Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 tot 27 van 27

Discussie: Het gehacked worden van account's

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Wat ik heb gehoord is dat het niet gewoon via wachtwoord raden is gebeurd. Hoe precies weet ik niet maar er was wel malware en dergelijk bij betrokken, wat ik de term 'hacken' wel waardig vind.
    Altijd de schuld zoeken bij het slachtoffer...
    Malware is zoals GGvdH aangeeft, je eigen schuld dat dat op je PC terecht komt. Dat komt echt niet van Travian sites vandaan.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door GGvdH Bekijk bericht
    Het enige wat je van travian kan vragen is om het ip adress van de onbetrouwbare inlogger te geven, en eventueel daaraan gerelateerde accounts. Maar zelfs daartoe zou travian zich absoluut niet verplicht moeten voelen.
    Sterker nog: wij mogen die gegevens niet aan derden verstrekken. Dus jij mag als accounthouder aangeven op welke IP adressen je inlogt (via www.whatsmyip.org is dat te checken).
    En dan kunnen wij inderdaad zien of het een afwijkend IP adres is of niet... maar dat mogen we niet vermelden, noch het IP adres aan de accounthouder vertellen.
    Stel dat het IP adres met een andere speler (op die server) in verband is te brengen, kunnen we op die manier nog eventuele handelingen ondernemen... maar in principe wordt het dan sowieso een gevalletje "het ene verhaal vs het andere verhaal en wie geloof je dan?"

Echt gehacked worden zit er niet meer bij met deze accounts.
    Na 5x verkeerd inloggen krijg je al captcha's, dus een brute force hack (alle mogelijke combinaties proberen) zien we meteen en werkt toch niet vanwege de captcha's.
    Het is dus bijna onmogelijk om een travian account echt te hacken zonder keyloggers op je PC te zetten. En dan komt je anti-virus om de hoek kijken.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Malware is zoals GGvdH aangeeft, je eigen schuld dat dat op je PC terecht komt. Dat komt echt niet van Travian sites vandaan.

Sterker nog: wij mogen die gegevens niet aan derden verstrekken. Dus jij mag als accounthouder aangeven op welke IP adressen je inlogt (via www.whatsmyip.org is dat te checken).
    En dan kunnen wij inderdaad zien of het een afwijkend IP adres is of niet... maar dat mogen we niet vermelden, noch het IP adres aan de accounthouder vertellen.
    Stel dat het IP adres met een andere speler (op die server) in verband is te brengen, kunnen we op die manier nog eventuele handelingen ondernemen... maar in principe wordt het dan sowieso een gevalletje "het ene verhaal vs het andere verhaal en wie geloof je dan?"

Echt gehacked worden zit er niet meer bij met deze accounts.
    Na 5x verkeerd inloggen krijg je al captcha's, dus een brute force hack (alle mogelijke combinaties proberen) zien we meteen en werkt toch niet vanwege de captcha's.
    Het is dus bijna onmogelijk om een travian account echt te hacken zonder keyloggers op je PC te zetten. En dan komt je anti-virus om de hoek kijken.

Zijn hiervoor geen community-managers ofzo?

Je lult hier, en in andere topics, op persoonlijke titel echt alsof je de almachtige bent van travian in NL
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Standaard

Dat maak jij er van

Dit is echter geen inside info waar je met een beetje normale ICT kennis niet achter kan komen.
    Common sense, privacy verklaring & Algemene voorwaarden vluchtig doorlezen, en een beetje ICT kennis en je weet dit ook allemaal. Dus nee, ik post niet op "persoonlijke titel als almachtige van Travian NL".
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 10-09-2015 om 12:13
    One Piece

