Pagina 7 van 30 EersteEerste ... 5678917 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 299

Discussie: Reactietopic - Travian Awards 2016!

Gebruiker

Standaard

Ik stop maar met discussiëren want dat heeft toch geen zin blijkbaar.
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Ik vind het een zeer boeiende discussie om te lezen, maar dit topic is niet aangemaakt voor discussie tussen speed en slow.
    Beide heeft het zo zijn charme.

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Alles uit de posts van MCCFire duidt op een andere instelling dan slow-spelers hebben. Persoonlijke def is gewoon niet aan de orde op slows. Daar is meestal alle def voor alle spelers in een alliantie en zijn ook alle spelers in die alliantie gelijk. Als twee allianties in oorlog zijn, regelen defplanners dat de def op de juiste plaats staat. Die staat dus niet automatisch bij belangrijke spelers, maar bij dorpen waar met grote waarschijnlijkheid een veeg gaat komen (dit kan op veel verschillende manieren beredeneerd worden) en dus gestopt kan worden. Dit is een zwaar tactisch aspect van oorlog voeren in het spel.

Op de speed is dit helemaal niet aan de orde (blijkens jouw posts en mijn persoonlijke ervaring). Er zitten in elke alliantie 10 belangrijke accounts (max.) en de rest deft hen. Bepaalde accounts hebben dan beschikking over soms 600k def, terwijl anderen bijna niets hebben. Def wordt niet tactisch verdeeld, de haantjes krijgen bijna alles. Accounts zoals die van jou hebben dan de luxe ontastbaar te zijn, door altijd 300k permadef te hebben staan met nog 600k binnen een paar uur in een dorp. Dit kan ook prima, omdat het bij de tegenstanders op hun beurt weer ontbreekt aan tactische kwaliteiten om hier de vruchten van te plukken, jullie worden nooit in een eerlijke oorlog tussen twee allianties getest.

Om nog even door te gaan op jouw account, of accounts zoals die van Barto. Jullie laten mensen met adelaars alles en iedereen scouten en lopen elke nacht met titanen naar oases van tegenstanders om daar troepen te vegen. Met een looptijd van 2-3 uur en versturen vanaf 2 uur 's nachts hoef je geen enkele tegenslagen te verwachten; de gewone niet levensloze mens slaapt dan. Dan kun je prima 4.4 mil aanvalspunten hebben, maar oorlog heb je dan nooit gevoerd. Hooguit miljoenen troepen weg gesniped, maar aangezien het niveau en de tegenstand zo laag is zegt dat echt niets. Hooguit zegt dit iets over je eigen simkwaliteiten, maar dat is het minst zeggende aspect van Travian, omdat er gewoon geen tactiek bij komt kijken.

Ook zeg je dat de legers groter zijn op speed. Dat klopt tot op een bepaalde hoogte. Als je de aantallen omrekent naar graangebruik, dan zul je zien dat de legers op slow juist weer groter zijn.
    Zie bijvoorbeeld hier het record van Dikke:
    http://forum.travian.nl/showthread.php?t=22694&page=72

OT: dat rapportje van Dikke heb je overigens nog steeds niet goed opgenomen in het book (dood linkje).

Liefs

@Mod_Ronald: dat klopt, maar het is wel een belangrijke verklaring voor de opmerking van MCCFire dat speed spelers maar weinig genomineerd worden en in dat opzicht denk ik wel relevant voor dit topic.
    Laatst gewijzigd door Plox : 01-05-2016 om 22:48
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse Bekijk bericht
    Ik stop maar met discussiëren want dat heeft toch geen zin blijkbaar.
    iets met "de pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet"...

Gebruiker

Standaard

Iets met draag voortaan wat bij aan zo'n discussie of zeg lekker niks
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Remcow Bekijk bericht
    Auteursrechtenschenders award 2015 gaat naar VINO!

haha

je filmpje is geblokkeerd
    Ja wat wil je, die filmpjes zijn al langer dn een jaar oud

@Discussie over Speed versus Slow;
    Men vergelijkt ook gewoon appels met peren. Speed kan ook nooit die aandacht krijgen die de slow krijgt, net omdat er meer spelers op de slow zitten en deze servers mede dankzij de Travian-organisatie zelf ook meer aandacht krijgen.
    Bekijk het een beetje als de vergelijking tussen het vrouwen-wielrennen met het mannen-wielrennen. (you know I'm making a point)
    Laatst gewijzigd door thevino : 02-05-2016 om 00:56 Reden: ...

