Pagina 3 van 10 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 91

Discussie: Reactietopic - Geleerde lessen en nieuwe functies van Scattered Empire!

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenie Bekijk bericht
    De grondstofkosten zijn aan die screen te zien ook belachelijk hoog..
    Who cares, ik heb die gs er wel voor over hoor.
    Ik hoorde dat de grondstofkosten evenveel zijn als de bouwkosten van de troepen. Dus in feite kun je qua grondstoffen 2x zoveel troepen maken in een dorp voor 3x de prijs

Het is wel een chille feature, maar het maakt de balans naar de klote.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard

dat word dus een nieuw online spel zoeken ..

1x proberen, bevalt het niet ben ik weg ..
    NLX: 2014/15: ARTIS!
    NLX: 2015: Elders/FOX
    NLX: 2015/16: Rozijn
    NLX: 2016: Miss
    NLX: 2017: Vreemde Vogels

Gebruiker

Standaard

Travian maakt hiermee definitief de overstap naar een extreem Pay2Win freemium model, wat zeer populair is onder online mobile games. Waarbij een klein deel van de spelers, de 'cashcows' of 'whales', de inkomsten genereren. De overige spelers dienen slechts als kanonnenvoer, stoppen na 1 ronde en worden vervangen door nieuwe aanwas. Deze spelers dienen ook alleen maar om ervoor te zorgen dat de cashcows iemand hebben om te slopen. Om zo waarde te geven aan hun account en prestatie maar vooral om te blijven spelen en betalen.

https://www.youtube.com/watch?v=FwI0u9L4R8U is een interessante video over het onderwerp

Gebruiker tyfoon's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht er al aan om mijn huidige server de laatste te maken, bedankt om beslissing definitief te maken!
    Born but to die, reas'ning but to err.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Gebruiker ghosttrol's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tyfoon Bekijk bericht
    Ik dacht er al aan om mijn huidige server de laatste te maken, bedankt om beslissing definitief te maken!
    Ben het niet vaak eens met dit soort dingen, maar voor mij geld hetzelfde als Tyfoon

Gebruiker

Standaard

Ik heb via skype even gedicussieerd met Lars en er kwam best wat nuttigs uit.

De feature troepen doorsturen is niks mis mee. Het brengt voor de aanvaller meer moeite mee en dat mocht ook wel een keer. Voorheen hadden we 2,5 uur nodig om 1,5 miljoen def in onze avd's te krijgen, met deze feature wordt dat slechts 10-15 minuten. Ik zie deze functie dan ook alleen maar als nut voor deffers. Het gat tussen pro's en beginners wordt hiermee niet groter. Dit blijft denk ik neutraal.

Echter, de functie samenvoegen. Speltechnisch is het een leuk ding hoor. Ik heb even gerekend hoeveel goud het gaat kosten om een veeg samen te voegen, maar dit is voor een redelijke veeg al gauw 2000 goud. Denk niet dat iemand dat er meerdere keren voor over heeft. Verder kan je het dus samenvoegen voor 2x de trainingstijd. In feite is dit gewoon een grote barracks/stal/werkplaats in een ander dorp.

Maar waar travian geen rekening mee heeft gehouden is dat er op Scatterd Empire geen eindspel is en bij Legends wel. Iemand kan dus veel en veel meer katapulten maken dan voorheen. De afgelopen nlx zat al op het randje van zijn lengte, maar zo maakt Natars veel meer kans om de server te winnen.

In tactisch opzicht is er in midgame wel zeker een goede optie. Omdat je 2 kleine vegen tot 1 kan maken, is het risico dat je alles in 1x verliest groter en heb je niet meer het gevoel dat je nog een veeg ernaast hebt. Je veeg redden bij een avd overname is hierbij ook onmogelijk, gezien je het niet in 1x kan betalen, tenzij je 2000-3000 goud er voor betaalt.

Grote barracks en stallen worden dan inderdaad overbodig, maar trainersartefacten zeker niet. Alleen dat je ook nog een 'Grote werkplaats' erbij krijgt vind ik niet wat.

