Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 26

Discussie: MH zijn en een server spelen

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
    Gebruiker

Standaard MH zijn en een server spelen

Hi,

Ik vraag me af of jullie het fair vinden dat een MH ook als speler een server speelt, op hetzelfde domein. Zijn hier regels voor? Mag dit? Vanuit ethisch oogpunt vind ik eigenlijk dat een MH geen server hoort te spelen. Hij of zij kan altijd meer voor elkaar krijgen bij zijn collega's. Of in ieder geval die indruk wekken.

Customer Service Representative CM_Tovenaar's schermafbeelding

Standaard

Beste Above the Rain,

Interessant topic, ik kan me inderdaad voorstellen als je de structuur binnen Travian: Legends niet kent dat deze vragen naar boven komen. Het is voor multihunters inderdaad toegestaan te spelen op Nederlandse speelservers. Echter zorgen we er ten aller tijde voor dat multihunters niet opdelfde speelserver spelen waarop ze ook toezicht zien. Dit wordt gecontroleerd door mij of Sledge. Wij (ik en Sledge) spelen uiteraard geen (Nederlandse) speelserver.

Hoe de structuur, richtlijnen en de procedures precies in elkaar zitten kan ik wegens veiligheidsredenen niet te diep op in gaan. Je kunt het van mij aannemen dat alle speelservers eerlijk en volgens de spelregels verlopen.

Indien er (aanvullende) vragen zijn kun je mij uiteraard per forum of per e-mail bereiken. Voor vragen over speelservers en overige vragen kun je deze ook hier stellen uiteraard.

Groet,
    Tovenaar
    Laatst gewijzigd door CM_Tovenaar : 01-09-2015 om 01:32

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Tovenaar Bekijk bericht

Hoe de structuur, richtlijnen en de procedures precies in elkaar zitten kan ik wegens veiligheidsredenen niet te diep op in gaan. Je kunt het van mij aannemen dat alle speelservers eerlijk en volgens de spelregels verlopen.
    Mag ik me dan afvragen....

Waarom iemand met kennis van MH tools en opsporingstechnieken voor valsspelers en updates hierop überhaupt toegestaan wordt om zelf ook maar ergens te spelen? Als je deze kennis hebt, zou je overal ter wereld kunnen spelen en dit voordeel uitbuiten....

Dus ethisch gezien, een heel terechte vraag van Above the Rain

Vanwege structuur, richtlijnen, procedures en veiligheidsoverwegingen kan ik hier niet dieper op ingaan. Resultaten uit het verleden bieden geen garanties dat alle speelwerelden eerlijk verlopen

Edit: aanpassing/verwijderen door crew is niet gewenst...

http://puu.sh/jVHvz/e04f599178.png
    Laatst gewijzigd door Wittekind : 01-09-2015 om 03:09
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Iemand met de kennis om met de tools om te gaan die valsspelers detecteren verbieden om überhaupt nog ergens te spelen, omdat ze zelf makkelijker ZOUDEN KUNNEN valsspelen, vind ik wel erg ver gaan.

Je verbied een brandweerman toch ook aanstekers of lucifers, omdat hij weet hoe je een brandje sticht en het op een ongeluk te laten lijken?
    Je verbied ziekenhuispersoneel toch ook niet het gebruik van medicatie omdat ze die kunnen mixen in een dodelijke cocktail?

En zo kan ik nog wel even door gaan. Punt is: als je mensen verbied om te spelen als ze willen hunten, dan krijg je straks gewoon geen crew meer bij elkaar.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker

Standaard

Dus jij zegt een politieagent mag drinken omdat ie weet waar de controles staan, zonde van dat kind dat net over stak, maar ja anders krijg je geen politie meer bij elkaar.

Een pedofiel mag op een lagere school werken, anders krijg je geen leraren meer bij elkaar.

Gewoon simpel zit je in de crew in welke vorm dan ook behoort geen Nederlandse server te bespelen.

Standaard

Een politieagent mag inderdaad drinken, in zijn vrije tijd... maar mag geen wet overtreden door te gaan rijden.
    Hem verbieden te drinken omdat hij KAN gaan rijden, is wat jij wilt.

Een pedofiel is al eerder veroordeeld of gearresteerd (anders weet je niet dat het een pedofiel is), dus dat voorbeeld gaat ook niet op.
    In die vergelijking zou je een persoon die op multi betrapt is, vragen om MH te worden...

Je mag nog een poging wagen om mijn bedoeling uit te leggen, maar je hebt het hier in ieder geval in beide gevallen bij het verkeerde eind.
    Jij verwacht dat wij standaard vals spelen omdat we het kunnen... dat is niet de juiste insteek.

