Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 21

Discussie: Goudprijzen

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard Goudprijzen

Beste medespelers,

Na aanleiding van een post op het tournament forum, ben ik eens op onderzoek uitgegaan.
    Ik heb op 10 (11 met .nl erbij) verschillende Europese domeinen een account aangemaakt en heb gekeken naar de goudprijzen. Om het beter vergelijkbaar te maken heb ik alles door gerekend naar 100 euro. (dus als het duurste 40 euro is, heb ik dat keer 2,5 gedaan)Hier een korte samenvatting:
    Bosnië: 4000 goud
    Italië: 3300 goud
    Turkije: 3200 goud
    Kroatië: 4000 goud
    Portugal: 3200 goud
    Griekenland: 3200 goud
    Duitsland: 3200 goud
    Zweden: 3200 goud
    Rusland 3300 goud
    Polen: 4800 goud

Dit in vergelijking tot de 3300 goud op een .nl domein.
    Hoe kan het dat een land (Polen), dat gebruik maakt van dezelfde munt voor een online product, wat dus naast kleine belasting verschillen, 45,45 euro 'gratis extra goud' krijgt in vergelijking met Nederland.

Vergeleken met Bosnie/Kroatie is het 21,21 euro 'gratis extra goud'.

In mijn ogen zijn dit veel te grote prijs verschillen binnen één valutazone. Dat het buiten Europa niet altijd even gelijk is door wisselkoersen/andere uitgaven patronen, kan ik mee leven. Maar vooral het verschil met Polen is in mijn ogen schandalig en niet te verdedigen.

Kusjessss

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Het is eigenlijk vrij makkelijk te verdedigen, in mijn ogen.
    De gemiddelde Nederlander verdient bijna twee keer zoveel als de gemiddelde Pool in Polen.
    Jij houdt dus meer geld over om aan dit soort dingen uit te geven, dan die Pool.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Standaard

Bosnie verdient minder dan Polen gemiddeld en betaald toch meer. Dus als dit de reden is voeren ze het erg slecht uit.
    Griekenland betaald 3200, en die verdienen een stuk minder dan Nederland.
    Rusland zit verdient iets meer dan Polen, maar een stuk minder dan Nederland. etc. etc.
    En Oekraine is een van de landen die gemiddeld het minst verdient en betalen gewoon 100 euro voor 3300 goud.

Dus misschien tijd voor een brilletje, als het zo makkelijk te verdedigen is in je ogen...
    Laatst gewijzigd door BlaxXx : 15-07-2015 om 09:28

Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    Bosnie verdient minder dan Polen gemiddeld en betaald toch meer. Dus als dit de reden is voeren ze het erg slecht uit.
    Griekenland betaald 3200, en die verdienen een stuk minder dan Nederland.
    Rusland zit verdient iets meer dan Polen, maar een stuk minder dan Nederland. etc. etc.
    En Oekraine is een van de landen die gemiddeld het minst verdient en betalen gewoon 100 euro voor 3300 goud.

Dus misschien tijd voor een brilletje, als het zo makkelijk te verdedigen is in je ogen...
    Bosnië en Polen ontlopen elkaar niet erg veel, en uiteraard moet je ook kijken naar de overige vaste kosten.
    Het is te kort door de bocht om het alleen op gemiddeld salaris te gooien, inderdaad.
    Maar je bent wel een op en top Nederlander hoor.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 15-07-2015 om 12:17
    One Piece

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Bosnië en Polen ontlopen elkaar niet erg veel, en uiteraard moet je ook kijken naar de overige vaste kosten.
    Het is te kort door de bocht om het alleen op gemiddeld salaris te gooien, inderdaad.
    Maar je bent wel een op en top Nederlander hoor.
    Ik hoef niet meer goud voor mijn geld hoor. De prijzen van Polen mogen ook omhoog. Zoals ik aangeef is het raar dat Polen, Bosnie en Kroatie (van de door mijn bekeken landen) gebruik maken van een andere goudschaal dan de overige landen. Verschil tussen 3200/3300 zit hem in het ontbreken van een 100 euro bundel. En het opvallends is misschien nog wel dat bij Polen 4x 25 euro voor het goedkoopste goud zorgen. Terwijl je vaak bij grotere bedragen juist meer bonus hoort te krijgen.

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

ze zullen vast hebben gekeken naar het aantal spelers op een domein en de hoeveelheden die gekocht worden. Als 800 man goud kopen ipv 400 kun je de prijzen halveren. Een server moet natuurlijk wel rendabel zijn om te draaien

Dit zeggende ontkracht ik het ook meteen, want op duitse servers zitten meer spelers dan op nederlandse maar zijn de prijzen exact hetzelfde!

Misschien moeten spelers dan maar eens massaal op de goedkoopste server gaan spelen en de rest van de domeinen links laten liggen
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wittekind Bekijk bericht
    ze zullen vast hebben gekeken naar het aantal spelers op een domein en de hoeveelheden die gekocht worden. Als 800 man goud kopen ipv 400 kun je de prijzen halveren. Een server moet natuurlijk wel rendabel zijn om te draaien

Dit zeggende ontkracht ik het ook meteen, want op duitse servers zitten meer spelers dan op nederlandse maar zijn de prijzen exact hetzelfde!

Misschien moeten spelers dan maar eens massaal op de goedkoopste server gaan spelen en de rest van de domeinen links laten liggen
    Ben stiekem wel benieuwd naar de zilverprijzen van de eerste cp-helmen in Polen. :P Als hier al rond de 200k word betaald, zal het daar door het goedkopere zilver richting de 350k gaan?

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Prima als de verschillen per land aanwezig zijn, maar om het op een tournament niet collectief vast te stellen is gewoon oneerlijk. Toch maar starten met een cursus Pools...

(Jammer dat het Pakistan domein niet meer is!)
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Standaard

Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat ze op .ae goud met goud kopen: 1600 goud kost daar 1600 gram goud.
    One Piece

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik heb trouwens een gerucht gehoord dat ze op .ae goud met goud kopen: 1600 goud kost daar 1600 gram goud.
    Da's dan 45376 euries, dus klaag maar niet te veel over NL in dit geval
    EX: MeGusta | Bermuda | Yakuza => HUIDIG: WALKURE(borgore) | GAUW!(????)
    Wij vegen de vloer met u aan. ©VerenigingVoorKuisvrouwenZonderWerk

Regels voor berichten