Weergegeven resultaten: 1 tot 7 van 7

Discussie: Steenhouwer scoutbaar maken.

Gebruiker twintig procent cooler's schermafbeelding

Standaard Steenhouwer scoutbaar maken.

Hallo luitjes!

De titel zegt het eigenlijk allemaal: ik denk dat de steenhouwer op dit moment net iets sterker is dan ie zou moeten zijn doordat je als aanvaller niet efficient kunt plannen hoeveel je moet sturen en je dus altijd maar van het ergste geval uit moet gaan. waarom is dat eigenlijk? ik denk dat de balans van het wel scoutbaar zijn van een steenhouwer eerlijker is dan nu waarbij het berekend/geredeneerd moet worden

Dus: bij scouten op verdediging & legers van een HD zou ik t mooi vinden als het niveau van de steenhouwer erbij komt, gezien de steenhouwer voor de gebouwen is wat de muur is voor de troepen.

-Brokkenpiloot
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=309378&dateline=13374  75713

Gebruiker

Standaard

Enig onberekenbare defensieve factor op het belangrijkste dorp van een speler, vind ik persoonlijk juist wel wat hebben.

Het is een oorlogsspel en moet niet een spel worden waarmee je alles van te voren kan berekenen.
    Laatst gewijzigd door Jesse : 02-01-2016 om 09:30
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker twintig procent cooler's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse Bekijk bericht
    Enig onberekenbare defensieve factor op het belangrijkste dorp van een speler, vind ik persoonlijk juist wel wat hebben.

Het is een oorlogsspel en moet niet een spel worden waarmee je alles van te voren kan berekenen.
    het feit dat een dorp een heel pak sterker is is an sich al voordeel genoeg lijkt me. een beetje speler stopt die hele steenhouwer niet, die is enkel meer kata kwijt en kan dus minder andere targets onder vuur nemen. dat terwijl jij die steenhouwer dan nieteens hoeft te hebben staan.
    http://forum.travian.nl/image.php?type=sigpic&userid=309378&dateline=13374  75713

Gebruiker

Standaard

Dat is toch juist het mooie eraan, het niet hebben hoeven staan (die onzekerheid). Je kan dat gebouw ook afbreken of opbouwen he, dus met het kunnen scouten heb je nog niks aan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jesse Bekijk bericht
    Ik betwijfel of een HD het belangrijkste dorp is, maar dat is een aparte discussie. Daarbij is het aantal def ook een onberekenbare defensieve factor.
    Laatst gewijzigd door noep : 02-01-2016 om 12:26

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twintig procent cooler Bekijk bericht
    het feit dat een dorp een heel pak sterker is is an sich al voordeel genoeg lijkt me. een beetje speler stopt die hele steenhouwer niet, die is enkel meer kata kwijt en kan dus minder andere targets onder vuur nemen. dat terwijl jij die steenhouwer dan nieteens hoeft te hebben staan.
    Er zitten ook veel meer grondstoffen in een veldje van HD. Je mag daar dan ook wel meer cata's aan kwijt zijn en de spelers die zonder steenhouwer spelen mogen best het voordeel van de onzekerheid hebben.

Je kan trouwens ook scouten en als er niet te veel def staat een enkele aanval op een korenmolen doen en dan bepalen of er een Steenhouwer staat, hoef je alleen uit te rekenen hoeveel cata's je moet sturen zonder een overkill aan cata's mee te sturen.
    My name is nobody

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Of je kan het ook gewoon vriendelijk vragen!
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door noep Bekijk bericht
    Daarbij is het aantal def ook een onberekenbare defensieve factor.
    Klopt, maar wat ik meer bedoel is dat als er geen handelingen worden ondernomen door de verdedigende partij na een scouting, door afwezigheid op het account of enkele andere redenen, je dan nog steeds een factor hebt die je niet kan weten.

Had het beter kunnen omschrijven nu ik het nog eens overdenk
    Er is altijd een baas boven baas.

Regels voor berichten