Pagina 8 van 8 EersteEerste ... 678
Weergegeven resultaten: 71 tot 80 van 80

Discussie: Travian T4.5

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    En eigenlijk denk ik dat de huidige vorm niet heel slecht is, alleen er zit geen spanning, strijdt of sensatie in. (Wat wel slecht is, is dat het eindspel overal op hetzelfde systeem draait, dus over een server nou 10 duizend of 1 duizend spelers heeft. Wat ik al eerder heb aangegeven dat het aantal artefacten moet meegroeien met het spelers aantal, moet het aantal blauwdrukken en ww-dorpen ook mee groeien aan het spelers aantal. Want nu is het van: 'ohh we zijn een blauwdruk verloren, maar weer bij natars eentje ophalen?'. Gooi eens in elk gewest maar 1 blauwdruk en nog 1tje rond 0/0, waarschijnlijk zal er dan al meer strijdt zijn. Maar dit terzijde)
    Ik vind dit een heel goed punt wat je aankaart. Als je hier tijd voor zou willen/kunnen nemen om dat in een nieuw idee uit te werken, dan zou je best nog wel eens kans hebben dat er in ieder geval naar gekeken wordt door het hoofdkantoor.
    Het lijkt mij ook wel wat dat je met slechts 800 spelers maar 4 Wereldwonderen hebt, en ook maar 6 blauwdrukken zodat er in ieder geval 2 tegelijk kunnen bouwen (liefst 8 om ook die wedstrijd eerlijk te houden), en dat dat meegroeit met het aantal spelers.
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Ik vind dit een heel goed punt wat je aankaart. Als je hier tijd voor zou willen/kunnen nemen om dat in een nieuw idee uit te werken, dan zou je best nog wel eens kans hebben dat er in ieder geval naar gekeken wordt door het hoofdkantoor.
    Het lijkt mij ook wel wat dat je met slechts 800 spelers maar 4 Wereldwonderen hebt, en ook maar 6 blauwdrukken zodat er in ieder geval 2 tegelijk kunnen bouwen (liefst 8 om ook die wedstrijd eerlijk te houden), en dat dat meegroeit met het aantal spelers.
    Zit begin volgende week waarschijnlijk wat ruimer qua tijd. Zal zien of ik dan het een en ander wat beter kan uitwerken!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Gebruiker

Standaard

Om hier weer ff op terug te komen: schaf tenminste de verkregen avp voor de Natars af, dat scheelt al enorm.
    Echt, het escaleert op de speedserver. Dieptrieste acties daarzo.

Moet niet moeilijk zijn toch? Nu heeft elke Natartroep een bepaald graanverbruik. Zet voor elke Natartroep het graanverbruik op 0 en je bent klaar. Dat kan zelfs een slapende beer nog fixen.

NLX: Porygon, Cockstaart, The Way, Stuntkip
    COMX10 2013: The Unknown
    RoA COM: Harambe

Gebruiker

Standaard een ander aspect :)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MCCFire Bekijk bericht
    Om hier weer ff op terug te komen: schaf tenminste de verkregen avp voor de Natars af, dat scheelt al enorm.
    Echt, het escaleert op de speedserver. Dieptrieste acties daarzo.

Moet niet moeilijk zijn toch? Nu heeft elke Natartroep een bepaald graanverbruik. Zet voor elke Natartroep het graanverbruik op 0 en je bent klaar. Dat kan zelfs een slapende beer nog fixen.
    je hoeft t niet eens op 0 zetten, zet t allemaal op een half, dan beloon je de mensen die een WW pakken wel nog enigzins voor de moeite en mensen die (ATM) alleen maar natars vegen redden het daar nooit mee
    tevens kun je dit nog doortrekken naar Oases (ik zie de volgende bui al hangen )

gaat er ook wat gedaan worden met de verandering kwa defpunten zoals die hier staat beschreven? ik ben daar namelijk zeker voorstander van (en andere die ik gesproken heb ook.)

