Pagina 6 van 30 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 299

Discussie: Reactietopic - Travian Awards 2016!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bounty Hunter Bekijk bericht
    Maak daar maar vrijdag van.
    Die speedspelers, altijd alles zo snel willen!

Zou zeggen, kom het bewijzen.
    Slow > Speed is makkelijker te doen dan Speed > slow.
    wie weet doen we dat wel!
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glesto Bekijk bericht
    wie weet doen we dat wel!
    Kom maar op Ik zie jullie graag vooraan de ranglijsten, want de speed was toch zo veel makkelijker dan de slow servers?

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht
    Kom maar op Ik zie jullie graag vooraan de ranglijsten, want de speed was toch zo veel makkelijker dan de slow servers?
    Als je het niet doorhad was die niet serieus, en het zou niet eens mogelijk zijn want ik zou direct al een hele dag offline zijn.

dus je zult een andere uitdaging moeten vinden .

Tenzij je het voor elkaar zou krijgen om een ally vol slowspelers te laten starten om het te bewijzen, dan zal ik erover nadenken
    Laatst gewijzigd door glesto : 01-05-2016 om 19:15

Gebruiker

Standaard

Zou zeggen, kom het bewijzen.
    Slow > Speed is makkelijker te doen dan Speed > slow.
    Dit is ook wel een onderdeel van het punt.
    Speed spelers slagen niet snel op slow omdat de mindset gewoon anders is, meer egoïstisch, minder alliantie denkend, minder strategisch, meer 'record' gericht (als in de beste farmer willen zijn, meeste aanvalspunten en al die onzin).
    Slow spelers van de betere allianties spelen veel meer als een team en juist door dat 3x langer nadenken wat MCC opnoemt moeten de plannen ook 4x beter in elkaar zitten.
    Op Speed is het vooral s'nachts versturen met titanen.

Wat me ook vooral opviel in die tijd is dat er op speed veel meer spelers in dienst van andere spelen, als in PD's of voorvegers.
    Meestal zijn goeie allianties daar een geheel van een paar groepen spelers waar er per groep vooral 1 aanvaller centraal staat.
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Nou, ik heb geen ervaring met slow servers dus de tactiek is sowieso anders. Wat ik voorheen zei van speed > slow is natuurlijk ludiek.
    Het is gewoon een ander spelletje. De vegen zijn sneller groter, dus het aantal def moet ook hoger. En dat kan je als solo-speler gewoon niet in je eentje ophoesten, daarom dat er meer (persoonlijke) deffers zijn.

Dat een alliantie om één speler draait is natuurlijk onzin. Het meeste gebeurt gewoon in teamverband. Fake overnames, fake katatreintjes, aanvalsplannen maken, ga maar door. Tuurlijk zijn de nachten effectiever dan de dagen, gezien de looptijden. Aan jou de taak om jezelf voor de nacht te voorzien, van bijvoorbeeld persoonlijke def. Dan komt het verhaal hierboven weer te boven. En die deffers heb je dan nodig.

Tuurlijk heb je voorvegers nodig, heb je dat op slow niet? Op de speed kan er met gemak 400k def in een dorpje staan. Daar kom je met 1 veeg niet zomaar doorheen. Tuurlijk, het is een kwestie van goed faken, maar je deft altijd de belangrijkste dorpen.

Gebruiker

Standaard

als je enkel al de belangrijkste dorpen deft, dan is de rest lekker kanonnenvoer en kan je 80 à 90% van je ally dus afschieten? is ook onzin. Als je goede analyse maakt dan def je soms minder belangrijke targets, zoals een HD van een mediocre speler en laat je een HD van 1 van je beste spelers is ongedeft. Maar op speed heb je er wss de tijd niet echt voor, en daar gaat al een deel van de strategische kant. En je post duid er ook op, wat plox al zei, speed moet je gewoon activiteit hebben. Slow is alleen activiteit niet goed genoeg om mee te kunnen.

En volgens mij is alles toch x3? Dus niet enkel aanvallers maken sneller def maar deffers dan toch ook? dus heb je toch niet meer def nodig.

