Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 tot 30 van 36

Discussie: katapulten/rammen upgraden

Multihunter MH_Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geen wiskundige, dus ik zou niet direct kunnen zeggen: nee, dat klopt niet.
    De kataformule van T3.6 moet ik echt goed voor gaan zitten, om dat te checken, iets waar ik nu geen tijd voor heb.

Maar ik kan je wel alvast melden dat de sectie over de muur niet meer geheel klopt.

De formules van T4.4 zijn:
    Dorpsmuur: (1.03^level)*100 + 10*level. (lvl 1 = 3% + 10, lvl 20 = 80,6% + 200 defbonus)
    Palissade: (1.025^level)*100 + 8*level. (lvl 1 = 2,5% + 8, lvl 20 = 63,9% + 160 defbonus)
    Aardemuur: (1.02^level)*100 + 6*level. (lvl 1 = 2% + 6, lvl 20 = 48,6% + 120 defbonus)
    Niet alleen de percentages per level zijn veranderd, maar de muren geven nu ook een extra standaard bonus.

De duurzaamheid klopt nog wel: 1, 2 en 5 voor respectievelijk Romeinse, Gallische en Germaanse muren.

De formules zelf zijn te ingewikkeld om meteen te kunnen zeggen: ja, dit klopt nog. Want de formule houdt dus rekening met oa. duurzaamheidbonussen, en upgradebonus in één berekening.

De Smederij upgrades lijken echter wel te kloppen: ook bij T4.4 worden de troepen 1,5% sterker.
    Laatst gewijzigd door MH_Muchacho NL : 23-07-2015 om 00:22

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ik zal morgen er eens voor gaan zitten om te kijken hoe het precies allemaal werkt, lijkt me wel interessant eigenlijk.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Ik had in de tussentijd maar een mailtje gestuurd naar Kirilloid, dit is wat ik heb gekregen:

Hi Ambroos,
    This certain value 20 actually doesn't mean anything =)
    Destructive power of a catapult/ram is just 100% w/o any upgrades and 150% with lvl 20 upgrades, that's all.

BTW there was an error - power was displayed incorrectly in the table, now it's fixed.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Supp_Muchacho NL Bekijk bericht
    Maar ik kan je wel alvast melden dat de sectie over de muur niet meer geheel klopt.

De formules van T4.4 zijn:
    Dorpsmuur: (1.03^level)*100 + 10*level. (lvl 1 = 3% + 10, lvl 20 = 80,6% + 200 defbonus)
    Palissade: (1.025^level)*100 + 8*level. (lvl 1 = 2,5% + 8, lvl 20 = 63,9% + 160 defbonus)
    Aardemuur: (1.02^level)*100 + 6*level. (lvl 1 = 2% + 6, lvl 20 = 48,6% + 120 defbonus)
    Niet alleen de percentages per level zijn veranderd, maar de muren geven nu ook een extra standaard bonus.
    Dat zijn toch gewoon dezelfde percentages als op die site staan? Enige verschil is inderdaad de standaard defbonus, maar die is in simulaties al heel snel verwaarloosbaar klein (in de combat simulator is deze defbonus wel gewoon verwerkt trouwens)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Supp_Muchacho NL Bekijk bericht
    De Smederij upgrades lijken echter wel te kloppen: ook bij T4.4 worden de troepen 1,5% sterker.
    Het gaat er dus om dat de formule in de answers niet precies klopt (bij sommige troepen zit het er heel erg ver naast zelfs).
    Voor een knuppelvechter klopt het bijvoorbeeld redelijk: deze is op lvl 20 31,01% sterker. In vergelijking met de in de answers gegeven formule basiswaarde*1,015^lvl (op lvl 20 dus een bonus van 34,7%) klopt dat best aardig. Bij de imperiaan is het verschil al groter: op lvl 20 krijgt deze een bonus van 24,14%. Maar als je nu naar bijvoorbeeld een katapult gaat kijken klopt er eigenlijk niks meer van. Deze krijgt op lvl 20 namelijk een bonus van 66,30%; een fors verschil met de gegeven 34,7% uit de answers.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe je aan die 24,14% komt, maar een Imperiaan is op level 20 ook gewoon 34,68% sterker dan dat-ie op level 0 was.

