Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 345
Weergegeven resultaten: 41 tot 44 van 44

Discussie: Dwang tot tolerantie

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Wat is het nou? Constant, of 1 op de 10?

Er is een wezenlijk verschil tussen constant/overal geweigerd worden of slechts door een enkeling.

Je moet me zo langzamerhand toch wel kennen van dit forum, om te weten dat ik totale schijt heb aan wat men van mij denkt of vindt.
    Dus als een winkel mij weigert omdat ik een baard heb, ga ik naar de andere winkel. Ik klaag ze pas aan als ik andere klanten zie shoppen die ook een baard hebben.
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 03-03-2015 om 21:36
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar hoe vaak wordt jij dan wel niet belaagd door gelovigen dat je het er constant over hebt? Bij mij gebeurd dat namelijk nooit.
    Dan mag je blij zijn. Ik word ook elke dag door hen geïrriteerd, meestal op mentaal vlak.

Maar je mag dus wel zakelijk mensen weren omdat ze bepaalde overtuiging hebben/iemand zijn? Ofwel dwingen om niet te tonen wie ze zijn?

Laat mensen gewoon in hun waarde.
    Dat is onmogelijk, niet elke waarde kan gerespecteerd worden.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Hoe zou jij je voelen als je constant ergens geweigerd wordt terwijl je er voor wilt betalen? Alleen maar omdat ze je gelaat niet aan staan. Als 1 op de 10 mensen (in dit geval dan bloemisten) je weigert omdat je homo bent wordt het leven er ook niet beter op, terwijl de reden nergens op slaat.
    Hoe weet jij nu welke reden ze heeft? Als ze een trauma erover heeft gehouden van een of andere gebeurtenis van vroeger kan ik het begrijpen.
    Ik weet goed hoe het voelt om gediscrimineerd te worden op mentaal vlak. Fysiek iemand anders behandelen (slaan, duwen, ...) laat ik natuurlijk niet toe voor een mentaal anders denken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht
    Wat is het nou? Constant, of 1 op de 10?

Er is een wezenlijk verschil tussen constant/overal geweigerd worden of slechts door een enkeling.

Je moet me zo langzamerhand toch wel kennen van dit forum, om te weten dat ik totale schijt heb aan wat men van mij denkt of vindt.
    Dus als een winkel mij weigert omdat ik een baard heb, ga ik naar de andere winkel. Ik klaag ze pas aan als ik andere klanten zie shoppen die ook een baard hebben.
    Dan moet er nog een reden zijn waarom ze jou niet toelaten en de anderen die hetzelfde als jou zijn wel. Anders is dit niet mogelijk.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker haye's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eremita Bekijk bericht
    De samenleving dwingt ons tegenwoordig aardig te zijn tegen negers, homosexuelen, werkelozen, allochtonen, mongolen en nog veel andere groeperingen onder de noemer van tolerantie. Wij worden geacht iedereen gelijk te behandelen en gelijke rechten te verlenen. Vrouwen en mannen moeten precies hetzelfde kunnen doen, ethische groepering maakt niks meer uit, iedereen moet zijn geloof kunnen uiten en nog veel andere dingen.

De samenleving tolereert enkel niet diegene die niet willen tolereren. In haar haast om iedereen gelijk te maken, onderdeel van dezelfde grijze pulp, sluit ze diegene buiten die minder waarde hechten aan minderheden. Dit is walgelijk hypocriet.

Mijn vraag aan jullie dan ook: Zou de 'tolerante' maatschappij intolerantie moeten tolereren?
    Zolang er geen geweld gebruikt wordt door de intolerante mensen vind ik dat de maatschappij intolerantie wel moet tolereren, aangezien een hoop minderheden die hier komen wonen ook misbruik maken van het beleid wat we voeren.

Gebruiker

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haye Bekijk bericht
    Zolang er geen geweld gebruikt wordt door de intolerante mensen vind ik dat de maatschappij intolerantie wel moet tolereren, aangezien een hoop minderheden die hier komen wonen ook misbruik maken van het beleid wat we voeren.
    Dat is imo inderdaad wel een grens die niet mag overschreden worden.
    Mensen fysiek aanvallen omdat ze een andere geaardheid hebben, of van vreemde origine zijn is gewoon een brug te ver.
    Smart may have the brains
    but stupid has the balls.

Spreken is zilver, zwijgen is fout.
    'No Nuts, No Glory' {Monkey Nuts}

Regels voor berichten