En nee er zijn geen voorvegers nodig (ww even erbuiten gelaten).
    Je stelt een goed plan op en je laat deze goed uitvoeren, dan is dat allemaal niet nodig. Bij beide servers zal je natuurlijk altijd een paar dorpen hebben waar er standaard 100K SD staat o.d. waardoor je er niet zonder doodloper door graakt. Maar dan heb je nog andere tactieken, scout, locate de def en knal die dorpjes in lock/weg voor def weg te halen. Haal al die off speler zen subs neer, laat die dan maar zijn Sd onderhouden + veeg + veeg blijven draaien .

Ik denk dat speed gewoon te veel gebaseerd en steunt op activiteit en op elke dag online kunnen zijn, tegenover slows waar je ook nog echt goed en slim/tactisch moet spelen.
    Laatst gewijzigd door glesto : 01-05-2016 om 20:26

Gebruiker

Standaard

als je enkel al de belangrijkste dorpen deft, dan is de rest lekker kanonnenvoer en kan je 80 à 90% van je ally dus afschieten? is ook onzin. Als je goede analyse maakt dan def je soms minder belangrijke targets, zoals een HD van een mediocre speler en laat je een HD van 1 van je beste spelers is ongedeft. Maar op speed heb je er wss de tijd niet echt voor, en daar gaat al een deel van de strategische kant. En je post duid er ook op, wat plox al zei, speed moet je gewoon activiteit hebben. Slow is alleen activiteit niet goed genoeg om mee te kunnen.

En volgens mij is alles toch x3? Dus niet enkel aanvallers maken sneller def maar deffers dan toch ook? dus heb je toch niet meer def nodig.
    Klopt, het kan zo maar voorkomen dat je 2-3 subdorpjes verliest, maar ja. Hoort erbij. Liever 3x 25k gs per uur kwijt dan je gehele avd. Dan neem je 'gewoon' weer drie nieuwe dorpen over. Tja.

Je hebt dus wel meer def nodig. Je hebt niet alleen zogenaamde permadef, die standaard je dorp bewaakt, maar ook mobiele def nodig. En het feit dat je op de slow relatief minder permadef nodig hebt (door de langere looptijden), heb je ook relatief minder def in zijn algemeen nodig dan op de speed.

Hoeveel kost het op een slow server om een goed aanvalsplan te maken? Daar ben ik wel even benieuwd naar. Hoe ziet zoiets eruit bij jullie? Niks geen offense, maar ben gewoon benieuwd.

Gebruiker

Standaard

Klopt, het kan zo maar voorkomen dat je 2-3 subdorpjes verliest, maar ja. Hoort erbij. Liever 3x 25k gs per uur kwijt dan je gehele avd. Dan neem je 'gewoon' weer drie nieuwe dorpen over. Tja.
    Je begrijpt me verkeerd, ik doelde erop dat er meer mogelijkheden zijn dan de speler zijn HD of AVd over te nemen/af te knallen en ervoor eerst wat vegen te moeten doodlopen/voorvegen. Kan je ook al zen subs lamleggen o.d. of gewoon al die andere slachtoffers kapotschieten. Hierop uite ik (blijkbaar niet zo duidelijke) kritiek op het "je deft altijd de belangrijkste dorpen". wat dus bij ons niet altijd het geval is.

Je hebt dus wel meer def nodig. Je hebt niet alleen zogenaamde permadef, die standaard je dorp bewaakt, maar ook mobiele def nodig. En het feit dat je op de slow relatief minder permadef nodig hebt (door de langere looptijden), heb je ook relatief minder def in zijn algemeen nodig dan op de speed.
    Je hebt nog steeds permadef nodig, titanenacties, deffers die meer def kunnen maken en dan veeghunts e.d. Mss minder permadef nodig, maar still, dan is het bij ons de kunst voor de deffers zoveel mogelijk def mobiel te houden zeker?

