Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 tot 10 van 44

Discussie: Dwang tot tolerantie

Gebruiker Eremita's schermafbeelding

Standaard Dwang tot tolerantie

De samenleving dwingt ons tegenwoordig aardig te zijn tegen negers, homosexuelen, werkelozen, allochtonen, mongolen en nog veel andere groeperingen onder de noemer van tolerantie. Wij worden geacht iedereen gelijk te behandelen en gelijke rechten te verlenen. Vrouwen en mannen moeten precies hetzelfde kunnen doen, ethische groepering maakt niks meer uit, iedereen moet zijn geloof kunnen uiten en nog veel andere dingen.

De samenleving tolereert enkel niet diegene die niet willen tolereren. In haar haast om iedereen gelijk te maken, onderdeel van dezelfde grijze pulp, sluit ze diegene buiten die minder waarde hechten aan minderheden. Dit is walgelijk hypocriet.

Mijn vraag aan jullie dan ook: Zou de 'tolerante' maatschappij intolerantie moeten tolereren?
    Cynisch, onbetrouwbaar wicht sinds 1995

Gebruiker

Standaard

Tolerantie en gelijkheid zijn imo wel een verschil.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad, en ik heb al moeite met dat iedereen het geloof moet mogen uiten.
    Iedereen moet mogen geloven waar hij/zij in geloof, maar hou het voor jezelf, of uit het met gelijk gelovigen.
    Kom niet om half 8 's ochtends aan mijn deur in het weekend om je geloof te verkopen. (Jehova's)
    Kom niet rond pinksteren een bloemetje brengen in de hoop zieltjes te winnen. (pinkstergemeente)
    Kom niet tegen mij zeuren dat er meer Islam moet komen in Nederland.
    Kom niet tegen mij praten over hoe ik gedoemd ben om te branden in de hel vanwege mijn ongelovigheid.
    En kom vooral niet zeuren tegen mij over hoe homosexuelen jouw geloof schenden door te willen gaan trouwen.

Uitbannen van openbaar geloof zal een must moeten worden, willen we elkaar kunnen tolereren.
    En zoals TheDruid al zei: Gelijkheid en tolerantie zijn niet hetzelfde.

Wat betreft het tolereren van niet tolereren... laat het zijn beloop, de persoon snijdt zich vanzelf in de vingers.
    Maar als je alles wil tolereren als maatschappij, dan moet je dus ook de racisten tolereren.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 02-03-2015 om 08:54
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

De maatschappij verplicht je inderdaad om tolerant te zijn. Maar hoe lang zal het duren voordat de tolerantie op is?
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Gelijkheid kan enkel bestaan als iedereen elkaar tolereert.
    Deze maatschappij wil iedereen verplicht laten tolereren om zo gelijkheid te verkrijgen, maar zijn ze zelf dan nog wel gelijk? Ze beschouwen zichzelf als hogeren! En aangezien ze andersdenkenden niet tolereren, bestaat er geen gelijkheid.
    Ik ben meer voor de wet van vrije meningsuiting en ik vind dat je racistisch mag zijn, maar dat wordt ook al bestraft. Meningsuiting bestaat dus ook niet bijvoorbeeld in deze maatschappij.

Deze maatschappij is slechts een illusie van wat ze wil zijn.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Gelijkheid kan enkel bestaan als iedereen elkaar tolereert.
    Deze maatschappij wil iedereen verplicht laten tolereren om zo gelijkheid te verkrijgen, maar zijn ze zelf dan nog wel gelijk? Ze beschouwen zichzelf als hogeren! En aangezien ze andersdenkenden niet tolereren, bestaat er geen gelijkheid.
    Ik ben meer voor de wet van vrije meningsuiting en ik vind dat je racistisch mag zijn, maar dat wordt ook al bestraft. Meningsuiting bestaat dus ook niet bijvoorbeeld in deze maatschappij.

Deze maatschappij is slechts een illusie van wat ze wil zijn.
    Wie is "ze" dan? De maatschappij dat ben jij.

Door de globaliserende wereld komen steeds meer bevolkingsgroepen bij elkaar, momenteel zitten we in een overgangsfase, waar grenzen langzaamaan verdwijnen en groepen bij elkaar komen. En er dus ook botsingen plaats vinden. Intolerantie op basis van geslacht en afkomst is conservatief, en gaat niet mee in de nieuwe wereld, dus leer er maar mee leven dat de wereld toleranter wordt ten opzichte van alleman, waar mensen worden geaccepteerd voor wie ze zijn en waar ze vandaan komen. Samen met de globaliserende wereld neemt ook de kennis van de wereld toe, langzaamaan zullen geloven dus vervagen (hoop ik), net zo als dat in Nederland gebeurt de laatste tientallen jaren.

