Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 tot 36 van 36

Discussie: katapulten/rammen upgraden

Gebruiker

Standaard

Maar die smederijformule klopte voor T3.6 ook al niet..

Gebruiker

Standaard

Die formule heeft inderdaad nooit geklopt en dat heb ik ook al wel meermaals aangekaart (ook bij jou Sledge, dus vreemd dat je nu weer met zo een post komt). Dat het bij kata's het grootste verschil is, komt omdat graanverbruik een factor is in de correcte formule.

Gebruiker

Standaard

Een paar uur geleden heb ik hier al gepost, maar zie hem niet verschijnen (of omdat ik te weinig post en moet nog goedgekeurd worden of ik heb hem niet goed gepost...)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CM_Sledge Bekijk bericht
    Answers zal een nieuwe look krijgen en ook alle naams verwijzigingen moeten aangepast worden,
    alle onderdelen Answers zullen dan ook herbeoordeeld worden op juistheid gerelateerd aan T4.4.
    Is ie hier of op een ander domein al wel aangepast?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Mijn vraag is beantwoord, nu kan ik eindelijk verder met mijn handleiding over wanneer je troepen moet upgraden! Bedankt iedereen die heeft meegezocht!
    Top !
    Wat extra en bruikbare handleidingen zijn welkom
    Zelf heb ik ook een paar maanden geleden een versie gemaakt voor wat alliantie leden en staat op
    https://docs.google.com/presentation...dit#slide=id.p

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Appelflap2 Bekijk bericht
    Om aan te tonen dat die 34,68% niet klopt, heb ik 3 aanvalletjes met kata's gedaan.
    ....
    Sidenote: Kirilloid simuleert de hierboven genoemde situaties allemaal foutloos!
    Die 1.015^20 klopt inderdaad niet (in iedergeval ook niet met praetorianen, komt dichter in de buurt van 1.012^20).
    Fijn om te horen dat kirilloid meestal goede antwoorden heeft, want die gebruik ik meestal ook als mijn hoofd bron

Gebruiker

Standaard

http://forum.travian.nl/showthread.php?t=54824 voor de smederij formules.
    Hiervoor moet je het volgende onthouden, hoe groter de waarde hoe kleiner de relatieve bonus. Een knuppie krijg relatief veel cavelerie deffence bonus bij upgrade. Verder moet je weten hoe groter het graan gebruik, hoe sterker de upgrade. Daarom zijn romeinse scout ook de beste, ze hebben op "papier" 2 graan verbruik maar dit kan verlaagd worden naar 1. Daarom zijn ze geupgrade sterker dan de germaanse scout.

Misschien heb ik ook ooit wat gepost over rammen en kata's. Wat wil je weten?

Dit weet ik nog uit mijn hoofd, kata's zijn makkelijk uit te rekenen, echt super simpel op gevoel te doen. Rammen zijn puur elende uit je hoofd. Voor dat ik kata's ga gokken, want ik dacht kwadratisch van het level van het gebouw, zal ik ff wat chekcen. Ik heb het ook ergens die naar mezelf gemaild en heel veel oude excel bestanden met benaderingen. Wat de effectiviteit van rammen betreft was er iets vervelends, maar ik weet nu niet wat.

Leuke andere formules zijn de bouwtijden voor het hoofdgebouw (iets met 'e' tot de macht nog wat)

Een snelle goede benadering voor kata's , geheel ongecorrigeerd ( dus niet voor popbonus ed. die is voor kata's veel sterker!)

Nieuw level gebouw= afronden boven(lvl gebouw^2-kata's*kata'kracht kirioid/2.71)^.5 Met een minimaal level 0. Dit was een gok na 3 pogingen .

Edit:
    https://www.google.nl/search?q=ggvdh...PMHmywOagZygAQ
    Google werkt toch wat beter. Ik heb kata's ooit eerder bekeken. Ik geloof bijna niet dat ik het toen goed had, dat geef ik zelf ook aan. Hij is wel vele malen beter als benadering dus hier komt ie.