EDIT: Ik kan me trouwens nog vele discussies herinneren dat de crewleden juist onvoldoende speelden volgens de spelers. Dus als je dat nu wil gaan verbieden, hoe ga je de kennis dan waarborgen?
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 01-09-2015 om 14:32
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Iemand met de kennis om met de tools om te gaan die valsspelers detecteren verbieden om überhaupt nog ergens te spelen, omdat ze zelf makkelijker ZOUDEN KUNNEN valsspelen, vind ik wel erg ver gaan.

Je verbied een brandweerman toch ook aanstekers of lucifers, omdat hij weet hoe je een brandje sticht en het op een ongeluk te laten lijken?
    Je verbied ziekenhuispersoneel toch ook niet het gebruik van medicatie omdat ze die kunnen mixen in een dodelijke cocktail?

En zo kan ik nog wel even door gaan. Punt is: als je mensen verbied om te spelen als ze willen hunten, dan krijg je straks gewoon geen crew meer bij elkaar.
    De brandweerman of het ziekenhuispersoneel kunnen geen voordeel halen uit hun achtergrond in je voorbeelden.
    De MH kan er wel voordeel uit halen en daarom vind ik je voorbeelden niet goed genoeg, doorgaan hoeft dus niet voor mij.

Ik zeg niet dat jullie standaard vals spelen omdat het kan. Maar met jullie kennis is het wel makkelijk om door te mazen van het net te glippen, en we hebben ook nergens bewijs dat jullie niet vals spelen. Wij kunnen jullie niet controleren, maar wie doet dat dan wel?

Elke MH weet dat er tientallen manieren zijn om ongestraft vals te spelen...

MNL, als jij echt denkt dat er niemand van de crew vals speelt, kom dan eens naar buiten met het ultieme bewijs. Je hebt niets te verliezen, enkel wat te winnen. Moest ik bij machte zijn zou ik de schuld wel wil bewijzen, maar helaas heb ik geen toegang tot jullie systemen.
    Laatst gewijzigd door Fluxie : 01-09-2015 om 23:34

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Ik zeg niet dat jullie standaard vals spelen omdat het kan.
    Jij niet, maar Wittekind en Abovetherain wel. (indirect)
    Maar met jullie kennis is het wel makkelijk om door te mazen van het net te glippen, en we hebben ook nergens bewijs dat jullie niet vals spelen. Wij kunnen jullie niet controleren, maar wie doet dat dan wel?
    Sledge en Tovenaar. En trust me, vooral Tovenaar heeft er geen baat bij dat er cheaters in zijn crew zitten.

MNL, als jij echt denkt dat er niemand van de crew vals speelt, kom dan eens naar buiten met het ultieme bewijs. Je hebt niets te verliezen, enkel wat te winnen. Moest ik bij machte zijn zou ik de schuld wel wil bewijzen, maar helaas heb ik geen toegang tot jullie systemen.
    Ik zeg niet dat niemand van de crew ooit valsspeelt, ik zeg ook niet van wel: Ik kan dat namelijk niet 100% zelf beoordelen, daar zijn Sledge en Tovenaar voor.
    Maar net als een agent die zelf de regels overtreed, worden cheatende MH's vele malen harder aangepakt dan de spelers.

Om een kloppende vergelijking te maken: een politieagent veroordelen voor corruptie is ook veel bewijs voor nodig.
    Bewijs dat collega-politieagenten niet altijd kunnen aantonen, maar zijn/haar chef weer wel.

@Wittekind: wat is onterecht? Als je onze systemen triggert, dan ben je gewoon niet handig bezig. Dan geef je gewoon een meerderheid van de signalen af van regelovertreding.
    Een systeemfout die random bans uitdeelt is een unicum, ik geloof nooit dat dat vaker dan 1x per 5 jaar is voorgekomen.

Daarbij komt: ik kan inderdaad niet bewijzen dat mijn collegae niet valsspelen.
    Ten eerste omdat ik niet alles op elke server kan zien, en ten tweede omdat ik natuurlijk niet onze triggers kan prijsgeven zodat jullie ook kunnen gaan valsspelen
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 02-09-2015 om 00:44
    One Piece

Gebruiker Gunray's schermafbeelding

Standaard

Sinds wanneer moet onschuld bewezen worden?
    Volgens mij ben je onschuldig tot schuld bewezen is.
    Zoals tovenaar eerder zei... De CM's controleren de rest van de crew en speler zelf niet op het NL domein.

En als dat onvoldoende is vind ik dat er ook gerust wat vertrouwen mag zijn in de vrijwilligers die elke dag voor jullie ter beschikking staan .

Natuurlijk zijn alle meningen van belang en mogen/moeten ze zelfs uitgesproken worden... Maar conclusies trekken of met een vinger wijzen is nergens voor nodig lijkt me .
    NL3: Eens Kijken
    NL5: Ramp (nu bezig)
    NL7: Davengo
    NLX: NoLife, Davengo, Argus, KipCorn, Olympian, Camulos, The Phalanx (nu bezig)
    Nl19: Kelt

Regels voor berichten