Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 36

Discussie: katapulten/rammen upgraden

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard katapulten/rammen upgraden

Ik heb een vraag over hoe katapulten/rammen werken in de smederij. Als je de katapult/ram upgrade in de smederij dan heb je toch minder katapulten/rammen nodig om dezelfde hoeveelheid schade te doen? Ik was nu benieuwd naar hoeveel extra schade katapulten/rammen dan zouden doen per upgrade dus ik zocht het even op bij kirilloid, waar ik dus dit tegen kwam:
    Spoiler

(Bovenstaande afbeelding is van een Romeinse ram)

Ik begrijp namelijk niet echt de rechterkolom die in het rood is aangeduid, kan iemand dit uitleggen? Doet een ram op level 20 (42,1) dan minstens 2 keer zoveel schade dan een ram level 0 (20)? Bij katapulten lijkt dat namelijk niet te kloppen dus vandaar mijn vraag.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Multihunter MH_Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Beste Legioen,

Wat ik van je screenshot kan zeggen, is dat deze sowieso van versie T4.0 is, en dus geen idee heb of dit ook nog precies zo geldt voor T4.4.
    Wat ik wel weet is dat de "sloopwaarde" van 20 sowieso niet klopt, en hoe ze daar aan komen bij Killiroid, geen idee.

De correcte formules en waardes zijn ons echter ook niet bekend, maar uit eigen ervaring weet ik dat je rammen niet 2x zo sterk worden, maar slechts ongeveer 25%.

Het enige wat wél bekend is, is dat de Romeinse Muur de zwakste is, de Gallische muur 2x zo sterk, en de Germaanse muur 5x zo sterk is als de Romeinse muur.
    Als basis heb je dus 5x zoveel rammen nodig voor een Germaanse muur, als voor een Romeinse Muur.
    Waar je zonder verdediging met 55 (lvl 0) rammen al een Romeinse muur van niveau 20 kan platleggen zonder begeleiding, moet je voor hetzelfde resultaat met slechts 100 praetorianen als verdediging al ruim 1000 infanteristen meenemen, merk ik van de Killiroid simulator.
    De verdediging in het dorp is dus een hele belangrijke factor in hoe effectief de rammen zijn van je tegenstander.

Wat betreft de katapulten kan ik je verwijzen naar:
    http://t4.answers.travian.nl/?view=a...=260#go2answer

Let op: dit zijn niveau 20 katapulten, en moraalbonus, Steenhouwerij en Architect-artefacten hebben hier directe invloed op, daarom zijn deze getallen het absolute minimum.

Ik hoop dat dit voldoende antwoord is, want verder is het op eigen ervaring erg moeilijk te zeggen, omdat (zoals vermeld) elke situatie anders is qua verdediging in het dorp.

Met vriendelijke groet,
    Muchacho NL - Support.
    Laatst gewijzigd door MH_Muchacho NL : 22-07-2015 om 11:33

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Standaard

Spijtig, ik zal zelf ook nog eens wat verder zoeken op internet maar ik vrees dat ik het antwoord niet ga vinden. Kirilloid mag vind ik wel duidelijker worden met die info, want met enkel een symbooltje en wat getallen eronder heb je er ook niks aan.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Ik weet het zelf ook niet wat die waarde betekent, maar ik zag iets anders.
    Rammen en katapulten hebben blijkbaar een waarde om gebouwen te slopen. Maar verkenners hebben ook een waarde om te scouten (offensief) als om te verdedigen tegen scoutings. Deze waarde offensief verschilt van de defensieve waarde. Defensief is deze 20, offensief 35.
    Misschien door met deze waardes te spelen dat je kan te weten komen hoe die upgrades juist werken.

Anders kan je ook eens de makers van de website contacteren, zij antwoorden niet op "how to use this"-vragen, maar je kan hen wel vragen het icoontje uit te leggen, bij wijze van verbetering voor de website

Eventueel op het .com forum wat gaan rondzoeken, Phanttis weet meestal wel wat meer.