Vrijwel perfecte Formule:
    Er zit nog steeds een miniscuul foutje in. Maar tot 1000 units moet het werken.
    Smederij is de relatieve bonus.
    Popbonus kata's= (pop.aan/pop.def)^(3/10) ; max=~3 (0.0255)^-0.3 begreep ik, verklaard mijn fout ook maar 3 volstaat. Dus tot en met39 keer zo groot doet het verschil in pop er toe.

Kata's voor vernietigingen:AfrondenBoven[ Lvlgebouw*(lvlgebouw+1)/8*popbonus/smederij_bonus]

Deze is echt ongelofelijk nauwkeurig en betrekkelijk simpel!
    Nieuw level=Afronden(1/4+lvlgb(lvlgb+1)-8*kata's*smedrij/pop)^.5
    opnieuw met een minium van 0 natuurlijk.

Ohw en bij exact een halve moet je naar beneden afronden , das wel minder, want eigenlijk zag het er zo uit:
    Nieuw level=Afronden_boven((1/4+lvlgb(lvlgb+1)-8*kata's*smedrij/pop)^.5-0.5)
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 22-11-2015 om 03:24
    Gebruik jolijt wanneer gij zijt in uwe jonge jaren

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fluxie Bekijk bericht
    Met 10 katas schiet je een lvl 9 gebouw naar lvl 3.
    Zoals de meesten wel weten is het beter om 1x een groot leger te sturen dan 2x een kleiner. 1238 > 1228 + 10 in dit geval, en dat verklaart waarom het maar naar 3 gaat als je ze opsplitst. Ik vind dit meer dan logisch.
    Bij kata's gaat dit dus niet op. Het enige verschil is dat je een level van een gebouw enkel op een geheel getal terrecht kan komen, en het niet eerder gedane schade opslaat. In principe zou je met 2 keer een gelijke hoeveelheid kata's hetzelfde resultaat moeten kunnen halen als met alles in één keer, mocht er tussen door niet worden afgerond.

De grote van je legen en het succes van de aanval kan echter wel de effectiviteit van de kata's verlagen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Ik bedoel met '10 extra katapulten' dat je die 10 extra katapulten bij de 1228 katapulten telt, niet dat je ze apart erachter stuurt. 10 extra katapulten bij die 1228 katapulten schieten 9 extra levels er af, wat ik persoonlijk wel opmerkelijk vind.

*1238>1228
    Andere antwoorden waren fout, kata's blijven altijd relatief even steker. De reden hiervoor zet hem er in dat lage levels weinig deffence geven. De deffence van een level is lineair. Dus levels 1 tm 9 zijn even sterk als level 45. Check maar, om van lvl 45 één level er af te schieten heb je er even veel nodig om level 9 neer te schieten.
    Laatst gewijzigd door GGvdH : 22-11-2015 om 03:32
    Gebruik jolijt wanneer gij zijt in uwe jonge jaren

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Voor het aantal kata's dat je nodig hebt had ik zelf al de correcte formule in een excelbestand gegooid zodat je kan uitrekenen hoeveel kata's je nodig hebt om een gebouw helemaal te vernietigen (ze moeten wel allemaal succesvol schieten dus dat betekent dat er geen def/muur/paleis/resi mag staan):
    https://onedrive.live.com/redir?resi...nt=file%2cxlsx

Rammen is iets moeilijker aangezien dat afhangt van de verdediging, maar uiteindelijk kan je dat ook perfect uitrekenen als je een bepaald aantal def verwacht (zoals permadef).
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Soortgelijke discussies

1. [Handleiding] De details van Katapulten en Rammen
    By donaldducknl in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26-09-2013, 19:22
  2. Verdediging tegen rammen / katapulten
    By sylvanaa.xx in forum Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 08-11-2010, 22:01

Regels voor berichten