Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 51

Discussie: Je krijgt zin om te spelen tot ... Je ziet wat het met je doet.

Gebruiker keltickitten's schermafbeelding

Standaard Je krijgt zin om te spelen tot ... Je ziet wat het met je doet.

Ik heb een kleine 10 jaar geleden via via Travian leren kennen. Ik moet eerlijk zeggen dat het spel eerder verslavend dan leuk vind.

Als ik het begin te spelen, lijkt het me weer leuk om te bouwen, maar als ik dan weer gesloopt en aangevallen wordt en op mijn tippen loop, omdat ik mijn resi moet opbouwen om een overname langer te laten duren en mijn def net plat geveegd heb ...

Dan stijgt mijn bloeddruk, krijg ik ruzie met mijn partner en lijkt heel mijn leven een hel. Ik maak me er eigenlijk meer kwaad in, dan dat ik me amuseer op het einde.

Achteraf vind ik het allemaal weggegooide tijd en geld. Drie jaar geleden ben ik gestopt met het spel en leek mijn leven terug in de plooi te vallen.

Alle browsergames zijn er op gemaakt verslaafd te geraken. Feit is dat ik soms tijd teveel heb en me er door laat verleiden. Ik speelde Tynon, toen ik genoeg had van Travian en dat was leuk, tot ik na een tijdje meer dan een jaar vast zat op bepaalde punten en ondertussen heb ik er de brui aan gegeven.

Dan begon de verveling toe te slaan en weer aan account gemaakt op Travian. Ik heb er al spijt van. Resultaat: weer slapeloze nachten, een gevaarlijk hoge bloeddruk en dat allemaal voor een spel.

Ik ben normaal een heel rustig persoon, maar heb ook graag mijn rust. Deze is meteen gedaan, als je Travian speelt. Dan is het stressen om te zorgen dat je gs onder schuilplaats niveau blijven, of dat je online bent, als je er over moet gaan, om iets groter in gang te krijgen.

Dan is het vechten tegen de bierkaai, als ze komen met kata's en leiders en dan ben ik zo opgefokt, dat ik IRL met mensen op de vuist zou gaan.

Dit spel ontspant me niet, maar is voor mij juist een trigger voor agressie. Ik herken mezelf niet meer, de laatste weken, sinds ik er weer mee begonnen ben.

Het spel is dus een verslaving en geen amusement. Ik merk het ook aan andere spelers. Vele hebben geen andere manier om zich te uiten, dan maar mensen hun dorpen aan te vallen, te vegen, te slopen en over te nemen.

Ik geef toe dat dit voor mij niet leuk is. Het is maar een spel, maar het is voor mij geen goede uitlaatklep. Ik wordt er juist agressief van. Mijn bloeddruk staat momenteel gevaarlijk hoog en ik slaap bijna niet meer, sinds ik dat spel weer speel.

Dat was ook de reden waarom ik 3 jaar geleden stopte. Ik wil van deze verslaving af. Toen ik Tynon speelde, geraakte ik enkel mijn interesse kwijt op een gegeven moment, maar werd ik niet zo opgefokt.

Dit soort spelletjes is dus niet geschikt voor iedereen. Ik sta krom van de stress, die ik normaal niet heb. Het is dus niet gezond meer.

Ik voeg er ook aan toe dat ik wel degelijke ernstige gezondheidsproblemen heb en dat als ik dit spel blijf spelen, het wel degelijk mijn dood kan worden, waardoor ik mijn account delete gezet heb.

Denk er misschien eens bij na, dat er aan de andere kant een andere speler zit, die nog van het spel wil genieten, wiens dag je verpest. Ik vind het spel nog alles behalve leuk.
    Laatst gewijzigd door keltickitten : 20-04-2016 om 02:18

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keltickitten Bekijk bericht
    Denk er misschien eens bij na, dat er aan de andere kant een andere speler zit, die nog van het spel wil genieten, wiens dag je verpest. Ik vind het spel nog alles behalve leuk.
    Uhu niemand aanvallen in een oorlogsspel.

Gebruiker

Standaard

Ik herken het wel deels hoor, die verslaving. Maar ik vind het dan nog wel gewoon leuk.
    Het is net als gokken. Je gooit een 10tje in een automaat, je verliest, je baalt. Stiekem vind je het toch wel leuk om het gewoon te spelen. Desondanks dat je baalt, gooi je er nog een 10tje in, weer verlies.

Aan het eind van de avond heb je misschien 50 euro verlies, maar toch ga je met een 'goed' gevoel weg, omdat het leuk was. Zo heb ik dat ook wel bij Travian.

