Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 tot 40 van 44

Discussie: Dwang tot tolerantie

Grombeertje Muchacho NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plox Bekijk bericht
    Jij bent een karikatuur van jezelf
    Sorry? Wat?

Je doelt op het feit dat ik vind dat men hun geloof niet zou moeten mogen openbaren (lees: mee te koop lopen) maar dat ik het wel goed vind dat men niet een ander mag dwingen om te handelen en te leven naar zijn/haar eigen geloof?

Je vindt dat hypocriet, ofzo?

Als je er nu eens gewoon inhoudelijk op reageert, in plaats van zo'n misplaatste opmerking, dan kan er een normale discussie gehouden worden.
    Dan kan ik je namelijk zeggen dat er een verschil is tussen voor jezelf geloven, of iemand anders dwingen naar jouw geloof te leven. En dat er weinig verschil is tussen dat laatste en elke zaterdagochtend aan de deuren staan om "het geloof te brengen".
    Laatst gewijzigd door Muchacho NL : 03-03-2015 om 10:19
    One Piece
    Mod/MH/SH (aug 2007 - feb 2010) // MH (sept 2015)

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij heb jij van religie geen kaas gegeten. Religie betekent voor iedereen iets anders, maar voor de meesten zal het zoiets zijn als 'een gevoel van verbondenheid met een idee, met naasten of met een gemeenschap'. Ik hoor van gelovige vrienden dat zij veel goeds halen uit hun geloof en wie ben ik dan om het ze te weigeren? Ik weet bovendien wie het zijn, dat ze er mogen zijn en dat ze bovendien veel meer zijn dan 'die ene gelovige' alleen.
    Ik weet goed wat religie is, in elke religie zit de oorsprong van waarheid achter en ik onderzoek dat meer dan de gemiddelde gelovige die zich gewoon laat meeslepen. Ik vind dat iedereen op zichzelf de waarheid moet vinden, mijn mening.

Gelovigen zijn ook heus niet meer beïnvloedbaar dan niet-gelovigen, alleen zij kiezen ervoor iets anders te geloven dan jij doet. Eigenlijk ben jij ook gelovig, omdat je gelooft niet te geloven in een van de bekende geloven.
    Ik veroordeel dat ze het in groep doen, ongeveer elke groep veroordeel ik die zich met deze zaken bezig houdt. Ik ken ook groepen die dezelfde principes hebben als mij, maar ik vertrouw het niet omdat het in groep gebeurt. Deden ze het alleen, zou ik het niet erg vinden.
    Het verschil tussen mij en (on)gelovigen (ik ben trouwens anti-gelovige) is dat ik elke religie onderzoek en nu weet waar de oorsprong er vandaan ligt, iets wat de meeste (on)gelovigen denk ik niet doen wat ik dan ook weer een slecht kantje vind van hen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muchacho NL Bekijk bericht

Ik ben daarom dus ook tegen het OPENBAREN van welke geloofsovertuiging dan ook.
    Dat religie een sociaal belang heeft, snap ik. Kan ik mij inkomen. Maar om er zo mee te koop te lopen zoals sommigen doen... bah, laat me met rust.

Iets meer ontopic: In Amerika is er een rechtzaak geweest waarin een 70 jarige christelijke bloemiste haar diensten weigerde voor een homohuwelijk. Iets wat tegen de discriminatiewet van Washington is.
    In plaats van dat deze mannen gewoon een welgemeende "Well, f*$k you then!" lieten horen en ergens anders gingen winkelen, sleepten ze deze vrouw voor de rechter.
    En dan schiet tolerantie zijn doel voorbij, in mijn ogen: dat er wetten gebruikt moeten worden waarin mensen dus kunnen procederen omdat ze geen bloemstuk krijgen.

