's nachts actief kunnen zijn bijvoorbeeld?
    Laatst gewijzigd door Tim : 04-05-2016 om 10:15
    Pilske Atten (S4 Lock) - Agent P (S6 Lock) - Flying Dutchman (S1 Bermuda)
    Churchill (S2 C.S.) - Guy Fawkes (S5 Die Walküre) - Harvey Specter (S1 # Kaas)
    Ares (S5 Olympus) - Escape (S1 HT!)
    Showtime (S5 The Purge)

Gebruiker

Standaard

titanenacties moeten dan overdag?
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tim Bekijk bericht
    Ja
    Nee maar het is wat je zegt, teveel haken en ogen.
    Wat moeten spelers die vanwege bv. werk alleen 's nachts actief kunnen zijn bijvoorbeeld?
    Heb zelf ook nachtdiensten gedraaid, je kunt dan prima smorgens ff spellen en als je op bent tot je gaat werken.

Iemand die overdag werkt of op school zit kan ook vaak niet inloggen of beperkt overdag en moet snachts slapen. Dus de 24 uur in een dag worden alleen anders in gedeeld.

Maar met een nachtbonus krijg je wel een meer uitgebalanceerde server en komt er ook meer tactiek om de hoek kijken. Nu hebben de nachtspelers een onevenredig voordeel scout laten landen na middernacht en dan aanval versturen heeft niks meer met tactiek te malen of skills. En de top spellers die dit spel al jaren spelen kunnen denk ik niet anders dan dit toegeven.

Nu is het zo dat 2 of 3 aliantie's een nachtelijke dekking hebben want met gedeelde ip adressen en wisselende sitters heb je maar 4 spellers binnen een ally nodig om snachts dekking te hebben.

En het is enkel een voorstel om het spel voor een grotere groep actractief te houden. En dat servers niet al doorgeslagen zijn voor het eindspel begint

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat het beter is als je de nachtbonus enkel laat gelden voor aanvallen die worden verstuurd tijdens de nacht in plaats van dat ze aankomen in de nacht en aanvallen die langer lopen dan bijvoorbeeld 12 uur geen bonus te geven. Normaal gezien kijk je in die tijd wel eens naar je account waardoor je om def kan vragen.
    Het probleem is dat niet iedereen op dezelfde uren online is waardoor de bonus juist een averechts effect heeft voor die spelers, wat met spelers die in de nacht actief zijn of spelers uit andere tijdzones?
    Daarnaast hebben verdedigers al een moraalbonus, dan zou ik die in ieder geval afschaffen mocht je de nachtbonus toevoegen.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Als jij actief wilt zijn wanneer het voor andere nacht is en vice versa, dan kan je het beste overzee's spelen. Australie en Zuid Amerikaanse servers zijn voor de hangglidende opties.

Wat er vroeger vooral gebeurde was dat je dualde met spelers uit verschillende tijdzones. Niemand die enigszins bij zinnen is gaat s'nachts opstaan / wakker blijven voor een spelletje. Die uitwisseling moet je zelf initiëren, als je het goed doet heb je er ook nog wat aan. Ik heb dit destijds gecombineerd met het volgens van een online cursus Spaans. Ook loopt/liep Travian achter qua spel instelling en spelers groei in 2de wereld landen. Zo waan je je dus even terug in de tijd.
    Gebruik jolijt wanneer gij zijt in uwe jonge jaren

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Je bent loco als je 's nachts Travian gaat spelen. Om dergelijk gedrag te ontmoedigen lijkt me dit een goed idee. Mag wat mij betreft ook 20% van de normale vechtsterkte zijn.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Regels voor berichten