NL7 Ms&Mrs Tourette - Gesticht! || NL6 Xentus - Omertà || NL1 Borderline - Lab(i)el || NL5 Ben de Biel - Omertà
    NL1 V-power - Disney || NL5 Pallas Athena - Olympus || NL1 Escape - Het Toetsenbord! || Huidig: NL5 'The Purge'

Gebruiker

Standaard

Maar als je appels niet met peren wil vergelijken, hoe bepaal je dan welke lekkerder is?
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ???? Bekijk bericht
    Maar als je appels niet met peren wil vergelijken, hoe bepaal je dan welke lekkerder is?
    Door gewoon in de spiegel te kijken, oh lekkere Hein

NL7 Ms&Mrs Tourette - Gesticht! || NL6 Xentus - Omertà || NL1 Borderline - Lab(i)el || NL5 Ben de Biel - Omertà
    NL1 V-power - Disney || NL5 Pallas Athena - Olympus || NL1 Escape - Het Toetsenbord! || Huidig: NL5 'The Purge'

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Alles uit de posts van MCCFire duidt op een andere instelling dan slow-spelers hebben. Persoonlijke def is gewoon niet aan de orde op slows. Daar is meestal alle def voor alle spelers in een alliantie en zijn ook alle spelers in die alliantie gelijk. Als twee allianties in oorlog zijn, regelen defplanners dat de def op de juiste plaats staat. Die staat dus niet automatisch bij belangrijke spelers, maar bij dorpen waar met grote waarschijnlijkheid een veeg gaat komen (dit kan op veel verschillende manieren beredeneerd worden) en dus gestopt kan worden. Dit is een zwaar tactisch aspect van oorlog voeren in het spel.
    Precies wat ik zeg. Het is gewoon appels met peren vergelijken. Ik heb nooit beweerd dat het spel op de slow minder waardig is, het is gewoon anders. Ik beweer enkel wat er op de speed gaande is. Op de speed heb je nooit echte 'oorlogen', meer 'conflicten'. Op de speed gooi je je veeg ook vooral op de belangrijkste dorpen. Een defdorp vernietigen waar 60k phalanxen getraind zijn geeft veel minder profijt dan een avd vernietigen bijvoorbeeld. De speed is gewoon te snel voor echte oorlogen. Ik steek mijn tijd liever in effectievere manieren om mijn tegenstanders uit te schakelen.

Op de speed is dit helemaal niet aan de orde (blijkens jouw posts en mijn persoonlijke ervaring). Er zitten in elke alliantie 10 belangrijke accounts (max.) en de rest deft hen. Bepaalde accounts hebben dan beschikking over soms 600k def, terwijl anderen bijna niets hebben. Def wordt niet tactisch verdeeld, de haantjes krijgen bijna alles. Accounts zoals die van jou hebben dan de luxe ontastbaar te zijn, door altijd 300k permadef te hebben staan met nog 600k binnen een paar uur in een dorp. Dit kan ook prima, omdat het bij de tegenstanders op hun beurt weer ontbreekt aan tactische kwaliteiten om hier de vruchten van te plukken, jullie worden nooit in een eerlijke oorlog tussen twee allianties getest.
    Wat je hier zegt is natuurlijk pure onzin. Ieder lid is belangrijk. Als deffers aanvallen krijgen, worden ze net zo serieus genomen als aanvallers. Echter worden deffers gewoon minder snel aangevallen door bovenstaande statement. Ieder account in de alliantie kan 600k def krijgen, mits de oproep op tijd is, de muur op 20 staat, genoeg graansilo's heeft en het graan onder controle heeft. Niet iedereen kan dat simpelweg ophoesten, dus dan kan er ook niet zoveel def staan. 500k graan per uur in de - is gewoon onhandig als je slechts 160k opslag hebt.

