Pagina 7 van 17 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 tot 70 van 162

Discussie: Secret nero #1 - Thels

Standaard

Jullie weten het ondertussen wel. PM tijd.

Denk dat jullie het ook wel zonder deze herinneringen kunnen, verder?
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ah ja, ik was vergeten dat tetmiera nu kon kiezen.
    Ik stem tegen, ik zou graag een team hebben koekjesfabriek en kraken.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard

Hmm, ik heb eigenlijk gewoon gelijk voorgestemd zonder echt erover na te denken... maar we moeten inderdaad wel een keer onderscheid gaan maken. Kraken lijkt me een haast een zekerheid. Legioen lijkt me ook. Maar anderzijds heeft zowel tetmiera als pleeboy ook niet veel verdachts gedaan... ik ga er zo eens goed naar kijken!

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Ik heb liever president-schap dan kanselier-schap persoonlijk, want dan kan ik die gave krijgen als we dat dan toch krijgen. Maar ik neig erna om PleeBoy89 mee te nemen.

Hier is waarom... tot nu toe hebben we 4 Liberalen beleiden gezien, er zitten er nog 2 over. Ik schat het laag dat nou net die aller laatste 2 nu net de liberalen beleiden zijn geweest. Dus ik denk eerder dat het 1 liberaal was en 1 fascist.

Dat betekend dus, dat 1 van de presidenten dus heeft gelogen tijdens zijn president-schap. En dus geen FFF kreeg, maar FFL en gewoon de L heeft weggespeeld. Als je als president FLL hebt gehad (zoals Pleeboy) dan zou je niet liegen als fascist, waarom zou je? Je zegt gewoon je wou die persoon "testen" en speelde dus een L af, niet heel erg bijzonder want ook liberalen zelf doen dat.

Als je als fascist zou krijgen:

FFF = FF doorgeven, gewoon de waarheid vertellen en zeggen je had 3 F's. Of je gaat de confrontatie aan en claimed je hebt die persoon een keuze gegeven. 2de is niet gebeurd.

FFL = FF doorgeven, liegen en zeggen je hebt 3 F's gehad.

FLL = FL doorgeven,
    (Extra: Nero kan vast LL doorgeven om te laten zien dat die absoluut een liberaal is)
    (Extra: Een liberaal zou ook kunnen forceren een LL als die de kanselier totaal niet vertrouwt)

LLL = LL doorgeven, waarheid zeggen en zeggen dat je 3 L's hebt gekregen. Je kan MISSCHIEN nog overwegen om te liegen en zeggen dat je een F hebt afgespeeld, maar dat lijkt me te riskant.

Ik denk we moeten dus zoeken naar een pure fascist naar 1 van de 2 die zeggen dat ze FFF hebben gekregen. Dat zouden dan even tetmiera/koekjesfabriek zijn. Ik zou het liefste 1 van de 2 nu een kanselier maken nu we nog niet in nero-territory zitten.

Dus niks tegen jouw tetmiera, ik wil je gewoon niet nog een keer als president ^_^, en wil dan het liefste even PleeBoy89 mee om te kijken wat die zal doen . Ik kan wel koekjesfabriek meenemen, maar tot nu toe zijn tetmiera en pleeboy (want mark my words... 1 van die 2 is gewoon slecht en de andere niet) altijd ook voor gestemd. Dus heb ik toch het idee dat als 1 van de 2 slecht is, die wel altijd tevreden was met ons 3-team. Leid mij ertoe te geloven dat we toch ergens een fout hebben gemaakt .

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard

dus vanuit jouw optiek geldt dan koekjesfabriek/tetmiera en tetmiera/pleeboy? En je verwacht dat Legioen een zekerheidje is?

Tetmiera > Koekjesfabriek = FFF / FF / F
    PleeBoy89 > Legioen = FLL / FL / L
    Kraken > Koekjesfabriek = FFL / FL / L
    Legioen > Kraken = FFL / FL / L
    Koekjesfabriek > Legioen = FFF / FF / F
    Overblijfsel stapel LL (?)