Als ik 's nachts slaap en er is een actie gaande, zit ik ook wel vol adrenaline. Dan word je midden in de nacht wakker en ga je snel op je mobiel kijken naar de resultaten. En dat dan meerdere keren per nacht. Baal ik hiervan? Ja best wel, want het neemt m'n slaapritme mee. Vind ik het erg? Nee, want wat voor klapper je ook krijgt of geeft, ik vind het wel een beetje leuk.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Standaard

Vroeger was Travian een sociaal gebeuren. Nu is het een antisociaal ieder voor zich geworden. Zit maar niet met een grotere speler in je 9X9, of je hebt elk uur kata's en leiders, tot je je dorp kwijt bent. Je kan niets meer voor jezelf opbouwen.

Maak geen troepen, die gooien ze wel plat. Bouw geen dorp, dat nemen ze wel over. Het spel is gewoon nutteloos geworden.

Ik heb gisteren bijna een beroerte gedaan en ben naar de dokter gemoeten omwille van de stress, omdat ik 48 uur lang zo elk uur onder vuur met verschillende aanvallen in verschillende dorpen zat, waarvan ik er één verloren ben. Die stress kan ik niet meer aan.

Ik ben iets later op de server begonnen. Vroeger was dat geen probleem. Kom je nu op een server van nog een 2 maanden oud, zitten er al spelers van 10 dorpen en meer, die vegen hebben, waar je niets meer tegen kan beginnen en is het eigenlijk nutteloos.

Ik speel dit spel dus niet voor anderen het leven zuur te maken, maar ik denk dat die Empire servers gewoon helemaal te gek voor woorden zijn. Ja, het is een deel om dominantie, maar draait alles er rond. Daar heb je niet meer die groepsgeest voor een WW te bouwen, maar wel voor anderen van de server te pesten.

Het aantal spelers neemt er af. Ik denk dat dit voor de makers van het spel ook niet goed is. Mijn geld gaan ze niet meer krijgen. Dat van die anderen is blijkbaar meer waard, omdat die iets eerder begonnen zijn.

Nee, het heeft echt geen zin om nog te spelen, als er haaien in de kom zitten, die voor geen reden vatbaar zijn.

Gebruiker Tim's schermafbeelding

Standaard

Wat in mijn ervaring heel goed werkt is betrouwbare duals.
    Als ik gewoon echt geen zin heb of privé zaken heb die even voorop gaan dan weet ik dat ik duals heb die het voor me op kunnen pakken. En dan schuif ik Travian verder gewoon even opzij.
    Pilske Atten (S4 Lock) - Agent P (S6 Lock) - Flying Dutchman (S1 Bermuda)
    Churchill (S2 C.S.) - Guy Fawkes (S5 Die Walküre) - Harvey Specter (S1 # Kaas)
    Ares (S5 Olympus) - Escape (S1 HT!)
    Showtime (S5 The Purge)

Standaard

Feit is dat ik er alleen voor sta. Ik heb deze nacht bijna een beroerte gedaan van de stress en ben er slecht aan toe door dit spel. Mijn partner was me bijna kwijt.

Dit spel heeft me dus bijna het leven gekost en dat is het me niet waard. Ik heb nog 1 wens en dat is dat de 61 uur dat mijn account nog bestaat, men mij gewoon nog even gerust zou laten. Ik wil niet dood, maar ben door het oog van de naald gekropen.

Ik was gisteren gewoon zo in spanning vergeefse moeite aan het doen, om mijn dorpje te redden, dat ik een hele dag zo op van de stress was, omdat die kata's en leiders maar bleven komen, dat ik in het ziekenhuis eindigde. Het gaat nu beter met mij, maar ik wil me nooit meer zo benauwd voelen.

Ik ben terug beginnen spelen, omdat ik thuis zit wegens gezondheidsredenen en ben een tijd gestopt, omdat ik andere activiteiten had.

Dit spel is dus niet goed voor mensen met een zwak hart als ik. Ik kan terug typen, maar spreek nog altijd heel moeilijk door gisteren. Mijn hart wordt ook nog regelmatig in de gaten gehouden, omdat dit ook nog niet helemaal in orde is.

Gebruiker

Standaard

Altijd blijven bedenken dat Travian maar een spel is is ook erg belangrijk Verder sluit ik me helemaal aan bij wat Tim zegt. Ook af en toe een weekje/weekendje zonder travian werken heel goed en zorgen voor meer motivatie als je weer terug bent.
    Hans Hetzelfde - SHD
    Drankorgel - NoDoubt!
    Meneer Pastoor - Die Walküre
    Elsa - Disney
    Hades - Olympus

Standaard

Het is maar een spel, ja. Probeer je dat maar voor de geest te houden, als je erdoor wegdraait met een bloeddruk van 23, is het het voor mij niet meer. Ik ben bijna dood geweest en dat is me teveel geweest. Mijn normale bloeddruk is 12. Hij was bijna verdubbeld door de stress van dit spel.