Om nog even door te gaan op jouw account, of accounts zoals die van Barto. Jullie laten mensen met adelaars alles en iedereen scouten en lopen elke nacht met titanen naar oases van tegenstanders om daar troepen te vegen. Met een looptijd van 2-3 uur en versturen vanaf 2 uur 's nachts hoef je geen enkele tegenslagen te verwachten; de gewone niet levensloze mens slaapt dan. Dan kun je prima 4.4 mil aanvalspunten hebben, maar oorlog heb je dan nooit gevoerd. Hooguit miljoenen troepen weg gesniped, maar aangezien het niveau en de tegenstand zo laag is zegt dat echt niets. Hooguit zegt dit iets over je eigen simkwaliteiten, maar dat is het minst zeggende aspect van Travian, omdat er gewoon geen tactiek bij komt kijken.
    Doen jullie dat niet dan op slow? Mensen scouten door de accounts die adelaarsogen hebben? Dit is gewoon een slimme tactiek. Waarom zou ik mijn eigen scouts verprutsen, als het ook kan met 5x sterkte?
    Ons oorspronkelijke doel was ook om de vegen van BR en Duncan te slopen, zodat ze niet op Zinderin gingen lopen. Nadat Drifter had besloten om liefst 3,4 miljoen avp te verkrijgen, zijn wij ook vol op de aanval gegaan. Ik snap gewoon niet dat mensen nog steeds hun troepen in oases zetten. Dat is gewoon dom. Elke veeg die je sloopt kan niet meer op jou lopen. De tegenstander kan je niks maken als ze geen troepen hebben. Is dat niet dé meest effectieve manier van 'oorlog' voeren?...

Ook zeg je dat de legers groter zijn op speed. Dat klopt tot op een bepaalde hoogte. Als je de aantallen omrekent naar graangebruik, dan zul je zien dat de legers op slow juist weer groter zijn.
    Zie bijvoorbeeld hier het record van Dikke:
    http://forum.travian.nl/showthread.php?t=22694&page=72

OT: dat rapportje van Dikke heb je overigens nog steeds niet goed opgenomen in het book (dood linkje).

Liefs

@Mod_Ronald: dat klopt, maar het is wel een belangrijke verklaring voor de opmerking van MCCFire dat speed spelers maar weinig genomineerd worden en in dat opzicht denk ik wel relevant voor dit topic.
    Dat linkje moet je me dan maar ff doorsturen, dan pas ik het aan Maar concluderend: Een speedserver is helemaal niet zo 'minderwaardig' als je denkt. Dat blijkt wel weer uit jouw ervaringen uit een speedserver. Het blijkt dat jij het tactische spelletje op een speed dus niet ziet. Je denkt dat we maar gewoon wat aankloten. Dat is dan misschien maar gewoon jouw mening.

De reden dat speedspelers gewoon niet zoveel worden genomineerd is gewoon omdat de verhouding pakweg 1 op 5 is. 1000 speedspelers voor 5000 slowspelers. Zal wel niet helemaal kloppen, maar je snapt mijn richting.

Nogmaals, ik val niemand van slowspelers aan. Ik geloof ook wel dat je met langere looptijden gewoon veel meer moet plannen i.v.m. oorlogvoeren. Niemand wordt vrolijk van 3 velden per uur voor katapulten

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

nja je moet niet enkel op een slow server zitten om genomineerd te graken. Je moet ook in een grote populaire ally zitten. Zo zal je zien dat er bijna alleen/heel veel olympush zal genomineerd zijn. (Wat ook deels verdient en normaal is want hey, lets face it, het is een "topalliantie" met veel spelers die "barsten van kwaliteit"). Maar ook het moment van de stemming is belangrijk. Zo heb je nu bv s5 dat een grote rol kan spelen, terwijl als we bv bij begin van s3 nemen zou Obscurity meer kans hebben gehad omdat die als "underdog" iedereen verraste toen ze zo vroeg iedereen overklaste en EZ-E wegspeelden (komt beetje cocky over maar je snapt welk punt ik probeer te maken).

Maar er zullen ook wel goede accounts/acties van vorig jaar genomineerd worden als ze een echte indruk hebben nagelaten, zo denk ik bv aan Scrooge McDuck e.d.
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Soortgelijke discussies

1. Travian Awards 2016
    By CM_Tovenaar in forum Aankondigingen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19-05-2016, 22:30
  2. Reactietopic verjaardagsacties Travian
    By Cronicle in forum Algemeen
    Reacties: 90