Er is nu wel een grote negatieve sfeer, maar ik denk dat we nu een beetje overactief reageren. We moeten gewoon afwachten. Als het de spelbalans inderdaad verstoort ben ik ook gewoon weg.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker Otterman's schermafbeelding

Standaard

Geld graaiende travianbestuur. Ach, nog proberen wat geld bij elkaar te harken voordat het spel verder inzakt.

Gebruiker

Standaard

Ik denk ook niet dat ze veel op de Nederlandse feedback gerekend hebben. (En dat was al geen goede steekproef omdat je enkel die mensen ondervraagt die met voor bedachte raden die servers toch speelden)
    Zullen eerder op de andere servers zoals .com afgegaan zijn denk. .nl is maar een klein domein voor travian volgens mij. Maar kan ook mis zitten natuurlijk.

Mijn handtekening is al aangepast naar deze suicide actie van Travian.
    S3: Obscurity - S4: Mr.Levenstein
    Grootste spammer award 2016 | 4de Zinvolste forumgebruiker award
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ave Glesto, het plebs groet u.

Gebruiker Bounty Hunter's schermafbeelding

Standaard

Ik ben denk ik een van de weinige spelers die zowel Legends, als Scattered empire speelt. Toevallig zat ik van de week te denken om een topic te maken, my two cents about Scattered Empire. Ik had echter nooit verwacht dat ze functies van een 'Speciale Server' zouden gaan toevoegen aan normale servers.

De chemische ketel
    We hebben zowel positieve als negatieve feedback ontvangen omtrent de chemische ketel. Een belangrijk punt van kritiek was dat de ketel teveel voordeel gaf aan Goud spelers (bijvoorbeed extra troepen en grondstoffen) en dat het profijt dat spelers er van hadden erg van geluk afhing.
    We hebben positieve feedback ontvangen inzake bijvoorbeeld de veranderingen in de uitbalancering voor de individuele prijzen. Daarbij zagen wij ook een grotere acceptatie van de chemische ketel.
    Echter de overal feedback in de enquêtes inzake de chemische ketel was negatief. We geven eerlijk toe dat wij geld moeten verdienen, echter we hebben ook altijd aangegeven dat jullie mening erg belangrijk voor ons is.Daarom hebben wij besloten de chemische ketel niet langer te gebruiken op toekomstige live servers.
    Voor de mensen die geen idee hebben wat dit is/was, je betaald 2 goud en vervolgens heb je de kans op verschillende 'prijzen'.
    Prijzen

Ondanks dat de troepen en hoeveelheid grondstoffen die je kan 'winnen' wel gelimiteerd zijn, geeft het de grote goudgebruikers een aanzienlijk voordeel t.o.v spelers die niet, tot nauwelijks goud gebruiken. Niet gewonnen wat je wou? Dan gooi je er toch nog is 60 goud tegenaan todat je hebt wat je gewild had?
    Ik vraag me af hoe Travian er bij is gekomen dat de chemische ketel 'beter werd geaccepteerd'? Het feit dat mensen er meer van gebruik maken betekend niet altijd dat het meer wordt geaccepteerd. Eerder onder het mom van, de vijand gebruikt het, dus waarom zouden wij het niet doen? Of is dit alleen bekeken uit financieel opzicht?

Voor het speelplezier goed dat deze optie niet wordt doorgevoerd.

Verplaatsen van troepen
    De verplaatsfunctie en het doorsturen van troepen werden voor het eerst geïntroduceerd in Scattered Empire (http://blog.travian.com/2015/09/scat...e-features-en/). Verplaatsen geeft jou de mogelijkheid om selectief troepen van jouw leger of zelfs het hele leger als "versterking" van het ene naar het andere dorp binnen jouw account te sturen en ze vervolgens tot dat dorp te laten behoren.