als je de deffers de punten laat krijgen komt er namelijk een heel nieuwe dimensie in het spel, deffers beschermen een speler die veel aanvalstroepen heeft en kunnen zo dus een target worden voor andere offensieve spelers. Het is dan dus nodig om een goeie samenwerking te creeren tussen de aanvaller en zijn deffers (zodat die laatste niet van de kaart geschoten worden)
    daarbij is het ook een stukje waardering voor deffers die nu niet blijkt. doordat men op deffers gaat jagen denk ik dat je ook wat meer "hybride" accounts zult krijgen, aangezien deffers dan de keuze moeten maken om zich "open" op te stellen of zelf ook standaard def achterhouden, waardoor sommige offensieve spelers er dus voor kunnen kiezen om zelf ook def te draaien
    punten kunnen (volgensmij) heel makkelijk verdeeld worden door te kijken naar de waardes van de troepen t.o.v. het geheel wat er stond aan def waarde, en dan is het een kwestie van % verdelen, waarbij graanpunten<0.5 --> 0 en graanpunten =>0.5 --> 1
    graag hoor ik jullie mening hier over

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlaxXx Bekijk bericht
    Zit begin volgende week waarschijnlijk wat ruimer qua tijd. Zal zien of ik dan het een en ander wat beter kan uitwerken!
    Moet een mooi verhaal worden Blaxxx

Gebruiker

Standaard

Ik wil toch dit weer even aankaarten.
    Ik speel nu een tijdje RoA op de .com en het systeem dat de verdedigingspunten bij de rechtmatige eigenaar komen werkt uitstekend. Deffers krijgen zo ook veel credits!

Vervolgens wil ik verder inhaken op het idee "kleinere kaart". 800x800 is gewoon veel en veel te groot voor dit spel. Met amper 1500 spelers is er een serieus grote loze ruimte ontstaan. Dit moet gewoon anders.

Tot slot de spawning van de 15c150%'s. In relatie tot de kleinere kaart moet dit ook beter. De dichtstbijzijnde 150% ligt op 75 vakjes vanaf het nulpunt af, het grijze gebied niet meegerekend. Ook dit moet gewoon anders.

Combineer een kleinere kaart met dit. Halveer die hele kaart gewoon, zo moeilijk moet dit niet zijn. Als de kaart is verkleind heb je 150%'s op 36 vakjes, dat is veel aantrekkelijker. Zo wordt ook de strijd met andere allianties beter. En voor travian: meer goud wordt er dus gebruikt. Winst klinkt namelijk als muziek in de oren, toch?

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

Denk niet dat ze voor bepaalde domeinen de kaart kleiner gaan maken, omdat alle domeinen volgens dezelfde scripts werken en hierin constanten zijn vwb deze dingen...

Ik zou juist pleiten voor minder 150% croppers zodat er wellicht meer strijd gaat ontstaan om die ellendige dingen als de spelersaantallen al laag zijn. Ook al liggen ze verder weg, op andere domeinen met vele malen meer spelers wordt er ook om deze locaties gestreden tot ver na de artefacten

Dan moet je gewoon je strategie maar een keer aanpassen en eerst in leger investeren ipv pop en graanvelden om:
    a) alsnog je beoogde cropper te krijgen (of met minder genoegen nemen)
    b) als je m hebt rekening te houden met kata op je dorp vanaf week 3

Lijkt me veel leuker dan stichten en wachten tot dag zoveel en artes in beeld komen
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Gebruiker

Standaard

Noem dan eens een speedserver op (behalve de .com en .tr) die hogere spelersaantallen hebben dan 2500?
    De .com speedserver heeft er gemiddeld 6000, de .tr heeft er ruim 15k. Die laatste kun je bijna verwaarlozen, want daar is ruim 70% een bot of proxy.

En ookal heb je wel meer spelersaantallen, dan kan alsnog de kaart kleiner worden. Ik durf bijna een wedje te doen dat ongeveer 80% van de gehele kaart onbezet blijft t/m het eindspel. De hele regio 200/200 t/m 400/400 is nu mega oninteressant.

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

gaat het puur om speed servers dan?
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Gebruiker

Standaard

Ik speel geen slow, dus geen idee hoe het er daar aan toe gaat.

Regels voor berichten