Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 tot 20 van 27

Discussie: Het gehacked worden van account's

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Morus Bekijk bericht
    Als de trav. leiding kan zien dat er echt inbreuk is geweest, zoals in dit geval zou ik echt niet weten waarom dat niet recht gezet kan worden.
    Dat is de crux. Ik kan niet te veel prijsgeven van wat we wel kunnen zien, maar we kunnen geen mondelinge afspraken zien tussen klasgenoten, of Skype berichten waar wachtwoorden worden gedeeld waar dus misbruik van wordt gemaakt door de nieuwe dual... We kunnen de kale feiten zien, maar niet de nuances zoals hoe deze persoon aan het wachtwoord is gekomen.
    Daarom is het je eigen verantwoordelijkheid om een extreem moeilijk te kraken wachtwoord te verzinnen.

Dat betekent vaak:
    • Geen persoonlijke dingen: Naam van je kind/partner/hond/kat zijn voor intimici zo te raden. Idem met geboortedatums.
    • Niet alleen maar letters gebruiken. Mix in je wachtwoord minstens 1 hoofdletter, 1 cijfer, en 1 speciaal teken: "R04dRunn3r!" is moeilijker te kraken dan "roadrunner".
    • Hou je wachtwoord gevarieerd. Gebruik bijv. geen wachtwoord wat je op andere accounts gebruikt op andere servers.
    • Vertel niemand je wachtwoord, je dual valt onder jouw verantwoording.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Als jullie bankrekening wordt leeggehaald doordat ze jullie hacken gaan jullie dus ook zeggen dat het je eigen schuld is?
    Nee, als hij gehacked word niet, maar weet jij wat hacken is?
    Jij hanteert namelijk een veel te brede definitie van hacken.

En dat is gelijk waar deze hele discussie omgaat. Definieer eerst wat hacken is, en nee hacken is NIET inloggen met de gegevens van iemand anders. En dat is wel wat jij onder hacken verstaat, net als degene die het topic opende. Jullie roepen maar wat met termen en trekken conclusies die je nog helemaal niet mag bezigen.

Wat derkovic had moeten zeggen was: iemand heeft ingelogd op mijn account zonder mijn toestemming en hierbij schade aangericht.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 09-09-2015 om 06:35

Gebruiker

Standaard

Volgens mij is er al vaker discussie geweest wat je moet verstaan onder hacken. Uiteindelijk is het maar net hoe het woord uiteindelijk gebruikt wordt. En wat in dagelijks taalgebruik de betekenis is, hoeft niet hetzelfde te zijn als de officiële betekenis die gebruikt wordt in de computerwetenschappen. 't Is beetje onzinnig om daarover nu te discussiëren. Iedereen begrijpt wat bedoeld wordt als iemand zegt dat zijn account gehackt is.
    Laatst gewijzigd door Dominique87 : 09-09-2015 om 07:01

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Print het alfabet in hoofdletters en kleine letters uit en doe dit ook voor de cijfers 1 t/m 10. Hang ze op en gooi met 6 dartpijlen richting de geprinte tekens. Voila, wachtwoord!

En natuurlijk zo secuur mogelijk omgaan met het geven van deze!
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker

Standaard

Daar ben ik het geenszins mee eens. Hier gehacked gebruiken is chargeren om meer aandacht te krijgen, maar daarbij geloofwaardigheid verliest. In het dagelijks taalgebruik is hacken niet gelijk aan het inloggen onder iemand anders naam. Ik doe absoluut niets met computerwetenschappen, maar ik kan je wel vertellen dat hacken een stuk geavanceerder is.
    Het meest waarschijnlijke is dat hij z'n wachtwoord heeft weggeven.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 09-09-2015 om 08:14

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Wat ik heb gehoord is dat het niet gewoon via wachtwoord raden is gebeurd. Hoe precies weet ik niet maar er was wel malware en dergelijk bij betrokken, wat ik de term 'hacken' wel waardig vind.
    Altijd de schuld zoeken bij het slachtoffer...
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Zelfs al was dat het geval ( erg onwaarschijnlijk), dan is het niet de schuld van travian, maar heb jij je beveiliging niet op orde. Travian kan in zn geval de schade gewoon weg niet ongedaan maken. Het enige wat je van travian kan vragen is om het ip adress van de onbetrouwbare inlogger te geven, en eventueel daaraan gerelateerde accounts. Maar zelfs daartoe zou travian zich absoluut niet verplicht moeten voelen.

Volgende punt is, als er malware is aangetroffen is heb je nog steeds blaam. Want je bent of onzorgvuldig omgegaan met het binnen halen van data, of je hebt ergens ingelogd waar het niet veilig was. Om niet te spreken over een up-to-date beveiliging.

Maar ik betwijfel of dat uberhaubt het geval is.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pasevski Bekijk bericht
    Print het alfabet in hoofdletters en kleine letters uit en doe dit ook voor de cijfers 1 t/m 10. Hang ze op en gooi met 6 dartpijlen richting de geprinte tekens. Voila, wachtwoord!

En natuurlijk zo secuur mogelijk omgaan met het geven van deze!
    de cijfers 0 tem 9 zijn misschien handiger... 10 is een getal trouwens.

wel een leuke manier om een random code te creëren als je niet al te goed bent in darten

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

http://passwordsgenerator.net/

Daar heb je tenminste geen dartskills voor nodig!
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Sowieso gaat het om kwantiteit en niet kwaliteit bij wachtwoorden die moeilijker te raden zijn door een bot. Plak een paar willekeurige woorden achter elkaar fzo, heb je meer aan dan: !3Oxi# etc.

Verder wat GGvdH zegt, op het moment dat er gebruik wordt gemaakt van een vorm van malware, ligt de schuld al 100% bij account eigenaar zelf. Want jij bent zo stom geweest om een site te openen / bestand te downloaden etc. (hoe lullig het ook is)
    Enige moment dat je de schuld bij travian kan leggen is op het moment dat Travian zelf gehackt wordt, en vanuit deze hack account gegevens gewonnen worden. Bij elke andere vorm, is travian op geen enkele manier verantwoordelijk. De vraag is alleen of het netjes is om in bepaalde gevallen te kijken of er iets van herstel plaats moet vinden, wat in mijn ogen in geen enkel geval hoeft.

Maar verder niet zo'n interessante discussie dit. Als ik zo vriendelijk mag zijn om conclusies te trekken:
    Je bent niet gehackt.
    Travian is je niks verschuldigd.
    Het is laag van mensen om wachtwoorden te gokken / misbruik van bekende wachtwoorden te maken, maar het is stom als het wachtwoord te raden is.
    Super coole conclusie. (al mis ik waarschijnlijk nog wel iets)

Moderators gooi der maar een slotje op, our job here is done.

#randomwoordendikmaken

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Regels voor berichten