De aard van deze wet ligt trouwens met zijn oorsprong bij The Hobby Lobby, die werknemers bepaalde verzekeringen niet verstrekte omdat die behandelingen dekte (De Pil, abortus, Morning After Pil etc) waar het management niet achter stond vanwege hun geloofsovertuiging.
    Wat ik dan weer wél goed vind: Je mag andere mensen (werknemers) niet dwingen zich privé te conformeren naar jouw geloofsovertuiging.
    Totale onzin natuurlijk, maar dat ben ik al gewoon van Amerika. Geef mensen het recht om te kiezen met wie ze omgaan.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Legioen Bekijk bericht
    Totale onzin natuurlijk, maar dat ben ik al gewoon van Amerika. Geef mensen het recht om te kiezen met wie ze omgaan.
    Niet dat het geen onzin is, maar dit ligt iets dieper dan het 'omgaan' met mensen.
    Dit gaat om het niet willen verkopen aan 'anders denkenden'.
    En waar de wet op gebaseerd is, gaat over het niet willen betalen voor een zorgverzekeringsbijdrage die werknemers in staat stellen behandelingen vergoed te krijgen die niet in jouw eigen (geloofs)overtuigingen passen. Iets wat wettelijk verplicht is.

Zoals werkgevers hier verplicht zijn een deel van jouw bruto salaris aan de Ziekenfondswet af te dragen.
    Stel je nu dan eens voor dat jouw directeur dat weigert, omdat hij vindt dat jij niet zomaar een overtijdsbehandeling zou mogen krijgen...
    One Piece

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Ik veroordeel dat ze het in groep doen, ongeveer elke groep veroordeel ik die zich met deze zaken bezig houdt. Ik ken ook groepen die dezelfde principes hebben als mij, maar ik vertrouw het niet omdat het in groep gebeurt. Deden ze het alleen, zou ik het niet erg vinden.
    Het verschil tussen mij en (on)gelovigen (ik ben trouwens anti-gelovige) is dat ik elke religie onderzoek en nu weet waar de oorsprong er vandaan ligt, iets wat de meeste (on)gelovigen denk ik niet doen wat ik dan ook weer een slecht kantje vind van hen.
    Dit is een argument op basis van autoriteit, maar ik vind jou eigenlijk verre van een autoriteit op dit gebied. Je hele redenering kan ik dus in de prullenbak omkeren. Wat je van religie vindt, dat moet je helemaal zelf weten, want daar heb ik totaal geen boodschap aan, maar het gegeven dat elke religie afgeschaft zou moeten worden omdat jij (één persoon) dat vindt, dat is compleet ridicuul. Ik denk dat er tegenover elke persoon die het met jouw mening eens is, minstens 10.000 staan die het omgekeerde denken namelijk. Dit getal is puur speculatief, maar als je hier kijkt dan zie je dat ~84% van de mensen (wereldwijd) een geloof aanhangt:

http://www.pewforum.org/2012/12/18/g...andscape-exec/

Sorry? Wat?

Je doelt op het feit dat ik vind dat men hun geloof niet zou moeten mogen openbaren (lees: mee te koop lopen) maar dat ik het wel goed vind dat men niet een ander mag dwingen om te handelen en te leven naar zijn/haar eigen geloof?

Je vindt dat hypocriet, ofzo?

Als je er nu eens gewoon inhoudelijk op reageert, in plaats van zo'n misplaatste opmerking, dan kan er een normale discussie gehouden worden.
    Dan kan ik je namelijk zeggen dat er een verschil is tussen voor jezelf geloven, of iemand anders dwingen naar jouw geloof te leven. En dat er weinig verschil is tussen dat laatste en elke zaterdagochtend aan de deuren staan om "het geloof te brengen".
    Ik doelde op het feit dat je jezelf in dezelfde post tegenspreekt, maar ook ten opzichte van andere posts Het was teveel moeite alle tegenstrijdigheden voor je uit te leggen, vandaar dat ik het maar even deed zoals ik het deed.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Standaard

Je ziet dus dat er niks tegenstrijdigs aan is...

Tolerantie gaat te ver als je mensen succesvol kan aanklagen omdat ze je geen bloemen willen verkopen.
    Echter, mensen zelf laten opdraaien voor kosten, die anders wettelijk uit je bedrijf vergoed moeten worden, vind ik niet kunnen.

Wat persoon 1 doet, schaadt zijn eigen zaak: mensen kopen dan ergens anders.
    Wat persoon 2 doet, schaadt de gezondheidszorg voor zijn medewerkers.
    Dat valt onder de categorie "Je kinderen niet laten inenten".