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wittekind Bekijk bericht
    Naar mijn mening is al het nuttige al gezegd.
    In alle jaren dat ik ondertussen bij de crew ben is het 1x voorgekomen dat een PC van een speler echt gehacked was (niet eens voor het spel),de rest was allemaal te wijten aan onzorgvuldig omgaan met accountgegevens.
    Wanneer een PC echt gehacked is, dien je zelf aangifte bij de politie te doen waarna TRAVIANGAMES de desbetreffende gegevens
    die in bezit zijn van TRAVIANGAMES worden verstrekt voor het juridisch onderzoek.
    In beide gevallen, wel of geen echte hack, zullen we nooit grondstoffen/legers/goud vergoeden,
    aangezien het account altijd onder de verantwoording van de eigenaar valt.
    Ook wij als crew zijn niet blij als dit gebeurt maar we moeten rieel zijn, wij als crew en TRAVIANGAMES valt hierin niets te verwijten dus waarom iets gaan vergoeden wat niet onze schuld is?

MVG
    sledge

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet te veel prijsgeven van wat we wel kunnen zien
    maar we
    We kunnen de kale feiten zien
    Sterker nog: wij mogen die gegevens niet aan derden verstrekken
    En dan kunnen wij inderdaad zien
    kunnen we op die manier nog
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wittekind Bekijk bericht

Je lult hier, en in andere topics, op persoonlijke titel echt alsof je de almachtige bent van travian in NL
    Dat maak jij er van

Dit is echter geen inside info waar je met een beetje normale ICT kennis niet achter kan komen.
    Common sense, privacy verklaring & Algemene voorwaarden vluchtig doorlezen, en een beetje ICT kennis en je weet dit ook allemaal. Dus nee, ik post niet op "persoonlijke titel als almachtige van Travian NL".
    Hoe vaak gebruik je je MH kennis hier al en reageer je met je eigen persoonlijke forum account? Dat in meerdere topics ook dus heb ik geen idee waarom ik je de zelfverklaarde "almachtige van travian NL" moet noemen???

Volgens mij zijn de taken in de crew verdeeld en houden je taken op bij het ingame gedeelte? Voor het forum zijn moderators, support en community-managers en mag jij je lekker stil houden...

Als MH mag je trouwens ook helemaal geen info op persoonlijke titel weggeven wat je wel of niet kan zien, en ook niet met je forum account dus elke zin waarin "we" of "wij" staat in je voorgaande posts die dus gequote zijn maakt je verder ongeloofwaardig als objectief crewlid die de rest overlaat aan degene die zouden moeten antwoorden.

Dat Sledge je hier dekt, zegt ook wel meer dan genoeg... Ik zou ook wel een berg goud willen hebben elke maand om af en toe wat te posten op het forum

edit: maar even screenshots gemaakt voor het geval dit zo maar (deels) verwijderd wordt...
    Laatst gewijzigd door Wittekind : 11-09-2015 om 03:58 Reden: puuush
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Standaard

Ach hou toch op :')

Dit begint echt lachwekkend te worden van je.
    Iedereen weet dat "we" geen privé gesprekken, gevoerd op een medium wat buiten Travian valt, kunnen zien.
    Uitleggen dat "we" dus niet (altijd) de opbouw naar/bespreking van de overtredingen kunnen zien is een statement die jij ook had kunnen uitleggen. Echt geen MH kennis voor nodig.

Enige MH kennis die ik hier zette is het antwoord wat ik moet geven als iemand over andere accounts vraagt: "Wij mogen geen info aan derden verstrekken".

Verder ben ik niet van plan om me door jou te laten vertellen wat ik wel en niet mag met mijn persoonlijke account.
    Om jezelf te quoten: "Zijn hiervoor geen community-managers ofzo?"
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 11-09-2015 om 14:23
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Toch heeft hij wel een punt. Je hebt geen speciale functie (zicht en kenbaar voor ons) en toch pretendeer je dit wel. Het is prima als je over Travian spreekt met kennis die je hebt, maar spreek niet namens het Travianteam, impliceer dit ook niet. Het schept enkel verwarring.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 12-09-2015 om 16:01

Regels voor berichten