Ook kata's krijgen de aanvalswaarde die 34,68% hoger ligt dan de basiswaarde.
    En dan klopt het wel wat BlaxXx zegt over 54 kata's level 0 vs 36 kata's level 20 (35,27): dat verschil is namelijk 34,68%.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Op niveau 20 heb je 33,33% minder kata's/rammen nodig voor dezelfde hoeveelheid schade te doen dan level 0 kata's/rammen.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe je aan die 24,14% komt, maar een Imperiaan is op level 20 ook gewoon 34,68% sterker dan dat-ie op level 0 was.
    Nee, dat is dus niet zo...

En dan klopt het wel wat BlaxXx zegt over 54 kata's level 0 vs 36 kata's level 20 (35,27): dat verschil is namelijk 34,68%.
    Aanvalswaarde heeft niks te maken met hoeveel schade kata's doen. Dat zou namelijk betekenen dat romeinse kata's meer schade doen dan de gallische en germaanse omdat ze een hogere aanvalswaarde hebben.
    Verder heeft Legioen al aangegeven dat kata's op lvl 20 dus 50% sterker zijn. (54 / 1,5 = 36)

Ik ben trouwens bezig met het trainen van de benodigde troepen om aan te tonen dat die 34,68% fout is, dus even geduld nog!

Standaard

Vanaf nu zijn de getallen bij Kirilloid juist, dankzij mijn mail had de beheerder een bug gevonden en die is er nu uit.
    Spoiler

Mijn vraag is beantwoord, nu kan ik eindelijk verder met mijn handleiding over wanneer je troepen moet upgraden! Bedankt iedereen die heeft meegezocht!

Gebruiker

Standaard

Om aan te tonen dat die 34,68% niet klopt, heb ik 3 aanvalletjes met kata's gedaan.

situatie 1: 20 kata's vs. 20 prae, beiden ongeleveld. Geen moraalbonus, geen muurbonus.
    resultaat
    Situatie 2: 20 kata's vs. 20 prae, kata's lvl 20. Geen moraalbonus, geen muurbonus.
    resultaat
    Situatie 3: 27 kata's vs 20 prae, beiden ongeleveld. Geen moraalbonus, geen muurbonus.
    resultaat

In de eerste situatie gaan er 16 kata's dood, 80% van de troepen.
    In de tweede situatie gaan er 8 kata's dood, 40% van de troepen.
    In de derde situatie gaan er 14 kata's dood, 51,9% van de troepen.

Als de kata's daadwerkelijk 34,68% sterker zouden worden (20*1,3468 = 27, vandaar 27 kata's gebruikt), zou je in situatie 2 en 3 een even groot deel van de troepen verliezen. Dit blijkt niet waar te zijn. In de situatie met de gelevelde kata's verlies je een kleiner deel van de troepen dan in de situatie met 27 kata's, waaruit volgt dat de bonus die ze krijgen van de smederij dus groter is dan 34,68%, namelijk de door mij eerder genoemde 66,30%.

De in de answers vernoemde formule voor de smederijupgrades is dus foutief. Ik hoop dat je nu eindelijk kan inzien dat je er naast zit

Sidenote: Kirilloid simuleert de hierboven genoemde situaties allemaal foutloos!

Customer Service Representative CM_Sledge's schermafbeelding

Standaard

Answers is inderdaad foutief, deze is de T3.6 berekening, zoals nog meer zaken in Answers.
    Dan zou je zeggen, als je het weet, waarom is het niet aangepast?
    Answers zal pas aangepast worden nadat de naamswijziging Travian: Legends actief is.
    Ook zijn wij niet vrij als NLteam om alles zelf aan te passen, voor veel zaken moeten we toestemming vragen( denk bv ivm copyright van screens)
    Waarom dan pas?
    Answers zal een nieuwe look krijgen en ook alle naams verwijzigingen moeten aangepast worden,
    alle onderdelen Answers zullen dan ook herbeoordeeld worden op juistheid gerelateerd aan T4.4.
    Laatst gewijzigd door CM_Sledge : 24-07-2015 om 20:34

Forumregels | Spelregels
    Travian: Legends support links
    Heb je een vraag? Vind het antwoord! Ga naar: http://t4.answers.travian.nl/

Crewleden zijn vrijwilligers en werken niet 24 uur per dag, 7 dagen in de week!

Soortgelijke discussies

1. [Handleiding] De details van Katapulten en Rammen
    By donaldducknl in forum Nieuwe Handleidingen
    Reacties: 6
    Laatste bericht: 26-09-2013, 18:22
  2. Verdediging tegen rammen / katapulten
    By sylvanaa.xx in forum Vragen
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 08-11-2010, 21:01

Regels voor berichten