En dat is waar ik ook mijn grens leg: als jij niet met mij wilt praten omdat ik een ongelovige ben, prima... your loss.
    Maar ga me niet proberen te bekeren, of herinner me niet te pas en te onpas aan jouw geloof.
    One Piece

Gebruiker Legioen's schermafbeelding

Standaard

Dit is een argument op basis van autoriteit, maar ik vind jou eigenlijk verre van een autoriteit op dit gebied. Je hele redenering kan ik dus in de prullenbak omkeren. Wat je van religie vindt, dat moet je helemaal zelf weten, want daar heb ik totaal geen boodschap aan, maar het gegeven dat elke religie afgeschaft zou moeten worden omdat jij (één persoon) dat vindt, dat is compleet ridicuul. Ik denk dat er tegenover elke persoon die het met jouw mening eens is, minstens 10.000 staan die het omgekeerde denken namelijk. Dit getal is puur speculatief, maar als je hier kijkt dan zie je dat ~84% van de mensen (wereldwijd) een geloof aanhangt:

http://www.pewforum.org/2012/12/18/g...andscape-exec/
    Tja, meerderheid verdringt minderheid. De gelovigen krijgen extra voorzieningen (kerken, kloosters, moskeeën, priesters, ...) en de rest? Niets extra.
    Ben je iemand die naar de meerderheid kijkt, heb je inderdaad niks aan mijn berichten. Ik sta meer open voor de minderheid en probeer die ook te verdedigen.

Je ziet dus dat er niks tegenstrijdigs aan is...

Tolerantie gaat te ver als je mensen succesvol kan aanklagen omdat ze je geen bloemen willen verkopen.
    Echter, mensen zelf laten opdraaien voor kosten, die anders wettelijk uit je bedrijf vergoed moeten worden, vind ik niet kunnen.

Wat persoon 1 doet, schaadt zijn eigen zaak: mensen kopen dan ergens anders.
    Wat persoon 2 doet, schaadt de gezondheidszorg voor zijn medewerkers.
    Dat valt onder de categorie "Je kinderen niet laten inenten".

En dat is waar ik ook mijn grens leg: als jij niet met mij wilt praten omdat ik een ongelovige ben, prima... your loss.
    Maar ga me niet proberen te bekeren, of herinner me niet te pas en te onpas aan jouw geloof.
    Helemaal met akkoord, een grens zou ons al beter kunnen helpen.
    Ik vind dat als je het wetboek er moet bijhalen voor zo kleine zaken je maar zielig.
    "Over iets nadenken zonder het per definitie waar hoeft te zijn is een vorm van ontwikkeling."

Gebruiker Plox's schermafbeelding

Standaard

Tja, meerderheid verdringt minderheid. De gelovigen krijgen extra voorzieningen (kerken, kloosters, moskeeën, priesters, ...) en de rest? Niets extra.
    Ben je iemand die naar de meerderheid kijkt, heb je inderdaad niks aan mijn berichten. Ik sta meer open voor de minderheid en probeer die ook te verdedigen.

Helemaal met akkoord, een grens zou ons al beter kunnen helpen.
    Ik vind dat als je het wetboek er moet bijhalen voor zo kleine zaken je maar zielig.
    Nu doe je net alsof ik intolerant ben Ik zeg, je mag vinden wat je vindt, maar het idee dat alle religies weg moeten is ridicuul. Dit is niet intolerant, maar sluit aan op wat GGvdH zegt, namelijk dat je ook kritisch moet kunnen blijven kijken. Muchacho ik ga later nog wel op jou in, daar heb ik nu geen tijd voor.
    Wij zijn CS. Niets wat menselijk is kan ons aantasten. - S2, 2014-2015.

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Ik ben daarom dus ook tegen het OPENBAREN van welke geloofsovertuiging dan ook.
    Dat religie een sociaal belang heeft, snap ik. Kan ik mij inkomen. Maar om er zo mee te koop te lopen zoals sommigen doen... bah, laat me met rust.
    Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar hoe vaak wordt jij dan wel niet belaagd door gelovigen dat je het er constant over hebt? Bij mij gebeurd dat namelijk nooit.

