Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 50

Discussie: Ontwikkelingshulp & Vluchtelingen & Nieuws in zijn algemeenheid

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard Ontwikkelingshulp & Vluchtelingen & Nieuws in zijn algemeenheid

Oké ik moet ff mijn ei kwijt over wat zaken.

1. Arme mensen in ontwikkelingslanden krijgen massaal kinderen. Die mensen hebben een kutleven en "besluiten" om kinderen op de wereld te zetten die ook een kutleven zullen krijgen. Er gaan miljoenen euro's naar een handjevol stervende kinderen terwijl er 100x meer levens gered kunnen worden dankzij een grote promotiecampagne voor condooms.

2. Waarom al die commotie over een handjevol vluchtelingen dat naar Nederland komen? Het zijn freaking dokters en advocaten. Geef al die mensen alsjeblieft een gratis tweejarige cursus Nederlands = probleem weg.

3. Wat is het NOS-nieuws idioot bekrompen. "Er is 10cm regen gevallen in Birma." Lekker boeiend. Items & verslagen over de nieuwste gadgets en over wetenschappelijke vooruitgang ho maar. Welke mafkees heeft bedacht dat het journaal 80% negatief nieuws is?!?

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Nieuws kan je beter propaganda noemen.

Bij punt 2 zeg je '= probleem weg'. Wat is volgens jou het probleem?
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Standaard

Het probleem is dat een grote groep mensen de taal van het land waarin ze wonen niet spreekt.

Wilders geeft terecht aan dat er een probleem is. Daarom stemmen veel mensen op hem. Zijn visie vind ik echter te belachelijk voor woorden. Ik vind dat Nederland de morele plicht heeft ALLE vluchtelingen op te nemen, en zelfs zo ver moet gaan om extra vluchtelingen die bv nu nog naar Duitsland gaan, om die daar weg te snoepen.

Gebruiker

Standaard

1. Condooms zijn geen oplossing om armoede van de vaders en moeders op te lossen. Een theorie is dat arme mensen in Afrika, Azië, Latijns Amerika, meerdere kinderen verwekken omdat:
    -1. een deel ervan het 5de levensjaar niet haalt. Door meerdere kinderen te krijgen is kans groter dat ééntje het wel haalt. Het liefst een zoon.
    -2. er in landen waar armoede een groot probleem is geen sociaal vangnet is, met name als men ouder wordt en niet goed meer een eigen inkomen kan genereren zijn ze afhankelijk van hun kinderen.

2. Hoewel je een goed punt hebt dat vluchtelingen zeker geen domme mensen zijn en er veel bij zitten met een opleiding hebben ze niet allemaal een opleiding gehad.

3. Goeie vraag Nieuws is net zo gebonden aan kijkcijfers als andere programma's. NOS-journaal probeert mee te gaan met moderne ontwikkelingen?

Wellicht dat dit nog interessante artikelen zijn:
    Aangaande vluchtelingen:
    https://decorrespondent.nl/3537/Waar...73842-4b34a545

Aangaande Nieuws (klein stukje in het artikel)
    http://www.volkskrant.nl/media/-ik-v...a1abae0b25de92
    Laatst gewijzigd door Gideon : 03-11-2015 om 12:35

Standaard

@Gideon:
    1. Goed punt. Toch denk ik dat er veel leed voorkomen kan worden.

2. Dat is de reden waarom ik vind dat onderwijs & boeken gratis moeten zijn. De huidige situatie van vluchtelingen is weldegijk een probleem.

3. Het NOS journaal is hopeloos verouderd. Het zou me niets verbazen als TV kijken zoals we dat nu kennen een stille dood zal sterven over 10 jaar. De aftrap is al gemaakt, Netflix groeit hard, en reclameloze platforms zoals rtl XL worden steeds populairder. Ik schat dat een dikke 70% van de jongeren al geen tv meer kijkt.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Het probleem is dat een grote groep mensen de taal van het land waarin ze wonen niet spreekt.

Wilders geeft terecht aan dat er een probleem is. Daarom stemmen veel mensen op hem. Zijn visie vind ik echter te belachelijk voor woorden. Ik vind dat Nederland de morele plicht heeft ALLE vluchtelingen op te nemen, en zelfs zo ver moet gaan om extra vluchtelingen die bv nu nog naar Duitsland gaan, om die daar weg te snoepen.
    Ik denk dat maatschappelijk het probleem anders gezien wordt. Al jarenlang moeten de belastingen omhoog en neemt de koopkracht (etc) af, maar vluchtelingen ergens ver vandaag kunnen hier leven als een koning. Geen verzekering, gratis zorg, gratis fiets, voorrang op de woningmarkt en veel gratis geld van de overheid. Dit terwijl de aantallen bij de voedselbanken nog nooit zo hoog zijn geweest.

Daarnaast ziet iedereen de filmpjes van vechtende vluchtelingen en leest iedereen de kranten dat vluchtelingen verkrachten etc. Dit samen met de beelden van de oorlogsgebieden en de verhalen dat IS hierheen komt. Deze twee punten stuiten mensen eerder tegen de borst dan dat asielzoekers de taal nog niet kennen.