Natuurlijk hoef je mensen niet te mogen, maar je zult er zeer zeker wel mee moeten gaan leven in de nieuwe wereld. Als dat je niet bevalt koop je maar een boot en ga je ergens op zee rond dobberen. Leven en laten leven.

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Wie is "ze" dan? De maatschappij dat ben jij.
    Eigenlijk heb je gelijk, maar ik bedoel voornamelijk de hogeren van de maatschappij.

Door de globaliserende wereld komen steeds meer bevolkingsgroepen bij elkaar, momenteel zitten we in een overgangsfase, waar grenzen langzaamaan verdwijnen en groepen bij elkaar komen. En er dus ook botsingen plaats vinden. Intolerantie op basis van geslacht en afkomst is conservatief, en gaat niet mee in de nieuwe wereld, dus leer er maar mee leven dat de wereld toleranter wordt ten opzichte van alleman, waar mensen worden geaccepteerd voor wie ze zijn en waar ze vandaan komen. Samen met de globaliserende wereld neemt ook de kennis van de wereld toe, langzaamaan zullen geloven dus vervagen (hoop ik), net zo als dat in Nederland gebeurt de laatste tientallen jaren.
    Er worden nog steeds bevolkingsgroepen uitgesloten voor hun anders zijn, bijvoorbeeld een extreem voorbeeld: pedofilie. Uiteindelijk ben je zo, ook al is het volgens de hogeren van deze maatschappij een stoornis die uitgeroeid moet worden. Waarom moet dat uitgeroeid worden en homoseksuelen bijvoorbeeld niet? Het is allemaal subjectief en gebaseerd op de idealen en wetten van de hogeren.

Natuurlijk hoef je mensen niet te mogen, maar je zult er zeer zeker wel mee moeten gaan leven in de nieuwe wereld. Als dat je niet bevalt koop je maar een boot en ga je ergens op zee rond dobberen. Leven en laten leven.
    Zou de toekomst maar zo mooi zijn, iedereen gelijk. Ik denk dat tegen die tijd er al zoveel crisis is dat radicalisering enkel nog maar toeneemt.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Er worden nog steeds bevolkingsgroepen uitgesloten voor hun anders zijn, bijvoorbeeld een extreem voorbeeld: pedofilie. Uiteindelijk ben je zo, ook al is het volgens de hogeren van deze maatschappij een stoornis die uitgeroeid moet worden. Waarom moet dat uitgeroeid worden en homoseksuelen bijvoorbeeld niet? Het is allemaal subjectief en gebaseerd op de idealen en wetten van de hogeren.
    Pedofilie en homoseksualiteit kun je niet met elkaar vergelijken, behalve dan dat vroeger beiden illegaal waren. Maar homoseksualiteit gaat om 2 mensen die oud genoeg zijn om te bepalen wat ze doen, wat ze met elkaar doen. Ofwel: het doet niemand kwaad. Bij pedofilie gaat het om minderjarige kinderen, die ofwel gedwongen ofwel gemanipuleerd zijn om seks te hebben met een volwassenen. Net zo als verkrachters ook niet getolereerd worden, worden pedofielen dat ook niet. Waarbij seks eenzijdig is en de ander wordt misbruikt lijkt me dat heel normaal.

Zou de toekomst maar zo mooi zijn, iedereen gelijk. Ik denk dat tegen die tijd er al zoveel crisis is dat radicalisering enkel nog maar toeneemt.
    We zullen het zien. Zeker, in de komende (tientallen)jaren gaat dat nog toenemen, omdat globalisering nog toeneemt. Maar op een gegeven moment hoop ik dat dat omslaat in een tolerantere wereld.

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Je kan alles wel willen tolereren, maar degenen die getolereerd moeten worden, tolereren op hun beurt de "oorspronkelijke" bewoners en gebruiken van dit land niet.

Waar moet je je grens stellen: moeten we zo tolerant zijn dat we de Sharia laten invoeren, omdat dat groepje zich daar fijner bij voelt?
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Pasevski's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Je kan alles wel willen tolereren, maar degenen die getolereerd moeten worden, tolereren op hun beurt de "oorspronkelijke" bewoners en gebruiken van dit land niet.

Waar moet je je grens stellen: moeten we zo tolerant zijn dat we de Sharia laten invoeren, omdat dat groepje zich daar fijner bij voelt?
    We kunnen de groepering die de Sharia wil invoeren toch berechten met de Sharia wetgeving?
    Tatos - IONOX - Loket - Bitches - Tutti Frutti - Kaas - Lock - Mephobia - DH (NOX) - Hectic - Kermis - NSS - Nation (ZA4) - Walküre - VOC (AU1) - Vincitore - Worstman

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thinky Bekijk bericht
    Als Chris zijn zin ergens op zet, speelt ie als een baas.

Regels voor berichten