Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 91

Discussie: Reactietopic - Geleerde lessen en nieuwe functies van Scattered Empire!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door antonebom1 Bekijk bericht
    De meeste trainers worden gebruikt voor de aanvallers op dit moment. Als je de troepen in meerdere dorpen maakt en vervolgens samenvoegt moet je dit als de "trainer beschouwen".
    De trainer zal vervolgens naar de deffers gaan, aangezien die veel meer nodig zullen zijn door de veel grotere vegen die er komen. Uiteindelijk dus komt er meer deff bij het WW door een paar enkele spelers.

Dit zou er voor moeten zorgen dat de balans niet kapot gaat. Uiteindelijk zijn degene met de "grote/unieke" trainer degene die de meeste deff zullen hebben.
    De vraag is: Worden deze artefacten te belangrijk/bepalend in het spel?

Dit neemt niet weg dat ik deze update (mocht die er komen) jammer vind.
    De trainer is nog steeds GS besparend t.o.v. de (Grondstoffen betalen) merge optie, tenzij de speler goud kiest.
    Bovendien heeft het bij deffers niet zo heel veel zin vind ik persoonlijk, als een deffer in elk dorp deff bouwt zit die meestal toch al wel aan zijn max te produceren deff voor zijn productie.
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

Even kort, stel je schiet WW naar 0, dan heb je 25dagen voor die terug op 100staat, als je dan met de ally een WW veeg pusht en je zou enkel klein draaien in 10dorpen (met goede allypush kan dit)

zou je dit hebben:

of

als we deze nog grote trainer zouden geven:

of

Met andere woorden als je echt puur natars wilt laten winnen is dit een makkelijke methode, je zou kunnen zeggen, pak AVD of dergelijke over maar dat kan ook niet, want pak geld ertegenaan en je hebt ander dorp als AVD .

Dit is wel een extreem voorbeeld, maar het is zeker mogelijk.

Als je echt iets zou willen veranderen in travian, zou ik iets pro voor de deffers doen, con PD'ers etc...

Deffers krijgen al te weinig "respect/eer" zeker als ze niet eens in ally zitten. Je kan dit deels tegenwerken door def als die van allygenoot komt5% extra bonus te geven of def van buiten de ally 5% debuf of dergelijke. Is puur even iets dat in men hoofd schoot en is dus nog niet hard over nagedacht
    Laatst gewijzigd door glesto : 27-04-2016 om 08:44
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Gebruiker

Standaard

Is het niet 1 goud per eenheid?
    Twee keer naar rechts is hetzelfde als achteruit

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Een jaar of 3-4 terug had defensief spelen al aangemoedigd moeten worden (voor de balans van het spel). Hier heb ik in meerdere posts aandacht voor gevraagd. In plaats daarvan zijn aanvallers constant gepusht. Het samenvoegen van legers is de grootste boost die aanvallers hadden kunnen krijgen (ja echt, letterlijk niets anders was slechter geweest voor de balans).

Travian was ooit een tactisch spelletje, het managen van je account en graanstand, of het plannen van het bouwen van je veeg (wanneer beginnen met bouwen, wanneer groot bouwen, etc.). Van die tactiek is niets meer over. Jammer.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Doom Bekijk bericht
    Is het niet 1 goud per eenheid?
    Het aantal kosten qua grondstoffen vermenigvuldigen met 2 en delen door 40.000 is de goudprijs voor het samenvoegen.

Wil je 100.000 knuppels bij een ander leger voegen, kost het je: 100.000 * 250 = 25.000.000 * 2 / 40.000 =
    1250 goud.

Voor het volgende legertje dus:
    40.000 knuppels, 10.000 GR en 2000 kata's:
    (10.000.000 + 15.250.000 + 5.520.000) * 2 / 40.000 = 1539 goud.

Is nog best te doen voor een keertje...

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

Interresante visie uit het oogpunt van travian: http://blog.travian.com/2016/04/more...und/#more-6574

Nogmaals, ik heb SE niet gespeeld dus ik vind het lastig om zomaar een oordeel te vellen. Mijn grootste zorg is alleen dat troepen samenvoegen voor goud de balans weghaalt tussen spelers die met weinig/geen goud spelen en spelers die (het leuk vinden om) met veel goud te spelen. Daarnaast lijkt kata's samenvoegen me sowieso geen goed idee op een server waar wereldwonderen zijn.

@Travian, spelers nog meer laten uitgeven per server, gaat niet meer werken. Dat hebben jullie ondertussen zo erg uitgemolken, dat dit wel eens een reden voor velen kan zijn om te stoppen. Ik denk dat daar eigenlijk het grootste pijnpunt zit. Ja, travian moet ook verdienen, maar ik denk dat iedereen het wel eens is dat we liever functies zien waardoor dit spel weer populairder wordt, wat resulteert in meer spelers en dus meer inkomsten in plaats van functies die een paar spelers extra veel laten uitgeven, maar waardoor de spelersaantallen nog verder teruglopen (al is dus volgens mij al onvermijdelijk geworden, dus gewoon invoeren maar).
    Laatst gewijzigd door noep : 28-04-2016 om 19:43

Gebruiker

Standaard

Ik weet het nog steeds niet, krijgt de aankomende nlx wel of niet deze features? Dat is op zich wel handig om te weten vooraf...

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Grappig, iedereen loopt hier een beetje te zeiken. Niemand komt met oplossingen hoe Travian dan wel een toekomst kan hebben...

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Maar nu zeik je dus op de zeikers en heb je zelf ook geen oplossing.

Gebruiker

Standaard

het doorsturen van troepen is een enorme boost voor de defensie op servers. dat vind ik een goede nieuwe functie zodat er weer een andere tactiek kan toegepast worden.
    het samenvoegen van troepen is niet slecht, maar er moet een beperking op komen vind ik. het mag niet de bedoeling zijn een ww veeg samen te voegen of van ad te wisselen bij aanvallen.
    ik denk dat het beter is om de veeggrootte tot waar je kan samenvoegen op ongeveer 10k te houden, misschien dat dit aantal kan stijgen naarmate de server vordert. na een doodloop kan je snel terug mee lopen en dit is bevorderlijk voor de actie op de server.

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 07-05-2016, 14:36
  2. scattered empire
    By Boom in forum Vragen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 27-09-2015, 21:18
  3. Travian: Scattered Empire
    By CM_Tovenaar in forum Server Informatie
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20-09-2015, 18:51

Regels voor berichten