Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 28

Discussie: grootte defensieve legers

Gebruiker

Standaard grootte defensieve legers

gegroet travianspelers,

ik had een vraag bij de defensieve travian speler. Ergens ben ik op zoek naar een richtwaarde in grootte (aantal GP is reeds voldoende) van het defensieve leger dat je als travianspeler kan/moet hebben om een beetje mee te draaien in de server.

het betreft het spelen op een normale server. ik ben op zoek naar streefdoel grootte leger (GP) voor gallier, romein en germaan op volgende momenten:
    - artefacten
    - blauwdrukken
    - eindspel

ik weet het dit is een vage vraag met wss een nog vager antwoord, maar ik spreek hier nu even niet over de topspelers, maar gewoon een streefdoel zodat beginnende, minder ervaren spelers kunnen toetsen of ze goed bezig zijn en wat het streefdoel is.

groeten,
    math

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Het is lastig om een concreet aantal te noemen want de hoeveelheid def is afhankelijk van heel veel verschillende factoren.

Een goede deffer zal wel gaan voor minimaal 100k def bij de artefacten, mits hij niet te veel verloren is overweg. Voor Galliërs is dit uiteraard wat makkelijker en onder dezelfde omstandigheden kunnen ze wat meer hebben dan Romeinen. Het helpt dan zeker mee als je de helft van je def kunt stallen bij aanvallers uit je alliantie bijvoorbeeld, als permadef (def die je altijd laat staan en die de aanvaller voedt).

Het is natuurlijk niet zo dat je geen goede deffer bent als je dit niet haalt. Ik zou zeggen dat je als beginnende speler met 50k def bij de artefacten (waarvan misschien een deel weggezet als permadef) al leuk meedoet, maar ook met minder kun je leuk meedoen, als je bijvoorbeeld centraal ligt (dus overal snel kunt zijn met je def) en veel online bent kun je ook zeker je steentje bijdragen

Bij de blauwdrukken en bij het eindspel is het nog veel lastiger te zeggen, dit is echt heel afhankelijk van of je in een (zware) oorlog bent (geweest).
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Zonder verliezen voor een 'middelmatige' speler zou ik gaan voor 50k bij artefacten, 100-150k bij blauwdrukken en richting de 250k bij eindspel. Dan doe je al wel leuk mee!
    Laatst gewijzigd door Jesse : 09-10-2015 om 10:15
    Er is altijd een baas boven baas.

Gebruiker

Standaard

alvast bedankt voor deze nuttige antwoorden.

groet,
    math

Gebruiker Remcow's schermafbeelding

Standaard

Koen je bent wel wat overmoedig met je getallen gezien huidige ontwikkelingen op NL server:P
    Zou bijna gaan twijfelen aan die grote man die in je handtekening staat met zn quote:P

Kan me goed vinden in Jesse
    (en nee Jesse, dat mag je niet quoten NOOIT:P)
    Laatst gewijzigd door Remcow : 09-10-2015 om 15:40

T2. S3 DizzleFie - ?
    T3. S4 Sundimtar - Premium. S4 Vladar - Premium!. S7 Linjal - Avoid. S3.com Hades - ValhallaNL.
    T4. S5 Vince - ego. S4 Hades - us. S1 EGO - Lab(i)el. S5 Push the Button - Walküre. S1.de Hades - Dirty!.

Gebruiker

Standaard

Je weet dat er nog een quote van jou op s3 forum staat waar je positief over mij praat he!

Gebruiker Remcow's schermafbeelding

Standaard

gebeurd wel te vaak idd

T2. S3 DizzleFie - ?
    T3. S4 Sundimtar - Premium. S4 Vladar - Premium!. S7 Linjal - Avoid. S3.com Hades - ValhallaNL.
    T4. S5 Vince - ego. S4 Hades - us. S1 EGO - Lab(i)el. S5 Push the Button - Walküre. S1.de Hades - Dirty!.

Gebruiker Koen's schermafbeelding

Standaard

Valt wel mee hoe overmoedig toch?
    100k def bij arten is heel prima te doen, zeker als je niet te veel verliest.
    Vansinnes | Tjap Tjoy | SniPerX | Belastingdienst | Beau ter Ham | Makar
    Zoef de Haas | Ben de Biel | Doofenshmirtz | Hades

2e plaats Forummer van het jaar 2012 | 2e plaats Gezelligste Forummer 2013 | 2e plaats Beste Aanvaller 2016 | 2e plaats Beste Farmer 2016 | 2e plaats Grootste Spammer 2016

Gebruiker

Standaard

Als je dat iemand laat doen die nog niet tot de toppers/betere behoort zal die wss een crap account krijgen met bijv. level 14 velden koen!

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Liever iemand met 100k def en lvl 14 velden in de ally, dan iemand met lvl 18 velden en 10k def
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Soortgelijke discussies

1. Defensieve Romein
    By pieter-pietcd in forum Algemeen
    Reacties: 57
    Laatste bericht: 08-05-2013, 21:34
  2. [Handleiding] Defensieve Germaan
    By Niels304 in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 34
    Laatste bericht: 04-10-2009, 12:19

Regels voor berichten