Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 162

Discussie: Secret nero #1 - Thels

Gebruiker

Standaard

Om inderdaad lekker het spel te kunnen spelen stem ik gewoon voor, dan zien we daarna wel weer verder.

Standaard

Iedereen stemde voor! Tetmiera is verkozen tot President, en Koekjesfabriek is verkozen tot Kanselier.

Tetmiera en Koekjesfabriek: Jullie mogen tot nader order niet meer in deze thread posten!

Ik geef Tetmiera via PM door welke 3 kaarten ze van de stapel pakt. Tetmiera PMed mij terug welke 2 kaarten ze aan Koekjesfabriek wil geven.

Ik geef Koekjesfabriek door welke 2 kaarten hij van Tetmiera ontvangt. Koekjesfabriek PMed mij terug welke kaart hij wil spelen.

Nadat ik heb gepost welke kaart is gespeeld, mogen Tetmiera en Koekjesfabriek weer posten.

Ik zal niet bekend maken welke kaarten Tetmiera en Koekjesfabriek hebben afgelegd. Tetmiera en Koekjesfabriek mogen dit wel vermelden, maar ze mogen hier ook over liegen.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Standaard

Tetmiera heeft de bovenste 3 kaarten van de trekstapel genomen, 1 kaart afgelegd, en de overige 2 kaarten aan Koekjesfabriek gegeven. Koekjesfabriek heeft ook 1 kaart afgelegd, en de overgebleven kaart gespeeld.

Dit is een fascistisch wetsvoorstel. Er is nu 1 fascistisch wetsvoorstel gespeeld.

Tetmiera en Koekjesfabriek mogen nu weer posten.

Pleeboy is de volgende presidentskandidaat, en moet een kanselierskandidaat kiezen. Omdat Koekjesfabriek de vorige gekozen kanselier was, mag hij niet als kanselierskandidaat worden gekozen. Ook mag Pleeboy niet zichzelf kiezen. Omdat we met 5 spelers zijn, mag Tetmiera wel worden gekozen.
    Ik heb een weerwolvenbot op IRC genaamd GameBot. Kom meespelen op de Travian chat.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Denk dat we toch allemaal wel even willen weten hoe dit is gegaan.

Tetmiera? Wat zijn de 3 kaarten wie je hebt gekregen en welke gaf je aan koekjesfabriek?
    Koekjesfabriek? Niet nodig... jij gaat toch zeggen je kreeg 2 fascist kaarten, dus zal niet veel informatie leveren.

Dus vooral moeten we het weten van tetmiera .

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Ja balen krijg gewoon direct 3 van die dingen. Dus totaal geen keus. Maar nu is de kans wel groter dat de volgende wel een keus heeft. Opzich is het nu nog niet zo'n ramp. Beter nu dan eventueel bij een derde fascisten kaart.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Er is 27% kans dat alle drie kaarten 'slecht' zijn, dat is niet zoveel maar het blijft mogelijk natuurlijk. Helaas zorgt dit dan wel voor amper informatie. Mocht tetmiera de waarheid spreken dan zegt dat niks over koekjesfabriek, mocht tetmiera liegen dan zegt het ook niks over koekjesfabriek.

Ik stel voor om in ieder geval tetmiera niet te kiezen, 73% kans dat ze liegt vind ik behoorlijk veel.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker tetmiera's schermafbeelding

Standaard

Ik snap je beredenering maar het blijft random met een meerderheid aan fascisten kaarten. Dus % zeggen niet zo veel. Maar pleeboy hoeft mij niet mee te nemen wil ook graag meer info over andere spelers.
    Tetmiera --> S7.

Gebruiker Kraken's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelfs spellen gezien op tabletop simulator waarin 3 liberalen beleiden werden gepakt Legioen xD. Zelfs een keer 2x in hetzelfde spel. En dat zou de laagste "kans" moeten zijn.

Op dit moment, toegegeven, tetmiera is wel het meest verdacht van iedereen hier, maar dat is nog niet genoeg voor me om absoluut te zeggen dat tetmiera dan slecht is. Ze kan nog net zo goed aan de goede kant staan, en gewoon een slechte opening hand krijgen.

Code:
    Tetmiera > Koekjesfabriek = FFF/FF/F
    Wilt niet zeggen dat ze automatisch slecht is, 3 fascisten beleid is hartstikke mogelijk, ik zou niet zeggen dat de kans super klein is want je begint met bijna dubbel zoveel fascisten beleid dan met liberale beleid. Maar je hebt maar 1 Liberale Beleid nodig om het interessant te maken, als je als Fascist President die afzet zou niemand het weten, dat kan mogelijk zijn wat tetmiera heeft gedaan.

Persoonlijk zou ik dus even tetmiera niet toelaten als president, kanselier? Sure, om haar uit te testen, kan opzich wel goed idee zijn. Maar ik test liever de andere spelers eventjes (persoonlijk heb ik liever dat ik kanselier wordt, maar daar is niks aan te doen).

De beste optie echter voor PleeBoy89 in mijn ogen is:
    * Legioen. We weten nog niks van geen van de 2, en ook al schat ik de kans behoorlijk hoog in dat 1 van die 2 wel fascist is, denk ik dat het best wel meevalt want dat creëert een conflict tussen de 2. En we kunnen het nog veroorloven om fascistische beleiden te krijgen.

Ik zou wel als ik PleeBoy was Legioen het liefste te dwingen een keuze te maken, dus door hem te geven 1 fascist en 1 liberaal beleid om te kijken wat die gaat doen. Desnoods moet je dan maar zelf een liberaal beleid afzetten, dat leert ons namelijk niks :P.

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard

Het enige dat ik kan beamen is dat ik in ieder geval twee fascistische kaarten heb gekregen. Of het er drie zijn geweest is de vraag...

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Dus Pleeboy, wie kies je?
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Soortgelijke discussies

1. Secret Nero #2 - Thels
    By Thels in forum Spelletjes Archief
    Reacties: 289
    Laatste bericht: 16-05-2016, 20:38
  2. Weerwolven 89 - De ruimtekolonisten! (Thels)
    Reacties: 128
    Laatste bericht: 18-07-2015, 10:35
  3. Monopoly #8 (Thels)
    Reacties: 234
    Laatste bericht: 17-12-2010, 16:17
  4. Channel secret maken
    By _Chaos_ in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 17-04-2010, 22:48

Regels voor berichten