Pagina 23 van 29 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 221 tot 230 van 290

Discussie: Secret Nero #2 - Thels

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Dat kan ik met je akkoord gaan dat berber de betere president-keuze is van die 2 op dit moment. Dus ik heb hem ook het allerliefste namelijk als een president. Wie die mee zal moeten nemen, die keuze geef ik aan hem, ik zeg alleen niet tetmiera (ik meen het, ik topdeck nog liever dan dat ik nu tet zie vertrekken).

Hij kan jouw/Legioen niet meenemen, tetmiera wil ik niet (nog niet). Blijven marckie, koekjesfabriek en ik over voor hem.

Persoonlijk het allerliefste heb ik natuurlijk wel mezelf maar koekjesfabriek zou ik ook niet erg vinden, als het perse ik niet mag worden dan <_<.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Momenteel denk ik dat de liberalen mezelf, marckie, koekjesfabriek en tetmiera zijn dus ik heb het liefst enkel een team dat bestaat uit hen momenteel.
    Mocht dit voorstel worden tegengestemd zal ik waarschijnlijk tetmiera/koekjesfabriek/marckie als kanselier kiezen.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Koekjesfabriek en Kraken moeten nog stemmen.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Standaard

Juist, ik had nog niet gestemd, wilde dit ook vandaag doen (in de ochtend maar dat is net zojuist geworden) zodat de rest nog tijd genoeg kon hebben om over te stemmen, maar was niet de enige dus die nog niet gestemd had . Anyrate, mijn stem heb je nu wel binnen als het goed is .

Nogmaals, ik stemde tegen, zie redenen hierboven, grootste reden is: Als marck + tet nu op missie gaan, en dit gaat eindigen met een fascistisch voorstel dan kunnen we niet tet als kanselier kiezen.

Ook, spijt me wel... maar ben niet te overtuigen om het anders te doen.

Standaard

Marckie en Legioen hebben voor dit kabinet gestemd. De rest heeft tegen gestemd.

Legioen is de volgende presidentskandidaat. Dominique mag niet als kanselierskandidaat worden gekozen.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker

Standaard

Tegen, uiteraard

Standaard

Ik ga een piepklein beetje wisselen van plan eigenlijk, en misschien kan ik het volgende voorstellen? Legioen mag iedereen meenemen behalve tetmiera (dat plan blijft, ze wordt mijn Nero-gevaarte kanselier ongeacht wat er hierna gaat gebeuren). En ik kan misschien nog een zaak maken om voor te stemmen in dit voorstel van Legioen. Dit vervalt natuurlijk 100% als die het durft om tet aan te wijzen als kandidaat :P.

Dit is letterlijk de ALLERLAATSTE kans voor Legioen (als die liberaal is) om zichzelf te bewijzen. Hierna, als dit eindigt met een tegen-stem, dan kan je mooi vergeten dat ik Dominique en Legioen beide nooit meer in 1 positie van macht wil hebben. Maar gezien de situatie en de volgorde is het voor mij potentiële fascist > nero > potentiële fascist als we daar komen, dat is geen scenario eigenlijk. Hoewel ik denk dat het makkelijk is op te lossen *kuch* schot *kuch*. Dus dit is eigenlijk niet alleen Legioen's maar ook marckie's laatste kans om te overtuigen dat hij misschien alsnog niet nero is.

Als Legioen dus liberaal zou zijn, dan ga ik af van marckie als Nero, zo simpel is het. Als die fascist speelt, dan tja, sorry Legioen maar dat was je laatste kans, zelfde gaat dan wel ook voor marckie, ik verdenk hem dan nog steeds van Nero-schap. Het zou ook betekenen als Legioen dus liberaal is, dat Dominique dan fascist is, en dat we haar posts dan een beetje kunnen herlezen?

Dus ik zeg, Legioen, neem iedereen mee behalve tetmiera, en je kan die laatste kans van mij krijgen (A).

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Dan kies ik Koekjesfabriek als kanselier.

*FINAL CHOICHE*
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kraken Bekijk bericht
    Ik ga een piepklein beetje wisselen van plan eigenlijk, en misschien kan ik het volgende voorstellen? Legioen mag iedereen meenemen behalve tetmiera (dat plan blijft, ze wordt mijn Nero-gevaarte kanselier ongeacht wat er hierna gaat gebeuren). En ik kan misschien nog een zaak maken om voor te stemmen in dit voorstel van Legioen. Dit vervalt natuurlijk 100% als die het durft om tet aan te wijzen als kandidaat :P.

