Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 43

Discussie: Treintjes gemakkelijker klaarzetten

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard Treintjes gemakkelijker klaarzetten

Hierbij een uitgewerkte versie van dit idee:

http://forum.travian.nl/showthread.p...ight=treintjes

Behalve dan dat er goud voor moet worden betaald.

Aangezien dat bij treintjes versturen bij velen nog een portie van geluk vraagt, heb ik een functie bedacht om treintjes te versturen met een zekerheid dat ze allemaal op dezelfde seconde aankomen zonder het gebruik van ‘trucjes’.
    Wanneer je nu troepen wilt versturen naar iemand is er nu een 4e optie mogelijk, namelijk ‘treintje’. Hier een voorbeeld met Germaanse troepen:

Vervolgens kom je dan in een menu om je treintje te maken.

Wanneer je op ‘aanval toevoegen’ klikt, vul je het aantal troepen in dat je voor die aanval wilt gebruiken. Om toch het oneerlijke voordeel te beperken ten opzichte van tussentimen, kan je maar maximum 3 aanvallen op dezelfde seconde krijgen met deze manier, maar wel met het voordeel dat je zeker bent dat ze juist aankomen.
    Daarnaast kies je ook op welke seconde (maximum tot 15 seconden, genoeg om een dorp weg te schieten) de aanval moet landen + een cijfer van 1 tot 3 om aan te geven in welke volgorde de aanval plaatsneemt.
    Bij katapulten komt er nog wel een tussenschermpje van welke gebouwen je gaat kapotschieten.
    Bij elke aanval die je verstuurt moet de looptijd ook gelijk zijn aan de andere aanvallen.

Hier kan je een voorbeeld zien van hoe het eruit ziet bij een volledig treintje (als er katapulten bij zijn, staan hun gebouwen waarop ze schieten eronder). Vervolgens klikken op ‘bevestigen’ en je treintje wordt verstuurd!
    Om een aanval te verwijderen klik je op het rode kruisje.
    Om een aanval te wijzigen klik je op het groene potloodje.

Tot zover mijn idee.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker the-bart's schermafbeelding

Standaard

ziet er mooi uit, maar idee erachter is toch dat je je het zelf erg makkelijk wilt maken.
    genoeg treintjes kunnen versturen om een dorp weg te schieten, sorry, lijkt mij iets voor een nieuwe server met alleen maar luie spelers

Standaard

Hoeveelheden/limieten mogen voor mijn part aangepast worden, voor mij gaat het om het principe dat ik heb uitgewerkt.
    Vooral nieuwe spelers zouden hier gebruik van kunnen maken, hieruit kunnen ze bijvoorbeeld leren hoe een treintje werkt. Het geeft nog steeds een nadeel dat je minder dan 4 aanvallen per seconde kan versturen dus de andere methodes blijven nog wel bestaan.
    Ik denk niet dat deze methode ook makkelijker gaat zijn dan de andere methodes dus 'voor luie spelers' ben ik niet echt akkoord met je. Het is nu gewoon toegevoegd aan Travian, maar het principe blijft hetzelfde ongeveer, enkel met wat meer zekerheid (ten koste van dat je minder aanvallen per seconde kan doen) dat je treintje juist wordt verstuurd.
    Laatst gewijzigd door Legioen : 08-04-2015 om 21:18 Reden: wat toegevoegd
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker BlaxXx's schermafbeelding

Standaard

Je internet de schuld geven van een slecht treintje is onzin. Timen is moeilijk met slecht internet, maar ook dat is te leren.
    Verder zijn treintjes sturen, timen op aanvallen, tussentimen het enige waar je uberhaupt nog een beetje "skill" nodig hebt bij travian, als je dat ook weg neemt kan je net zo goed een simulatie spel gaan spelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tyl Bekijk bericht
    Gezelligste forummer: ik durf het bijna niet toe te geven, maar ja, ik heb hier op BlaxXx gestemd Omdat ie humor heeft. En omdat hij een berisping af en toe best begrijpt

Standaard

Voor mij blijft het een tactiekspel, skills zie ik meer als een bijzaak (persoonlijke mening). Er zijn ook meerdere redenen dan enkel internetverbinding die het probleem kunnen zijn, zoals sommige browsers die de mogelijkheid niet hebben om treintjes te versturen (Internet Explorer 9, 10 en 11 bijvoorbeeld), sommigen browsers die wat door elkaar halen (Firefox), trage computer enz. Ik vind dit wel beperkende factoren die tellen voor een spel waar tactiek het belangrijkste is.

