Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 10

Discussie: Verlies van troepen tijdens aanval van lege oase

Gebruiker

Standaard Verlies van troepen tijdens aanval van lege oase

Moet ik een bepaald aantal legers sturen om een lege oase te overvallen wil ik geen troepen verliezen? Of is dit gewoon random?

Support Supp_Doom's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stevenoz Bekijk bericht
    Moet ik een bepaald aantal legers sturen om een lege oase te overvallen wil ik geen troepen verliezen? Of is dit gewoon random?
    Beste Stevenoz,

Het is zeker niet random. Het hangt af van de strijdkracht van je units (die op hun beurt weer afhangen van het soort troepen en hoe ver deze zijn geüpgrade in de smederij) en de moraalbonus. Dat gezegd heeft het weinig zin voor mij om hier alle mogelijkheden te noemen waarmee het wel/niet zou kunnen dus ik zou je adviseren om het gewoon uit te proberen Doorgaans zijn twee troepen genoeg (mits dit aanvallende troepen zijn en geen falanx o.i.d. maar zwaardvechters) en ik zou dit als een eerste test scenario nemen.

Met vriendelijke groet,

Doom

Edit: nog een kleine opmerking. Het is geen goed idee om lege oases van de Natuur te farmen. Dieren zullen namelijk terug komen nadat ze zijn verslagen. Er is uiteraard niks op tegen om een oase te farmen van een speler als er bijvoorbeeld nog troepen in het bij behorend dorp staan.
    Laatst gewijzigd door Supp_Doom : 03-02-2016 om 01:09

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Stevenoz,

Zie hier de verdedigingswaardes van de dieren in de oases tegen voetvolk en paardrijders.
    http://t4.answers.travian.nl/?view=a...=109#go2answer

Vermenigvuldig dit met het aantal dieren wat er in de oase staat, tel alle waardes bij elkaar op (voetvolk def en paardrijders def apart), en vergelijk dat met de aanvalswaardes van je eenheden.
    Zo kun je berekenen hoeveel troepen je moet sturen om een oase succesvol te overvallen zonder (veel) verliezen.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

leuk al die berekeningen maar simpel komt het er op neer dat je nooit een enkele eenheid moet sturen naar een dorp/oase, ongeacht wat er eventueel kan staan.
    1 enkele unit is gewoon te zwak voor elke basisdefensie op welk target dan ook, ongeacht of je basis defwaarde weet of je aanvalswaarde hoog hebt, 1 is gewoon te zwak.

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Uhhh... Je kan gewoon met 1 EI farmen op kleine dorpen als je zo'n FL-spammer bent? :P

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Als een unit sterker is dan 83 aanvalskracht (wat ook nog eens beïnvloedbaar is door de moraalbonus) dan kan die de aanval overleven.
    De basiswaarde in elk dorp/oase is slechts 10 (ook beïnvloedbaar door de moraalbonus) wat meestal niet voldoende is om een eenheid te doden, tenzij je met troepen aanvalt met een lage aanvalskracht.
    Laatst gewijzigd door Legioen : 03-02-2016 om 11:20
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Prima bedankt voor jullie antwoorden. Dus ik moet gewoon een eenheid sturen met een totale aanvalswaarde van boven de 83 en dan zou ik geen poppetjes verliezen bij een overval op een lege oase/ dorp?

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Prima bedankt voor jullie antwoorden. Dus ik moet gewoon een eenheid sturen met een totale aanvalswaarde van boven de 83 en dan zou ik geen poppetjes verliezen bij een overval op een lege oase/ dorp?
    Als je zeker wilt zijn dat je niks verliest dan zou ik een unit van meer dan 125 aanvalskracht sturen, voor het geval als je veel groter bent dan de verdediger.
    Je kan het altijd hier simuleren om te zien dat je geen unit verliest:
    http://travian.kirilloid.ru/warsim2.php
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Support Supp_Doom's schermafbeelding

Standaard

Nee, zoals Legioen terecht aangeeft kan die 83 beïnvloed worden door de moraalbonus waardoor je eventueel sterkere troepen moet sturen. De hoeveelheid verschillende mogelijkheden is gewoon te groot om hier te plaatsen dus probeer het gewoon uit. De simulator van kirilloid is de beste die beschikbaar is maar hij is niet perfect dus wees terughoudend tot je het ingame uit hebt geprobeerd.

Gebruiker

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Soortgelijke discussies

1. troepen in een oase tijdens overname
    By sander23 in forum Vragen
    Reacties: 1
    Laatste bericht: 30-12-2010, 21:26

Regels voor berichten