Begrijp me ook eens: je bouwt met plezier dorpjes, maar de server is zo dat je geen tweede dorp boven de 500 pop mag laten gaan en er ook geen troepen kan bouwen, of je bent er alles kwijt, dankzij enkele grote spelers, die er alles kapot maken.

Ik krijg er gewoon nachtmerries van en had 3 dagen niet geslapen. Dus voor mij was het teveel geweest.

Het is voor mij niet meer leuk. Als je op een server speelt, waar enkel 1 alliantie kan groeien en alle andere spelers klein houdt, dan is het voor mij geen spel meer, maar zuivere pesterij. Ik heb nog nooit zo een server meegemaakt en heb er eerlijk gezegd genoeg van.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ik begrijp je wel hoor, de laatste tijd vraag ik mezelf ook af wat nu eigenlijk de bedoeling is van travian. Alles vraagt zoveel tijd en de eerste weken is het meestal toch maar simmen en farmen zonder dat er echt veel actie is, vervolgens bouw je wat troepen en als je die verliest moet je opnieuw een paar weken wachten totdat je terug kan aanvallen. Wanneer ik opsta en mijn computer aanzet om te zien of dat de aanvallen geslaagd zijn zit ik ook vol spanning en stress te kijken naar mijn computer totdat travian aan het laden is.
    Ik zou grenzen stellen als ik jou was. Het is maar een spel, het mag niet bepalen hoe je je leven indeelt. Ik zou bijvoorbeeld nooit wakker blijven om voor graan te zorgen zodat er niks sterft (gelukkig dat er nu handelroutes zijn, dat maakt het al een stuk makkelijker), ik speel zelfs niet meer op .NLservers zodat ik tenminste niet moet opstaan voor de artefacten...

Ik denk dat het grootste probleem is dat je zo laat bent begonnen, de achterstand is dan veel te groot. Soms wacht je beter een maand of 2 totdat er een nieuwe server start zodat iedereen gelijk is. Wat ook handig is zijn duals (travian is helaas een tijdsintensief spel geworden doordat iedereen het zo serieus speelt), alleen moet je elkaar vertrouwen.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Travian is een heel bijzonder spel in het opzicht dat het doorgaat wanneer je niet ingelogd bent. Gevolg is dat je veel online moet zijn als je een beetje leuk mee wilt doen. Veel tijd in zo'n spelletje heeft haast automatisch tot gevolg dat je minder tijd hebt voor andere zaken.
    Dit vind ik erg kwalijk, maar het is inherent aan Travian. Dit is ook de reden dat ik zelf niet meer speel. Geld uitgeven aan dit spel heb ik eigenlijk nooit in grote mate gedaan dus boosheid over dat aspect gaat een beetje langs me heen, maar over de invloed die het kan hebben op je leven kan ik me erg opwinden.

Het is goed dat hier nu aandacht voor is in de vorm van dit topic, aangezien je niet de enige bent die hier last van heeft. Je hoort heel erg vaak dat mensen stoppen met travian vanwege real life problemen. Dat die problemen versterkt worden door Travian, daar hoor je echter weinig over omdat mensen zich hiervoor schamen. Het is immers maar een spelletje denkt iedereen. Maar het is wel een verdomd verslavend spelletje.

Ik denk dat niet iedereen er last van heeft, maar de mensen die Travian spelen zijn denk ik in beginsel al wat meer verslavingsgevoelig dan mensen die alleen Fifa spelen of iets dergelijks. Nu ben ik oud genoeg om in te zien dat de invloed van travian niet goed voor mij is, aangezien ik me vaak vastbijt in hobby's tot ik er heel goed in ben. Ik het geval van dit spel was het voor mij ook niet bevorderlijk voor mijn sociale leven bijvoorbeeld. Er zijn altijd mensen die er heel goed mee om kunnen gaan, maar er zullen ook altijd mensen zijn die daar meer moeite mee hebben. Op zich is hier niets mis mee.

Er is echter een grote maar. Dit spel wordt hardnekkig gemarket voor jonge kinderen. Die kindere de hebben vaak nog niet de zelfkennis noch de zelfbeheersing om goed met een spel als dit om te gaan. Daarom denk ik dat het goed is als hierover gesproken wordt en ik hoop ook niet dat dit topic verwijderd wordt omdat er kritiek gegeven wordt. Het is denk ik hoog tijd dat ook voor dit aspect aandacht is.
    Laatst gewijzigd door Plox : 21-04-2016 om 12:01
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Regels voor berichten