Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 tot 50 van 51

Discussie: Je krijgt zin om te spelen tot ... Je ziet wat het met je doet.

Gebruiker keltickitten's schermafbeelding

Standaard

Dat is dus mijn grote probleem: ik heb niemand in mijn vriendenkring die ook Travian speelt. Dat is goed om me van het spel af te leiden, maar minder, omdat ik dus niemand IRL ken en dus elke server opnieuw zonder sitter begin en zo ook moeilijk in een alliantie geraak.

Het is ook daarom dat ik waarschijnlijk ook zo intensief met het spel bezig ben, omdat ik iemand ben die graag goed is in de dingen die ik doe en dus ook in spelletjes.

Als ik in een alliantie zit, zet ik me er ook 100% voor in. Ik ben eigenlijk meer een team player en heb het er moeilijk mee dat ik er soms alleen voor sta.

Mijn strafste oorlogsverhaal. Zwijg, dat was op mijn eerste server, toen ik nog in de all girls alliantie GOT speelde. Dat was een superperiode.

Ik begon toen ook iets later op de server, maar bouwde mezelf toen snel op tot toch een goede middenmoot.

Zo leerde ik ook het irritantste gebouw van Travian kennen: de vallenzetter! Man, ik begon het af te breken, terwijl ik 5 dorpen en meer dan 2000 pop had.

Begon er toen een Romeinse noob op de server. Die gooide nog wat mannetjes in mijn laatste 10 actieve vallen. Ik stuurde ze naar huis en hij begon nogal seksistische berichten te sturen, die van kwaad naar erger gingen.

Enfin, ik wou hem nog even sparen en liet mijn laatste niveau vallen nog even staan. Ja, mijn populatie was gedaald door dat stomme ding af te breken. (dat ik sindsdien NOOIT meer gebouwd heb) De noob dacht dat dit een teken was dat ik een farm was.

Ik ging nog wat beleven, beloofde hij me. Na ettelijke legionairtjes, moest ik echt bang worden. Twee imperianen in mijn vallen en zijn praat werd erger. Mijn sitter kon ook niet met die berichten lachen en we besloten dat we niet naar de support gingen stappen.

Ik brak mijn vallen af en geen van zijn mannetjes keerde terug, want ik had genoeg druïdenruiters en phalanxen klaar, om die paar imperiaantjes wel eens een lesje te leren.

De noob begon het zo uit te hangen, dat hij plots in paniek sloeg, toen ik hem aanviel, samen met mijn alliantiegenote/sitter, die er ook genoeg van kreeg.

We hebben eens de kata's op hem losgelaten en zijn barakken platgelegd, samen met zijn hoofdgebouw, academie, smederij en stallen. Gedaan met mannetjes breien en dan zijn mijn toetatis donders even zijn pakhuis gaan leeg halen. Bleek hij wel een groot ego, maar niet eens een schuilplaats te hebben.

Eerste les in Travian: val nooit een grotere speler aan! Ik ben misschien te goed voor dit spel, want ik gaf hem nog een paar dagen de kans om zich te verontschuldigen voor zijn beledigingen. Hij bleef mannetjes sturen en toen had ik er en vooral mijn sitster er meer dan genoeg van.

Of de Germaanse grotere speler van wat verderop, die plots zijn cavalerie op mijn dorp losliet.

Ik had toen net al mijn gs klaar om mijn residentie op 20 te zetten en heb die meteen via NPC in phalanxen omgezet en al mijn def uit mijn andere dorpen laten komen. Op die korte termijn waren er ook nog enkele speren van een alliantiegenote geraakt. Toen kon je nog met goud je troepen meteen klaar zetten en daar diende mijn "noodgoud" voor.

Na de klap stond ik van -3500 graan plots serieus in de plus. Ik had nog 1 phalanx in leven, maar wel 5000 Germaanse ridders dood. Van die grotere speler nooit geen last meer gehad, maar ik geef toe dat ik toen wel even zweette. Dat was even een nipte overwinning.

Man, dat waren tijden. Toen speelde je meer voor het plezier en voor elkaar te helpen dan voor je ego, zoals ik nu merk. Toen was het niet "pay to win", maar "play for fun".

Als ik nog eens ooit in een goede alliantie met een goede sitter zou geraken, zou ik zeker nog het nog wel herhalen. Ik denk dat er meer phalanxen van mij gesneuveld zijn om alliantiegenoten te redden dan voor mezelf.

Ben dan Germaan gaan spelen en Romein, maar dat ligt me minder. Misschien omdat ik ook echt van Gallische afkomst ben. Mijn betovergrootouders waren druïden uit Bretagne. En ik ben een echte fan van Asterix en ben een beetje een Obelix type. Ja, ik ben niet mager en ik ben als kind in de ketel gevallen. Dus ik denk dat ik mijn volk in Travian wel gevonden heb.

Als Germaan erger ik me vooral aan de knuppel. Die vind ik gewoon zo ergerlijk ... Ik vervang ze altijd zo snel mogelijk door bijlen.

Gebruiker

Standaard

@Keltickitten geeft niet teveel van jezelf bloot, klasse dat je het wel onderkent, maar hoe meer je zegt, hoe meer het lijkt of je jezelf tegen spreekt. Zei die ook verslaafd zijn gaan je nu belachelijk maken, ook ik onderken het wat jij onder vindt.

Wat nu gebeurt is dat zei die ingame het voor de kleinere speler onmogelijk maken om mee te komen, waardoor, Travian meer goud verslindende methodes bedenkt om te incasseren, en net doen of ze de kleinere willen helpen, maar bedoeling is om een verkapte gokkast te maken.

