Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 tot 270 van 290

Discussie: Secret Nero #2 - Thels

Gebruiker

Standaard

Ik heb eerlijk eerlijk gezegd op dit moment geen idee wie Nero is. Ik had Berber in gedachten, maar dan neemt hij wel erg veel risico door liberaal te spelen. We hebben nog maar 1 liberale kaart nodig
    Van koekjesfabriek ben ik nog steeds zeker dat hij liberaal is, dus we hij ook meeneemt, ik zal voor stemmen.

Wie je ook meeneemt, zolang jij een liberale kaart krijgt, kun je iemand controleren. Fascisten, ook Nero, moeten nu wel fascistische beleid spelen.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 11-05-2016 om 13:26

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Ok, deze geeft toch wel wat problemen though (ondanks de liberaal beleid :P) Koekjesfabriek en berber lijken me nu wel 100% aan de juiste kant staan, dus dat is een plus. Het nadeel is, betekend wel dat ik 1 ding fout had. Ik was wel een beetje bang voor deze omdat deze betekende dat toch wel 1 fascist mee ging, dacht ik tenminste. ENIGE wat ik kan bedenken hiervoor is als berber dus een FLL kreeg, maar dat pushed het behoorlijk.

Nu kunnen we wel voor stemmen voor koekjesfabriek + tetmiera, maar dat betekend dat koekjesfabriek hierna dus niet meer kanselier kan worden omdat die dan president is geweest, en hetzelfde geld dan voor tetmiera, dus dat lijkt me een heel slecht plan. Berber meenemen mag niet, blijven over dominique, marckie, legioen en ik die echt kunnen worden gekozen door koekjesfabriek. Dit betekend wel 1 ander iets though, dit betekend WEL dat ik weer in staat durf te zijn om dominique/legioen mee te nemen, of tenminste 1 van die 2. Dus dat is wel weer een voordeel (A).

Ik zou zeggen berber is vast nu wel liberaal, koekjesfabriek is het zelfs wat zekerder voor me. Dus koekjesfabriek, maar goed, mij maakt het niet uit wie koekjesfabriek kiest, ik geef hem een voor-stem .

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Het lijkt me nu ook het beste om Dominique of mij te testen, koekjesfabriek lijkt me redelijk bewezen dus dan kunnen we hem wel vertrouwen als hij zegt welke kaarten hij heeft doorgegeven.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Ik hoop dat t gewoon lukt. Anders moeten we een lastige afweging maken. Tetmiera president met wie? (Want Kraken wil ik niet als president. Imo is hij fascist. Zeker nu Berber betrokken is bij een liberaal voorstel.) En ik vertrouw op dit moment bijna niemand als kanselier. Ook marckie niet, met zijn vage stem. Ook Berber niet, die te veel steun krijgt van Kraken. Daarbij bedacht ik me paar dagen terug dat Legioen had gezegd dat hij Berber wou onderzoeken. En fascisten kiezen vaak nero uit om te onderzoeken.
    Dus ik zou niet weten wie Tetmiera dan mee zou moeten nemen. Mogelijk dat ik nog liever een random kaart heb op dat moment. Ik weet echt niet wat eventueel hierna verstandig zou zijn.

Btw. ik hoop dat t iedereen is opgevallen dat Kraken als enige meestemde met Legioen. En dat is afgewezen en nu is dit wel een succes. Ik denk nu echt dat kraken de 2de fascist is. Maar wie nero is?
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 11-05-2016 om 13:58

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Nice try maar mijn reden dat ik Legioen toen wou meenemen was puur omdat dit de laatste kans was voor hem (en voor jouw). Ook zou in die ronde als Legioen een liberaal beleid had afgelegd (iets waar we nu achter hadden gekomen was dit ook echt gebeurd) jouw echt helemaal genekt.

Legioen ging ook met berber, iemand die ik wel redelijk denk dat die nu liberaal is (toendertijd ook wel redelijk), nu berber dus liberaal is, en legioen was dan inderdaad ook liberaal, dan verbaast het me geen ene moer dat jij daarop zwaar tegen zou zijn. Wat ik raar vond was dat iemand anders die ik verdenk als Nero gelijk met jouw mee ging en absoluut niet legioen op de vorige missie wilde.

Dus ik denk het liefste dat ik dit maar gewoon moet gooien als dom geluk. Van mij mag koekjes meenemen wie die maar wilt, voor stem ik sowieso. Enige probleem wat ik ermee heb is dat ik persoonlijk niet graag tetmiera wil hebben voor NU, maar dat is een persoonlijke keuze :P. Dus liever iemand anders, maar zelfs al neem je tet mee stem ik nog voor, dan gaan er in mijn ogen zeker wel 2 liberalen op pad.

Gebruiker

Standaard

Draai, draai, draai...
    Je kunt weer rechtpraten wat krom is, maar dit liberale voorstel bewijst toch dat berber een beter idee was, dan wat jij erdoor probeerde te drukken?