Overigens wil ik ook wel weerleggen dat vluchtelingen de taal niet spreken. Als voorbeeld een dorp verderop bij mijn woonplaats. Daar krijgen vluchtelingen Nederlandse les en krijg ik al wekenlang vragen van ze in (beperkt) Nederlands. Ik kan mij voorstellen dat dit op meer plekken gebeurd, maar wie weet moet er inderdaad meer focus op komen.

Maargoed, wat ik niet snap is dat je alle vluchtelingen naar Nederland wil halen. Mijn inziens is het veel beter om ze op te vangen in de buurt en om daar als Nederland zijnde geld in te investeren. Hiermee voorkom je een hoop onvrede en indien de oorlog/onrust voorbij is, kunnen deze mensen terug naar hun land. Anders zal het nooit een stabiel land worden, hoe moet het weer opnieuw opgebouwd worden?
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Standaard

Ik zie vluchtelingen juist als geldbronnen. VVD argument: het geld wat zij hier krijgen geven ze ook weer hier uit. Al het werk dat ze verrichten is dus nettowinst.

Vluchtelingen opnemen is verder ook goed om de vergrijzing tegen te gaan, en ze zijn een aanwinst voor onze multiculturele maatschappij.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Die multiculturele maatschappij begint een beetje door te slaan waardoor de Nederlandse cultuur beetje bij beetje verdwijnt.
    Dat is waar heel veel mensen problemen mee hebben: zij gaan hier de dienst uitmaken.
    Zie de zwarte pieten discussies, de gouden koets discussie, de hongerstaking omdat het eten wat de vluchtelingen krijgen in de noodopvang steeds maar hetzelfde is.
    Ga nog maar even door.

Ook de grote groep mannen die alleen vluchten (waar zijn je vrouw en kind(eren)?) en bewapening van AZC's vanuit voedselcontainers.
    Er zitten Al-Qaida leden tussen die hun paspoort weggooiden om zo Syriër te kunnen claimen.
    Een Hongaarse newsreporter herkende er eentje, en die liet hem struikelen. Zij was meteen de gebeten hond: reporter laat 'arme vluchteling' struikelen voor beter nieuws.
    Terwijl ze gewoon een moordenaar herkende die meer bloed aan zijn handen heeft kleven dan Osama zelf.

Het nieuws is inderdaad wat Pasevski zegt, meer Propaganda dan echt nieuws.
    Sommige items zijn zwaar geredacteerd of worden gewoonweg gecensureerd.
    En dat is echt niks nieuws, dat gebeurt al jaren, en over de hele wereld.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 03-11-2015 om 13:34
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Een Hongaarse newsreporter herkende er eentje, en die liet hem struikelen. Zij was meteen de gebeten hond: reporter laat 'arme vluchteling' struikelen voor beter nieuws.
    Terwijl ze gewoon een moordenaar herkende die meer bloed aan zijn handen heeft kleven dan Osama zelf.

Beetje offtopic maar die arme vluchteling was een voetbalcoach die nu bij Getafe trainer is.

En de verhalen over Osama en Al Qaida zijn ook propaganda.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Die multiculturele maatschappij begint een beetje door te slaan waardoor de Nederlandse cultuur beetje bij beetje verdwijnt.
    Dat is waar heel veel mensen problemen mee hebben: zij gaan hier de dienst uitmaken.
    Zie de zwarte pieten discussies, de gouden koets discussie, de hongerstaking omdat het eten wat de vluchtelingen krijgen in de noodopvang steeds maar hetzelfde is.
    Ga nog maar even door.

Ook de grote groep mannen die alleen vluchten (waar zijn je vrouw en kind(eren)?) en bewapening van AZC's vanuit voedselcontainers.
    Er zitten Al-Qaida leden tussen die hun paspoort weggooiden om zo Syriër te kunnen claimen.

Ik hoop dat de eerste zin niet jouw mening is.
    1. Multiculturele maatschappij bestaat mijn inziens niet, en heeft niet bestaan in Nederland.
    2. Cultuur is geen vaststaand iets maar aan constante verandering onderhevig. Anders zou je ook kunnen beargumenteren dat wij ook 'de' Nederlandse cultuur beetje bij beetje laten verdwijnen. Wij zitten immers op internet of reizen de wereld over en worden daardoor beïnvloedt. Of is dat geen verandering van 'de' Nederlandse cultuur aangezien we zelf Nederlandse burgers zijn?
    3. Wat is 'de' Nederlandse cultuur dan?

maar wellicht dwaalt dit een beetje van het onderwerp af.

Ik denk dat maatschappelijk het probleem anders gezien wordt.
    Volgens mij is er geen éénduidige aanduiding van wat het probleem is met vluchtelingen en zijn er dus meerdere aspecten die gezien worden als probleem.

Regels voor berichten