Dit is letterlijk de ALLERLAATSTE kans voor Legioen (als die liberaal is) om zichzelf te bewijzen. Hierna, als dit eindigt met een tegen-stem, dan kan je mooi vergeten dat ik Dominique en Legioen beide nooit meer in 1 positie van macht wil hebben. Maar gezien de situatie en de volgorde is het voor mij potentiële fascist > nero > potentiële fascist als we daar komen, dat is geen scenario eigenlijk. Hoewel ik denk dat het makkelijk is op te lossen *kuch* schot *kuch*. Dus dit is eigenlijk niet alleen Legioen's maar ook marckie's laatste kans om te overtuigen dat hij misschien alsnog niet nero is.

Als Legioen dus liberaal zou zijn, dan ga ik af van marckie als Nero, zo simpel is het. Als die fascist speelt, dan tja, sorry Legioen maar dat was je laatste kans, zelfde gaat dan wel ook voor marckie, ik verdenk hem dan nog steeds van Nero-schap. Het zou ook betekenen als Legioen dus liberaal is, dat Dominique dan fascist is, en dat we haar posts dan een beetje kunnen herlezen?

Dus ik zeg, Legioen, neem iedereen mee behalve tetmiera, en je kan die laatste kans van mij krijgen (A).
    Ik vind je redenatie wéér niet logisch. Dus als er een liberaal voorstel komt is legioen "bewezen"? Een fascist kan zeker geen liberaal voorstel spelen, zeker nu je dit hebt gezegd? Dan kan hij nu lekker een tactische keuze maken.
    Geloof je Legioen als hij zegt 3 fascistische kaarten te hebben gekregen? (Ik zou ik niet weten waarom je mij hierin zou geloven, maar in principe heeft ook legioen een kans 3 fascistische kaarten te krijgen. Dan weet je nog steeds niks. Blijft het de vraag: wie geloof je?) En je geeft hem de macht om ongezien een liberale kaart weg te gooien.

Hoe kun jij legioen hier nu mee controleren, als hij als kan beweren wat hij wil over de kaarten? Antwoord is: niet. Bij 3 liberale kaarten, kan hij beweren een fascistische kaart te hebben weggegooid. Bij 2 en bij 1 ook. Je geeft alle info uit handen aan iemand die toch op z'n minst verdacht zou moeten zien.
    Hoe kun je later nog mensen controleren als je niet eens weet hoeveel liberale kaarten er nog te spelen zijn.

Feit is nu: je wilt een fascist president maken. Dat BLIJFT een fout plan.
    En je kunt rechtpraten wat krom is, maar waarom zouden wij (ook ik) jou moeten vertrouwen in alle leuke plannetjes die jij voor het vervolg hebt, als je hier zwart op wit gewoon een fascist op pad wil sturen en dan ook nog wil doen alsof dat Marckie op een of andere manier kan bewijzen/verdacht kan maken. Alsof Marckie hier enige invloed op heeft. Alsof jij al bewezen bent. Ik vind het juist vreemd dat je ons ervan overtuigt om Marckie + Tetmiera niet op pad te sturen en de persoon die gezien is als fascist wél.

Je had Marckie juist kunnen testen als hij president was. Komt hij met alleen maar fascistische kaarten, dan kan hij daar als Nero niet goed mee wegkomen. Speelt hij liberaal, dan ligt er een 4de liberale kaart en is de druk voor fascisten dus groot.