Legioen is fascist. Dat is geen "nice try", dat weet ik zeker. De rest misschien niet, maar ik weet t 100 % zeker. Ik weet ook zeker dat een fascist hem graag op pad had gezien, daarmee vrijwel zeker te weten dat missie zou falen en dat Nero gekozen kon worden als kanselier. Ik wist dat de 2 gewone fascisten waarschijnlijk voor zouden stemmen. Niet Nero, want die weet mogelijk zelf nog niet wie fascist is.
    Dat er nu een liberaal voorstel is gespeeld, komt fascisten slecht uit. Feit.
    Deze missie had moeten falen, vanuit de ogen van fascisten. Dan had Nero gekozen kunnen worden als kanselier, president macht gehad iemand neer te schieten, was er grotere dreiging geweest dat de verkeerde gekozen zou worden en zou niemand nog een ander vertrouwen.
    Ik weet zeker dat fascisten liever Legioen op pad hadden gezien als president. Zeker nu dit een liberaal voorstel is geworden. En wie stemt er voor bij Legioen als president? Wie haalt iedereen over om vooral Marckie niet president te maken, om vervolgens te beargumenteren dat t legioen moet worden? Jij.
    Wie beweert keer op keer dat koekjesfabriek nog wel fascist kan zijn? Jij.
    Maar nu heeft Koekjesfabriek na 3 keer liberaal zichzelf toch echt wel bewezen.

Berber is Nero/liberaal. Als hij Nero is, hadden fascisten liever legioen gehad aangezien t niet erg is als legioen nog meer verdacht wordt dan hij nu al is. En als hij liberaal is hadden fascisten natuurlijk ook liever legioen gehad. Als fascist had hij wel gezorgd voor fascistisch beleid.

Ook heb jij volgens mij prachtig uitgedacht hoe het verder uitgespeeld moet worden. Voldoende wantrouwen richting mij, zorgt dat ik nooit meer gekozen zal worden. Ook richting Marckie en Legioen. Blijven maar 4 mensen over die gekozen kunnen worden en ik vermoed dat Nero daarbij zit. Je weet precies de volgorde en volgens mij was jouw plan om na een fascistisch voorstel ofwel zelf president te worden en een liberaal neer te schieten, ofwel Nero kanselier te maken. "want legioen/Dominique/Marckie mogen vooral geen kanselier worden, dus wordt 't ... berber? Tetmiera?" Ik denk dat een van hen Nero is.

Zelfs in jouw eigen theorie kom jij eruit als fascist:
    Tussen Berber en koekjesfabriek zou een fascist zitten. En je dacht dat t koekjesfabriek was.
    Marckie zou Nero zou. Tetmiera liberaal. En tussen legioen en mij 1 fascist, 1 liberaal.
    Waarom komt hier dan een liberaal voorstel uit?
    Wie ga je nu verdenken dan? Tetmiera? Marckie?
    Hoe kom jij aan 3 fascisten, zonder er zelf 1 te zijn?

Er zitten gewoon gaten in jouw verhaal. En dat jij als enige voorstemt bij een fascist als president zegt voor mij voldoende.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 11-05-2016 om 14:56

Gebruiker 123berber's schermafbeelding

Standaard

Het feit dat Dominique zowel lijnrecht tegen Legioen als lijnrecht tegenover Kraken staat doet mij vermoeden dat je er goed aan doet toch Dominique nu mee te nemen. Hoe dan ook, ik denk dat ik waarschijnlijk wel voor ga stemmen.

fan

Gebruiker

Standaard

Ik zou zelf graag een mogelijke Nero mee zien. Die kan nu niet meer de goede liberaal spelen.
    (Maar ik kan er ook mee leven als ik mee ga.)

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard

Als we nog een liberaal spelen deze ronde winnen we, dus een liberaal meenemen lijkt me wenselijk
    s4: koekjesfabriek
    s5: woordspelrabo

Gebruiker

Standaard

Dat weet ik, maar ik houd rekening met 3 fascistische kaarten. Zijn nu 2 liberale kaarten op 9 kaarten?

Ik weet t ook niet hoor, ik wil ergens rekening houden met mogelijk vervolg, wat we dan moeten, maar zolang je een liberaal mee neemt en er liberale kaarten komen, is dat toch niet relevant.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 11-05-2016 om 16:14

Pagina 27 van 29 EersteEerste ... 172526272829 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Secret nero #1 - Thels
    By Thels in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 161
    Laatste bericht: 25-03-2016, 09:08
  2. Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)
    Reacties: 128
    Laatste bericht: 18-07-2015, 09:35
  3. Monopoly #8 (Thels)
    Reacties: 234
    Laatste bericht: 17-12-2010, 15:17
  4. Channel secret maken
    By _Chaos_ in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17-04-2010, 21:48

Regels voor berichten