Een grote speler als Plox die het ook eerlijk toegeeft, daar gaan ze niet serieus op in.

@Plox klasse.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

GOT, Gathering of Tweakers?

Gebruiker Lil_Davy_'s schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haye Bekijk bericht
    Ik vind dat iedereen het mag spelen. Ook mensen die jonger als 18 zijn als ze toestemming van hun ouders hebben. Om ook even terug te komen op je eerdere posts, de uitwerking die het spel op jou heeft, zal het niet op iedereen hebben.
    Omdat veel mensen het als een spel zien. Als je de spelregels leest dan weet je ook waar je aan begint. Dus je weet in je achterhoofd dat je op een keer wakker kan worden en dat al je dorpjes weg zijn.
    Als ze de pincode van de bankkaart van de ouders hebben?
    Zo zijn der nog mensen die de bankkaart van de ouders leeg hebben gemaakt door een online game hehe
    You just can't live in that negative way,
    Make way for thepositive day.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    GOT, Gathering of Tweakers?
    Nee, Girls On Top. Soms moet je make-up nog goed zitten. Het idee van enkel vrouwen in een alliantie was op dat moment leuk, maar ik heb het ergens toch liever gemengd.

Nu, met enkel vrouwen spelen, is interessant, maar soms ook niet. Drama omdat er binnen 88 uur een grote veeg aankomt ... Zucht! Ik ben iemand die dan in mijn barakken en stallen schiet en niet ONMIDDELIJK de def met graan vraagt. Stuur het dat het even voor de veeg aankomt. Dat waren zo van die dingen die ik toen een beetje raar vond.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Ah ok.

Leuk om je verhalen te horen! Dat is een van de sappigste dingen aan Travian. Heb je weleens een eindspel mee gespeeld, en wat voor legers heb je zoal gehad?

Standaard

Ja, ik heb meermaals een eindspel gespeeld, meestal in een kleinere support en def alliantie. Nooit gewonnen, maar wel plezier er aan beleefd op gs en def te sturen voor een WW dorp.

Zelf nooit een WW dorp gehad. Ik bleef eigenlijk liever op de achtergrond. Ik heb ooit 15000 phalanxen en 5000 druïdenruiters voor dit doel kunnen leveren.

Op aanvallend vlak was als Galliër mijn grootste veeg één van 5000 zwaarden, 1500 toetatis donder en 3000 haeduanen met 150 kata's en 200 rammen.

Als Germaan was ik erger, dan ik had ik 7500 bijlen, 5000 Germaanse ridders en nog een groepje knuppels, maar ik gebruikte eigenlijk liever de bijlen. Ik denk dat ik rond de 250 kata's en de 200 rammen zat.

Lang geleden, dus ik herinner me niet meer alles, maar ik heb mee een WW helpen bouwen en stond aan kop, tot het plots afgeknald werd en we zo de server nog verloren.

Gebruiker Remcow's schermafbeelding

Standaard

Vind het best ontspannen om andere te slopen enz.

T2. S3 DizzleFie - ?
    T3. S4 Sundimtar - Premium. S4 Vladar - Premium!. S7 Linjal - Avoid. S3.com Hades - ValhallaNL.
    T4. S5 Vince - ego. S4 Hades - us. S1 EGO - Lab(i)el. S5 Push the Button - Walküre. S1.de Hades - Dirty!.

Standaard

Ik ben in ieder geval definitief met het spel gestopt. Het woog te hard door op mijn sociaal leven en relatie, waardoor ik het beu ben geraakt.

Wil je tegenwoordig goed spelen, moet je al zowat continu online zijn en duals aangaan met sitters en dergelijke, om een account zo bemand te krijgen.

Als je dat niet kan, heeft het geen zin om er mee te beginnen.

Gebruiker

Standaard

Hoi Celtickitten, ik geef je helemaal gelijk. Ik heb zelf heel lang geleden travian gespeeld. Dit was toen overnames nog de velden op niveau 10 lieten en je geen helden had en iedereen nog bijlvechters maakte voor de veeg in plaats van knuppels omdat de bijlvechters beter waren.

Travian gaf mij onwijs veel voldoening maar ondertussen was ik er ook verslaafd aan. Eigenlijk is het bizar als je er over nadenkt. Een normale travianserver duurt ongeveer een jaar. Gedurende dat jaar moet je altijd alert zijn op je account. Er kunnen immers overnames gestart worden, raids, je veeg kan geveegd worden, etc. Als ik naar een feestje ging, of naar de bioscoop ging met het meisje dat ik leuk vond, of gewoon met mijn ouders op de bank zat, had ik altijd de dwang om te denken aan of er niet misschien toch een aanval binnen zou komen op mijn dorpen, en of mijn pakhuizen wel genoeg ruimte zouden hebben. In die tijd waren sitters ook nog niet zo vanzelfsprekend als ze nu zijn. Als je ze had waren ze vooral met hun eigen account bezig.

Besef dat eens goed! Voor een heel jaar ga jij je leven aan travian besteden. Als je het goed wil spelen tenminste. Ik had het geluk dat ik toen nog op het middelbare zat, wat ik makkelijk kon halen. Als ik travian op de universiteit gespeeld had was ik zeer waarschijnlijk onderuitgegaan en had ik niet zo veel leuke feestjes meegemaakt en was ik minder vaak in een vreemd bed wakker geworden.

Regels voor berichten