Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 tot 60 van 70

Discussie: Filosofie van A tot Z

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door koekjesfabriek Bekijk bericht
    Maar stel dat je eeuwig leeft, verlies je dan niet in heel veel het plezier? Uiteindelijk zul je alles kunnen doen en nadat dat geslaagd is zul je nooit meer kunnen dromen.
    Nee je verliest niet heel veel plezier ( check even mijn voorwaarde). Je kan plezier verliezen maar ook weer krijgen. Net als in het echte leven. Kijk in principe is het leven toch doelloos. Dus als jij zelf al het plezier verliest is dat door je eigen toe doen en heeft niks van doen met het feit dat je eeuwig kan leven. Je kan altijd blijven leren in het leven, blijven ontdekken, want we zullen nooit alles weten. Genoeg te doen dus.

Het enige bezwaar, het verbaast mij dat jullie dat niet opbrengen is nageslacht.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heintje Bekijk bericht
    Waarom zou je dood willen?
    Heb je onder een steen gelegen ofzo? De dood is wss over 20 jaar overwonnen...
    Als ik onder een steen zit ik ten minsten nog beide voetjes op de grond. Dit is natuurlijk gezwets.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 13-01-2016 om 16:17
    Gebruik jolijt wanneer gij zijt in uwe jonge jaren

Gebruiker bloodnofsky's schermafbeelding

Standaard

Ik zat een beetje door het 2045 topic te scrollen en daar stonden wat zaken over 'eeuwig leven'.
    In welke mate is dat wenselijk denken jullie?
    Je bent altijd in leven. Als je dood gaat ga je wss naar de hemel of je wordt een andere levensvorm. (reïncarnatie)

De vraag is dus, wil jij een koe worden, of wil je als mens eeuwig in de hemel blijven leven? (over zo'n 30 jaar zal VR namelijk zo goed zijn...)
    Oke, Herdefiniëring van mijn vraag:
    Is het als mens wenselijk om eeuwig leven te bereiken op aarde door middel van levensrekkende technologieën?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Ja want 't leven is louter chillheid. 3

Je moet uiteraard wel net zo functioneel zijn als je in je twintiger jaren bent en er mogen geen mitsen aan de methode zitten. Maar in principe is er niks op tegen. Het gaat alleen niet gebeuren.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Mensen zijn niet gemaakt om ouder te worden dan 120, ik denk dat de enige optie om 'eeuwig te leven' is door jezelf zo hard te veranderen dat je geen mens meer bent en daardoor ook de menselijke beperkingen niet meer hebt.
    Maar als we eerst het volgende vast stellen. Wanneer je in staat bent eeuwige te leven, zonder dat het middel enige nadelen heeft en je mentaal en fysiek gelijk blijft aan dat je als twintiger hebt. Dan is er geen enkel bezwaar tegen en is het dus wenselijk.
    Maar stel dat je eeuwig leeft, verlies je dan niet in heel veel het plezier? Uiteindelijk zul je alles kunnen doen en nadat dat geslaagd is zul je nooit meer kunnen dromen.
    Na deze post verandert de vraagstelling enigszins, dus zal hier even reageren. Excuses voor mijn afwezigheid daarnaast!

Als je het eeuwig leven bereikt, als kan je natuurlijk nog wel doodgaan aan mes of pinda in je strot. Maar technisch gezien als je gezond blijft zou misschien ook wel moe worden van alle ervaringen die je hebt meegemaakt. Want het geheugen zou toch een vol moeten zijn? Is ook wel een implicatie die eerst uitgewerkt moet worden. Want lang leven met het feit dat je 75% bent vergeten is ook niet wenselijk?

