Pagina 4 van 8 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 74

Discussie: Windows 10

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Het is een combi van. Wat mij stoorde aan Windows 8 is dat je startbalk gewoon verstopt zat, en je full screen die apps had.
    Deze desktop met in het start MENU dezelfde app-achtige indeling, vind ik dan 10x beter dan Win 8, en niet zo erg ruk ten opzichte van Win 7.
    Je kan veel beter navigeren dan in Windows 8, als ik het zo op het eerste gezicht bekijk.
    Ik snap je haat op Windows 7 dan ook niet als ik lees dat je Vista beter vond, terwijl die onnodig veel meer RAM en andere resources gebruikte, waardoor het erg log werd.
    Windows 7 draait efficiënt met veel minder RAM en resources en is minstens zo stabiel als Vista.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 13-07-2015 om 22:05
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Ach, hardware is eigenlijk geen probleem voor mij dus baar heb ik nooit een verschil op gevoeld. Windows 7 vind ik instabiel omdat het op een willekeurig moment ineens 100% processorkracht verbruikt, iets wat ik nog nooit bij Vista/8 (of eender ander besturingssysteem) heb tegengekomen.
    Vista met SP2 gebruikt niks onnodig, het was in haar tijd gewoon te krachtig voor de hardware die ze toen hadden en er waren amper goede drivers ervoor.

Spoiler
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Die vergelijking is te makkelijk: Windows 7 is een compactere en verbeterde Vista, en ook op die manier gebouwd.
    Waar Vista net een paar dingetjes liet liggen, pakte 7 dat wel op.
    Uiteraard is het dan niet reëel om de veranderingen van Windows 7 teniet te doen door alleen de superbar te noemen.
    Verschil XP -> Vista is groot, het verschil XP -> Win 7 nog groter. Dat het verschil Vista -> 7 dan niet groot is, is geen minpunt voor 7.
    Die 100% CPU kracht merk je ook niks van (ik niet tenminste: het wordt niets trager), als Vista of XP dat had, dan liep je scherm gewoon vast totdat het CPU gebruik weer zakte.
    One Piece

Standaard

Het hangt ook af waar je waarde aan hecht en welke zaken je irriteren.
    Als alles zou werken zoals het moest zijn en we niet naar stabiliteit moeten kijken dan zou ik nog steeds voor Vista kiezen, omdat Windows 7 enkel maar functies/aanpasbaarheid wegneemt (misschien dat het daarom sneller loopt?).
    Windows 7 voelt leeg en saai aan terwijl Vista me alles geeft wat ik nodig heb van een besturingssysteem.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Hoop wel dat je 7 Home Basic met Vista Home Basic vergelijkt en niet met Ultimate of Home Premium
    One Piece

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Hoop wel dat je 7 Home Basic met Vista Home Basic vergelijkt en niet met Ultimate of Home Premium
    Ik vergelijk altijd de meest complete versies van besturingssystemen dus in dit geval Windows 7 Ultimate en Windows Vista Ultimate. Windows 7 heeft niet eens Ultimate Extras, Movie maker, Sidebar, Quik Launch, Windows Mail, Windows Photo Gallery, Windows Calender, ... Allemaal functies die ik dagelijks gebruik zonder versies van het internet te moeten downloaden die vol met spyware zitten.

Standaard

Die zaten bij de Live Essentials, ook wel het MSN Messenger pakket genoemd.
    Had je dus geen 'browser vol spyware' voor nodig.
    Quick Launch heeft Windows 7 Home Premium zelfs... het werkt alleen anders: je moet de iconen aan je startbalk 'pinnen'.
    Sidebar is uitgeschakeld omdat daar een beveiligingslek in zat wat ze maar niet konden fixen.
    One Piece

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Die zaten bij de Live Essentials, ook wel het MSN Messenger pakket genoemd.
    Had je dus geen 'browser vol spyware' voor nodig.
    Bij Vista zitten ze standaard in het besturingssysteem, zo kan je natuurlijk wel elk programma toevoegen aan Windows 7.

Quick Launch heeft Windows 7 Home Premium zelfs... het werkt alleen anders: je moet de iconen aan je startbalk 'pinnen'.
    Het is niet de oude quik launch in ieder geval, de nieuwe taakbalk in Windows 7 heeft het allemaal verpest naar mijn mening. Maar ik moet wel eerlijk toegeven dat documenten pinnen zeer handig is.

Sidebar is uitgeschakeld omdat daar een beveiligingslek in zat wat ze maar niet konden fixen.
    Sidebar levert inderdaad wel wat problemen op, maar is ook enorm handig. Een optionele optie in Windows 7 had dit probleem opgelost.

Standaard

Zo is overal wel wat voor of tegen te zeggen, natuurlijk.
    Als je iets standaard bij je OS levert, dan moet je de veiligheid ervan kunnen garanderen, vind ik.
    Dus ik vond het op zich wel een goede keuze dat ze hebben gezegd: "wij stoppen met die gadgets".

Je kan hem trouwens wel gewoon installeren, hoor: http://nes.bplaced.net/sidebar7.html

Als ze het achter een disclaimer hadden gegooid, weet ik niet of dat in de rechtbank stand houdt.
    One Piece

Standaard

Je kan elk besturingssysteem maken zoals je wilt, maar ik gebruik/beoordeel het enkel zoals het wordt uitgebracht.
    Windows zit vol beveiligingslekken, ze kunnen beter het dichten in plaats van het eruit te verwijderen dus voor mij is dat geen excuses dat het niet in Windows 7 zit.

Soortgelijke discussies

1. mIRC en Windows 7
    By Muchacho NL in forum (m)IRC [Chat]
    Reacties: 17
    Laatste bericht: 05-08-2010, 08:13

Regels voor berichten