Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 50

Discussie: Ontwikkelingshulp & Vluchtelingen & Nieuws in zijn algemeenheid

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Daarom is de sport waar Nederland het meest succesvol in is (geweest) schaatsen

Leuk topic om te lezen verder
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Van vluchtelingen naar watersportcultuur. Waar gaan we heen!

Ijs is geen water Koen!
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Scheikundig gezien wel, maar dan in vaste toestand
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    @Pasevski&Gideon:
    "De multiculturele samenleving bestaat niet", zeiden de personen die regelmatig 'french' fries, loempia's en zo nu en dan een pizzatje verorberen. En wat dacht je van zo'n heerlijk broodje kebab, nasi en Italiaans ijs...

Beetje hypocriet vinden jullie niet?
    Het eten van gerechten uit andere werelddelen of het je eigen maken van een aspect uit een andere cultuur is niet wat een cultuur multicultureel maakt. Ik heb een onderzoek gelezen waarin wordt gesteld dat Nederland tolerant is maar tot een bepaalde hoogte. Mensen mogen doen wat ze willen zolang een ander er geen last van heeft. Uiteindelijk wordt beargumenteerd dat er een bepaalde mate van conformisme wordt geëist, wat meer op assimilatie lijkt dan een multicultuur.

Wat veranderd er dan aan onze cultuur? We hebben uiteraard te maken met voortschrijdende technologische vooruitgang en globalisering, maar wezenlijk blijft de "Nederlander" toch een kaaskop?
    Cultuur is een container begrip. De voorbeelden die aangehaald worden door Pasevski geven aan dat door de tijd heen veranderd. Maar je kunt het ook nog zo benaderen dat er culturele verschillen zijn binnen Nederland, tussen etnische groepen, jong en oud en verschillende subculturen.
    Het technologische argument waarin we via internet maar ook reizen makkelijk overal naartoe kunnen zorgt tegelijkertijd ook voor een tegen beweging waarin mensen teruggrijpen naar lokale (culture) evenementen. Deels om toch op die manier vorm te geven aan hun identiteit.
    Maarja beetje abstract zo. Watercultuur heb ik in ieder geval nog nooit van gehoord ^^

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tyfoon Bekijk bericht
    En misschien is het ook een idee om eens iets te doen aan de kerk en haar missionariscampagnes in Afrika die het gebruik van conceptiemiddelen ontmoedigen.
    De beste manier om de overbevolking terug te dringen in die arme landen is door het welvaartsniveau en vooral de graad van vrouwenemancipatie te verhogen. Er bestaan heel sterke correlatieve banden tussen welvaartsniveau/vrouwenemancipatie en lage geboortecijfers. Zelfs in welvarende landen waar de vrouw over het algemeen een zwakke(re) positie heeft in de samenleving (e.g. de rijke Arabische olielanden) zijn de geboortecijfers tamelijk laag.

En een opmerking over de vluchtelingen. Er zitten inderdaad een heleboel (hoog) opgeleide mensen bij. Ook mensen die rijk waren in het land voor de oorlog uitbrak. Maar er zitten ook onopgeleide mensen en mensen met foutieve bedoelingen bij. Die mensen verschillen in wezen echt niet veel van ons. Je hebt er goede bij en je hebt er slechte bij.
    De reden dat je vooral mannen ziet komen is omdat de zware tocht vanuit Syrie/Turkije helemaal naar West-Europa vol perikelen zit. Dat is geen makkelijke tocht voor kinderen en vrouwen. De mannen komen dus eerst en laten dan hun gezin overbrengen. Is niets mis mee imo. Populistische uitspraken dat ze dus het balans van man-vrouw ratio(wtf zelfs?) gaan verstoren of dat het een 'invasie' betreft zijn flagrant onjuist.

Wat wel een probleem is, is dat je ook niet-Syriers hebt die zich als Syrier voordoen. Dat vind ik natuurlijk niet kunnen, vooral omdat het ten laste komt van die echte vluchtelingen dus.
    Ik tel hier wel Irakezen en Afghanezen niet bij. De afgelopen jaren kwamen de meeste vluchtelingen uit Afghanistan, Irak en Syrie respectievelijk. 3x raden wie daar in de afgelopen 15 jaar oorlogen is begonnen? We hebben de hele situatie ook aan onszelf te danken. Bijgevolg dragen we naast onze elemantaire humanitaire verantwoordelijkheden ook nog een soort van daderverantwoordelijkheid zeg maar.
    Ik kan me wel vinden in de rol van de kerk. maar vergeet niet dat zowel katholieke kerk als islam al gevestigd is in Afrika en ook al veel voor die mensen betekent.

Welvaart verhogen is idd het doel, enige probleem is hoe dat moet gebeuren. Behalve armoede zijn er in de diverse landen weer verschillende problemen waar we hier niet mee te maken hebben.

Wat betreft vluchtelingen klinkt het logisch. maar hoe bepaal je wat vluchtelingen zijn? Lijkt alsof je hier suggereert dat je dat baseert op hoeveel schuld je hebt aan het conflict in dat land?

Gebruiker tyfoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gideon Bekijk bericht
    Ik kan me wel vinden in de rol van de kerk. maar vergeet niet dat zowel katholieke kerk als islam al gevestigd is in Afrika en ook al veel voor die mensen betekent.

Welvaart verhogen is idd het doel, enige probleem is hoe dat moet gebeuren. Behalve armoede zijn er in de diverse landen weer verschillende problemen waar we hier niet mee te maken hebben.

Wat betreft vluchtelingen klinkt het logisch. maar hoe bepaal je wat vluchtelingen zijn? Lijkt alsof je hier suggereert dat je dat baseert op hoeveel schuld je hebt aan het conflict in dat land?
    Vluchteling=iemand die oorlog(sgeweld) ontvlucht in zijn thuisland en daarbij noodgedwongen zijn leven in dat land deels of volledig moet achterlaten. Ik baseer me zeker niet op het schuldelement. Dat vermeldde ik louter omdat er thans nogal sterke anti-vluchtelingen sentimenten circuleren in de samenleving. Alleen hebben wij ook een vinger in de pap in die shit daar. Dus dat geeft ons toch een extra verantwoordelijkheid imo.
    Born but to die, reas'ning but to err.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying.

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Een vluchteling kan voor wel meer vluchten dan een oorlog. Politieke voorkeur en geaardheid bijvoorbeeld. Overigens allemaal welkom, zeker ten opzichte van de ''economische vluchteling''. Volledig hypocriet natuurlijk, want in hetzelfde geval zal ik ook naar het meest welvarende land gaan waar ik de meest goede voorzieningen krijg aangeboden. Echter is het niet mijn voorkeur qua oplossing (zoals eerder gezegd waarom).
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    @Muchacho:
    Wil je dan terug naar het VOC tijdperk?

80% van onze muziek is in het Engels, en ik durf te wedden dat jij daar ook gewoon naar luistert...
    Wat heeft (pop)muziek en het VOC tijdperk er nu weer mee te maken?

Je haalt er nu twee uitersten bij.

EDIT:Het gaat mij erom dat het te belachelijk voor woorden is, dat een gemeente EXCUSES AANBIEDT aan VLUCHTELINGEN omdat ze de eerste nacht weigeren om in een sporthal te slapen!
    Als ik huis en haard verlaat omdat ik hier niet meer veilig ben, dan verwacht ik echt geen 5 sterren hotel!
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 07-11-2015 om 20:05
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker IceFire's schermafbeelding

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Je bent me net voor, IceFire.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Regels voor berichten