Gebruiker

Standaard

De vegen zijn sneller groter, dus het aantal def moet ook hoger. En dat kan je als solo-speler gewoon niet in je eentje ophoesten, daarom dat er meer (persoonlijke) deffers zijn.
    Ja dat kan wel, want dat deed ik daar net zo goed als ik het op slow doe. Het kost alleen meer geld en activiteit

Dat een alliantie om één speler draait is natuurlijk onzin. Het meeste gebeurt gewoon in teamverband. Fake overnames, fake katatreintjes, aanvalsplannen maken, ga maar door. Tuurlijk zijn de nachten effectiever dan de dagen, gezien de looptijden. Aan jou de taak om jezelf voor de nacht te voorzien, van bijvoorbeeld persoonlijke def. Dan komt het verhaal hierboven weer te boven. En die deffers heb je dan nodig.

Tuurlijk heb je voorvegers nodig, heb je dat op slow niet? Op de speed kan er met gemak 400k def in een dorpje staan. Daar kom je met 1 veeg niet zomaar doorheen. Tuurlijk, het is een kwestie van goed faken, maar je deft altijd de belangrijkste dorpen.
    Dit is niet wat ik suggereer, als je dit nog eens overleest snap je wss wat ik bedoel.
    Zoals je al aangeeft moet elke speler dingen voor zichzelf regelen, met deffers/pd's etc. Dit is een groep waar ik op duid en die aanvaller dus centraal staat.
    Dat jullie vervolgens samen aanvallen plannen is logisch, maar vooral in die allianties hangt er deze cultuur.

k denk dat speed gewoon te veel gebaseerd en steunt op activiteit en op elke dag online kunnen zijn, tegenover slows waar je ook nog echt goed en slim/tactisch moet spelen.
    ^Second this

Ook dit is een strategisch puntje.

Bij deffacties op speed is het vooral red je AD en HD, waar vervolgens het scenario van Glesto kan voorkomen dat de rest(deffers HD, geen sups) gesloopt worden.
    Op slow is het voornamelijk stop de vegen.
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Ik zeg niet dat het een kunst is om zo veel mogelijk def mobiel te houden, ik zeg dat er minder persoonlijke deffers nodig zijn, omdat er minder permadef nodig is. Ik zeg niet dat er geen permadef nodig is.

Maar geef mij eens een reden waarom een dorp die niet belangrijk is deffen, tenzij je 100% zeker weet dat daar een echte aanval komt? Dat is zonde van de def, die veel nuttiger kan zijn.

Als mijn hele account rood staat, wat het regelmatig heeft gestaan, def ik alleen de belangrijke dorpen (avd's, hd en opslagdorp). Alle def die in overige dorpen staat, kan veel nuttiger zijn in een HD. De vegen op de speed zijn zo belachelijk groot, dat 10k def in een subdorpje ten eerste geen zin heeft en ten tweede gewoon zonde is, omdat die 10k per dorp beter af is in een belangrijk dorp.

Daarom is het voor het maken van aanvalsplannen zo moeilijk om de fakes zo nep mogelijk te laten lijken op avd's en zo echt mogelijk te maken op subs. Je moet er voor zorgen dat de verdediger voor 90-100% zeker weet dat de aanval op een avd nep is. Hier kun je leuk gebruik van maken door middel van heldenfakes. Expres iemand anders zn held laten doodlopen en dan zelf klappen op een dorp waar relatief weinig def staat. Een held heeft toch altijd een bepaalde alternatieve looptijd dan de rest. Als je een aanval krijgt met een held, ben je altijd eerder geneigd die te deffen dan een aanval zonder held.

Ik heb zelfs eens een avd aangevallen zonder held, om het te laten lijken als een fake. De held heb ik dan als fake laten lopen op een ander dorp. De verdediger was er zo van overtuigd dat de aanval op zn avd een fake was, dat er relatief weinig def stond. Ik had dus minder verliezen zonder held dan mét held. Dát is de kunst van aanvalsplannen maken.

Soortgelijke discussies

1. Travian Awards 2016
    By CM_Tovenaar in forum Aankondigingen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 19-05-2016, 21:30
  2. Reactietopic verjaardagsacties Travian
    By Cronicle in forum Algemeen
    Reacties: 90
    Laatste bericht: 19-12-2012, 16:03