En jij kan het behoorlijk voor de liberalen verzieken door het voortouw te nemen, maar vervolgens iedereen op het verkeerde pad te sturen. Door legioen nu kansen te geven te saboteren. Door juist de mensen die geen Nero zijn buiten te sluiten van kanselier worden. Kans wordt dan 50 - 50 dat Nero wel gekozen wordt. Ook in de groep van 4 die jij op pad wil sturen in de Nero-fase zit nog minstens 1 fascist, waarschijnlijk 2. Daar win je ook niet mee!
    Uiteindelijk zullen alle 4 de liberalen op 1 lijn moeten komen. Niet alleen jouw mening is hier van belang. Wij moeten elkaar ook vinden. En dan kun je wel tegenstemmen bij ieder ding waar Legioen/ik kanselier is. Uiteindelijk houd je dan toch een liberaal erbuiten. En ieder voorstel wat niet precies naar jouw zin is, stem je tegen, terwijl ik me afvraag of jij niet in een enorme tunnelvisie op Marckie bent beland. Er zijn méér verdachten.
    Als je liberaal bent, kun je het zo óók behoorlijk verknallen door het standpunt in te nemen "alleen als het naar mijn zin is stem ik voor en anders heb ik nog liever een random kaart". Net zoals te makkelijk voor stemmen gevaarlijk is, is bij alles tegen stemmen ook gevaarlijk.

Kom dan met een echte test! Berber als president, legioen als kanselier. Van Berber weten we niks. Maar hij kan tenminste zeggen welke kaarten hij legioen gegeven heeft.
    En over jou: zelfs in jouw eigen verhaal, heb jij een grote kans fascist te zijn. Tenzij jij de mensen die een liberaal wetsvoorstel hebben gespeeld fascist/Nero zijn. En wie maak je juist verdacht? Eerst koekjesfabriek en nu Marckie. Alleen zodat je Berber niet hoeft te beschuldigen?
    Want ALLEEN als jij zowel Koekjesfabriek als Marckie verdacht maakt (en je hebt beiden verdacht gemaakt), kun je nog beweren dat Berber goed is. (Tetmiera is in jouw verhaal liberaal, tussen Legioen en ik zit 1 fascist, maar ook 1 liberaal en je wil ons beiden nooit meer wil meenemen, ik neem aan dat je jezelf als liberaal ziet... wie zijn dan de 3 fascisten?)
    Het verbaast mij dat jij Berber niet wat harder beschuldigt. Het verbaast mij andersom ook dat Berber jou niet wat harder beschuldigt. Volgens mij zit er toch echt (minstens) een fascist tussen jullie twee. Ik weet niet wie, maar wat mij betreft mag Berber wel getest worden.
    En dan kun je wel roepen: houd Dominique en Legioen overal buiten. Consequentie is wel dat je mogelijk een fascist/Nero daarvoor in de plaats stuurt. Ook jij zou toch in moeten zin dat in de groep van 4 (Koekjesfabriek, Berber, Tetmiera en jij) die jij op pad wil sturen, die jij kanselier wil maken nog minstens 1 fascist en mogelijk Nero zit. Sluit Marckie, Legioen én mij buiten, dan beperk je de liberalen veel en veel te veel. Ik vind dat je een tunnelvisie hebt op Marckie als Nero. Marckie kán Nero zijn, dat ontken ik absoluut niet. Maar hij is beslist niet de enige kandidaat. En de kans dat hij 't is, is niet veel groter dan een ander. JIJ kan bijvoorbeeld ook heel goed Nero zijn. Berber kan het heel goed zijn, zeker gezien jij hem, hele potje, amper verdacht lijkt te vinden en een soort blind vertrouwen in hem hebt. Niemand lijkt Berber/jou echt te verdenken als Nero. Het blijft maar beperkt met het verdenken van juist de mensen die liberale kaarten hebben gespeeld. Waarom worden alleen Koekjesfabriek en Marckies naam genoemd?

Het lijkt mij beter om eens wat info over berber te krijgen. (Die je in jouw plan als mogelijke president en kanselier hebt, aangezien je legioen, marckie en mij daarvan compleet wil buitensluiten.) Ook uit kraken en berber moeten we straks keuzes maken of we hen wel als kanselier/president willen! Van ons weet je al dat er een slechterik tussen zit, juist als je iets van Marckie wil weten, zul je ook anderen moeten testen. Vind je 2 andere fascisten, dan is hij geen nero. Of legioen nou wel of niet fascist is, zegt toch niks over Marckie!
    En je mag best testen of legioen of ik slecht is, maar daarvoor is de positie van kanselier veel meer geschikt. Nee, ik geloof echt niet dat legioen zich als Nero had laten onderzoeken, dus als ik toch niet vertrouwd word, maak je hem maar kanselier. Dan heb je tenminste nog controle op wat hij doet.