Standaard

De scouts hebben inderdaad iets soortgelijks, maar dat klopt ook als je het in een simulator gooit. Als ik dat hetzelfde doe bij katapulten klopt er niet echt veel van.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    De scouts hebben inderdaad iets soortgelijks, maar dat klopt ook als je het in een simulator gooit. Als ik dat hetzelfde doe bij katapulten klopt er niet echt veel van.
    Je zou misschien ook moeten weten wat de "defensieve waarde" is van een gebouw op lvl 1, 2, ... om die te kunnen vergelijken met de waarde van katas.
    Misschien is die waarde ook wel 20 voor lvl 1, enz...

Standaard

Omdat die ook onderhevig zijn aan Moraalbonus, Steenhouwerijbonus, Artefactbonussen en/of Brouwerijbonussen. Dat zijn best veel verschillende factoren waardoor simulaties eigenlijk nauwelijks nauwkeurig te noemen zijn. Ik heb er echter tot nu toe bijna nooit naast gezeten door 110 kata's te sturen om 2 gebouwen te slopen.

Forumregels | Spelregels

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Supp_Muchacho NL Bekijk bericht
    Omdat die ook onderhevig zijn aan Moraalbonus, Steenhouwerijbonus, Artefactbonussen en/of Brouwerijbonussen. Dat zijn best veel verschillende factoren waardoor simulaties eigenlijk nauwelijks nauwkeurig te noemen zijn. Ik heb er echter tot nu toe bijna nooit naast gezeten door 110 kata's te sturen om 2 gebouwen te slopen.
    Ik test alles zonder moraalbonus (aanvaller en verdediger hebben geen popverschil) en ook zonder bijhorende bonussen.
    Wat me opviel was dat als je 1238 katapulten level 0 op een WW level 99 stuurt zonder def en zonder moraalbonus (ook al geldt dat toch niet op een WWdorp) dat die het WW van level 99 naar 0 schieten. Stuur je 1228 katapulten level 0 erop dan schieten die het WW van level 99 naar 9. Maken 10 extra katapulten dan zo'n groot verschil?

Standaard

Ja, en dat ligt ook aan de verliezen de je evt. lijdt.
    10 kata's op zichzelf zullen veel minder schade doen dan die 10 kata's extra in een zee van kata's

Forumregels | Spelregels

Gebruiker

Standaard

Ik test alles zonder moraalbonus (aanvaller en verdediger hebben geen popverschil) en ook zonder bijhorende bonussen.
    Wat me opviel was dat als je 1238 katapulten level 0 op een WW level 99 stuurt zonder def en zonder moraalbonus (ook al geldt dat toch niet op een WWdorp) dat die het WW van level 99 naar 0 schieten. Stuur je 1228 katapulten level 0 erop dan schieten die het WW van level 99 naar 9. Maken 10 extra katapulten dan zo'n groot verschil?
    Met 10 katas schiet je een lvl 9 gebouw naar lvl 3.
    Zoals de meesten wel weten is het beter om 1x een groot leger te sturen dan 2x een kleiner. 1238 > 1228 + 10 in dit geval, en dat verklaart waarom het maar naar 3 gaat als je ze opsplitst. Ik vind dit meer dan logisch.

Ja, en dat ligt ook aan de verliezen de je evt. lijdt.
    10 kata's op zichzelf zullen veel minder schade doen dan die 10 kata's extra in een zee van kata's
    Er waren geen verliezen zoals je kon lezen.

Die bonussen kan je aan en uit zetten in de simulatie, ten tweede zijn zowel katas als scouts aan de meeste van die bonussen onderhevig dus maakt het geen verschil.

http://travian.kirilloid.ru/warsim2....,20#d:s20#r2uU

Je kan beter je post deleten want voegt weinig toe
    Laatst gewijzigd door Fluxie : 22-07-2015 om 17:53

Soortgelijke discussies

1. [Handleiding] De details van Katapulten en Rammen
    By donaldducknl in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26-09-2013, 19:22
  2. Verdediging tegen rammen / katapulten
    By sylvanaa.xx in forum Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 08-11-2010, 22:01