In de geschiedenis van de mens zijn er al meerdere mensen op zoek geweest naar geheim van onsterfelijkheid. Maar is het feit dat ons hedendaagse leven vaak zo vol is niet de reden dat we onsterfelijkheid willen? Denk dat we eerst moeten kijken naar de redenen van iets, welke impact hebben op die besluiten en hoe simplistisch die redenen zijn. Ik denk dat als jij persoonlijk bijna 24/7 kan doen wat je wilt qua interesses je eerder vrede hebt met de dood dan dat jij tot je 67e of sommige van ons tot 70e moet werken. Helemaal omdat de shine jaren zijn van ons lichaam en geest (of is lichaam geest? :P al zal ik die wel bewaren voor tentamen volgende week)

Waarom zou je dood willen?
    Heb je onder een steen gelegen ofzo? De dood is wss over 20 jaar overwonnen...
    De verwachting van futurologen is dat naarmate de technologie vordert, het aantal dingen wat je kunt doen meer toe zal nemen dan wat je kunt doen. Vroeger werd bv gedacht dat door de industriële revolutie mensen massaal werkloos zouden worden, het tegengestelde is het geval, er zullen telkens meer nieuwe banen bijkomen.
    Interessante vraag heb ik btw. Als we eeuwig gaan leven, wat doen we dan met onze huisdieren? Je konijn eeuwig in een kooi opsluiten en blijven voeren lijkt me namelijk niet bepaald wenselijk...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door svenie Bekijk bericht
    Niet iedereen verlangt naar onsterfelijkheid.
    Misschien blijft het leven nieuwe dingen bieden, maar het verliest wel haar uitdaging. Nu kun je blijven proberen tot je slaagt. Als je sterfelijk bent zul je soms falen (en dat is definitief) dat maakt slagen juist zo mooi.

En je stelling over huisdieren:
    Hebben dieren niet een beperkt geheugen? Als dat zo is maakt het hen iig niet uit of ze lang of kort leven alleen is voor ons vroeg of laat de lol er wel af gok ik.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Eeuwig lijkt me een groot woord, een beetje extra tijd is wel leuk maar eeuwig bestaan lijkt me toch maar saai.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Untitled Bekijk bericht
    Vergeet niet dat innovatie enorme sprongen maakt tegenwoordig, wat de boel een stuk spannender kan maken later.
    Nee je verliest niet heel veel plezier ( check even mijn voorwaarde). Je kan plezier verliezen maar ook weer krijgen. Net als in het echte leven. Kijk in principe is het leven toch doelloos. Dus als jij zelf al het plezier verliest is dat door je eigen toe doen en heeft niks van doen met het feit dat je eeuwig kan leven. Je kan altijd blijven leren in het leven, blijven ontdekken, want we zullen nooit alles weten. Genoeg te doen dus.
    Het enige bezwaar, het verbaast mij dat jullie dat niet opbrengen is nageslacht.
    Als ik onder een steen zit ik ten minsten nog beide voetjes op de grond. Dit is natuurlijk gezwets.

Waarom zou je dood willen? Omdat je benieuwd bent wat de volgende fase is? Omdat je lijdt onder bepaalde zaken? Omdat je niet meer mensen wilt verliezen? Omdat jij je als verdwaald schaap op een grote hei ziet zonder een herder?

Wat Ambroos al aanstipt eigenlijk? Is de dood juist niet heel menselijk, en definieert een deel van ons bestaan. Want als je eeuwig 20 zou zijn, ben je dan nog een mens. Althans niet met onze huidige definitie denk ik. Bovendien zal de wereld overbevolkt worden inderdaad, en de kans om dingen als eerste te doen zal ook verminderen. In zoverre dat je al als ''uniek'' kan worden beschouwd zal je alleen maar minder uniek worden. Een waarde die veel mensen toch belangrijk vinden. Persoonlijk ben ik het eens met Ambroos, wat extra tijd zou leuk zijn, alle boeken lezen die je wilde. Daarnaast stellen mensen veel dingen uit als het niet per se hoeft, dus zoot mensen zouden geen **** meer gaan doen.
    Die extra tijd kan je ook weer creëren door bijvoorbeeld basisinkomen!
    Bloodnofsky||GraveDigger||Kazziman||Lyncx||Dirk Hartog||Pannenkoek||Netflix&Chill||pennezak
    VC||Bermuda||Lock 2.0||Walküre||Hollywood||VOC||Uprising||Heil||Uprising
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanje Bekijk bericht
    Glesto heeft ongelijk

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Sorry guys, jullie lopen echt een beetje achter...