Iets meer ontopic: In Amerika is er een rechtzaak geweest waarin een 70 jarige christelijke bloemiste haar diensten weigerde voor een homohuwelijk. Iets wat tegen de discriminatiewet van Washington is.
    In plaats van dat deze mannen gewoon een welgemeende "Well, f*$k you then!" lieten horen en ergens anders gingen winkelen, sleepten ze deze vrouw voor de rechter.
    En dan schiet tolerantie zijn doel voorbij, in mijn ogen: dat er wetten gebruikt moeten worden waarin mensen dus kunnen procederen omdat ze geen bloemstuk krijgen.
    Wat bekrompen MNL.. Het is toch belachelijk dat mensen van bepaalde diensten geen gebruik zouden mogen maken omdat ze in hun privéleven keuzes maken waar echt niemand last van heeft? Dat is gewoon pure discriminatie, als die vrouw niet aan sommige mensen wil verkopen, dat moet ze maar stoppen met haar zaak. Je kunt niet mensen zomaar uitsluiten omdat jij ze niet mag. Geheel terecht dat er een zaak aangespannen wordt om duidelijk te maken dat dat geen juiste handeling is.

De aard van deze wet ligt trouwens met zijn oorsprong bij The Hobby Lobby, die werknemers bepaalde verzekeringen niet verstrekte omdat die behandelingen dekte (De Pil, abortus, Morning After Pil etc) waar het management niet achter stond vanwege hun geloofsovertuiging.
    Wat ik dan weer wél goed vind: Je mag andere mensen (werknemers) niet dwingen zich privé te conformeren naar jouw geloofsovertuiging.
    Maar je mag dus wel zakelijk mensen weren omdat ze bepaalde overtuiging hebben/iemand zijn? Ofwel dwingen om niet te tonen wie ze zijn?

Laat mensen gewoon in hun waarde.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door De Tuinreus Bekijk bericht
    Ik weet niet in wat voor buurt jij woont, maar hoe vaak wordt jij dan wel niet belaagd door gelovigen dat je het er constant over hebt? Bij mij gebeurd dat namelijk nooit.
    Ik krijg ze toch nog steeds elke Zaterdagochtend of Zondagochtend aan de deur, hoor.
    Komt waarschijnlijk ook omdat er hier in de stad zo'n 5 kerken, moskeeën of synagoges staan.
    En dan woon ik nog naast een moskee vermomd als buurtcentrum, maar daar heb ik eigenlijk nog het minste last van.

Wat bekrompen MNL.. Het is toch belachelijk dat mensen van bepaalde diensten geen gebruik zouden mogen maken omdat ze in hun privéleven keuzes maken waar echt niemand last van heeft? Dat is gewoon pure discriminatie, als die vrouw niet aan sommige mensen wil verkopen, dat moet ze maar stoppen met haar zaak. Je kunt niet mensen zomaar uitsluiten omdat jij ze niet mag. Geheel terecht dat er een zaak aangespannen wordt om duidelijk te maken dat dat geen juiste handeling is.
    Dus jij zou iemand aanklagen vanwege het niet willen verkopen van trouwboeket? Sorry, maar dan ben je wel érg gebrand op je gelijk willen halen. Dat vind ik net zo bekrompen als het weigeren van levering van een trouwboeket. (Maar dat schaadt je eigen zaak)
    Of je bent intolerant tegen intolerantie... OMG, we zijn weer ontopic!

Maar je mag dus wel zakelijk mensen weren omdat ze bepaalde overtuiging hebben/iemand zijn? Ofwel dwingen om niet te tonen wie ze zijn?

Laat mensen gewoon in hun waarde.
    1 bloemiste die geen trouwboeket wilt verkopen aan een homo stel, vind ik verre van iemand dwingen om niet te tonen wie ze zijn.
    Voor haar 10 andere bloemisten die dat wél gewoon willen verkopen.
    Dit is op elke slak zout leggen.
    Had de hele stad ze geweigerd, dan wordt het een ander verhaal.
    One Piece

Gebruiker De Tuinreus's schermafbeelding

Standaard

Hoe zou jij je voelen als je constant ergens geweigerd wordt terwijl je er voor wilt betalen? Alleen maar omdat ze je gelaat niet aan staan. Als 1 op de 10 mensen (in dit geval dan bloemisten) je weigert omdat je homo bent wordt het leven er ook niet beter op, terwijl de reden nergens op slaat.

Regels voor berichten