Ik hoop dat de liberalen slim genoeg zijn om dit voorstel af te wijzen. Legioen is 100 % fascist. Die moet gewoon geen president meer worden.
    En mensen tel aub voor jezelf even na, als je Kraken gelooft in zijn theorie dat tetmiera liberaal is, kom je echt tot de conclusie dat tussen Kraken en Berber toch een behoorlijk grote kans is op een fascist. Daar moeten we óók in het vervolg rekening mee houden. Schaap aub niet blind mee.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 08-05-2016 om 06:36

Standaard

Ik vind wel dat wij de enige 2 zijn die echt heen en weer blijven gaan met posten

En eigenlijk, dat hele gedoe van tet wil ik als 1ste kanselier tijdens de nerofase is ook meer bedoeld als aankondiging aan de slechterikken dat ALS tet nu nero blijkt te zijn dan hebben ze gewonnen, ik verwacht wel een beetje tegenstrijd als ze het niet is (iets dat ik echt denk hierna dus ik houd het erbij), vooral van de fascisten, het was ook een klein beetje een val om fascisten uit te lokken om nu mij verdacht te maken. Moet zeggen dit hielp je ook echt niet, tegen dit plan zijn en dan ook nog mij proberen verdacht te maken, en berber erbij te betrekken. Ik vind het best dat jullie mij uitsinglen uit een machtpositie, maar ik ben op zoek naar de 3 andere liberalen. Tot dusver heb ik zo'n beetje dit klein rijtje gemaakt :P

#Liberaal 1: Ikzelf :P
    #Liberaal 2: tetmiera
    #Liberaal 3: koekjesfabriek/marckie/berber
    #Liberaal 4: Legioen/Dominique

Op dit moment neig ik naar Legioen nog als fascist, maar dit veranderd in mijn ogen wel steeds meer naarmate dit spel langer doorgaat. Maar ik vind wel dit is absoluut de laatste kans om Legioen te testen. Als die een liberaal beleid speelt, dan ja... dan is die meer bewezen dan jij Dominique (in mijn ogen). En dan moet ik waarschijnlijk ook mijn hele vermoeden wie Nero is herzien. Natuurlijk als fascist-zijnde (ik entertain dit idee heel even) ga jij niet akkoord met dit want dat betekend dat er een liberaal beleid komt, en zal jij door de mand vallen.

Van de 3 samen heb ik nog geen idee, like it or not maar ik beschouw deze 3 allemaal nog als neutraal. Ik zie helemaal niemand hier deze 3 ook maar een klein beetje verdenken, of een klein beetje lastig maken, de enige wie dat deed vond ik eigenlijk mezelf... maar ik kreeg een hoop tegenwind hierin. Daarom is mijn vermoeden dat berber uit deze 3 op dit moment de liberaal is, dus ik zou het geweldig vinden als dat team berber+tetmiera zal worden in de nero fase (uitzondering: voor mij persoonlijk berber+kraken of kraken+tetmiera maar ik zie wel in dat dat dus geen enkele mogelijkheid heeft om te gebeuren, ik zal wel voor stemmen in beide gevallen though maar ik vermoed ik ben dan de enige xD).

En trouwens, berber kan niet eens Legioen meenemen, want Legioen is de vorige kanselier. Dit is echt een nu-of-nooit scenario voor zowel Legioen en Dominique. (hoewel persoonlijk ik het liefste had als Legioen berber had gekozen om mee te nemen xD).

En als die fascist speelt, veranderd er niet veel, maar dan zal ik jullie 2 gewoon niet erna niet meer aan de macht willen hebben. Het punt is, het veranderd HEEL veel als die een liberaal speelt. Als die een liberaal speelt, dan vertrouw ik Legioen en koekjesfabriek wel (koekjesfabriek dan wel alleen ietsie meer).

Pagina 23 van 29 EersteEerste ... 132122232425 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. Secret nero #1 - Thels
    By Thels in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 161
    Laatste bericht: 25-03-2016, 09:08
  2. Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)
    Reacties: 128
    Laatste bericht: 18-07-2015, 09:35
  3. Monopoly #8 (Thels)
    Reacties: 234
    Laatste bericht: 17-12-2010, 15:17
  4. Channel secret maken
    By _Chaos_ in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17-04-2010, 21:48

Regels voor berichten