Dat is denk ik het leuke aan dit spel. Het kan kloppen Het is hier denk ik nog lastiger om iemand die fout is aan te wijzen... (ten opzichte van resistance)

Maar oke, ik loop het allemaal even langs.
    Iedere opmerking van de kanselier is bevestigd door de president. Dus moet minimaal vier keer geklopt hebben wat er is gezegd (als de fascist en de nero samen zaten kunnen ze gelogen hebben). Maar dat is wel een risico... Dus er van uitgaande dat het niet zo is:

7 fascistische kaarten (-2) van de 11.
    3 liberale kaarten (-3) van de 6.

Geen rare wegspelingen, bevestigingen van de presidenten.

Presidentbeweringen kunnen sneller gelogen zijn. Daarop is geen controle. Vijf verschillende presidenten -> maximaal 2 gelogen. Weggespeeld door presidenten (zeggen ze):

4 fascistische kaarten
    1 liberale kaart

Toegeven een liberale kaart weg te spelen zou een fascist denk ik niet zo snel doen, vooral niet gezien de groep die pleeboy had. Maar het kan ook zijn om zichzelf in een goed daglicht te stellen.
    Tetmiera en ik hadden beiden 3F's, dat kan gelogen zijn en is ideaal om het spel te manupileren.
    Maar ook kraken en legioen kunnen gelogen hebben waardoor er veel meer fascisten overbleven dan verwacht.
    Of het kan gewoon kloppen.

Ik ben geen stap verder
    Laatst gewijzigd door koekjesfabriek : 29-02-2016 om 16:52 Reden: denkdingen toevoegen

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Nou ja, niemand spreekt elkaar tegen dus alles is nog mogelijk. Maar als we dan toch een team van kraken en koekjesfabriek kunnen voorstellen, waarom niet?
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Naar mijn idee klopt alles nog. Twee L over plus die ene van PleeBoy is 3 en er zitten idd 3 in de pot.

Maar jullie mogen tegen stemmen. De kans op 3 F kaarten is nu vele malen groter. En dat nogmaals krijgen maakt mij niet geloofwaardiger. Dus geef dat stokje graag door aan de volgende.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker

Standaard

Ik ga deze keer in ieder geval tegen stemmen. Ik weet van mezelf dat ik liberaal ben, dat betekent dus nog 2 anderen.
    In dit geval kijk ik dus in ieder geval al een beetje naar de spelers die FFF hebben gekregen, waarom nu dus mijn tegenstem tegen tetmiera.

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Ik snap je redenering. Maar ik zou er nog niet te veel je daar op focussen. Omdat geen keus hebben niet zegt over de persoon zijnde.

In mijn beredenering ben jij pleeboy "verdacht" jij bent de enige die als mogelijke fasist geen keus had om geen liberale kaart door te spelen.

Ik ben het er ook mee eens dat koekjesfabriek en ik nog geen enkel bewijs hebben want wij hadden geen keus. Dus konden ook niet laten zien dat we als we een liberale kaart hadden deze wel door hadden gespeelt.
    Tetmiera --> S7.

Standaard

Tetmiera en Koekjesfabriek stemmen voor het Kabinet Tetmiera + Kraken. Pleeboy, Kraken en Legioen stemmen tegen.

Het Kabinet wordt niet verkozen. Pleeboy89 wordt de volgende presidentskandidaat. Omdat Kraken niet is verkozen, is Legioen nog steeds de vorige verkozen Kanselier, en mag daarom niet gekozen worden als kanselierskandidaat (en Kraken eventueel wel).

Als de volgende twee Kabinetten ook tegen worden gestemd, zal het volk het heft in handen nemen, en automatisch de bovenste kaart van de trekstapel doorvoeren. Als dat een fascistische wetgeving is, heeft niemand het voordeel van de speciale gebeurtenis.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Soortgelijke discussies

1. Secret Nero #2 - Thels
    By Thels in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 289
    Laatste bericht: 16-05-2016, 20:38
  2. Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)
    Reacties: 128
    Laatste bericht: 18-07-2015, 10:35
  3. Monopoly #8 (Thels)
    Reacties: 234
    Laatste bericht: 17-12-2010, 16:17
  4. Channel secret maken
    By _Chaos_ in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17-04-2010, 22:48

Regels voor berichten