Ik stel voor dat jullie je eerst een beetje inlezen:
    Hier 2045 en hier Singularity Hub

Wist je bv dat de blinden al beginnen te zien?

Gebruiker svenie's schermafbeelding

Standaard

Sorry guys, jullie lopen echt een beetje achter...
    Grappig dat je zelf dan ook minstens 5 jaar achterloopt.
    http://www.dailymail.co.uk/sciencete...ng-device.html

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bloodnofsky Bekijk bericht
    Na deze post verandert de vraagstelling enigszins, dus zal hier even reageren. Excuses voor mijn afwezigheid daarnaast!

Als je het eeuwig leven bereikt, als kan je natuurlijk nog wel doodgaan aan mes of pinda in je strot. Maar technisch gezien als je gezond blijft zou misschien ook wel moe worden van alle ervaringen die je hebt meegemaakt. Want het geheugen zou toch een vol moeten zijn? Is ook wel een implicatie die eerst uitgewerkt moet worden. Want lang leven met het feit dat je 75% bent vergeten is ook niet wenselijk?
    Technische gezien leef je dan niet eeuwig. Naarmate je langer leeft heb je meer kans op een ongeluk. De doodsoorzaak ouderdom of ziekte verdwijnt. Ongelukken en moord blijven bestaan. Vroeg of laat ga je dan dood door een ongeluk of een Jihadist (of whatever). Enige manier om eeuwig leven te bereiken is dan het uitbannen van deze problemen, oftewel eigenlijk een paradijs (her-?)creëren.

Als dat niet het geval is dan is de vraag: Ga je liever dood door een moord/ongeluk (waarbij je waarschijnlijk minder lang lijdt) of door een ziekte (Waarbij je wel afscheid kan nemen van je geliefden)

Daarnaast moet je ook altijd leven met alle daden die je hebt gedaan. Ik heb geen idee of dit zich opstapelt en je ooit zal blijven achtervolgen... (als het slechte daden zijn)

Ook moet het complete systeem worden herzien. Een gevangenisstraf van 30 jaar volstaat dan niet meer. Het is slechts een speldenprikje gezien de tijd die je nog hebt. (om maar een aspect te benoemen)

Gebruiker koekjesfabriek's schermafbeelding

Standaard Voor de structuur maar even in twee posts

Dat is een aanname. Mijn verlies van vreugde is dat ook. Niet iedereen haalt zijn vreugde uit het ontdekken van dingen. Tenminste, misschien wel, maar na 2000 dingen ontdekt te hebben haal ik mijn vreugde er denk ik niet meer uit. Waar het mij vooral om draait is dat alles zijn dosering verliest. Als dat gebeurd zal je dus bijna alles eindeloos kunnen herhalen. Herhaling is wel een goede leermeester maar vaak ook saai. Dan wordt het leven een continue zoeken naar nieuwe uitdagingen waarvan je weet dat je ze na herhaaldelijk proberen toch wel haalt. Misschien is faalbaarheid wel goed. (en ik ben het met je eens Jelmer dat een onsterfelijke mens geen mens meer is, misschien dat het met een geheel andere inrichting van het leven wel uitdagend kan blijven, maar de mens in zijn huidige staat is denk ik vrij slecht af)

En eens, nageslacht is een grote issue. Maar als je tijd zat hebt kunnen er ook manieren worden bedacht om een nieuwe planeet te koloniseren lijkt me. En de teelt van het voedsel zal sterk verbeterd kunnen worden, net als de waterzuivering. Maar natuurlijk heeft de aarde een limiet en zou je het dus ergens een bewoonbare planeet moeten zoeken.

Gebruiker Heintje's schermafbeelding

Standaard

Alle problemen die jullie schetsen zullen in de toekomst obsoleet zijn...