Er zijn echter twee kleine nadelen:
    • Kolonisten, senatoren/leiders/onderleiders en de held kunnen niet verplaatst worden.
    • Het verplaatsen van troepen naar een ander dorp kost in elk geval grondstoffen of Goud, afhankelijk van jouw keus.
    Dat er überhaupt is overwogen deze optie toe te voegen aan 'Normale' servers kan ik niet begrijpen, en is er volgens mij ook niet eens over nagedacht vanuit Travian zelf, alleen maar aan het geld wat het oplevert.
    Jullie halen deze 'feature' van een server af, die ten eerste geen normaal eindspel heeft, en ten tweede geen normale omgang heeft van artefacten.

Even ter verduidelijking voor de mensen,
    991 Speren, 10.000 Bijlvechters, 3000 Germaanse Ridders, 1777 Katapulten kost:
    Hout 8785990 Klei 9893540 IJzer 8580870 Graan 2172520 OF 737 goud.

737 goud! Ongeveer 25 euro wat je moet uitgeven om troepen die je op een speed binnen een week kan bouwen.
    Bouw dit in 4/5 dorpen en je bent 100-125 euro per week extra kwijt voor wat troepen, hoe kunnen we ervoor zorgen dat de kloof tussen spelers nog groter wordt?

Doorsturen van troepen
    Het doorsturen van troepen werd voor het eerst geïntroduceerd in Travian: Scattered Empire. Met deze functie kun je jouw leger doorsturen naar andere dorpen binnen jouw alliantie. Wij zijn ervan overtuigd dat deze nieuwe verdedigingsmethode de communicatie tussen spelers versimpeld en nieuwe strategische mogelijkheden biedt.
    Deze optie kan ik prima mee leven, wordt op Nl20 redelijk gebruik van gemaakt, en is voor iedereen beschikbaar.

Zowel het verplaatsen als het doorsturen van troepen is uitvoerig getest door jullie en beide functies zijn warm ontvangen door de community. We kregen hiervoor in onze enquête meer complimenten dan we ooit voor enig nieuwe functie ontvangen hebben.
    Wij zijn ook erg blij met de ontwikkeling van deze twee functies. Natuurlijk zijn wij nog blijer jullie te kunnen vertellen dat we beide functies, op alle nieuw startende servers in mei, zullen handhaven. Meer informatie volgt binnenkort op ons Travian forum (http://forum.travian.com).
    Warm ontvangen door de community? Zoals te zien valt in dit topic is er duidelijk geen sprake van het warm ontvangen van deze 'Ideeën'..
    Ik durf te wedden Tovenaar, dat als je een poll hier op het forum zou opzetten dat meer dan 80% tegen zal stemmen, tegen de functie om troepen samen te voegen. De feedback is namelijk alleen gekomen van spelers op Scattered Empire servers en is niet representatief voor het gehele .NL domein
    'T is but a scratch.'

Gebruiker Thinky's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht

Echter, de functie samenvoegen. Speltechnisch is het een leuk ding hoor. Ik heb even gerekend hoeveel goud het gaat kosten om een veeg samen te voegen, maar dit is voor een redelijke veeg al gauw 2000 goud. Denk niet dat iemand dat er meerdere keren voor over heeft. Verder kan je het dus samenvoegen voor 2x de trainingstijd. In feite is dit gewoon een grote barracks/stal/werkplaats in een ander dorp.
    Waar je echter geen rekening mee lijkt te houden, is dat je dit niet doet met 1 extra dorp, maar natuurlijk met veel extra dorpen. Zolang je het goud maar betaalt zit je goed.
    - Me Gusta! - Mephobia - Omertà - SHD - C.S. - TNS -

[18:37:04] Bartic | Error 404: heb eindelijk keihard plezier in dit spel
    [18:37:16] Bartic | Error 404: nu snap ik wrm svenie als een malle op iedereen loopt xD

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 1
    Laatste bericht: 07-05-2016, 14:36
  2. scattered empire
    By Boom in forum Vragen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 27-09-2015, 21:18
  3. Travian: Scattered Empire
    By CM_Tovenaar in forum Server Informatie
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 20-09-2015, 18:51

Regels voor berichten