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

koop ik tussen het versturen even 6 lvl toernooiveld om 21 aanvallen in exact dezelfde sec te krijgen

hmz,

met minder goud kan het ook en hou je de charme dat er toch een paar op de verkeerde sec zitten en je dus extra aanvallen kan versturen...

edit...

zo maak je dus ook meteen elke vorm van tussentimen met goud beschikbaar als je even handig bent met wat dorpjes
    Laatst gewijzigd door Wittekind : 09-04-2015 om 00:59
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wittekind Bekijk bericht
    koop ik tussen het versturen even 6 lvl toernooiveld om 21 aanvallen in exact dezelfde sec te krijgen
    Dat kan je zonder dit ook doen natuurlijk.

zo maak je dus ook meteen elke vorm van tussentimen met goud beschikbaar als je even handig bent met wat dorpjes
    Treintjes sturen kan enkel met aanvallen, of bedoel je iets anders?

Gebruiker Wittekind's schermafbeelding

Standaard

time je nooit tussen door dorpen of oases aan te vallen zodat het exact op tijd terug is...

met treintjes die je ook nog zelf aan kan laten komen op de sec die je wilt.... is elke vorm van tussentimen op deze manier dus succesvol...
    OUD: Dirty! (nl1/de1), Violence (nl4), Avoid (nl7), Bazen (nl4), MUG (nl2, nl5, nl4), Cocktail (nl6), Prandur/Camorra (nl2), Vandalen (nl5), Borgia (nl2), Valhalla/Carpe Diem (.com), ...

Status: Random wat knallen...

Standaard

Nog niet echt aan gedacht inderdaad.
    Misschien kan de limiet dan beter veranderd worden naar een treintje dat maar op 1 seconde aankomt met maximum 4 aanvallen. Andere methodes blijven dan in gebruik voor langere treintjes en tussentimen krijgt geen extra mogelijkheden.

Of wacht, je kan zo nog steeds gemakkelijk aanvallen timen.
    Misschien dan annulatie niet mogelijk maken voor treintjes?

Na nog eens even na te denken.
    Als je je def splitst over meerdere secondes, heb je wel meer def nodig. Daarnaast kan je dat zonder de treintjesfunctie ook, door gewoon een treintje met def te versturen en dan terug te trekken (hoeveel kansen heb je dan wel niet om juist te timen?). Natuurlijk is het met treintjes een beetje gemakkelijker zo, maar dan hebben de tussentimers tenminste ook een voordeel (het doel blijft natuurlijk vergemakkeling).
    Laatst gewijzigd door Legioen : 09-04-2015 om 21:44 Reden: na nog eens na te denken

Gebruiker

Standaard

Leuk idee, maar totaal overbodig.

Als je geen treintjes kan moet je het maar leren of deffer gaan.
    Treintjes zijn geen noodzaak om een goed account te hebben of een leuk spel te spelen.

Maar al dat "machogedoe" met wie de grootste lul aka veeg heeft is een beetje afgezaagd aan het worden...

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 46
    Laatste bericht: 07-04-2015, 21:22
  2. Bug - Opgelost treintjes sturen gaat door elkaar
    By mrbalonje in forum Bugs & Serverproblemen
    Reacties: 9
    Laatste bericht: 18-08-2014, 13:39
  3. Alliantie runnen gemakkelijker maken
    By ave caesar in forum Ideeën
    Reacties: 19
    Laatste bericht: 04-11-2009, 13:14

Regels voor berichten