Over 30 jaar zal VR (virtual reality) zo goed zijn dat je zou kunnen zeggen dat de Hemel begonnen is.
    Technologie groeit namelijk exponentieel

We leven dan in servers dus er is ook geen eten meer nodig, van overbevolking zal geen sprake zijn. Er zal ook geen probleem van verveling zijn want er zijn dan drugs waardoor je altijd gelukkig blijft. Heb je zin om een uur te pissen, het kan. Half uur een bout draaien? Done. Een minuut lang klaarkomen? Geen probleem. 10 keer achter elkaar seks hebben met 5 verschillende vrouwelijke seksrobots die eruit zien als supermodellen? Done.

Fotografisch geheugen dmv denken in de cloud zorgt ervoor dat je alles kan herinneren zoals je wilt. Lord of the Rings 3 opnieuw voor het eerst bekijken? Het kan doordat je alle herinneringen aan de film kunt verwijderen. 1000 kg friet eten achter elkaar zonder vol te raken. in een straaljager vliegen als volleerde piloot door de kennis daarvoor te downloaden in je brein... Etc. etc.

Need I go on?

Gebruiker bloodnofsky's schermafbeelding

Standaard

Alle problemen die jullie schetsen zullen in de toekomst obsoleet zijn...

Over 30 jaar zal VR (virtual reality) zo goed zijn dat je zou kunnen zeggen dat de Hemel begonnen is.
    Technologie groeit namelijk exponentieel

We leven dan in servers dus er is ook geen eten meer nodig, van overbevolking zal geen sprake zijn. Er zal ook geen probleem van verveling zijn want er zijn dan drugs waardoor je altijd gelukkig blijft. Heb je zin om een uur te pissen, het kan. Half uur een bout draaien? Done. Een minuut lang klaarkomen? Geen probleem. 10 keer achter elkaar seks hebben met 5 verschillende vrouwelijke seksrobots die eruit zien als supermodellen? Done.

Fotografisch geheugen dmv denken in de cloud zorgt ervoor dat je alles kan herinneren zoals je wilt. Lord of the Rings 3 opnieuw voor het eerst bekijken? Het kan doordat je alle herinneringen aan de film kunt verwijderen. 1000 kg friet eten achter elkaar zonder vol te raken. in een straaljager vliegen als volleerde piloot door de kennis daarvoor te downloaden in je brein... Etc. etc.

Need I go on?
    Maar wat is de waarde dan nog van dingen? Wat jij beschrijft lijkt mij meer een hel dan een hemel.
    De mens is een wezen vol limieten, als je die limieten weghaalt haal je als het ware de gevoelens weg. Je hebt liefdes verdriet omdat je een bepaald iemand niet zal trouwen, je baalt omdat je dingen beter kon doen. Je bent gelukkig omdat je mooie dingen meemaak. Maar als je als alles maar mooi en goed is, verliezen deze woorden hun waarde. De mens heeft de tijd nodig om mens te zijn, zonder tijd is er geen mens.

Een gedicht van Lucebert wat misschien wel toepasselijk is.

er is niet meer bij weinig
    noch is er minder
    nog is onzeker wat er was
    wat wordt wordt willoos
    eerst als het is is het ernst
    het herinnert zich heilloos
    en blijft ijlings

alles van waarde is weerloos
    wordt van aanraakbaarheid rijk
    en aan alles gelijk

als het hart van de tijd
    als het hart van de tijd
    Bloodnofsky||GraveDigger||Kazziman||Lyncx||Dirk Hartog||Pannenkoek||Netflix&Chill||pennezak
    VC||Bermuda||Lock 2.0||Walküre||Hollywood||VOC||Uprising||Heil||Uprising
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door spanje Bekijk bericht
    Glesto heeft ongelijk

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Het leven gaat over onthouden en vergeten, het lijkt me best wel leuk als je daar invloed op hebt. Nooit nog iets kunnen vergeten wat belangrijk is of alles kunnen vergeten wat negatief is, ideaal denk ik.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Een minuut lang klaarkomen? Geen probleem. 10 keer achter elkaar seks hebben met 5 verschillende vrouwelijke seksrobots die eruit zien als supermodellen? Done.
    Nu heb je mijn interesse
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Regels voor berichten